• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    NAVARA: Jo Premium a PB mají jinou linku.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    FORTRESS: Doufám že Premium se tomu budou schopni vyhnout - tyhle rádoby AI s před-definovanou sadou odpovědí (které najdeš rychleji na webu, takže když voláš chceš něco specifického) jsou peklo.
    Aneb když si rozhodující jen shlédne marketing, možná vyzkouší pár předpřipravených dotazů, ale jinak si své vlastní problémy / potřeby řeší s privátním bankéřem a rádoby-AI nikdy nepoužije…
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ČSOB má ještě laskonku když zavoláte na helplinku a ozve se AI (umělá inteligence) to je naprostej úpadek.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    K volani s bankou... taky mam vic bank, muj asi "nejoblibenejsi" tandem je aktualne CSOB a Hypotecni banka, s HB jsem si volal zrovna pred chvili, lahudka. Splatku hypoteky si totiz hypotecni banka ma z meho uctu u CSOB strhavat 25. den v mesici, jenze to jaksi neumi v dny pracovniho klidu, to pak kasiruje predchozi pracovni den. Ja ucet u CSOB nepouzivam jako primarni, penize jim jen prolejvam, vetsinou tam kdykoliv lezi dost na uspokojeni splatky hypoteky, v patek odpoledne jsem si ale uvedomil, ze to tak zrovna neni, a okamzitym prevodem jsem tam penize vlozil. Nedelo se nic, splatku uz si nestahli. Az dnes rano mi prisla upominka od HB, ze jsem v prodleni s platbou a splatku navysili o denni urok z prodleni asi 5 kc. Toho bura vem cert, ale fakt me umi nasrat, kdyz banka svoji neohebnost v procesech jeste zkusi otocit k sikane klienta. Tak jsem zatnul zuby, vydrzel 17 minut cekani na lince HB a o situaci si popovidal s operatorem. Ten me informoval, ze ve smlouve maji info, ze pokud splatka pripadne na den pracovniho klidu, pak inkaso probiha predchazejici pracovni den, ale nasledne priznal, ze nemaji specifikovanou hodinu. Takze prej kdyz zaslu doklad, ze jsem tam dostatek penez mel uz kdykoliv v prubehu 24.9., budou to resit a oductujou urok. Opacil jsem, ze CSOB a HB jsou ze stejny financni skupiny, tak proc si potvrzovani nevyresej mezi sebou a zakaznika nenechaj na pokoji. Omluvil se, ze ze zakona nemaji k informacim o mem uctu v CSOB pristup a zda mohu zaslat ten doklad emailem. Jako whatever, tech 5 korun je mi fakt jedno, jen jsem se ho zeptal, jestli je za nej ten proces ok... a jestli by treba dnes nemeli min hovoru ve fronte na callcentrum, kdyby se obtezovali to nastavit vic proklientsky. Nasledovala chvilka mlceni a pak info, ze to preda.
    QUIP
    QUIP --- ---
    BLAAZEN: Volaji na tel. cislo, na ktere posilaji i autorizacni SMS za internetoveho bankovnictvi. To by jim pro zacatek mohlo stacit a pak si samozrejme mohou domluvit, jakym zpusobem obe strany overit. Ale zatim je praxe takova, ze nekdo, kdo se nijak neprokazuje, si vyzaduje pomerne duverne udaje od toho, komu vola. Je to velmi nesymetricka (a nebezpecna) situace.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    DICK85: Ano, takto to řeší např. KB, zavolají a jako ověření potvrzuji autorizaci appkou v mobilu.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    NAVARA: Je to tak 50:50. Nekdy to fakt udelaj, jindy se prokecnou, ze jedou podle verejnyho registru atp. Ale maji po tomhle tendenci nezdrzovat a rychle ukocujou hovory bez vetsiho odporu.
    DICK85
    DICK85 --- ---
    BLAAZEN: Domnivam se, ze v 21. Stoleni by mohla probehnout autorizace pres aplikaci IB v mobilu. Prijde mi to jako prirozena cesta, kdyz uz ten telefonat musi byt.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    GIOMIKY: A co další organizace, které pro ně provádí servisní činnost anebo kterým ty údaje také předali, he?! :)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    CMLKA: Nove ted na nevyzadane hovory reaguji:
    "Dobry den, jsem xxx volam kvuli yyy."
    "Dobry den, na zaklade GDPR odvolavam souhlas se zpracovanich svych osobnich udaje vasi organizaci. Prosim odstrante si me ze svych analu. Nashledanou."
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    GHOSTSTALKER: Jiste, qle ten telefonat nezacal jako problem, ale jako dotaz, zda chci pokracovat v rozpracovane zadosti o pujcku a kvuli tomu mi bezne z banky volaji...to, ze je problem se jakoby ukaze az v prubehu toho telefonatu, takze nemas duvod zavesit a volat znovu
    Osobne myslim, ze ten scenar je hodne dobre vymysleny (ale tim se nechci obhajobat vubec)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    banka která mi volala (RB) jsem s ní skončil. nemá mi co volat a spamovat nějaké blbosti, rozhodně ne 2x týdně
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    QUIP: Tady problém v tom, že kdyby jsi se nedovolal klientovi, tak budeš někomu neznámému na druhém konci telefonu sdělovat tvé transakce, nebo poslední čísla účtu a podobně. Neboli by jsi se dostal do slepé uličky, banka by ti nemohla nic sdělit a ty když jim neřekneš ani datum narození taky nic nesdělíš.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Jak rikam, kdyz je problem, tak ma klient volat do banky a ne "banka" klientovi. I kdyby to bylo o tom, ze volajicimu z prichoziho telefonatu podekujes za informaci, zavesis a obratem volas na oficialni linku banky. Neexistuje problem, ktery by byl tak urgentni, ze by se dal resit jen okamzitou reakci v ramci prichoziho telefonatu.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CMLKA: Hm, ja mam ucty v 5 bankach a za posledni rok mi volal jeden fake vydavajici se za AirBank a jedna bankerka z Trinity reagujici na muj e-mail - a nechtela ode mne zadne citlive udaje :-).
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    CMLKA: Plus tim jak mi porad volaj, tak se spis snazim nejak rychle ten hovor ukoncit s tim, ze mam jasno, ze stejne vsechno odmitnu
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    GHOSTSTALKER: Jako ja nevim, ale mne vola z banky nekdo tak cca jednou za mesic-mam ucty ve trech bankach a mam uverove produkty, takze mi je opravdu casto nekdo nabizi....kdyby mi nikdy nikdo nevolal, tak mi to asi taky prijde divny
    QUIP
    QUIP --- ---
    CMLKA & NIGHTHUNTER: Za celej tenhle problem si muzou banky sami, protoze vyvolali svoji praxi velmi spatny navyk. Kdykoliv vam vola nekdo z banky (a tim myslim skutecne z banky, zadny podvodnik), tak se sotva predstavi, nijak neprokazuje svoji totoznost, ale ihned chce prokazani totoznosti po vas. Obvykle nejake otazky na posledni trojcisli rodneho cisla, posledni transakce na uctu atd. Ale to prave oni maji prokazovat kdo vola. A kamarad tohle se vsema bankama hraje po svem - kdyz mu volaji z banky, tak on jim odmitne rict po telefonu jakykoliv udaj, ktery by ho mohl identifikovat, dokud volajici neprokaze, ze je z banky a ze mu sdeli treba tri posledni transakce na jeho uctu. Kdyz jsme se o tom bavili, tak je fakt s podivem, ze na tohle banky nemaji zavedeny nejaky jednotny proces identifikace pred zakaznikem. Protoze pak to vede presne k tomu, co pise CMLKA - nekdo vam zavola a vy mu uplne automaticky vypovidate vsechny udaje o sobe, ktere on pak muze pouzit pro komunikaci s bankou a "sebrat vasi identitu".

    Takze varovani pro ostatni - kdyz vam vola nekdo z banky a je jedno, jestli je opravdu z banky, nebo je to podvodnik, chtejte nejprve prokazani po nem, aby on sdelil neco, co muze o vasem uctu vedet jen nekdo z banky. Kdyz se neumi spravne (bezpecne) chovat v bance, musime je to naucit my - zakaznici.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NIGHTHUNTER: To je zrovna jedna z prvnich poucek - nebrat telefony z "banky", rozhodne jim nic nerikat; vzdy byt ten aktivni, kdo v pripade problemu vola sam do banky. Od banky by ti v tomto pripade mela prijit treba sms typu "Zaznamenali jsme podezrelou aktivitu na vasem uctu. Volejte klientske centrum."
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GHOSTSTALKER: jako zaměstnanci banky máme hodně podobný testy součástí školení každého cca půl roku, takže tohle ti vyplním asi kdykoliv na 100%, ale příběh CMLKA, kdy ti někdo zavolá, by mi asi taky nepřišel podezřelý... Fakt je něco jiného dávat pozor na co klikáš (to už mám automatické), ale kdyby mi někdo zavolal, tak asi taky neumím být hned na pozoru :-).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam