• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Nn.

    Viz LAUNCHER:

    Stalo se to v dubnu. Nejdriv (logicky) reseno pouze s obchodnikem - Obchodnik presetril, pry za to muzu ja. Kontaktovano Fio, zadost o chargeback. Fio kontaktovali obchodnika. Obchodnik znovu presetril+navrhl ze mi vrati 50pct. Fio mi poradilo zamitnout a pozadovat 100pct (bod 7). Pak bezelo vlastni rizeni chargeback u Mastercard s ucasti Fio (za me) a obchodnik s lhutou pro rizeni do 2021-06-18.

    Do tohoto terminu Fio nenapsalo nic, po me urgenci napsali dnes, ze chageback nedopadl (bod 13).

    Dneska jsem ja reklamoval u Fio vysledek toho chargeback (bod 14) zde LAUNCHER. Tohle uz neni chargeback rizeni u Mastercard. Tohle je jen to, ze ja u Fio reklamuji vysledek toho chargeback rizeni.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Ono je to takhle možná v pořádku. Podal jsi první dokument, obchodník zamítl, protože to "řeší". Pak uplynula lhůta pro řešení, což je nová zkušenost a tedy to znovu otevřeli - teď už obchodník nemá právo to tak snadno zamítnout - leda by ti to mezitím poslal zpět. Možná teprve teď se do toho asociace vloží (napoprvé jen předávali "papíry" a dávali vám možnost se domluvit).

    Mně napoprvé mBank zamítla, protože obchodník nereagoval. Tak jsem to vrátil zpět a pak teprve se něco dělo (u obchodníka).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Update, email pred 6 minutami:

    14)
    ------------------------------------------------
    Vážený pane XXX,

    na základě Vámi podaného Fio servisu - Protestu jsem reklamaci znovu otevřeli.

    Dle Reklamačního řádu (http://www.fio.cz/docs/cz/I_Reklamacni_rad.pdf) bude protest vyřízen ve lhůtě 15 pracovních dní od jeho podání,
    přičemž v odůvodněných případech může banka lhůtu prodloužit.

    S úctou
    M.V.
    ------------------------------------------------

    Blbe je zejmena to, ze to prislo od stejne pani M.V., ktera mi pise celou dobu. Tzn nepodarilo se to v ramci FIO nijak eskalovat, ac jsem to vyplnil na servis FIO, zavolal a napsal zpravu na FB.

    Obavam se, ze se muze klidne stat, ze pani M.V. neudela nic, jen za tech 15 dnu napise, ze zamitnuto... Netusim vubec, jestli se to kdy dostalo/dostane ke komukoliv jinemu v ramci Fio, nez pani M.V.

    Dost smutne na to, ze v te bance mam pres 1mio CZK :-/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE:

    1) Toto jsem jiz ucinil v dubnu, 2021-04-08. Vse meli ve Fio vysvetleno ve formulari vyplnenem a vysvetlenem na pobocce, na servis Fio (elektronicke bankovnictvi) a v mailech. K tomu preposlana komplet komunikace s obchodnikem, ktery to nerozporuje. Vysledek viz nize.

    2) Bylo to v reseni, lhuta skoncila 2021-06-18, vysledek celeho chargeback viz nize.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Obchodník za chargeback dostane extra poplatek a zvyšuje to jeho možnost, že mu banka vypoví smlouvu na zpracování karet - proč by na to vůbec kdy měl přistupovat?
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Pokud platil dopravu zpět eshop, tak nemáš odpovědnost za poškození při přepravě zpět. Kecy o poškození při dopravě zpět můžeš ignorovat - to si musí řešit s přepravcem oni.
    Fakt jim napiš, že souhlasíš s tím, že zboží je nepoužitelné a že tedy očekáváš, že v zákonné lhůtě ti doruší použitelné zboží nebo vrátí peníze podle zákona o ochraně spotřebitele. Pokud ti napíšou, že nikoli - pak to otevři znovu s bankou, že eshop odmítá plnit závazky.
    LAUNCHER: Pokud je to ve stádiu řešení eshopem, tak asociace nic nezíská zpět - prvně musí být vyřešen tento případ.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    GHOSTSTALKER: Vsak jasne, nikdo netvrdi opak.

    Ale nejmene me a Nelde prekvapuje toto vyjadreni z Fio:

    "Předně bychom se Vám chtěli omluvit za nedoručení zprávy s výsledkem podaného chargebacku, jejíž odeslání nebylo nedopatřením dokončeno.

    Touto cestou bychom Vás dodatečně chtěli informovat, že došlo ze strany obchodníka k zamítnutí chargebacku, tedy žádosti o refundaci finančních prostředků, kterou Banka podala prostřednictvím karetní asociace u Vámi reklamované transakce"
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    LAUNCHER: Nacti si ten proces. Opravdu to nefunguje tak, ze pri chargebacku vzdy banka/vydavatel vraci platbu. Obchodnik se chargebacku muze branit.
    https://midigator.com/blog/mastercard-chargeback-rules-dispute-resolution/#mastercard
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    GHOSTSTALKER: Co jsem pochopil, tak chargeback je sice sluzbou vydavatele karty (Mastercard), ale v tom rizeni te zastupuje banka (Fio).

    Tzn pokud se na to banka vykasle, nebo to zbabraji, nedostanes nic.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Dopravu zaplatil eshop, viz bod 3 a bod 5, v mem prispevku LAUNCHER.

    Fotky eshop poslal, stul byl jeste poskozenejsi nez pred tim. Ale tak dopravu sjednali oni a obal jsem pouzil stejny jako v jakem to prislo.

    Eshop mi napsal po zahajeni chargeback ve Fio (bod 6, 7) ze mi daji 50% (puvodne nechteli dat nic). Ale Fio mi poradilo v emailu (bod 8) at toto zamitnu, coz jsem udelal:

    Pani z FIO mi napsala:
    ------------------------------------------------
    "Vážený pane XXX,

    požádala jsem reklamační oddělení k vyjádření a sdělení dalšího postupu. Dle jejich pokynů máte tuto částku odmítnout a trvat na vrácení celé částky.

    Děkuji."

    ------------------------------------------------

    Napsal jsem na eshop ze odmitam 50% a trvam na cele castce, viz rada od pani z Fio.

    Pak jsem odepsal pani z Fio:
    ------------------------------------------------
    "To jsem jiz ucinil. Prosim tedy, abyste to jiz dale resili samostatne."
    ------------------------------------------------

    Pani z FIO mi napsala:
    ------------------------------------------------
    "Vážený pane XXX,

    poprosím Vás ještě o přeposlání komunikace, kde trváte na vrácení celé částky.

    Děkuji.

    S pozdravem"

    ------------------------------------------------

    Ja: Pani z Fio jsem preposlal posledni vymenene emaily z eshopem.

    Pani z Fio odepsala:
    ------------------------------------------------
    "Dobrý den, pane XXX,

    děkuji za přeposlání. Všechny podklady jsem předala na reklamační oddělení.

    S pozdravem"

    ------------------------------------------------
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NELDE: Znova - chargeback není službou banky, ale službou vydavatele karty. V některých případech by snad měl krýt i dodání poškozeného zboží.

    https://www.mastercard.us/content/dam/mccom/global/documents/chargeback-guide.pdf
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Zkusil bych to tlačit znova přes Fio, případně toho arbitra, případně obchodní inspekci nebo advokáta, případně TV
    Z hlediska banky to je ale asi vnímané jako "reklamace zboží" - tedy není důvod vrácení peněz - musíš to řešit s eshopem. Když jsem takhle reklamoval, tak právě bylo podmínkou, že poskytovatel nereaguje nebo neuznává, což se u tebe neděje.

    Poslali ti fotky toho poškození při dopravě zpět? Je možné to reklamovat u dopravce? Nebo tu dopravu zpět platil eshop? Pak by to bylo na jejich odpovědnost - oni by to měli řešit s dopravcem.

    Jinak se ozvi eshopu, že je sice hezké, že ti nechtějí nic dát, ale že nesplnili smlouvu a že od ní odstupuješ (možná jsi to měl napsat rovnou, že ten stů vracíš v rámci té 14 denní lhůty) - případně počkej 30 dnů na lhůtu reklamace. A pokud ti nevrátí peníze, že to budeš řešit právní cestou.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NAVARA: Nejsem si jisty, ze FinArb s tim muze neco delat. Chargeback neni zakonnou (ani smluvni) povinnosti banky, je to sluzba vydavatele karty. Spis bych si nastudoval podminky charbecku vydane MasterCard.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ELIJEN: Tez na to koukam s otevrenou pusou...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Nechápu to "došlo ze strany OBCHODNÍKA k zamítnutí chargebacku". Snad pointa chargebacku je taková, že obchodník peníze vrátit nechce a proto mu je banka vezme sama, ne?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVARA: Na jednu stranu dekuji za tip.

    Na druhou stranu - Radsi bych napady, jak to popohnat ve Fio. Stacila by mi i dost mozna kdyby mi nekdo od nich vysvetlil:

    1) Je ve VISA lepsi sance na chargeback nez u Mastercard?
    2) Nebo to zbabralo Fio?

    (na to jsem se jich v emailu zeptal)

    Hlavne pred tim, nez zacnu nejak valcit s Fio. Jsem s nimi vlastne docela spokojeny, krome tohodle jednoho fuckupu.

    Muze a nemusi byt, ze to u Fio zbabral jeden konkretni clovek, ktery mi ohledne tohoto pise (pani M.V.).

    Premyslim, jestli se chci vlastne stehovat do jine banky, nebo jestli tam treba nezustat, ale nevzit na nakupy pres net jinou kartu/banku - nekoho, kdo by se me priste v chargeback lepe zastal.

    Druhe ponauceni je teda to, ze uz nikdy nabytek z maleho eshopu :-))
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    LAUNCHER: Zkus to prohnat přes https://finarbitr.cz/cs/, minimálně budou muset sepsat, na základě čeho došli k zamítnutí, jestli to nebylo jen z lenosti.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ahoj, nejake napady co se zamitnutym chargeback pro MasterCard ve Fio? :-/

    Prislo mi vyjadreni, po me urgenci:

    "Předně bychom se Vám chtěli omluvit za nedoručení zprávy s výsledkem podaného chargebacku, jejíž odeslání nebylo nedopatřením dokončeno.

    Touto cestou bychom Vás dodatečně chtěli informovat, že došlo ze strany obchodníka k zamítnutí chargebacku, tedy žádosti o refundaci finančních prostředků, kterou Banka podala prostřednictvím karetní asociace u Vámi reklamované transakce"


    Stalo se:
    1) Objednal jsem si stul v malem eshopu (moje blbost hned dvakrat, dnes uz vim - nabytek a maly eshop, spatna kombinace)
    2) Stul mi prisel poskozeny, coz jsem nafotil a poslal do eshopu
    3) Eshop mi rekl, ze sjednaji dopravu, at to zabalim a poslu zpet.
    4) To jsem ucinil, ve stejnem obalu jako stul prisel.
    5) Pak mi prisel od eshopu email, ze stul se poskodil v transportu ode me k nim ( a) jako jeste vice? b) co je mi do jejich transportu?) a ze nic nedostanu, ze si muzu poskozeny stul vyzvednout ( a) napric republikou, b) co s poskozenym stolem?)
    6) Ve Fio jsem rozjel chargeback
    7) Obchodnik napsal, ze mi poslou alespon 50%
    8) Fio mi v mailu napsalo, at nepristoupim na 50% ale chci 100%, to jsem ucinil dle pokynu
    9) Zprava od Fio, ze reklamace neuznana, protoze transakce byla ok autorizovana (wtf? na pobocce jsem vse vysvetlil, ukazal, jasne ze jsem zaplatil pri plnem vedomi, chargeback je neco jineho)
    10) U me vysvetleni, ze to vim, ze chci chargeback
    11) Info z Fio at pockam do 18.6.2021
    12) Vcera stale zadne info, tak pisu do Fio co se deje
    13) Dneska info z Fio o zamitnutem chargeback

    Nejake info o me:
    1) Mam nadstandardni prijmy, ve Fio usporene slusne penize. Obraty na karte znacne. Tohle je muj prvni chargeback co jsem kdy u Fio resil.

    Vystup:
    1) Je ve VISA lepsi sance na chargeback nez u Mastercard?
    2) Nebo to zbabralo Fio?

    Ten stul stal jen 5k Kc, coz me neboli. Ale mrzi me ta nespravedlnost jednak a druhak bych tohle nechtel zazit znovu. Pres Fio servis jsem zadal protest proti reklamaci, ale kdyz si proctete 1 az 13, tak neocekavam ze ted najednou to dopadne dobre. I bych to bral tak, ze ten chargeback je uz dokonceny u MasterCard, takze hotovo.

    Co ted? Visa od Fio? Prejit jinam? Mimo tohle jsem byl s Fio spokojeny a mam na Fio uctu moje podnikani, tzn neodchazelo by se mi uplne snadno, ale rekneme k novemu roku by to slo.

    Jinak teda silne varuji pred kombinaci Fio + Mastercard ohledne chargeback, ach jo.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    na druhou stranu mi přijde úsměvné řešit kurz eura při investici do krypta :) Ja to teda neřešil. Ale rozumím, že kvůli koruně na litru benzínu se taky jezdí 50km
    ADAM
    ADAM --- ---
    Tak pokud kupuješ za 2tis Kč, dává smysl udělat to přes revolut. Pokud kupuješ za milion, tak asi ne...
    Lidi, kteří mají volné miliony je dost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam