• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    PULKA
    PULKA --- ---
    NELDE: Aha, hmm. Ale jak mám tohle ověřit (a jak bych něco takového mohla vůbec ovlivnit?)? Tohle je asi docela za moji bankovní znalost. Z výpisu platby tohle poznat není: https://i.imgur.com/XuAQ5z8.png
    Na kartu to vrátit nenabízeli, částka se o pár liber liší kvůli. Ale můžu se přeptat.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PULKA: Neptal bych se ani tam na platby v GBP, ale na mechanismus. Obávám se, že po výstupu z EU to neposlali jako SEPA platbu, ale Targetem a ten nemusí Equa přijímat (podle převodu přes eura bych tipoval právě SEPA), resp. chyběla korespondeční banka.
    Nešlo to vrátit na kartu?
    PULKA
    PULKA --- ---
    Nemáte někdo zkušenost s něčím podobným?

    1. Na začátku 2021 koupili 4 lístky na koncert přes Ticketmaster v UK (přes účet mojí přítelkyně, placené mojí kartou)
    2. V říjnu jsme lístky přes jejich portál prodali, protože nedávalo smysl na koncert jezdit a umožňovali to.
    3. Vyplnili jsme IBAN a všechny údaje k vrácení 220 GBP.
    3. Peníze ale nedorazily. Nejdřív posílali e-maily, že to pošlou, pak nic. Než jsme se jim propsali na linku, tak byl leden.
    4. Po několika e-mailech tam a sem a telefonátu do Equa bank (viz níže) jsme dostali výpis o platebním příkaze, který prý byl bankou odmítnut a ještě si prý stáhli poplatek 30 GBP a že jim máme poslat jiný číslo účtu, kde platba proběhne.

    Přijít to mělo na mojí Equa běžný účet. Na infolince mi telefonicky potvrdili, že:
    1. platby v GBP přijímají (přestože to jde přes blbý kurz GBP -> EUR -> CZK), takže by platba dorazila.
    2. platbu neevidují
    3. poplatek nestrhli

    Teď po mně Ticketmaster chce písemné vyjádření o nedoručení platby, ale to mi banka odmítá dát: dovolujeme si Vás zdvořile informovat, že Vámi požadované potvrzení neposkytujeme. Jestliže by zmíněný obchodník požadoval důkaz o nedoručené platbě, můžete si v Internetovém bankovnictví v sekci Přehled - Výpisy stáhnout výpis z účtu za celý měsíc a začernit citlivé údaje.

    Posílám do Ticketmasteru ještě jeden e-mail s vyjádřením banky, ale jsem docela otrávená přístupem obou stran. Na odpověď čekám třeba 5-10 pracovních dní na obou stranách a nespěje to k žádnému vyřešení. A já už jsem tím vypálila docela dost času.

    Je něco, co můžu v téhle věci dělat? Byla bych i OK pochopit, že jsem se spletla a banka peníze mimo eurozónu nepřijímá, ale tak to není, takže bych docela ráda dostala své peníze zpět.

    Předem díky!
    NELDE
    NELDE --- ---
    EDERA: Já nevím, mně by vlastnit jednu banku docela stačilo (-;
    EDERA
    EDERA --- ---
    DJFRACTAL: Slyšela jsem i o lidech, co mají jenom jednu. Směšné.:-D
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    EDERA: a proto je dobre mít maximálně 2 různé banky :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    EDERA:
    pokud mBanku vnimas jako nejjednodussi, tak ty ostatni musi byt peklo :-)
    EDERA
    EDERA --- ---
    DJFRACTAL: Nefunguje, ovšem mou vlastní blbostí.
    Začalo to tím, že jsem si koupila nový mobil. Hezky jsme tam přetáhli všechno, co bylo ve starém a dcera byla naprosto uchvácena myšlenkou, že můj starý mobil by mohla dostat její nejkamarádka, která má teď v tečce konečně certifikát, jak prodělala Covid, takže, mami, jupí, honem ten starej smaž do továrního nastavení a my jdem do Costy na kafe. A jak jsme obě zbrklé (po kom to to dítě má), tak jsme to udělaly, než mi došlo, že apky bankovních aplikací se sice překopírovaly, ale že jsou prázdné.
    Takže si dávám kolečko oživování aplikací pěti různých bank, což bez e-klíčů v mobilní apce není zdaleka tak triviální a sestavuju žebříček podle kritérie, kde to bylo uživatelsky nejsnažší.
    Překvapivě zatím vede mBank, kde se člověk do internetového bankovnictví dostane jen na heslo a pak už to v něm šlo propojit s novým mobilem.
    U Raiffky mě to stálo několik placených SMSek, ale povedlo se to taky zprovoznit bez e-klíče.
    Apka UniCredit se zcela zablokovala. Ale na pobočce (v neděli večer na Floře) mi poradili, že ji musím úplně smazat a znovu stáhnout a pak to jde oživit. Done.
    Zbývá právě ČSOB a AirBank.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    Už to šlape
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    DJFRACTAL: ne, ani web, ani bankovnictví
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    funguje vám teď elektronické bankovnictví u ČSOB? za mě je to celé down, i jejich stránky, zrovna kdyz to clovek potrebuje :)
    DAKRLS
    DAKRLS --- ---
    MAGE: náhodou jsem koukal na Fio a ti taky od 1.2. zvyšujou úrok na 2,5% pro vklady do 200k.
    MAGE
    MAGE --- ---
    psala Hello Bank: "Hned od začátku února opět zvyšujeme úrok na spořicím účtu z 1,8 % na 3,1 % ročně až do výše vkladu 200 000 Kč."
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: ale asi to je mimo, nepochopil jsem, jak bys tam výhodné poslal peníze
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    DAKRLS: jeden startup má peníze v US bance, za ty roky jsem dostával výplaty přes PayPal, transferwise a teď Roklen. Tak jukni - nevím co jedeme za službu přesné, ale asi je to tahle:

    https://www.roklen.cz/roklenfx
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    ADAMM: tak to se omlouvam. Tak asi tw.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    LOPIN: no to pochopil jsem DAKRLS vysvětluje, že nejde, protože - https://www.revolut.com/en-NZ - na Novým Zélandu si nemůžeš - zatím - "lokálně" udělat Revolut účet, takže to nejde dobíjet místní kartou.

    Takže bych si tipnul, že nic lepšího než TransferWise asi nebude. Respektive, chtěl jsem poradit zeptat se na triky v NZ auditku tady, ale koukám, že to DAKRLS už udělal a odpověď dostal :)
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    DAKRLS: nasunes si nzd do revolut jako nzd, tam to prevrdes na czk a posles s ceskycho revolut uctu na cesky bankovni ucet. Urcite nic v cizi mene neposilej do czk fio, tam te odrbou jejich kurzem nejvic
    DAKRLS
    DAKRLS --- ---
    KALIBAN: O tom jsem taky přemýšlel, ale pokud zvolím, že chci udělat vklad v NZD automaticky mi to hodí IBAN číslo a možnost "via card" tam neni.
    No a pokud použiju NZ kartu pro vložení peněz na můj českej Revolut účet, tak jak to dělám třeba s Fio kartou, kde bude probíhat konverze z NZD na euro/Kč? Já si nejsem jistej, jestli ten převod na euro neproběhne už na straně NZ banky, čimž pádem tratim macky.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    DAKRLS: debetka toho NZ uctu na revolut a tam to prevest... zaplatit si premium na revolutu na okamzik toho prevodu a pak ho hned zrusit
    DAKRLS
    DAKRLS --- ---
    Mate někdo tip, jak lze momentáně nejlépe převést peníze z NZ účtu do evropy (Fio/Revolut)?
    Mezinárodní platba přímo z ASB účtu se nevyplatí z důvodu jejich nepříznivýho kurzu při konverzi na euro a dalších známých a skrytých poplatků. Pak jsem koukal na Transferwise a tam to vychází lépe. Existuje ještě nějaká výhodnější cesta?
    Potřebuju převést cca 10k NZD.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam