• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    PATRIKCHRZ: Díky, ještě zkusím zahrozit a použiju tvoji formulaci. Ono to není žádné hnidopišství, kdybych na druhou stranu něco já zaplatil pozdě bance, tak hned skáčou pokuty a sankce klidně za den prodlení. AML red flag je myslím nepravděpodobný, protože plus mínus stejnou částku posílám každý měsíc a obě firmy jsme z IT sektoru, obor vývoj software, tedy žádný strip klub nebo Monte Carlo autobazar :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    HONZAL: Pár tisíc euro už je v limitu pro AML, ne?
    HONZAL: On to také mohl být problém na straně slovenské fio, o kterém česká podpora nemusí vědět, resp. to nesmí šířit klientům české fio.
    PATRIKCHRZ: Platí D+1 i v případě AML checku?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: možná by stálo za to přes ten FIO servis napsat nejdříve dotaz:
    Odesílal jsem platbu ve středu. Podle pravidel Evropské unie musí banky standardně zajistit připsání SEPA platby na účet příjemcovy banky v režimu D plus 1. Vzhledem k tomu, že v důsledku pozdního připsání platby mi byla způsobena škoda, žádám o vysvětlení kdo je za pozdní připsání zodpovědný, abych mohl uplatnit svůj nárok na náhradu škody.
    No a viděl bys, co odpoví. Pokud nebudou reagovat, nechat dodavatele vyčíslit smluvní pokutu a napsat ještě jednou "žádám o proplacení částky xy. Jedná se o smluvní pokutu, kterou jsem byl nucen zaplatit v důsledku pozdního doručení platby, když FIO banka nedodržela splatnost D+1", pokud opět neodpoví (očekávám, že nikoliv), tak to dát na finančního arbitra, tomu už odpovědět musí :D
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: 1. podpora FIO je nedostatečná, o tom žádná. Problémy jsou málokdy, ale když něco nastane, řešení je obtížnější než v jiných bankách
    2. platba mohla být zadržena, protože splňovala některý z markantů AML, nebo dokonce na žádost státního orgánu, ale to banka nikdy nesmí uvést.
    Čistě teoreticky můžeš uplatit nárok na náhradu škody (třeba se šábnout s dodavatelem o smluvní pokutu :) ), pak by banka byla nucena aspoň reagovat a částečně poodkrýt důvod zpoždění. Kdyžtak lze popohnat přes finančního arbitra.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    FLEGMA: Muze to byt tech. problem a to je neco, co v souvislosti s platbama banka radsi neprizna :-) reputacni problem
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Tak jsem měl poprvé velice negativní zkušenost s FIO. Normálně je převod EUR z české do slovenské FIO instantní, posílám takhle každý měsíc už roky fakturační platbu.
    Minulý týden jsem ve středu brzo ráno převáděl pár tisíc EUR za fakturu, v sobotu mi píše dodavatel, že mu nic nepřišlo, tak jsem zkontroloval platbu, platba se odečetla normálně, přišla notifikace o provedené platbě, konfirmaci platby šlo stáhnout.
    Napsal jsem přes FIO servis stížnost kvůli nedokončené platě, v pondělí jsem zavolal na podpořu, abych to popohnal, vědouc jak laxní je FIO zákaznická podpora. Chlapík z podpory se mě nejdřív snažil odbýt, že mi nemůže nijak pomoci (tohle je taky prima vtip, zavolat do banky, kde řeknou, že nemají s platbama nic společného - čistý otisk FIO DNA, sice super internet bankovnictví, ale podpora totálně na pankáče :-) Dal jsem mu číslo FIO servis požadavku, co jsem zadával do IB a slíbil, že řešení popožene a dostanu odpověď ještě ten den. Za 45 minut po telefonátu na podporu peníze dorazily příjemci, takže eskalace na podpoře měla efekt, fajn. Teprve dnes (úterý) odpoledne mi přišla odpověď z FIO servisu, že se moje platba "bez problémů zpracovala a odeslala". Podobné hororové příběhy, kdy banky bezdůvodně zadržují peníze jsem zatím slyšel spíš o ČSOB nebo Komerční bance, tedy u velkých bank se zahraničním vlastníkem. Že bude FIO dělat podobné levoty a ani se neomluví, je pro mě velké překvapení. Možná se jednalo jen o technickou poruchu (den před platbou 13.6. měli velké problémy s el. bankovnictvím), ale i v takovém případě bych očekával omluvu s odkazem na technické problémy. Asi pomalu doiterujeme do stavu, kdy si budeme posílat LTC, jen účetnictví je potom krapet komplikovanější :-)
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    XARGH: Ale píšou že to nemůžu změnit pouze po dobu kampaně, což v mém případě už netrvá.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    XARGH: Podobná akce této: https://www.unicreditbank.cz/cs/obcane/ucty/ucty.html?

    Teď se tím pročítám...
    XARGH
    XARGH --- ---
    SAYUZ: akce, zavázal k ročnímu využívání účtu... Prosím popis to podrobněji, možná jsrm neco přehlédl
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    Přišel mi mail od Unicredit s aktualizací obchodních podmínek od 17.08.2023, znamená to, že od nich můžu utéct i když jsem se možná v nějaké akci zavázal k ročnímu využívání účtu?

    Půjde to vyřídit na pobočce osobně? Píšou ať to pošlu písemně... Díky
    MTHU
    MTHU --- ---
    NELDE: Podle vyjádření jednoho toho hlavouna to nebude letos. Tak to do té doby odladí na ex-klientech Hello Bank ;-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    MTHU: Zatím. (-;
    MTHU
    MTHU --- ---
    NELDE: Uff, ještě že lidi s hypotékou ještě na to nepřemigrovali ...
    NELDE
    NELDE --- ---
    NELDE: Tak jsem volal na podporu a uklízel u toho. Po zhruba 30 minutách a několika pokusech mi řekli, že to předají podpoře KB+, která mi má zavolat. Zatím nevolali. Tak uvidíme.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Release manager má bonusy za proběhnutí releasu, ne za to že je vývojáři všechno stihli :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    NELDE: Jo, obcas mi prijde, ze se lidi z vedeni bank po praci nekde schazeji u piva a sazeji se, kdo je schopny na sve klienty pustit vetsi <|>covinu v apce, nebo IB a s usmevem to ustat.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak mi přišla karta k účtu od KB, kde píší, že si mám zobrazit PIN v mobilním nebo internetovém bankovnictví. Tak otevřu internetové bankovnictví, zmáčknu tlačítko Zobrazit PIN a dozvím se:
    "Pokračujte v mobilní aplikaci KB+
    Internetové bankovnictví ještě není kompletní. Postupně ho doplňujeme."
    Netušil jsem, že Unicredit někdo překoná (-;
    XARGH
    XARGH --- ---
    QUIP: nejak tak si to taky pamatuju, 9kc v zahranici kdekoliv, doma snad vsude zadara. je to uz davno, cert to vem..
    QUIP
    QUIP --- ---
    TBC: Myslim, ze v dobe, kdy tu zacla Equa banka, tak mela RB vyber zdarma z vlastniho bankomatu, ale ne z cizich. Aspon ja si matne vybavuju, ze jsem chodil vybirat vzdycky do bankomatu o par ulic niz, protoze to byl RB bankomat, ale pak s Equa uz jsem vybiral kdekoliv. Equa k tomu snad jeste jako prvni (nebo aspon jedna z prvnich) nabidla vyber v zahranici za 9,- (zatimco RB mela asi 2% minimalne 80,- CZK za vyber v zahranici. Cisla strilim od boku, uz si to moc nepamatuju, ale bylo to nekolikanasobne vic nez 9,-)
    XARGH
    XARGH --- ---
    TBC: vzpominkove zkresleni ;)
    TBC
    TBC --- ---
    XARGH: ted nerozumim ad vyber z bankomat, to uz mela davno i Expandia banka/Ebanka a u RB je taky..
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    PAKOK: Jo, sporaku se to netyka… “Úroková sazba u produktu Neo účet bude snížena z 4,61 % p.a. na 0,50 % p.a.”
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam