• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    GHOSTSTALKER: no, ale aspoň víš, na čem jsi. Hlavně arbitrovi nemůže lhát. Takže ty se dozvíš, že máš problém s AML. A nebo zjistíš, že byl problém s vnitřními systémy banky.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    GHOSTSTALKER: offtopic, ale to mě zaujalo. Ty jako advokát máš povinnost naprášit klienta o tom, co ti, ve vší důvěrnosti, sdělí? Advokátní mlčenlivost tu neplatí?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    PATRIKCHRZ: Tak to odůvodnění je obvykle "Provedení transakce jsme pozdrželi na základě AML předpisů. Podrobnosti Vám bohužel nemůžeme sdělit." :-) Já třeba jako povinná osoba-advokát vůbec klientovi nesmím sdělit, že jsem ve vztahu k němu oznámil podezřelý obchod. Předpokládám, že to stejně budou mít banky.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    NELDE: Ja na AML nedelam, ale jak pise PATRIKCHRZ:

    Podminek je hodne a je to celkem sofistikovany.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    HONZAL: částka je pouze jeden z markantů. Může to být osoba příjemce (případně jeho obchodní partneří), poznámka k platbě, předchozí platby, prostě cokoliv.

    NELDE: pokud to odůvodní, tak ne. Ale musí to právě odůvodnit. Takže se aspoň dozvíš proč :D.
    NELDE
    NELDE --- ---
    HONZAL: Pár tisíc euro už je v limitu pro AML, ne?
    HONZAL: On to také mohl být problém na straně slovenské fio, o kterém česká podpora nemusí vědět, resp. to nesmí šířit klientům české fio.
    PATRIKCHRZ: Platí D+1 i v případě AML checku?
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    jo, to AML je taky pravda. Ale nepravdepodobne, pokud to je platba v normalni castce. Leda by byl dodavatel AML rizikovy (nebo sam flegma)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: možná by stálo za to přes ten FIO servis napsat nejdříve dotaz:
    Odesílal jsem platbu ve středu. Podle pravidel Evropské unie musí banky standardně zajistit připsání SEPA platby na účet příjemcovy banky v režimu D plus 1. Vzhledem k tomu, že v důsledku pozdního připsání platby mi byla způsobena škoda, žádám o vysvětlení kdo je za pozdní připsání zodpovědný, abych mohl uplatnit svůj nárok na náhradu škody.
    No a viděl bys, co odpoví. Pokud nebudou reagovat, nechat dodavatele vyčíslit smluvní pokutu a napsat ještě jednou "žádám o proplacení částky xy. Jedná se o smluvní pokutu, kterou jsem byl nucen zaplatit v důsledku pozdního doručení platby, když FIO banka nedodržela splatnost D+1", pokud opět neodpoví (očekávám, že nikoliv), tak to dát na finančního arbitra, tomu už odpovědět musí :D
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    FLEGMA: 1. podpora FIO je nedostatečná, o tom žádná. Problémy jsou málokdy, ale když něco nastane, řešení je obtížnější než v jiných bankách
    2. platba mohla být zadržena, protože splňovala některý z markantů AML, nebo dokonce na žádost státního orgánu, ale to banka nikdy nesmí uvést.
    Čistě teoreticky můžeš uplatit nárok na náhradu škody (třeba se šábnout s dodavatelem o smluvní pokutu :) ), pak by banka byla nucena aspoň reagovat a částečně poodkrýt důvod zpoždění. Kdyžtak lze popohnat přes finančního arbitra.
    HONZAL
    HONZAL --- ---
    FLEGMA: Muze to byt tech. problem a to je neco, co v souvislosti s platbama banka radsi neprizna :-) reputacni problem
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    Tak jsem měl poprvé velice negativní zkušenost s FIO. Normálně je převod EUR z české do slovenské FIO instantní, posílám takhle každý měsíc už roky fakturační platbu.
    Minulý týden jsem ve středu brzo ráno převáděl pár tisíc EUR za fakturu, v sobotu mi píše dodavatel, že mu nic nepřišlo, tak jsem zkontroloval platbu, platba se odečetla normálně, přišla notifikace o provedené platbě, konfirmaci platby šlo stáhnout.
    Napsal jsem přes FIO servis stížnost kvůli nedokončené platě, v pondělí jsem zavolal na podpořu, abych to popohnal, vědouc jak laxní je FIO zákaznická podpora. Chlapík z podpory se mě nejdřív snažil odbýt, že mi nemůže nijak pomoci (tohle je taky prima vtip, zavolat do banky, kde řeknou, že nemají s platbama nic společného - čistý otisk FIO DNA, sice super internet bankovnictví, ale podpora totálně na pankáče :-) Dal jsem mu číslo FIO servis požadavku, co jsem zadával do IB a slíbil, že řešení popožene a dostanu odpověď ještě ten den. Za 45 minut po telefonátu na podporu peníze dorazily příjemci, takže eskalace na podpoře měla efekt, fajn. Teprve dnes (úterý) odpoledne mi přišla odpověď z FIO servisu, že se moje platba "bez problémů zpracovala a odeslala". Podobné hororové příběhy, kdy banky bezdůvodně zadržují peníze jsem zatím slyšel spíš o ČSOB nebo Komerční bance, tedy u velkých bank se zahraničním vlastníkem. Že bude FIO dělat podobné levoty a ani se neomluví, je pro mě velké překvapení. Možná se jednalo jen o technickou poruchu (den před platbou 13.6. měli velké problémy s el. bankovnictvím), ale i v takovém případě bych očekával omluvu s odkazem na technické problémy. Asi pomalu doiterujeme do stavu, kdy si budeme posílat LTC, jen účetnictví je potom krapet komplikovanější :-)
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    XARGH: Ale píšou že to nemůžu změnit pouze po dobu kampaně, což v mém případě už netrvá.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    XARGH: Podobná akce této: https://www.unicreditbank.cz/cs/obcane/ucty/ucty.html?

    Teď se tím pročítám...
    XARGH
    XARGH --- ---
    SAYUZ: akce, zavázal k ročnímu využívání účtu... Prosím popis to podrobněji, možná jsrm neco přehlédl
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    Přišel mi mail od Unicredit s aktualizací obchodních podmínek od 17.08.2023, znamená to, že od nich můžu utéct i když jsem se možná v nějaké akci zavázal k ročnímu využívání účtu?

    Půjde to vyřídit na pobočce osobně? Píšou ať to pošlu písemně... Díky
    MTHU
    MTHU --- ---
    NELDE: Podle vyjádření jednoho toho hlavouna to nebude letos. Tak to do té doby odladí na ex-klientech Hello Bank ;-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    MTHU: Zatím. (-;
    MTHU
    MTHU --- ---
    NELDE: Uff, ještě že lidi s hypotékou ještě na to nepřemigrovali ...
    NELDE
    NELDE --- ---
    NELDE: Tak jsem volal na podporu a uklízel u toho. Po zhruba 30 minutách a několika pokusech mi řekli, že to předají podpoře KB+, která mi má zavolat. Zatím nevolali. Tak uvidíme.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Release manager má bonusy za proběhnutí releasu, ne za to že je vývojáři všechno stihli :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    NELDE: Jo, obcas mi prijde, ze se lidi z vedeni bank po praci nekde schazeji u piva a sazeji se, kdo je schopny na sve klienty pustit vetsi <|>covinu v apce, nebo IB a s usmevem to ustat.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak mi přišla karta k účtu od KB, kde píší, že si mám zobrazit PIN v mobilním nebo internetovém bankovnictví. Tak otevřu internetové bankovnictví, zmáčknu tlačítko Zobrazit PIN a dozvím se:
    "Pokračujte v mobilní aplikaci KB+
    Internetové bankovnictví ještě není kompletní. Postupně ho doplňujeme."
    Netušil jsem, že Unicredit někdo překoná (-;
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam