• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BTW nechce se nekdo ke me pridat s otravovanim supportu Revolutu ohledne moznosti zadani VS u bankovniho prevodu v CZK? Podle CNB by to melo jit pomoci ref pole ve formatu /VS/1234, ale ani to bohuzel nefunguje.

    Je to asi hlavni duvod, proc Revolut nepouzivam na 100% misto banky. Support mi tvrdi, ze s tim nic nemuzou udelat. Psal jsem dokonce i jejich poskytovateli CZK plateb (Vitesse PSP Limited), ale zatim bez odpovedi.

    Navod CNB:
    http://www.cnb.cz/en/payment_systems/reg_payment_sys/download/symbols_payment_codes.pdf
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    KOC256: Moje pozadavky jsou univerzalne a objektivne spravne pro vsechny. To ze neco zrovna nepotrebujes neznamena, ze by to aplikace nemela umet. Nerikam, ze 20 plateb na stranku musi byt default. IT nebo UI, filtrovat by to melo umet poradne. Technicke duvody proc to nejde me nezajimaji (stejne je to u tlacitka Zpet) :)

    Kdyby se jednalo o nejaky fintech startup, tak to pochopim, ale jde o banku se ZISKEM temer 2 miliardy korun za rok a 656 tisici klienty. Chapu, ze vyvoj je otazka casu, priorit a dalsich veci, ale v momente, kdy do bankovni aplikace zacnes pridavat picoviny typu nakup cokolad, kvetin, atd., tak mi pak nemuzes tvrdit, ze nemas kapacity na pridani plateb pomoci IBAN.

    TOMINO_I
    TOMINO_I --- ---
    PATRIKCHRZ: A nejaka moznost smenit dobre 170tis na libry pro moravaky by nebyla? :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Jsem na letišti a revolutka vyhodila notifikaci, jestli nechci cestovní pojištění :o
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ELIJEN: Mozna rozumis ui/ux ale jiste tve pozadavky nejsou pro vsechny. Ja jim treba par veci taky vytykal, ktere i casem opravili. Ale proc bych mel chtit videt BEZNE 20 plateb? Prehled o uctu mam prubezny a notifikace taky pouzivam. Filtrovat podle vseho je zase spise IT problem - tady jsi asi oproti UI na tenkem lede.

    Proc by davali do MIB platbu pres IBAN kdyz ji masa nepotrebuje? Zase je treba se chovat trzne. Ja byl treba zdesen co vsechno dovoluje SERVIS24 proti mladym bankam. Protoze tech ruznych vyfikundaci je spousta, ale online banky nechteji implementovat full stack. Prave proto aby mohly byt zadarmo.

    Me to neprijde tak slozite k pochopeni...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    QUIP: Přesně tak :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    NAVARA: Ano, samozrejme, hlavne neklast na deti (a v budoucnu na zakazniky) prilisne naroky. Interne tomu trendu rikame prizpusobovani aplikaci pro cvicene opice. Takze v aplikacich, kde jsem si drive mohl nastavit veci, jak jsem potreboval, tuhle moznost uz nemam, protoze by to nejakeho chudaka mohlo zmast a tak je lepsi tu moznost sebrat i vsem ostatnim. Jednoho dne si budeme vsichni rovni - az budeme mit jen jedine tlacitko - ANO.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    QUIP: Zajdi se někdy podívat na základku / střední, co tam roste za budoucí intelygenci národa. Podobnost s filmem Idiocracy čistě náhodna.

    Tendence je dělat to co nejjednodušší možné, aby to tyhle nezmátlo. Starší si nějak poraděj.
    QUIP
    QUIP --- ---
    Ne ze by 20 let stare bankovnictvi tehdejsi Expandia Banky bylo bezchybny, ale porad se neprestavam divit tomu, ze ani za tech 20 let se nektere banky nedostaly tam, kde tenkrat byla Expandia. Nektere se nekam dostaly a pak se otocily a sly zpatky (pro me taky dost nepochopitelne, napriklad co se prvku zabezpeceni tyce)

    Pak tu jsou kroky jako treba modernizace rozhrani IB u Fio, ktera je urcite super pro nekoho na tabletu, ale me v browseru na PC to neprestava iritovat, jak je to roztahany oproti puvodni verzi, kde jsem zkratka na jednom screenu videl mnohem vic, nez ted a formular pro zadani platby nebyl na 1400px kvuli par znakum, co se tam zadava.

    Bankovnictvi u AirBank jsem nikdy nemel rad. Bylo to takovy to "aby se to na prvni pohled lisilo", ale funkcne to bylo mizerny. Misty se layout uplne rozpadnul a text byl mimo vyhrazene boxy. Nastesti uz nepouzivam.

    A Equa Banka, kterou hodnotim jako jednu z tech lepsich, co se IB tyce, tak ta ma zase jine perlicky. Jako treba ze z historie plateb se da kliknutim na ikonku platba zopakovat snadno a rychle... ale jen asi 2 mesice od zadani platby. Pak tam tahle ikonka v prehledu plateb zustava, ale platba uz takhle zopakovat nejde. WTF? Kvuli tomuhle jsem si dopisoval i se supportem a nakonec dosli k tomu, ze je to vlastne feature a ne bug. Ze proste po tech 2 - 3 mesicich promazavaji nejakou cache a uz nejde tahle platba zopakovat. Pritom kdyz tu platbu rozkliknu, tak tam vsechny ty detaily videt jsou a slo by z toho poskladat platbu novou. Ale vysvetleni je, ze kdyz chci zadavat platbu opakovane, mam si udelat sablonu. Jasne, kdyz budu predem vedet, ze budu platbu potrebovat opakovat, tak si udelam, ale abych ji delal pro kazdou platbu, tak to se pak v tech sablonach ani nevyznam. Proste si vzpomenu, ze jsem pred rokem tohle uz jednou platil a chci platbu zopakovat. U jinych bank tohle fungovalo odnepameti. U Equa je to neresitelny problem. Kdyby aspon dokazali schovat tu ikonku u plateb, ktere uz nejdou zopakovat, ale to ne, to je asi taky nad neci schopnosti (chapani).

    Z pohledu nekoho, kdo se uz nejaky cas pohybuju v oblasti vyvoje webaplikaci, mi bankovni sektor (a pojistovny) prijdou jako jedny z nejhorsich. Mnohem mensi firmy s mnohem mensim prijmeme od svych zakazniku dokazi udelat mnohem lepsi webaplikace pro sve zakazniky. A to se vubec nebavim o libivosti, ale o technickych a funkcnich vecech.
    Jak malo bank umoznuje editovat sablony pro e-mailove notifikace...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CAMELLA: Taky jsem k nim na zacatku patril :(
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    R_G: To jde snad u kazde karty. Jinak Revolut podporuje i Direct Debit (pres IBAN).
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    ELIJEN: dělala jsem na pobočce a věř mi, většina lidi bylo nadšených oproti svým starým bankám/IB, ale taky to byli dost často jedinci “z lidu” :))
    R_G
    R_G --- ---
    Zdravim, v zahranici platim mesicni poplatek za garaz, ktery se mi automaticky mescine strhava pres udaje z bankovni karty. Nevedel by nekdo, jestli na to same lze pouzit Revolut kartu? Diky diky!
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CAMELLA: Ja si myslim, ze ten pomer bude treba 80/20 a vetsina lidi si pri nejakem problemu neuvedomi, ze je to chyba IB.

    Zrovna u AirBank me to mrzi dvojnasob, protoze UX byl snad jejich hlavni tahak, diky kteremu povodne uspeli na trhu jako nova banka. Ted se z nich stal stejnej dinosaur jako byla CS.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    ELIJEN: AirBank je holt taková banka pro masy, IB je nastavené dle toho tak, aby vyhovovalo 95%, ty holt patříš do těch 5% nespokojených ;).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    ATOMIKS: No, nekde se snazi uspokojit vsechny, coz nemusi byt idealni, ale treba v AirBank se ocividne snazi uspokojit nejakeho dementniho produktaka, co tam tlaci jednu hovadinu za druhou :D

    Ja si myslim, ze nejake povedomi o UI/UX mam a me pozadavky jsou vetsinou objektivne oduvodnitelne. Treba aby fungovalo tlacitko "zpet". Moznost zobrazit platby skrz vsechny ucty, filtrovat podle vsech policek nebo zobrazit vice plateb na stranku nez asi 20. Automaticke odhlaseni pri otevreni IB do noveho tabu je taky masakr.

    Mobilni aplikace je kapitola sama o sobe. Tam pro zmenu najdete 4% slevu na mliko v Albertu, ale platbu pomoci IBAN nezadate.

    Ani nezminuju to, ze na pridani disponenta k uctu jsem cekal asi 2 mesice, protoze jim system nedokazal sparovat nejake dve ID.
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    PATRIKCHRZ: SAYUZ: Už si to moc nepamatuju, je to pár let,co jsem tam byl,ale tuším,že tam jsou bankomaty, ze kterých je výběr drahý a nějaké bankomaty, které buď nemají ten extra poplatek za výběr nebo je to levnější,když zagogluješ asi to najdeš.. Pamatuju si,že jsme pak právě chodili na určitý másta do těch konkrétních bankomatů, kterých zas nebylo tak mnoho (po BKK).
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    jsem tu kdysi podobně nadával na změnu IB u unicreditu směrem k mobilnosti, čtyřem transakcím na stránku a stopadesáti kliknutím než člověk odešle platbu. tak ti aspoň mají dodnes možnost si překliknout na původní pobodu IB. čímž tak nějak přiznávají, že se to moc nepovedlo a že to není o pár klientech.
    taky jsem se potkal s projekťákem, který byl součástí týmu, který to měl na starost. říkal, že hrozný hrozný hrozný, že musel nakonec odejít. ono to snad není o omezeném budgetu jako spíš o neomezeném budgetu, kdy do toho mluví kdejaký trouba a rozhodnutí se dělá tak, aby se uspokojili všichni.
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    LOPIN: jsem myslel mobilni. Do ib se loguju minimalne
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    Me se libi rb a csob
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam