• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ANGIOLETTO: Fio mi přijde hrozně nepřehledný, používám mBank a vyhovuje mi a poplatky žádné neplatím (3 výběry zdarma z libovolného bankomatu jsou pro mě lepší než výběry z Air bankomatu zdarma - občas nečekaně potřebuju vybrat když je nejbližší AB bankomat světelný rok daleko), ale dneska bych asi jako základní účet zvolil Equa bank :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ANGIOLETTO: Účet zdarma včetně pohybů má:
    bez podmínek: FIO, AIR, EQUA, Zuno
    s podmínkami (obrau): Sberbank, Poštovní spořitelna, GE a asi bych sem zařadil i mBank, ta má sice účet zdarma, ale pro bezplatné vedení karty je třeba splnit podmínky, jinak stojí 29 Kč za měsíc

    Já mám jako hlavní účet FIO a to od roku 2006. Oceňuji hlavně "poplatkovou stabilitu", žádné ",každý rok jiné poplatky". Vedení zdarma, tuzemské převody zdarma, převody z a na Slovensko zdarma, SEPA platby za 20 Kč, vklady a výběry na přepážce zdarma, karta zdarma. A 10 výběrů z vlastních bankomatů za měsíc zdarma.
    Při splnění podmínek jsou i výběry z cizích (na území ČR) bankomatů zdarma - za každé 4000 Kč utracené kartou je jeden výběr z cizího. Zvláštností je, že tyto výběry je možné spořit a použít v jiných měsících, než ve kterých byla splněna podmínka. Takže když v září zaplatíš kartou 8 tisíc, můžeš si dvakrát vybrat klidně v červnu. Výběry mají neomezenou platnost a mohou se spořit do počtu 5 kusů.

    Pro cestování mám Sberbank, kde sice musím splnit obrat 25 000 Kč na účtu (dělám systémem nalej-vylej), ale zase mám výběry ze všech bankomatů (včetně zahraničí) zdarma a co jsem se teď koukal (byl jsem SAE, Omán, Čína), tak kurzová marže nevychází špatně, je lepší než Equa (která má navíc výběry za 9 Kč) a rozhodně lepší než mBank (která má teoreticky výběry zdarma, ale má to asi tak 10 krát započteno v kurzu)
    NELDE
    NELDE --- ---
    Za sebe doporučím Equa - zadarmo a možnost výběrů kdekoli a kdykoli zadarmo.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ANGIOLETTO: Pokud mas AIR v dosahu a platis alespon 5x kartou (kvuli lepsiho zhodnoceni) tak za me neni co resit. Taky mam AIR a za nekolik let jsem jim nedal na poplatcich ani korunu.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    VANEK: No a neni to zbytecne? Bude tam kvantilion kroku a myslim ze se da odpovedet i snadneji a rychleji...
    VANEK
    VANEK --- ---
    KOC256: To už se píše přímo do toho srovnávače, ne?
    Kalkulátor | Bankovní poplatky
    http://www.bankovnipoplatky.com/kalkulator.html
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ANGIOLETTO: Napis pocty vyberu, jestli platis bezne kartou (5x do mesice) a pripadne zda mas po ruce bankomaty airbanky... A poradi ti urcite i nekdo tu...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Zajímavý diskusní příspěvek na Finexpertu - Transferwise mění podmínky za běhu a krátí slibované odměny
    Transferwise - FinExpert.cz
    http://forum.finexpert.e15.cz/viewtopic.php?f=316&p=10849724#p10849724
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    LENNIEG: bohuzel nevim presne, ale za mail nebo zavolani nic nedas. on by tyhle "nestandardni" situace mel pomahat resit.
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    PATRIKCHRZ: Mam stejnou informaci o postupu, dik
    IRAVEN: s nim to mohu resit i ted nebo musim cekat na konec lhuty reklamace?
    NELDE: ano, reklamace je 30 dni, tato lhuta vyprsi pristi tyden v nedeli
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    LENNIEG: pokud klient nevrátí peníze sám, jediné co ČS může udělat, je dát ti na něj kontakt. S tím pak můžeš podat žalobu pro bezdúvodné obohacení, to je asi tak vše.
    IRAVEN
    IRAVEN --- ---
    LENNIEG: na tyhle veci je tam myslim i ombudsman
    NELDE
    NELDE --- ---
    LENNIEG: Obávám se, že nikoli. Ani nevíš komu to patří. Napiš ČS a zeptej se do kdy jsou povinni to vyřešit. Obvykle ale je reklamace do 30 dní.
    LENNIEG
    LENNIEG --- ---
    Omylem jsem poslala penize do Ceske sporitelny jinemu majiteli uctu. Moje banka jiz zadala reklamaci a podle informace ze dne 11.9., Ceska sporka pozadala sveho klienta o vraceni platby, zatim vsak nic nedorazilo a cekat dal se mi fakt nechce. Existuje nejaky efektivni zpusob na hrane ilegality jak tento proces urychlit? Dik
    HARALD
    HARALD --- ---
    KOC256: I tak povinnost banky (zřejmě Poštovní spořitelny, tedy ČSOB) trvá.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    HARALD: Je to ale stizeno o to ze penize se posilali ze slozenky jak jsem psal nize...
    HARALD
    HARALD --- ---
    KOC256: Varianta 1: cílový účet neexistuje. Pak cílová banka peníze vrátí do 5 pracovních dnů.
    Varianta 2: cílový účet existuje. Pak reklamuj platbu u své banky. Ta má za povinnost kontaktovat cilovou banku o údaje o majiteli cílového účtu. Toho pak vyzvi k vrácení omylem zaslané částky.
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Na této planetě, resp. v České republice ji má:
    Zákon o bankách - č. 21/1992 Sb. - Aktuální znění
    http://www.zakonyprolidi.cz/cs/1992-21#p38-6
    Banka je povinna i bez souhlasu klienta sdělit … identifikační údaje o svém klientovi, který je majitelem účtu … osobě, která prokáže, že v důsledku vlastní chybné dispozice bance nebo pobočce zahraniční banky utrpěla škodu a že se bez tohoto údaje nemůže domoci svého práva na vydání bezdůvodného obohacení ve smyslu občanského zákoníku.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ADAMM:
    KB
    Už se dovolal k nějakému poradci, který si ho pozval a že se na to podívá...
    NELDE
    NELDE --- ---
    KOC256: Pokud ten účet existuje, tak má asi smůlu. Jedině se domluvit s jeho majitelem, který je příjemcem neoprávněného obohacení. Banka sice nemá povinnost poskytnout kontakt, ale mohla by předat dopis.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam