• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    KOC256: pardon, to bylo jen takove napul offtopic povzdechnuti na sporkovym georgem, kdyz je tu rec o tech modernich ib.. :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    OMNISLASH:
    FIO nebo A/B? nebo to nebylo na me?
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    KOC256: a ma i tak super featury, jako ma george, kdy se te pri kazde druhe platbe jak u blbych na dvorku porad dokola pta na pojmenovani prijemce? prestoze uz jsi jej pojmenoval petkrat, pripadne to pojmenovani figuruje v historii, ze ktere opakujes platbu :D
    ADAM
    ADAM --- ---
    proste fiu muzete vycitat cokoli, jen kvalitu IB skutecne NE.
    (napr. ty socialni pobocky by fakt radeji meli zavrit a mit jich polovinu a kvalitnejsich. personal je otresny atd...)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PATRIKCHRZ:
    tak vyčítat bankám požadavky na bezpečnost je trochu na podivení se zejména pokud to napíše někdo jako ty... (rozuměj, beru tě za odborníka) :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: nechci kecat, ale požadavek na složitost FIO má (teď nedávno jsem si nastavil heslo delší, čímž aspoň odpadla nutnost ho měnit po ... třech? měsících).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: vzhled je pro mne také důležitý, hlavně to, že je velmi dlouho stejný. Od doby, co jsem klientem (2006) je to teprve třetí verze a stále se úplně neodchýlila od té první. Zatímco u ostatních bank snad co dva, tři roky nová verze a úplně jiná. A hlavně to funguje na naprosto jakémkoliv prohlížeči včetně takových jako Opera mini a podobně.

    Je pravdou, že spoustu funkcí postupně ostatní banky dohánějí (podepsané šablony, vlastní poznámka (neviditelná příjemci) k platbě (s možností pozdější editace), možnost správy více účtů (s různým oprávněním) pod jedním přihlášením, e-mailová (zdarma) nebo SMS (placená) notifikace (ovšem šíře nastavení notifikace, tedy různé podmínky jsou zatím u FIO asi nejširší)).

    Něco z toho je příjemný bonus, něco je naprosto rozhodující - třeba mě udivuje, že zejména velké banky mají stále pouze 2 letou historii v IB. Vždyť doba promlčení jsou nejméně 3 roky, někdy i 10 let. Nevím o jiné bance, která by uměla za libovolně dlouhé období vypsat transakce na 1 webovou stránku tak, aby se v tom dalo prohledávat přes CTRL+F v prohlížeči. Jak jsem psal výše, řada bank vůbec neumí dlouhodobou historii a ty, co ano, tak to mají stránkované. Fulltext vyhledávání je sice dobré (FIO má taky), ale někdy (když úplně přesně nevím, co hledám) je CTRL+F lepší.

    Nebo taková drobnost jako vlastní volba uživatelského jména (bez požadavků na délku, tohle mi vadí u Air, kde je minimum 8 znaků) i hesla (bez požadavků na složitost, tedy alespoň tam nemusí být velké + malé písmeno + číslice jako je u AirBank).
    ADAM
    ADAM --- ---
    samozrejme. vetsina lidi nepotrebuje nic.

    ale pokud mas tisice plateb mesicne, desitky uctu (soukrome, firmeni + treba manzelky), tak uz nejake funkce potrebujes. a prave k tomu je fio skvele.

    v kazdem pripade, co se UI tyce, tak to maji nove, takze rozhodne neni nijak zastarale. ano, nastesti to neni tak "fancy" jako vetsina jinych bank - nema to tolik barivecek, zadne obrazky a neni to cele ajaxove v javascriptu. diky tomu je ten IB skvele rychly a pouzitelny.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ADAM:
    nejsem takovy bankovni znalec, protoze to zrejme takto do detauli nepotrebuji. Mnoho veci z tebou zminenych ale umi treba A/B - jistě ne ale všechno.
    Ony to nejsou žádné majoritní UC, takže ne úplně každého to zaujme...
    ADAM
    ADAM --- ---
    KOC256: neni to vubec o designu, je to o funkcnosti.

    do uvodniho radku staci napsat treba 1290 a behem zlomku vteriny mi to vylistuje vsechny transakce s touhto castkou, (nebo pokud cislo uctu/VS toto cislo obsahuje) a to za celou historii uctu, klidne deset let zpet.
    + samozrejme s moznosti dalsiho filtrovani.

    mam cca desitku dalsich bank (vc. zahranicnich), ale z hlediska funkcnosti je IB imho best.

    dalsi veci, co jsou bez konkurence: 
    - nastaveni a forma vypisu
    - moznost ovladani uctu druhych osob (vc. pasivniho).
    - moznosti potvrzovani plateb (male bez potrvrzeni, vetsi smskou nebo el. podpisem).
    - nastaveni zobrazeni (slupce + ktere ucty zobrazovat)
    ...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PATRIKCHRZ:
    ADAM:
    Tak pokud vas chapu, tak je to jen o designovych preferencich... A to jestli nekdo ma rad retro tak nic nemeni na tom, ze banka jako celek nekde zamrzla...
    ADAM
    ADAM --- ---
    KOC256: to neni pravda, nedavno vydali novou verzi. jejich IB je naprosto spickovy. absolutne nesrovnatelny s jakoukoli jinou bankou, co znam.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    KOC256: Mně zase jejich IB maximálně vyhovuje a doufám, že tento "historický layout" zůstane co nejdéle. Funguje naprosto na všem, mobil, starý počítač,...

    Já od FIO nečekám žádné extra služby (na to mám tzv. prémiové účty), chci účet zadarmo bez podmínek, funkční, jednoduchý.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    No co tak poslouchám a vnímám i jejich IB atd. Tak FIO zamrzla v prvním release nízkonákladovek... Dneska už jsme ale o kus dále...
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PULKA: na Dejvické jsme se stavovali se společníkama, protože jsme potřebovali nějaké úpravy k firemnímu účtu a zrovna jsme měli vedle nějakou schůzku. a teda klávesnice "klientského počítače" byla strašnej hnůj, to jsem se toho fakt štítil a to nejsem citlivka. ale ono většina těch jejich poboček, co mám zkušenost (Senovážné nám, Brno Joštova) jsou pruda, hnus a nic moc lidi. chodím tam taky co možná nejmíň. klientskej servis - co vím - je na tom dost podobně, naštěstí jsem ho prakticky nikdy nepotřeboval.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    PULKA: mela jsem pred par lety pri pokusu o zalozeni podobne silny zazitek a Fio bych vzala uz jen omylem, nemam tohle zapotrebi
    ATAN
    ATAN --- ---
    ATAN: tak nic, chyba telefonu.
    ATAN
    ATAN --- ---
    ciste nahodou nema ted take nekdo problem s 3d secure? ne prisel mi ani znovu zaslany kod. csob.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    PULKA: ve FIO ne uplně dobře platí a celkově pracovní podmínky nejsou moc motivující, takže ti šikovnější bankéři holt rychle utečou jinam :).
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: V pohodě. Kolega si takhle založil účet v Equa, protože chlap na pobočce na něj byl slušný a velmi mu pomáhal. A to ani neuměl moc anglicky. V jiné bance sice mají anglické služby a anglicky mluvící personál, ale účet bez poplatku podle reklamy mu nedali (najednou měli jen placený). Takže bych skoro viděl mezeru na trhu - dělat pro banky audit klientských služeb na pobočce (-;
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam