• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    PATRIKCHRZ: Z článku:

    "Na telefonu se objeví výzva, klient potvrdí částku, ukáže obličej a je zaplaceno"

    Takže částku před schválením platby potvrdíš. V podstatě mi to technicky příjde jako placení kartou z opačné strany - terminál má v ruce zákazník, kartu obchodník.
    BAAL
    BAAL --- ---
    PATRIKCHRZ: Příjde mi to nějaké zbytečně překombinované? Možná úplně halucinuju, ale nešlo by prostě udělat to, že obchodník má účet s API:

    1/ Pokladna mu stejně jako internetové bankovnictví z mobilu vygeneruje QR kod s částkou a variabilním symbolem v podobě ID platby
    2/ QRko se zobrazí na nějakém malém LCD zákazníkovi včetně částky atd stejně jako u platebního terminálu na karty
    3/ Zákazník si otevře bankovnictví a načte QR a odešle platbu
    4/ Pokladna přes APi zjistí připsání platby s variablním symbolem transakce

    Zpracování okamžité platby přeci nemůže trvat déle než zpracování platby přes platební kartu a problem solved ne?
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Kolik je poplatek za terminál? Ono je docela dost dodavatelů, kteří terminál nemají a tohle by mohli užít - třeba různí řemeslníci, sousedský prodej atd. Plus je tady výhoda, že peníze dostaneš ihned, nikoli až ti je banka pošle - nebo to už posílají okamžitě?
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    PATRIKCHRZ: ja vůbec nevím, náhodou jsem na to natrefil a jsem rád že někdo tlačí A2A, jsem se o tu technologii nějaký rok zpět zajimal a ty poplatky fakt můžou být blízké nule. Líbí se mi na tom ta přímočarost.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    DJFRACTAL: není mi z toho článku jasné následující:

    1) uvidí zákazník jakou výši platby potvrzuje? Z článku jsem pochopil, že obchodník bude mít pouze "mrtvou" kartu, která nic neukáže (ano, někde mimo na nějakém zařízení zadá částku, ale uvidí to zákazník, kolik zadává?)
    2) platící zákazník musí mít mobilní telefon (blbé, když se mu vybije baterka). Bude to umět i nositelnou elektroniku (hodinky, náramky, prsteny,..)? Musí mít zákazník přístup k internetu v době platby?

    Pak si trochu postěžuji, že ten reklamní článek je trochu zavádějící. Běžné poplatky za příjem plateb kartou rozhodně nejsou 1,6 - 3 %. Velcí obchodníci se běžně dostanou pod procento, malí neplatí víc než 2 %. Třeba na farmářských a autorských trzích je hodně v módě SumUp s poplatkem 1,98 %.
    A ta uváděná výhoda absence poplatku při vrácení zboží, běžně je to naopak. Při vrácení zboží a vratce na kartu vrací zpracovatel obchodníkovi i tu provizi!

    Uvidíme, byl by to už čtvrtý pokus. Už zanikla Monetka, Mobito a PaySec. A předplacené karty taky (těch je mi nejvíc líto :D ). Nějak nevidím tu přidanou hodnotu. Dobře, obchodník ušetří 1 % z plateb, ale někteří ani to ne. Co získá zákazník?
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    A2A v Česku? Kenečně! (možná je toho více, zas sem to tak nesledoval)
    Air Bank táhne do boje proti platebním kartám. Spustila levnější placení - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-osobni-air-bank-tahne-do-boje-proti-platebnim-kartam-spustila-levnejsi-placeni-243994
    MVEK
    MVEK --- ---
    MUXX: Určitě není, ale je o to sprostší, když to vybírám v jejich měně a konverzi si vyřeší Revolut. Předtím jsem byl obeznámen jen s trikem, že mi bankomat cizí banky provede nevýhodnou konverzi za mě, ale s vysloveně poplatkem jsem se nesetkal, nadto tak vysokým. Kdyby to bylo pár zlotých, ok.
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    PULKA: začatkem prosince wroclaw , vyběr z Santander bankomatu - bylo třeba odmítnout DCC, kurz luhce nad středem - při výběru 100 PLZu jsem přeplatil 12kč
    BTW ta "tradice" chlastání z holinek je celkem fajna a divim se, že se u nas ještě neprosadilo
    XARGH
    XARGH --- ---
    ADAMM: ok. ber to jako popis one udalosti presne tak, jak se odehrala. kdyby meli platit poplatky, tak by tam nevlezli. nejsem ceskej fasounek, ja se s nima radil a oni nevedeli, proc to po me neco chce :)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    XARGH: byl jsi špatně pochopen, protože kdyby šlo o bankomaty, tak tam nebudeš psát "romové bez poplatku".
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Účtování popatku za výběr zahraniční kartou je takový mor, který se rozšiřuje po celém světě. V některých zemích (např Thajsko) už zahraniční kartou bez poplatku nevyberete vůbec.
    I u nás se to děje, třeba bankomat Airbank po mne chtěl 125 korun při výběru kartou Revolut.

    K tomu se přidává ještě DCC, už se mi i stalo, že to obsluha odsouhlasila za mne a musel jsem to reklamovat v bance. Třeba banomaty Euronet jsou schopné mít přirážku DCC 16,7 %!
    XARGH
    XARGH --- ---
    ADAMM: asi jsem byl spatne pochopen.
    Ukrajince do toho netahej pls
    ...V kazdem state se najde banka (nebo nekolik), ktera tahle hrabe a ty ji pak nenavidis a tem ATM se vyhybas - na ukrajine PrivatBank, na Slovensku VUB, u nas CSOB (nevedel jsem a pridavam dalsi nenavistny bodik)
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    XARGH: a Ukrajincům by to ještě tři eura přidalo, ne? tvl, kdyby zas Slováci vybírali v Česku, tak jim třeba ČSOB naúčtuje ne 3,95€, ale 150 korun.
    XARGH
    XARGH --- ---
    MUXX: s dobrou zmrdlosti jsem se setkal na SK, prede mnou vybirajici romove bez poplatku, ja s ceskou kartou poplatek 3,95E pri planovanem vyberu 10E
    past na turistiii - mrtki!! :)
    PULKA
    PULKA --- ---
    MUXX: V Polsku jde aktualne vybrat bez poplatku v Bank Peako a pry i v Santanderu (coz by mihl byt ten cervenej bankomat). Zkouseno naposled v prosinci.
    MUXX
    MUXX --- ---
    MVEK: To Polsko ale neni specifikum Revolutu. To tam maji pro vsechny zahranicni karty. Ja nakonec vybral bez poplatku, ale pamatuju si jenom, ze ten bankomat byl cervenej…
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MVEK: ja resil spor s ryanair pres COI a jejich pravnicka byla dost zapalena a nakonec to nejak protlacila ve spolupraci s irskou organizaci na ochranu zakazniku, ze se mi ryanair rozhodl vyhovet.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jo, na Revolut spoléhat určitě není dobré (což mě tak napadá, že jsem jel do Gorlitzu jen s jejich kartou, ale tak taky s českými, takže tam jsem nakonec měnil zloté za české koruny ve směnárně, protože jsem tam nenašel bankomat, kde by mi na Revolut kartu nesežrali asi 15 zlotých za výběr).

    Už třeba mi stačilo, když mi asi před třemi lety najednou zablokovali přístup, že chtějí znovu fotku dokladu a selfie, ale byl to strašný problém. Jednak focení dokladu fungovalo blbě (a šlo ho teoreticky i nahrát, ale to taky nefungovalo dobře), pořád ho to nedetekovalo, a manuální režim nebyl, nebo se choval podivně, ale nějak se to povedlo. A selfie byla ještě větší problém, buď jsem byl přepálený od sluníčka, nebo jsem neměl dostatečně jednolitou plochu za sebou, nebo jsem měl moc stíny/blbé osvětlení...
    Selfie to po mně ale při přenosu na nový telefon chtělo i tento týden, a to nebyl problém i v županu před kachličkami v koupelně:-).
    MVEK
    MVEK --- ---
    Ad různé zahraniční spory, tedy asi i ty letenky, teoreticky může pomoct https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network-ecc-net_cs, často o tom čtu v dTestu, včetně praktických zkušeností, ale z okolí neznám, nepotřeboval jsem. Mají dokonce být schopni pomoct v češtině.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    PATRIKCHRZ: zrovna ten revolut ma v podminkach, ze spory muzes resit s litevskou centralni bankou nebo s cz financnim arbitrem. Takze by ses tam klidne mohl realizovat.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    CERMI_FOX: Pamatuji, že když zemřela matka, tak její účet nikdo nikdy nezablokoval (později banka zanikla a s ní i ten účet). Prostě jsme o něm notáři neřekli. Pravda, byla to banka mimo tehdejší "hlavní proud" a možná dnes je to propojení poněkud snazší.

    Ano, zahraniční účty jsou proti blokaci (a třeba i proti exekuci) odolnější, na druhou stranu zase jakýkoliv spor je nutné řešit v zemi sídla. Jako spotřebitel mi stačí podat podnět finančnímu arbitrovi a ve většině případů to pomůže. Zahraniční banka na mne celkem dlouho může dělat dlouhý nos.

    Revolut taky používám, ale určitě bych ho nedoporučil jako hlavní a už vůbec ne jako jediný účet. Na to mám v mém okolí dost příkladů, kteří s tím problém měli.

    V případě účtů je možné dnes nastavit jejich chování po smrti majitele. Výhodné jsou společné účty (skutečně společné, ne majitel + disponent), kdy při smrti jednoho z majitelů účet pokračuje bez jakýchkoliv komplikací dál. Jen to moc bank nenabízí, aktuálně mě napadá jen mBank. Pak si nejsem jist jeslti Raifka a Unicredit?
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak jsme stornovali letenku a vrátili nám to celé, ale bohužel nikoli jako storno, ale jako kredit - tedy kurzový rozdíl nákup/prodej (-; Na 5000,- ztráta 350,-
    Asi se s tím nedá nic dělat, co?
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    RATTKIN: Pokud v rámci EU tak je to SEPA platba a ta je někdy hned ale někdy to trvá i pár dní

    Mimo EU nemám tušení
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    PUEBLO: a zahraniční účet (IBAN)?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam