• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    BUNDA: Aha vidíš, to mně nedocvaklo, su vemeno :-) Sorry za blbej dotaz...
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    MADCAT: To je 12*29 a 29 je měsíční poplatek za zaslání výpisu poštou. Pokud ho nepoužíváš, tak nic neplatíš. Jen to graficky vypadá nejednoznačně.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NINE_OF_NINE:
    Předpokládám, žes je poslal k šípkům :-)
    NINE_OF_NINE
    NINE_OF_NINE --- ---
    Chtěl jsem zrušit účet u RB, mobilitou přes airbank. Volali mi z retenci a nabídli 3,5% do 150tis na 12 měsíců. Při aktivním využívání účtu. S tím že je to retenční nabídka a pokud by se navysovala, navysi se i mě. Kdyby měl někdo podobný nápad.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Filtroval jsem, asi se to tu ještě neobjevilo: dnes mi do bankovnictví (equa bank) přišlo "sdělení informací o poplatcích", a tam na konci každé stránky, úplně poslední řádek, je u Ostatních služeb položka "celkový roční poplatek 348 Kč". Čeho se to týká? Toho zasílání výpisu poštou, co je hned nad tím, nebo mám znervóznět? Díky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    RATTKIN: Anebo ten terminál prostě Google Pay nebere.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KOC256: v minulosti to tak bylo, ale teď nic. v historii není pokus.. napadá mě, že terminál si přečte údaje o kartě a zamítne jí niž by to vůbec zkoušel
    KOC256
    KOC256 --- ---
    RATTKIN: Me kdyz se neco nepodari tak app rekne co.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    GHOSTSTALKER: dík, limit pro online byl trochu ubraný, tak jsem ho vyresetoval.. Bezkontaktní platby byly povolené..Navíc to píše, že na goole pay to nemá vliv..
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    RATTKIN: Vypnute bezkontaktni platby?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    nejde mi platit v Polsku s revolutkou v Google Pay. Fyzickou kartu jsem s sebou neměl.
    Online platby Revolutkou fungují.
    Nevíte co s tím?
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: Tak výpis z účtu, kde bude vidět, že nic nepřišlo, ani nebylo nic zamítnuto, by jim mohl stačit. Bohužel je to takové to: "podíváme se na detaily, až bude jistota, že chyba není jinde".
    PULKA
    PULKA --- ---
    NELDE: IBAN jsem začernila já, jejich je: GB33DEUT40508125727800 takže UK. Díky moc, nějak to večer sepíšu a pošlu jim to. Akorát se zatím tváří, že než to eskalují oni, potřebují potvrzení ode mne, ale je to takový nerovný boj, jelikož nemám co potvrzovat.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    NELDE: Adyen je platební brána
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: Tohle ale není bankovní výpis platby, to je výpis nějaké firmy Adyen, že si to vyžádali od Deutche Bank. To nic neznamená - takových potvrzení ti mohou udělat několik. Ať ti poskytnou přímo reakci své banky - důvod odmítnutí. Ten IBAN byl zakrytý už od nich? Bylo to UK číslo účtu?
    Na tu kartu se zeptej, to je de facto přímější a rychlejší. A hlavně za to tuším neplatí poplatky asociaci.
    PULKA
    PULKA --- ---
    NELDE: Aha, hmm. Ale jak mám tohle ověřit (a jak bych něco takového mohla vůbec ovlivnit?)? Tohle je asi docela za moji bankovní znalost. Z výpisu platby tohle poznat není: https://i.imgur.com/XuAQ5z8.png
    Na kartu to vrátit nenabízeli, částka se o pár liber liší kvůli. Ale můžu se přeptat.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LANTHAL: SS mají procenta stejná po celou dobu smlouvu, takže ti těžko dají nějaký vyšší úrok - více ti aktuálně vydělají spořící účty, kde některé menší banky dávají přes 3% a možná to půjde ještě výše po zvýšení sazby minulý týden. Takže klidně založ SS (ať ti běží čas), ale peníze tam zatím nedávej - to až tak koncem roku (pro státní podporu je jedno kdy v průběhu roku ty peníze vložíš) - to už ty úroky na spořícím účtu nebudou tak vysoké. Žádné zhodnocení v bance ti nepokryje inflaci. A tu aktuálně vysokou ani náhodou.
    Hlavně se snaž chytit nějakou akci SS, aby bylo založení bez poplatku a pokud možno co nejnižší roční poplatky.
    Jinak pro RB je samozřejmě výhodné, když máš k tomu i běžný účet - náklady na správu tvého účtu jsou nižší. A mají tam napsáno "převede mobilitu" - jestli v tom je, aby ti tam chodila výplata, tak bych to nebral.
    I když je otázka, co se stavebním spořením provede vláda, stojí to peníze a efekt na výstavbu moc není - když někdo spoří 20k ročně, tak si na ten byt v životě nenaspoří.
    LANTHAL
    LANTHAL --- ---
    Mam cukani zalozit synkovi stavebko. Po uplynuti vazaci doby mu bude 18, takze .. Raifka ma ted asi nejlepsi nabidku, nabizi to spolu s klasickym uctem: https://online.rsts.cz/sjednat-online ... ma to vubec cenu? Zhodnoceni tak nejak akorat pokryje inflaci. Nemam radsi jeste pockat, kdyz CNB cvici s urokovymi sazbami, treba by se to mohlo do pul roku jeste zvednout.. co myslite?
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: Neptal bych se ani tam na platby v GBP, ale na mechanismus. Obávám se, že po výstupu z EU to neposlali jako SEPA platbu, ale Targetem a ten nemusí Equa přijímat (podle převodu přes eura bych tipoval právě SEPA), resp. chyběla korespondeční banka.
    Nešlo to vrátit na kartu?
    PULKA
    PULKA --- ---
    Nemáte někdo zkušenost s něčím podobným?

    1. Na začátku 2021 koupili 4 lístky na koncert přes Ticketmaster v UK (přes účet mojí přítelkyně, placené mojí kartou)
    2. V říjnu jsme lístky přes jejich portál prodali, protože nedávalo smysl na koncert jezdit a umožňovali to.
    3. Vyplnili jsme IBAN a všechny údaje k vrácení 220 GBP.
    3. Peníze ale nedorazily. Nejdřív posílali e-maily, že to pošlou, pak nic. Než jsme se jim propsali na linku, tak byl leden.
    4. Po několika e-mailech tam a sem a telefonátu do Equa bank (viz níže) jsme dostali výpis o platebním příkaze, který prý byl bankou odmítnut a ještě si prý stáhli poplatek 30 GBP a že jim máme poslat jiný číslo účtu, kde platba proběhne.

    Přijít to mělo na mojí Equa běžný účet. Na infolince mi telefonicky potvrdili, že:
    1. platby v GBP přijímají (přestože to jde přes blbý kurz GBP -> EUR -> CZK), takže by platba dorazila.
    2. platbu neevidují
    3. poplatek nestrhli

    Teď po mně Ticketmaster chce písemné vyjádření o nedoručení platby, ale to mi banka odmítá dát: dovolujeme si Vás zdvořile informovat, že Vámi požadované potvrzení neposkytujeme. Jestliže by zmíněný obchodník požadoval důkaz o nedoručené platbě, můžete si v Internetovém bankovnictví v sekci Přehled - Výpisy stáhnout výpis z účtu za celý měsíc a začernit citlivé údaje.

    Posílám do Ticketmasteru ještě jeden e-mail s vyjádřením banky, ale jsem docela otrávená přístupem obou stran. Na odpověď čekám třeba 5-10 pracovních dní na obou stranách a nespěje to k žádnému vyřešení. A já už jsem tím vypálila docela dost času.

    Je něco, co můžu v téhle věci dělat? Byla bych i OK pochopit, že jsem se spletla a banka peníze mimo eurozónu nepřijímá, ale tak to není, takže bych docela ráda dostala své peníze zpět.

    Předem díky!
    NELDE
    NELDE --- ---
    EDERA: Já nevím, mně by vlastnit jednu banku docela stačilo (-;
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam