• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    SINEAD: Zažil jsem něco podobného, museli jsme podepsat, že jsme se rozhodli sami nevyužít doporučený penzijní profil, který cpal prachy do CSR firem - jo banky mají takovou povinnost, tak ji cpou klientům.
    Není to test, ale dotazník typu jak moc a často investuješ - podle toho přiřadí klientům profil - raději bezpečnější. Není to o poučení klienta, ale spíše, aby do rizika šel jen ten, kdo to dokáže ohodnotit. Problém je spíše v tom, že vnucují vůbec nějaké investiční produkty. Nicméně pro nepoučené je to asi lepší než nic.
    MAGE
    MAGE --- ---
    SINEAD: Povinnost vyplňovat investiční dotazník je definována zákonem o podnikání na kapitálovém trhu a je v něm zakotvena díky jednotné evropské směrnici MiFID. Zjednodušeně řečeno klientovi umožní lépe definovat jeho cíle a pomůže mu vyvarovat se investic, které pro něj nejsou vhodné nebo jim nerozumí.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    VYHULENY_UFO: Diky za informaci, presne na tohle jsem se ptala.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    SINEAD: jako je smutny, kdyz zjistis, ze jsi v 65 naprosto ekonomicky negramotna jen proto, ze za tebe celej zivot vsechno udelali druzi. takovych lidi ja nelituju.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    Advice needed:
    Kamosce umrel tata, vsechno resil...jeji mama je nemozna ale musela do banky. Tam se na placici 65 lety vdove doslova "vyradili". Ucel navstevy byl zprovozneni internetoveho bankovnictvi, aby mohla zacit platit poplatky za byt apod. Vysledek - odesla se Sporakem, na kterym ma urok 0.2% a narvali ji nejaky investicni produkty, zatim nevime jaky ale prej ji z toho uctu na ne odchazeji pravidelny platby. Taky jeste nevime kolik. Banka dava klientum nejakej test, kterym se kreje pred regulatorem, ze klient nabidce rozumi - tak ten test prej vyplnil banker za ni. A ja se ptam - tusi nekdo podle jaky LEGISLATIVY musej delat ten test? (Resp. asi to nemusi bejt primo test, proste maji povinnst klientovi prodat jen to, cemu je schopnej porozumet a nejak to prokazat, ze ho poucili).
    Budu to potrebovat k sjednani stiznosti.
    Jo a jedna se o Ceskou Sporitelnu, kdyby to nekoho zajimalo.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak při platbě na eshopu chtěla mbank kromě souhlasu s biometrikou (jak píšu na klávesnici) a kódu ze sms i opsat text?
    To si dělají srandu nebo to vymyslela nějaká chorá hlava?

    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    FLEGMA: US sankce jsou v procentech obratu, tak to je pak nějakýho prověřování
    GREVE
    GREVE --- ---
    FLEGMA: Tak to máš štěstí, že ti vůbec zavolali. U mě vždycky jen slíbili, že zítra zavolají, a nikdy to nedodrželi :-)
    FLEGMA
    FLEGMA --- ---
    GREVE: Mě šokoval proces zakládání dolarového podnikatelského účtu, trochu připomínalo přehrávky za komunistů, kdy museli hudebníci před komisí dokázat, že umí hrát. Tady jsem analogicky před soudružkou bankéřkou musel dokázat, že jsem opravdový podnikatel a dodat seznamy dodavatelů a odběratelů a jaké zboží a služby budu přes účet nakupovat. Finálně se podklady poslaly do centrály ke schválení a čekalo se jeden den na výsledek, jestli mi bude milostivě dovoleno dolarový účet založit. V centrále dali na lejstra potřebná razítka a deset podpisů, soudružka bankéřka mi zavolala, ať přijedu do ústavu podepsat papíry a tak byl po řádném prověření mojí podnikatelské činnosti firemní účet slavnostně založen. Hned jsem si vzpoměl na Malou Velkou Británii a velice důležitou "paní" za počítačem a legendární hlášku Computer says no, v mém případě naštěstí yes :-)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Creditas mění poplatky, z 10 na 50 zvyšuje poplatek za výběr hotovosti. Používal jsem na výběr eur, takže teď asi založím eur účet u Erste.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    R_G: To bude tím že nejsi retard.
    R_G
    R_G --- ---
    GREVE: U mě ČSOB úplně bez problémů, do druhého dne vše založené a fungující.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAMM: hm, založení účtu je mi úplně jedno, to dělám jen jednou. Když už, tak zrušení účtu a to už je u většiny bank problém. Při založení účtu budu klidně skákat na jedné noze a zpívat Holka modrooká, když to bude banka chtít a když ten účet bude mít pro mne nějaké zajímavé vlastnosti.

    U hlavního účtu je pro mne rozhodující jednoduché, rychlé a přehledné internetové bankovnictví s neomezenou historií, ideálně s možností vygenerování delšího období (několika let) na jednu stránku a možnost v prohlížeči hledat přes ctrl+f. Bonusem je volba uživatelského jména a hesla bez omezení typu použitých znaků a podobně. Banka, která nemá internetové bankovnictví, tak o takové vůbec nemůžu vážně uvažovat.

    Pak jsou banky, které mají nějaké (i velmi závažné) vady, ale nabízí něco, kvůli čemu se mi vyplatí ty vady akceptovat - dobrý úrok, bonusy za platbu kartou, různá pojištění zdarma, vstupy do letištních salonků, dobré směnné kurzy,... Partners má jen ten úrok na spořáku a ani ten už není nejlepší. Další vadou je, že člověk zadá okamžitou platbu, ale ta odejde jako běžná, aniz by na to byl klient upozorněn. Dost blbé, když ty peníze potřebujete. Velký problém je teď v posílání peněz z Partners do Creditas. Pak ti visí pár set tisíc celý víkend někde ve vzduchoprázdnu a přicházíš o úroky
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: založení účtu, kde nemusíš nikam chodit, všechno jednoduše vidíš, nové funkcionality přibývají... za mě je to fakt dobrý.

    o tvé úchylce k FIO IB všichni v tomto klubu určitě ví, nicméně, při vší úctě, řekl bych, že ty jsi prostě úkaz, ne normální uživatel :))
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    PATRIKCHRZ: UX je obecně User Experience, jako nadmnožina UI, User Interface. Není to nezbytně jen vzhled jen webu, zahrnuje to i věci jako jak často si člověk poradí sám a jak často musí volat helpdesku.
    (Netuším co tím myslel, jen dodávám termity)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAMM: tím UX myslíš jako vzhled intetnetového bankovnictví. A jako příklad dáváš Partners, která žádné internetové bankovnictví nemá? :-o
    Já za nejlepší rozhranní intenretového bankovnictví považuji FIO, jednoduché, funčkní naprosto na všem, já "velké" IB používám i na mobilu, díky jeho jednoduchosti.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MMORT7: no já Revolut na spoření nepoužívám - ale je tam 2,91% na Euro a 4% na dolary...
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    ADAMM: Supr, Kde se tam nastavuje spořák a kolik má %?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: tak to je jasný - nicméně je fakt smutný, jak to u většiny bank s tím UX je bída. vsadil bych si dost možná na Partners, tam teda mám jen ten účet ve variantě zdarma -- ale všechno to bylo fakt velmi smooth. jestli dětské účty nemají, tak je určitě brzo budou mít.
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    GREVE: Tak každá pobočka má zřejmě své "libůstky". Po mně pracovník vyžaduje osobní přítomnost dětí s průkazem totožnosti/pasem, pokud chci k účtu kartu.
    Namítl jsem, že dle popisu na jejich webu je to nutné pouze u vyzvednutí karty, nikoliv při zakládání účtu. Což se zaměstnanci nezdálo, mně se zase nezdálo, abych musel tahat na pobočku děti, ukázat, že existují. Nakonec to celé skončilo patem, protože jsem na oplátku já zapomněl doma telefon, který dle zaměstnance potřebujeme na průběžné párování s účty dětí během procesu zakládání.
    Takže v pondělí znovu a lépe, ba co více, i s dětmi na pobočce :D Jak mi Fio vyhovuje virtuálně, při osobních jednáních je to vždy rozpačité.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam