• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Zkusim tady...

    Jakje definovany spotrebni kosik pro vypocet inflace. Zkousel jsem hledat ale nenasel jsem zadny konkretni vycet polozek.

    Odhadovana inflace je 5-7%, ale neznam nic co by zdrazilo jen 5-7%. A jestli je ve spotrebnim kosiku např. cena lokomotivy, tak by mi to vysvetlilo to cislo :-)
    ADAM
    ADAM --- ---
    PULKA: přes to etoro to je zdarma. Zkoušel jsem. Jen to tam halt musí 6 měsíců ležet.
    Pro člověka s low time preference by to neměl být problém.
    PULKA
    PULKA --- ---
    ADAM: Update s Payoneerem: Poslat peníze v cizí měně na český účet v dané měně jde, jenom je to zpoplatněné 2 % z vybrané částky viz pricing, ale pořád mi to vychází líp než konverze z PayPalu.
    ZUK
    ZUK --- ---
    Nemáte někdo zákulisní info, jestli se v dohledné době chystá Moneta zase zvýšit úroky na spořáku?
    PULKA
    PULKA --- ---
    WOJTISHEK: Jj, posilala. Ale jak si to tak prochazim znova, tak jsem mozna neklepla na modry text "poslat okamzite", ktery evidentne neznamena, ze se to okamzite posle, ale ze si to muzu zapnou 🤦‍♀️ takze asi moje chyba, diky vsem pro priste uz vim (i kdyz ucet spis rusim)
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    PULKA: Mozna hloupa otazka, ale posilala jsi to pres aplikaci? Equa udajne umi okamzite platby jen takhle… https://www.mesec.cz/clanky/okamzite-platby-uz-umi-13-bank-podminky-se-ale-komplikuji/
    PULKA
    PULKA --- ---
    NAVARA: Diky obema. Cislo je správný, oba jsou běžný účty, bud to zitra dorazi nebo jim zavolam, akorat se mi transakce trochu zkomplikovala.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PULKA: Odesílá i přijímá a běžně to funguje v rámci vteřin; bude nějaký bug, špatné číslo cílového účtu, nebude to běžný účet či tak nějak.
    EMBI
    EMBI --- ---
    PULKA: Kdyby nebrala, tak to nejde ani jako okamzita platba odeslat ;)
    PULKA
    PULKA --- ---
    CSOB nebere okamžitý platby? Měla jsem pocit, že jo. Poslala jsem si peníze z Equa, tam strženo a už přes dvě hodiny nic nepřišlo 🤔

    P.S. Jinak díky za doporučení na prémium právě tam, byli extra mili a nakonec jsem to zařídila až tam, takže doufám, že spokojenost bude trvat.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BIMBAS: Já myslím, že by stačily první 3 slova (-;
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    pozor u Raiffky na jejich sluzbu "Informuj mě". Defaultně je nastavena při poklesu zůstatku pod 100kč. Za 4kč vám přijde sms. Ted jsem kvůli tomu dával reklamaci, protože mne banka uháněla že mám nepovolený debet 4Kč.
    ALTOR
    ALTOR --- ---
    Pouzivame air jako ucet na beznou spotrebu a nikdy zadnej problem. Celkove zatim velka spokojenost i s dalsima sluzbama
    QUIP
    QUIP --- ---
    NAVARA: Kdyby tam takovy priznak byl, tak by to naopak byl duvod, aby mu vsechno fungovalo nejlip, jak jen to jde.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PATRIKCHRZ: má příznak "kamarád Patrika" ^-^
    HARALD
    HARALD --- ---
    Mám účty u celkem 5 bank (KB, CSOB, Fio, Air, Moneta). První čtyři používám na denní bázi a mezi všemi bez problémů fungují okamžité platby.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Kamarád má s AIR dlouhodobě špatné zkušenosti. Pravda, má velké pohyby na účtu, tak nejspíše spadl pod nějaký přísnější dozor v souvislosti s AML (ovšem oficiálně mu banka nic neřekla). Projevuje se to tak, že mu zdržuje platby, často mu nefungují okamžité platby, dokonce má několikahodinová zdržení i u převodů v rámci Air.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    AB <-> CSOB mi okamžité platby fungují bez jediného problému. Komerčku jsem ale nezkoušel, mám je na graylistu od dob, pro "lack of competence", když pokazili několik běžných věcí - a tedy mne to až zas tak nepřekvapuje…
    NELDE
    NELDE --- ---
    ZBYNEK: Tak to určitě - navíc rada kontaktovat KB je fakt o ničem, když nejsi jejich klient. Vzhledem k tomu, že jsou odstávky bank docela běžné a vzhledem k popisu od ČNB, by to měl umět bankovní SW vyřešit - upozornit na nefunkčnost služby mimo jejich banku a nabídnout použití pomalé platby anebo zrušení platby, pokud to chce klient zkusit později nebo do jiné banky (zrovna PRE má 3 účty).
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    NELDE: Já to nepotřeboval poslat jako okamžitou platbu a ani jsem nezkoumal jestli mi FIO psalo, že to nebude okamžitá platba.

    Z mého pohledu se špatně chovala AirBank a hlavně ten komediant na jejich zákaznické lince.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam