• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    Moji tetě teda taky kdysi (tak 10 let urcite) někdo vybral konto- vybery s pinem,asi ji ho někdo zkoporival a presne,mela důkazy, ze byla sto kilometru jinde, no ale CS nevratila ani hovno...ale je to fakt davno
    VANEK
    VANEK --- ---
    PATRIKCHRZ: "Návrh na zahájení řízení lze podat písemně poštou opatřený vlastnoručním podpisem, v elektronické podobě (e-mailem opatřeným zaručeným elektronickým podpisem nebo prostřednictvím datové schránky), osobně, resp. ústně do protokolu v sídle Kanceláře finančního arbitra."
    Takže když máš tramvajenku (a čas), můžeš ušetřit ;-)
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: Už jsme trošku někde jinde, ale odpovědět se dá i na nepodepsaný dotaz ne? :))
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SAYUZ: platné je to jedině podepsané elektronickým podpisem nebo datovou schránkou. Jinak vytisknout a podepsat
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: Poslal jsem to emailem, tam se známky lepit nemusí, tak uvidíme :)

    GHOSTSTALKER: Dle tohoto se mě asi týká těch 150 EUR jak jsem psal :(
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    ENDER: Ono je neco jineho pouziti slova "autorizuje" u kartaru - tam plati, ze PINem se autorizuje. Ale z pohledu zakona o platebnim styku je autorizovana transakce ta, ke ktere dal platce souhlas (kdyztak me nekdo opravte, pokud si to pamatuju blbe)
    ENDER
    ENDER --- ---
    GHOSTSTALKER: aha, ja zil v tom, ze transakce se pinem autorizuje..
    ad skimming: tam banky vetsinou vedi, ze se skimmovalo a tam se vraci vse.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ENDER: To je snad normalni, ze pokud neco tvrdis ("Pokud byla transakce autorizovana pinem, ma smulu..."), umis pravdivost tvrzeni i dolozit. Konkretne mi rekni, z jakeho pravniho predpisu vyplyva pravo poskytovatele platebnich sluzeb odmitnout reklamaci neautorizovane transakce, pri ktere byl pouzit PIN.

    Abych tu z tebe jen nedelal blbce, tak sam prispeji:

    § 116
    (1) Plátce nese ztrátu z neautorizovaných platebních transakcí
    a) do částky odpovídající 150 eurům, pokud tato ztráta byla způsobena
    1. použitím ztraceného nebo odcizeného platebního prostředku, nebo
    2. zneužitím platebního prostředku v případě, že plátce nezajistil ochranu jeho personalizovaných bezpečnostních prvků,
    b) v plném rozsahu, pokud tuto ztrátu způsobil svým podvodným jednáním nebo tím, že úmyslně nebo z hrubé nedbalosti porušil některou ze svých povinností stanovených v § 101.
    (2) Odstavec 1 se nepoužije, pokud plátce nejednal podvodně a
    a) ztráta vznikla po té, co plátce oznámil ztrátu, odcizení nebo zneužití platebního prostředku, nebo
    b) poskytovatel nezajistil, aby uživateli byly k dispozici vhodné prostředky umožňující kdykoliv oznámit ztrátu, odcizení, zneužití nebo neautorizované použití platebního prostředku.
    (3) Plátce nese ztrátu z neautorizované platební transakce s elektronickými penězi, jejichž povaha poskytovateli neumožňuje zabránit jejich jakémukoli užití.

    Primo PINu se tyka odst. 1 pism. a) bod 2., ktery zakotvuje omezenou odpovednost do 150 eur v pripade zanedbani ochrany (pricemz ne kazde neopravnene pouziti PINu = zanedbani ochrany ze strany place). A pak samozrejme plati neomezena odpovednost dle odst. 1 pism. b) v pripade (mimo jine) hrube nedbalosti.

    Jestli nekde jinde ctes, ze pri kazdem pouziti PINu nese ztratu platce, tak prosim o odkazani.
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    ENDER: V pripade atm existuje tzv skimming. Jak pises sam, mag stripe se da zkopirovat lehce, na PIN je bud ctecka nebo kamera... a mame tu kouzlo, jak vyrobit fake kartu a pouzit ji na mag stripe atm spolu s PIN. Takove transakce se samozrejme klientum vraceji, banky tyhle utok umeji samy dobre detekovat.
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: magstripe se da snadno zkopirovat... samozrejme, to ze mu banka penize takto nevrati je blbost :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SAYUZ: Tak zcela určitě bych to na finančního arbitra poslal. Kromě známky tě to nic stát nebude (i když bude tvůj nárok zamítnut), takže i kdyby šance na výhru byla minimální, rozhodně to za pokus stojí.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ENDER: nevim jak to udelaly,ale fyzicky u toho bankomatu nikdo nebyl,kartu mel majitel porad u sebe,ale penize se mu odecetli,i pres to,ze je nevybral. Udajne pres sit napadli banku a penize mu vzaly primo z uctu,ale oznacili to jako vyber z bankomatu.
    ENDER
    ENDER --- ---
    GHOSTSTALKER: muzu se zeptat na duvod proc mi odpovidas na muj dotaz otazkou?
    reklamovat lze, ale vyhra v dane reklamaci bude celkem nerealna... co si pamatuju tak zrovna v pripade atm, existuie vyjimka v pripade ohrozeni zivota.

    vzhledem k tomu, ze tomu asi dost rozumis, muzes mi prosim dat priklady, kdy lze pinove uspesne reklamovat?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ENDER: Jak jsi prisel na to, ze transakce, pri kterych byl pouzit PIN, nelze reklamovat?
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: tak uz jsem to vubec nepochopil...
    penize se neztrati jentak, autorizacni transakce ma jasne dane parametry, ze kterych se da vycist jak, kde, v kolik byla dana transakce udelana... taky to obsahuje samozrejme informaci o tom zda byl nebo nebyl zadan pin, jestli to byla transakce pres cip nebo prouzek...

    navic je mandatory pozadavek ze strany visa a mc, ze u bankomatovych transakci je pin overovan online... bez pinu to nejde
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ENDER: transakce ale vubec neprobehla pres bankomat kde byla uvedena ve vypisu. Sedeli sme tam se riditelem a prochazeli kotoucky z bankomatu toho dne a nic. Par predtim tady udelal vyber,pak odjel,penize se stratili z uctu,za posledni penize zavolal aby mu zablokovali kartu,ohlasil to,pak mu cs nekolikrat volala,pokazdy nekdo jiny,porad dokola to vysvetloval jak to bylo,ale nic nedostal
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: našel jsem komunikaci:

    dovolte, abychom se vyjádřili k Vašemu protestu podaného dne 18.9.2015 proti výsledku reklamace vedené pod evidenčním číslem 1234, kterou jste podal dne 18.8.2015.
    Předmětem Vaší reklamace vedené pod evidenčním číslem 1234 bylo devět transakcí stržených z Vašeho účtu číslo abcde prostřednictvím platební karty 510658******7439. Níže přikládám seznam reklamovaných transakcí včetně přesného času stržení:


    1) 03.07.2015 Nákup: Z MARKET, RUDNA U PRAHY, CZ, dne 3.7.2015, částka 32.00 CZK
    2) 04.07.2015 07:03:07 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 13.30 CZK
    3) 04/07/2015 07:14 Nákup: ALBERT 0625, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 494.90 CZK
    4) 04/07/2015 07:14 Nákup: ALBERT 0625, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 480.00 CZK
    5) 04/07/2015 07:29 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 159.90 CZK
    6) 04/07/2015 07:30 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 158.00 CZK
    7) 04/07/2015 07:50 Nákup: ALBERT 0617, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 274.90 CZK
    8) 04/07/2015 07:58 Nákup: ALBERT 0759, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 404.90 CZK
    9) 5.7.2015 10:40:23 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 39.90 CZK


    V rámci šetření reklamace bylo zjištěno, že transakce byly prováděny bezkontaktním způsobem bez použití PIN. Dalším zjištěním byla skutečnost, že Vaše platební karta byla trvale zablokována až po uskutečnění prvních osmi reklamovaných plateb dne 4.7.2015 v 21.45 hodin.

    Jak Vám bylo sděleno již v první instanci reklamačního řízení, dle Obchodních podmínek pro vydávání a používání vlastních platebních karet http://www.fio.cz/docs/cz/OP_Karty.pdf části VII. bodu 6. Banka přistoupila k uplatnění spoluúčasti. Majitel účtu nese ztrátu do částky odpovídající 150,- EUR za veškeré neautorizované platby uskutečněné v důsledku použití ztracené nebo odcizené platební karty.

    Transakce 1 - 8 byly uskutečněny před trvalou blokací platební karty, tudíž se na ně vztahuje spoluúčast ve výši 150,- EUR. K odepsání částek došlo dne 7.7.2015. Kurz České národní banky použitý pro výpočet spoluúčasti k datu odepsání transakcí z účtu byl 27,100 Kč/EUR.
    Pouze reklamovaná transakce 9 byla provedena až po zablokování karty, výše zmíněná spoluúčast se na ni tudíž nevztahuje. Reklamovaná částka Vám již byla vrácena na Váš účet dne 11.9.2015.

    Na základě Vámi podaného protestu Vám sdělujeme, že závěry učiněné v první instanci reklamačního řízení odeslané dne 11.9.2015 byly správné, přistupujeme tedy tímto k zamítnutí Vámi podaného protestu dne 18.9.2015.

    Rozhodnutí v přezkumném řízení je konečné a Fio banka, a.s. proti němu neposkytuje žádný další opravný prostředek. Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.

    Reklamační řád Fio banky, a.s. naleznete na internetové adrese
    http://www.fio.cz/docs/cz/I_Reklamacni_rad.pdf .

    S úctou
    ENDER
    ENDER --- ---
    GHOSTSTALKER: jakto?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ENDER: To není pravda.
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: pokud byla transakce autorizovana pinem, ma smulu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam