KOC256: je to, samozřejmě, obchodní rozhodnutí banky, ale zavést nějakou službu a pak motivovat lidi, aby ji moc nepoužívali je takové "postavil si hospodu, ale chodili mu tam lidi". Zavedení jakékoliv služby znamená náklady, její udržování také, nedává pak moc smysl motivovat lidi proti jejímu užívání, krom toho, že to dost blbě vypadá, je to nákladné (i kdyby z normálních plateb dala banka bonus třeba 0,1 %, tak to útraty (ze kterých bude zisk, ne takové ty quasi cash transakce, ze kterých často zisk není) moc nezvýší, ale akorát to odčerpá zisk ze všech), to už je lepší danou službu vůbec nezavádět - zkrátka marketingově lépe vypadá, když firma danou službu nemá, než když ji má implementovanou nějak blbě.
Ale, samozřejmě, je to obchodní rozhodnutí. Já požaduji především kvalitní implementaci klasické platební karty, tj. embosovanou, s čipem (pokud možno standardním, i to je u některých bank problém, že mají nestandardní velikost čipu a ten pak na některých terminálech nefunguje) a s možností správy limitů (tj. možnost nastavit dostatečné limity pro platby i výběry z bankomatu - rozhodně více než 100 000 Kč, možnost nastavit zvlášť limity pro různé druhy transakcí), s kvalitním plastem karty (který vydrží po celou dobu platnosti karty.
Další důležitá vlastnost jsou dobré směnné kurzy a poplatky (vedení, výběry v tuzemsku i zahraničí). A samozřejmě rád využiji nějakých vratek, pokud karta dává.
pak dlooouho, dlooouho nic, pak případná pojištění (pokud jsou ke kartě zdarma nebo za splnění podmínek).
Jestli banka podporuje nějaký XY Pay mě zajímá, jen pokud je nějak zvýhodněn - a to využiji, shrábnu výhodu a danou službu opět zruším. Netoužím potom šaškovat u pokladny s mobilem - kde při manipulaci s nákupem ještě tak hrozí jeho rozbití nebo odcizení.
Ale chápu, že ne každý to má tak, mám známého, pro kterého je rozhodující možnost platit hodinkami, protože na běhání si s sebou nebere ani peněženku, ani mobil, má Garminy, takže GP je pro něj důvodem ke změně banky