Tak jsem měl poprvé velice negativní zkušenost s FIO. Normálně je převod EUR z české do slovenské FIO instantní, posílám takhle každý měsíc už roky fakturační platbu.
Minulý týden jsem ve středu brzo ráno převáděl pár tisíc EUR za fakturu, v sobotu mi píše dodavatel, že mu nic nepřišlo, tak jsem zkontroloval platbu, platba se odečetla normálně, přišla notifikace o provedené platbě, konfirmaci platby šlo stáhnout.
Napsal jsem přes FIO servis stížnost kvůli nedokončené platě, v pondělí jsem zavolal na podpořu, abych to popohnal, vědouc jak laxní je FIO zákaznická podpora. Chlapík z podpory se mě nejdřív snažil odbýt, že mi nemůže nijak pomoci (tohle je taky prima vtip, zavolat do banky, kde řeknou, že nemají s platbama nic společného - čistý otisk FIO DNA, sice super internet bankovnictví, ale podpora totálně na pankáče :-) Dal jsem mu číslo FIO servis požadavku, co jsem zadával do IB a slíbil, že řešení popožene a dostanu odpověď ještě ten den. Za 45 minut po telefonátu na podporu peníze dorazily příjemci, takže eskalace na podpoře měla efekt, fajn. Teprve dnes (úterý) odpoledne mi přišla odpověď z FIO servisu, že se moje platba "bez problémů zpracovala a odeslala". Podobné hororové příběhy, kdy banky bezdůvodně zadržují peníze jsem zatím slyšel spíš o ČSOB nebo Komerční bance, tedy u velkých bank se zahraničním vlastníkem. Že bude FIO dělat podobné levoty a ani se neomluví, je pro mě velké překvapení. Možná se jednalo jen o technickou poruchu (den před platbou 13.6. měli velké problémy s el. bankovnictvím), ale i v takovém případě bych očekával omluvu s odkazem na technické problémy. Asi pomalu doiterujeme do stavu, kdy si budeme posílat LTC, jen účetnictví je potom krapet komplikovanější :-)