• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    KOC256
    KOC256 --- ---
    OMNISLASH:
    jestli to byla reakce na me, tak ja ale reagoval na Patrikovu vetu: "Celé to není založené na vzájemně výhodné nabídce jako u jiných bank" a hledal jsem tam tu vzajemnost - to cim jim tam Patrik prispel.
    ALTOR
    ALTOR --- ---
    OMNISLASH: Hele banka taha za vetsi konec jen do doby co jsi hodne malej zakaznik. V premiovych sluzbach jde ledacos ohnout. Ja na to jsem jeste celkem malej pan, ale uz jsem zazil take fajn pristup
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    jen tak jako lehce nezucastnene.. nechapu, jak muze nekdo vubec brat v potaz nejakou "vyhodnost pro banku". to je preci naprosto irelevantni vec. banka neni zadna particka srdcaru, co to po vecerech delaji z lasky k lidem a ke ktere se patrik osklive zachoval, kdyz nemyslel na jejich blaho. tady jde preci o korporaci, ktera ma prostredky vuci jednotlivci prakticky bezmezne. tady uz to neni o tom, kdo taha za kratsi provaz, tady zkratka koncovy zakaznik taha za nitku, zatimco banka drzi kotevni retez. pokud ty podminky nejsou jasne dane, nejde o zadny omyl, je to zcela zamerne a rozhodne to neni proto, aby to pomohlo klientovi. nekdo v bance si zkratka spocital, ze v prumeru se jim takovyhle pristup vyplati. ted to mozna nekdo prepocital a zjistil, ze to aktualne nefunguje tak, jak si predstavovali. tak se snazi ze sve nesrovnatelne silnejsi pozice patrika vyzduchnout. je to pochopitelne, ale rozhodne to neni ospravedlnitelne a v zadnem pripade nechapu, jak v tom nekdo muze s bankou sympatizovat
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELDE: banka ti může vypovědět - s příslušnou výpovědní lhůtou - jakékoli produkty, pouze u korektně splácených spotřebáků pro nepodnikatele by to u soudu neustáli (firmě to klidně udělat mohou, třeba i jen proto, že potřebují vylepšit hotovost)
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Aha. A mají právo zrušit? Nebo ho převedou na jiný?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: na to už je teď asi pozdě, v podstatě jsme se rozešli s tím, že já dobrovolně účet nezruším a oni, že mi ho tedy vypoví, čekám na výpověď. Ale jak se říká "do článku dobrý" :D
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Tak jim předběžně odsouhlas investice, ať ti dají k prostudování smlouvy. Případně si nech připravit detaily na refinancování hypotéky. Pokud se časem ozvou znovu, tak jim pošli pár dotazů (nějaké nejasnosti tam budou), případně pokud to není zatížené fixními poplatky nebo minimální investicí, tak investuj symbolických 10,- (z daňových důvodů by měl být výnos pod 1,-) (-;
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOC256: Nechce si tvůj potenciál vyplyncat hned během jednoho roku, příští bude mít ty KPI znovu a pak se budeš hodit :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA:
    No to je zajimava uvaha. Protoze ja teda projevil zajem o investice a vzdycky kdyz se JEDNU podari uzavrit, tak najednou se mi bankerka neozve jak je rok dlouhy :D A to jsem ji i rikal, ze mam zajem... :) Tak asi nechce kurvit normu.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: to mi právě neřekli. Kdyby jo, spočítám si, jestli se mi to vyplatí, nebo ne. Ale neuzavřu extrémně nevýhodné investice, aby mi pak účet stejně vypověděli.

    NAVARA: vždycky, když mě bankéřka pozvala, tak jsem přišel.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELLAS: I to je možnost, ale spíše má KPI na počet schůzek s prémium klienty, kde s nimi má probírat produkty :)
    Když něco prodá super, splní si i prodejní KPI, když ne taky dobře, čárku má…
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak mě napadá: a řekli, kolik těch investic vlastně po tobě chtějí udržovat? Nestačí se k nim přihlásit a pak žádný fond nekupovat.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    NAVARA: Jako že by se ho jeho poradce či poradkyně snažil/a sbalit? :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Třeba jim jen vadí, že k nim nechodíš na kafe a pokec a o produkty jako takové až tak nejde :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Není to troufalé (-;
    Hlavně to vypadá, že jim nevadí, že ten produkt máš, ale že ti nemají co prodat. Místo marketingu formou definování produktů pro cílové zákazníky se dělá masivní přímá i nepřímá kampaň. Asi v průběhu času rostla/klesala potřeba počtu klientů a teď zrovna to číslo nepotřebují větší.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: ale to s tím souvisí. Pokud by měli transparentní podmínky, zauvažuji, jestli se mi vyplatí je splnit (protože investice přes ně jsou jednoznačná ztráta, ovšem kdybych věděl kolik musím investovat, tak si spočítám, jestli mi za to cestovní pojištění a salonky stojí, ale když mi to ani během hodinového rozhovoru nebyli schopni říct.... navíc za rok se může situace opakovat, bankéři dostanou navýšené cíle a opět budou chtít po klientech další investice)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PATRIKCHRZ:
    Já tě chápu a rozumím ti. Ale pořád platí, že ty jejich služby (ač nevýhodné) nevyužíváš.

    Takže ano, pokud se zlobíš na netransparentní podmínky, tak máš naprostou pravdu, ale pokud se zlobíš, že tě chtějí vykopnout, tak to zase chápu.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: vadí mi, že nedají jasné podmínky. Když jsem si účet zařizoval, byly jasné podmínky - obrat na účtu (100 tisíc měsíčně) a obrat na kartě (250 tisíc ročně) a za to byly výhody, které jsem chtěl. Obojí jsem splnil.
    Pak najednou podmínku prudce uvolnili (obrat na účtu klesl na 50 tisíc měsíčně a obrat na kartě byl zrušen), po nějaké době je zase zvedli (obrat na účtu na 70 tisíc měsíčně) a začali požadovat i využívání dalších služeb - úvěr, investice nebo životní pojištění. Jenže tento požadavek není nikde uveden (v ceníku, produktových podmínkách) a hlavně nikde není uvedena ani jeho výše. Měl jsem téměř hodinový rozhovor, když si mě pozvali "na kobereček", za celou dobu nepadla žádná konkrétní částka, pouze pořád dokola, že málo využívám jejich poradenství.

    Takže i kdybych se rozhodl, že do toho půjdu a zaplatím nesmyslné provize (u některých investic až 5 %, u životka je to ještě horší), nikdo mi nezaručí, že za rok, až bankéř dostane nové "cíle" se situace nebude opakovat, takhle se dlouhodobá spolupráce opravdu nebuduje. Vždyť banka není schopna ani nabídnout úrok na spořáku, aby se dostala do první desítky.

    To, co chci, jsou jasné a DLOUHODOBĚ platné podmínky. Je to moc troufalý požadavek?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PATRIKCHRZ:
    Promin, ale neodpovedel jsi mi na moji otazku.

    Nebo to chapu spravne, ze ti vadi, ze te nenechavaji je jen vyuzivat a tim jsou spatni?
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    KOC256: asi je to kus od kusu. Ja delam pro skupinu uvery i pojisteni (investice spis ne) a stejne mi to nedali i kdyz jsem jim rekl ze mam hypo, mam +- zustatek a obrat bych vyresil. Bankerka chceta aspon investici nebo pojistku. Kdyz jsem ji rekl ze to vsechno mam jinde tak mi rekla ze mam smulu. Extra jsem po tom netouzil tak jsem to zatim neresil po pracovni strance. zajimal jsaem se jako klient jenom
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: vstupy do salonků, přednostní odbavení v Praze, cestovní pojištění. Jako zadarmo dobré, ale za to nechávat tam krvavé provize za nevýhodné investování to nestojí.

    Jo, vypadá to, že čistí kmen, prostě kdo jim nenechá vydělat, tomu zruší účet.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BIMBAS:
    To asi ne. Ja nakracel na pobocku a rekl ze to chci a bylo... Jen mi opatrne rekli podminky, ze to neni za 50kc mesicne. Ja rekl NP a bylo. Rovnou jsem jim rekl ze chci pouzivat kreditku a tu pouzivam, tak jak jsem slibil...
    Takze mozna na me taky dojde, protoze jsem jim vydelat nedal ale zatim spise cerpam vyhody...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam