• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Na druhou stranu peníze na dovolenou v případě úmrtí jednoho z majitelů asi nebudou urgentně potřeba )-;. Nemluvě o tom, že banka účet uzavře se zpožděním - disponent může peníze převést či vybrat kartou dříve - v den smrti by to mělo být i právně v pořádku.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    BRUKEV: ten společný účet není na škodu, pokud jeden z Vás umře, účet běží dál a lze ho používat, kdežto když umře majitel, disponent už nic nemůže.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    BUNDA: souhlasím s FIO, má velmi dobrou správu práv - můžete různým osobám dát různá práva - prohlížení, zadávání transakcí, podepisování transakcí. Máme to v našem SVJ. A účet může být i transparentní. A základní služby zdarma bez nutnosti plnit podmínky.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    BUNDA: myslím, že Fio je poměrně obecně brané jako vhodná volba pro tyhle účely.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    Než se proberu nabídkami bank na jejich webech, nemáte někdo doporučení, kde je vhodné mít účet pro zapsaný spolek (neziskový)? Tedy účet psaný na spolek nikoliv na fyzické osoby.
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    SPIKE411: Tak oprava, nemusí to být společný účet! Společný účet jsem použil, jako vyjádření, že na něj budeme chodit oba. Lze i formou majitel/disponent.
    Jde v podstatě jen o virtuální pokladničku, kde budou peníze na dovolenou, zkrátka výdaje mimo běžný chod domácnosti, ale na společné využití.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Jinak pro vaše účely může třeba být OK model majitel+disponent, jen si ověřte, jak je účet nastaven pro případ úmrtí majitele.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    BRUKEV: Pokud chcete skutečně společný účet (a ne že jeden bude majitel a druhý disponent), tak ten výběr je docela úzký: mBank, Partners
    Přičemž u mBank nemůžeš mít zároveň společný i individuální účet, u Partners ano. 🤦‍♂️
    Společný účet v bance. Jen dvě nabízejí skutečně rovnocenný | Peníze.cz
    https://www.penize.cz/osobni-ucty/452750-spolecny-ucet-v-bance-jen-dve-nabizeji-skutecne-rovnocenny

    Jinak potřebujete k tomu kartu, nebo vám bude stačit si to případně převést na osobní účet s kartou? V druhém případě bych to držel na spořáku (a pak bych hledal nějaký se slušným úrokem). Popř. teda někde dávají i ke spořáku kartu.

    V rámci banky si to převedu během okamžiku na běžný účet.
    To mSpoření Plus nevychází špatně. (Jinak mám ještě VÚB, ale tam ten převod počítám zabere jeden dva pracovní dny.)
    Ale přiznám se, že netuším, zda je možné mít u mBank společný spořák, nebo je ta nabídka produktů nějak omezená.

    Spořicí účty 2025: Srovnání. Aktuální úroky bank v ČR | e15.cz
    https://www.e15.cz/sporici-ucty-srovnani
    Spořicí účty - srovnání - Měšec.cz
    https://www.mesec.cz/produkty/sporici-ucty/
    Spořicí účty srovnání 2025 – nejvýhodnější spořicí účet | Ušetřeno.cz
    https://www.usetreno.cz/sporici-ucty/
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    Souběžně se svými primárními účty potřebujeme s manželkou založit jeden společný korunový účet, kam nepravidelně budeme odkládat/vybírat nižší deseti/tisíce. Očekávaný zůstatek bude do dvou set tisíc korun.
    Běžný účet máme Česká spořitelna a Fio.
    Bankovnictví jde mimo mě, zřídit to u výše uvedených bank, nebo je někde něco, co je zajímavé?
    EDERA
    EDERA --- ---
    Po téhle zkušenosti [EDERA @ Banky, bankovnictví, bankovní operace] jsem si nový telefon koupila až teď po téměř čtyřech letech, protože mě děsila představa, že oživuju všechny bankovní apky znovu. Ale poučena jsem si tentokrát nechala starý telefon funkční a proběhlo to zcela hladce. Dokonce UniCredit, kterou jsem musela posledně smazat a znovu nainstalovat se ukázala jako jedna z jednodušších. Mám vyřešeno vše s výjimkou Fio.
    SADY
    SADY --- ---
    Nebo vypoved smlouvy.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    Jen bacha že banka umí dát za nepovolený záporný zůstatek pokutu. To že to technicky jde neznamená že se to bance musí líbit.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Čím více 3DSecure, tím víc problém zákazníka, čím méně (až po plný offline), tím prodejce.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    PATRIKCHRZ: Díky za odpověď. Dobré vědět... Asi si někdy vyzkouím podobnou platbu i s freeznutou Revolutkou a jsem zvědavej, jestli tam ta platba taky projde
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    STEPNI_VLK: myslel jsem to tak, že platba bez autorizace je vyvážena snazší reklamovatelností, pokud je neoprávněná (např. odcizenou kartou)
    STEPNI_VLK
    STEPNI_VLK --- ---
    PATRIKCHRZ: Jako pardon, ale co chceš v tomhle případě konkrétně reklamovat? Vlastní blbost (nebo klidně nepozornost, ať to nezní tak přísně), díky které jsi použil jinou kartu než jsi měl/chtěl?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ZBYNEK: je to vlastnost, taky se mi to už stalo. Dopravní podniky často strhávají jízdné až za určité období, třeba týden, v momentě "pípnutí" se tak zablokuje třeba jen 1 koruna a celá částka se strhne za jízdy za několik dní dohromady. Třeba v PID jsem se s tím setkal.

    Hodně se s tím setkávám tam, kde není při nástupu jasné, kolik bude cena jízdného (cena je určena až při výstupu z vozidla a "odpípnutí" dle ujeté vzdálenosti), zároveň může být nastaven denní, týdenní či měsíční limit (typicky Londýn).

    Obdobně mají platby bez autorizace třeba mýtné brány.

    Je to z důvodu rychlého odbavení. Pokud je taková transakce neoprávněná, můžeš ji reklamovat a banka je povinna ji ihned vrátit a je to obchodník, kdo musí prokazovat oprávněnost transakce.

    Limity nastavené na kartách jsou vždy "autorizační", ovšem toto jsou platby bez autorizace, ty ty limity obejdou (ale zase jdou snáze reklamovat)
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    V autobusech jsou offline terminály schválně, protože jinak by se mohlo stát, že někde v hornídolní nezaplatíš a budeš mít problém, jde to samozřejmě jen u relativně malých částek a taky tuším do určitého počtu takových transakcí. Není to chyba banky.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    NELDE: Ne, nemám kontokorent. Při jiných platbách mobilem (např. v potravinách když nastavím "špatnou" kartu), tak dostávám správně chybu transakce...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ZBYNEK: Není na tom účtě kontokorent? Některé banky ho klientům dávají automaticky, protože jim to vyhovuje.
    Google wallet by neměl být offline.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    Jak to je v platebními kartami vs. zůstatek na účtu vs. "offline" terminálem?

    Přes mobil (google wallet) jsem si koupil lístek v autobusu, ale zvolil jsem špatnou kartu, kde byl zůstatek nižší než cena lístku, takže jsem se na účtu dostal do mínusu.

    Je to chyba banky (UCB)? Je to vlastnost, se kterou se musí počítat? Dá se tomu nějak předejít?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam