Ackoliv to patrne vubec nesouvisi s tim, ze Equa Banku vlastni Raifka, nejak se nemuzu zbavit toho pocitu, ze od toho spojeni EB + RB jim to bankovnictvi / aplikace stale casteji nefunguje (a kdybych aspon vedel, ze to zrovna ted nefunguje...).
Vcera jsem posilal penize v ramci CR, kde bylo celkem dost dulezity, aby tam dneska byly. Asi pred 2 hodinama se mi na mobilu objevila notifikace, ze platba 3000 neprosla. Kdyz na notifikaci kliknu, v aplikaci se zadne blizsi info nedozvim. Otevru internetove bankovnictvi na pocitaci a ani tam o takove transakci neni nikde nic videt.
Asi po hodine prijde stejna notifikace na mobil znovu (pro jistotu celkem 4x), na mobilu porad nic, ale na webu uz vidim "Transakce zrušena bankou z důvodu chybného/ nedostatečného vyplnění platebního příkazu." a protoze platba obsahovala vsechno (jinak by mi v aplikaci nesla vubec odeslat), tak volam na zakaznickou linku, kde mi rekli "To jste posilal z vcera aplikace? No tak to nam od vcerejska az do ted nefungovalo a platby z aplikace se neprovedly a musite je zadat znovu".
Super, ale ze by se obtezovali o vypadku informovat zakazniky a upozornit je vcas, ze aplikace nejde, ale pres web to zadat jde (protoze pres web jsem vcera delal jine platby a ty vsechny odchazely okamzite), to ne.
Banky se snazi vsechny zakazniky natlacit do pouzivani mobilni aplikace misto weboveho bankovnictvi, delaji pro to neuveritelne veci, ale pritom ty aplikace jsou porad dost polovicate. Nektere operace pres ne udelat vubec nejdou a clovek stejne musi na web. Nektere informace se z aplikace clovek nedozvi (tu zrusenou platbu jsem tam nikde nenasel)
A dalsi bizar u Equa Banky je potvrzovani na webovem bankovnictvi - Prihlaseni potvrzuju v aplikaci, platbu potvrzuju v aplikaci, ulozeni sablony zadanim hesla a prepsanim kodu z SMSky.
Equa mam jako hlavni banku a dlouha leta mi vyhovovala nejvic a to i tim webovym bankovnictvim, ale mam pocit, ze to jde od desiti k peti.
Dalsi, s kym ted zapasim je Creditas, kde jsem mel driv jen sporici ucet, ted tam mam i bezny ucet a i kdyz mi driv to webove bankovnictvi prislo docela strohe, ale aspon funkcni, tak posledni dobou je pro me nepouzitelne, protoze je v browseru pekelne pomale. Takze ted jeste zacnu zapasit s jejich aplikaci a kdyz vidim, ze na Google Play ma hodnoceni asi 2.6, tak snad ani nechci videt, co me ceka.
Chapu, ze overovaci SMSky uz pro dnesni bezpecnostni standardy nestaci, ale ty bankovni aplikace jsou zlo. Byl bych mnohem radsi, kdyby se to dalo porad vsechno delat pres web a overovat treba pres FreeOTP bez nutnosti mit aplikaci v mobilu.