• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Podle mne vam mela skola tento system rici hned na zacatku. u nas proste chodi deti do nastroje hned, mensi si deli tech 45 minut pro sebe treba ve trech (take petilete dite nemuze byt v klaviru celou hodinu... Pokud ale nekdo prijde v pololeti, tak ma opravdu smulu, coz asi nebyl vas pripad.
    A k tomu hledani ZUS - hledejte. Napr. k nam prechazi deti z tech velkych zusek, kde je spis driluji a hraji porad ty same omlete veci. Pristup je u nas myslim velmi vstricny, ale nejake minimalni pozadavky proste mame a mit musime, pokud chceme udrzet alespon nejaky standard. Mezi to patri i to, ze chceme, aby se dite nastroji doma venovalo tak, abychom s nim na hodine mohli dale pracovat a veci zlepsovat a ne cvicit furt dokola to same... To je to, proti cemu se rozciluji jako ucitel - meli jsme mnoho zkusenosti s tim, ze dite v hudebce bylo pouze "odlozeno", pripadne byla hudeba chapana jako krouzek. To neni a my se ani nemuzeme chovat, jako ze je. Protoze nas kontroluje skolni inspekce (za mých 9 let praxe jsem zazila 3).
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RAAJA: v blízkosti rozhodně ne, ale samozřejmě, když to tady nepůjde, tak to zkusím jinde....ovšem dle reakc tady mám pocit, že to bude z bláta do louže....každopádně tomu chci dát to jedno pololetí čas, aby se to nějak vyvrbilo a od září už prý děti dostanou normální rozvrhy....přesun by znamenal dost velký logistický problém....ale samozřejmě, že všechno je řešitelné


    NIMUI: jak jsem níže psala, problém nenastala proto, že by dcera měla ostatních věcí moc, ale proto, že škola to má zorganizované tímhle způsobem...samozřejmě chápu, že udělat rozvrhy pro všechny děti, aby to vyhovovalo je problém...ale pokud už škola přijme tenhle systém kdy do rozvrhů v pololetí vstupují noví žáci (a dělá to tak roky a roky, žádná novinka), tak by měla mít mechanismus, jak je vřadit nějak inteligentně do rozvrhů a ne to nechat prostě vyhnít a rodičům vzkázat, že se nedá nic dělat a že to holt musí to pololetí vydržet....to se snad shodneme, že tohle není konstruktivní přístup k věci
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: A neprekrucujte, co jsem napsala. Rozhodne jsem pro, aby dite melo napr. jeste sport (kdyz uz si neumi a nebo nemohou deti hrat venku tak, jak to delaly drive), vyrvarny krouzek neni rozhodne problematicky. Problematicke, je, pokud dite chodi 3 x tydne do tenisu, 2 x ma doucovani anglictiny a zacne hrat na klavir a uz nemuze chodit do nauky. Reditel zusky z nedochazky do nauky a do komorni hry ma akorat opletacky se skolni inspekci, ktera proste nema pochopeni pro tuto zatez deti...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Nikolivek - chybe je, kdyz ma dite tolik krouzku, ze nic nestiha delat poradne...
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    MEDVED007: A je někde v blízkosti jiná škola? Vždyť jde o to aby bylo vše vyvážené jak píšete, pokud škola vám nevyšla vstříc pak jděte ke konkurenci!!! Je to chyba školy a ne vaše proboha!!! Snad se nebudete vy přizpůsobovat nějakým normativům a naplněným hodinám učitelů kteří vidí prvňáka a neváhaj vám dát šibeniční hodinu...Škol je dost a myslím že to není zas až takový problém, pokud však je ve vašem okolí jen právě tahle jediná, pak vám doporučuji dát jim sbohem..nebo doufejte že vše bude ok.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    NIMUI: aha, takže chyba je ta, že dítě má taky jiné kroužky než hudebku....asi holt není její ani naše touha po hudebním vzdělání tak silná, aby nedělala nic jiného, takže kromě hudebky má jeden sportovní a jeden výtvarně zaměřený kroužek...dle mého názoru vyvážené složení tak, aby se dostala ke všem možným oborům lidské činnosti a nějak se v nich zorientovala...nic jiného ostatně od zájmové činnosti neočekávám....další dva kroužky dělá už několik let a vzdát se jich nechce...ostatně přidání jedné aktivity navíc mi ani nepřišlo jako důvod všechno ostatní rušit....ale chápu, že z pohledu učitele ZUŠ existuje jen ZUŠ a nic jiného....

    jak jsem psala, dcera má tři dny v týdnu volné, nemá nic, doufala jsem, že tam se mi v podstatě kamkoliv podaří bez problémů hodinu umístit...no nepodařilo.....vstřícnost školy byla rovná nule :-(
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Tak napr. u nas zadne pololeti s teoretickou vyukou neni, deti hned chodi do nastroje (pokud jej tedy uz znaji) a ty nejmensi do spolecneho muzicirovani (casto mohou byt v teto pripravne hudebni vychove spolu s rodici, pro ty nejmalilinkatejsi je to dopoledne).

    K tomuto rozvrhu neco z druhe strany. Predstavte si, ze prijdete v sprnu do skoly, reditel vam rekne, ze vase ucebna je volna pouze tri dny v tydnu. Pisi vam rodce vasich starych zaku, ze jejich deti maji krouzky v tu a v tu dobu a mohou do klaviru jenom tehdy a tehdy... vy tedy hoooorko tezko vymyslite rozvrh (fakt vzdycky skoro zesedivim) a hopla - v pololeti vam prijdou novi zaci... co s nimi asi muzete udelat? Date je bud na zacatek (to skoro nikdo neuze, proto maji na kazdy den nahazene nejake krouzky!!!) nebo na konec. Nejhorsi je pro mne to, ze napr. prvnicci nemohou driv, jak ve dve odpoledne!!! Jak to dopada? Ucim do osmi vecer, protoze nemohu zacit napr. v pul jedne.
    Ale reknete mi - jak si myslite, ze bude dite schopno zvladat nastroj, kdyz ma v tydnu dalsi tri krouzky? ...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    CORNELA: u nas se plati za pololeti 1550Kc. To je spis ta nizsi castka, se kterou se lze potkat, ale i ty nejvyssi nejsou o moc vyssi. Jen upozornuji, ze stat na zaka (a to i na soukromych zus) doplaci asi 15x tolik.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: ZUS je povinna, pokud tam dite nekdo prihlasi. Je to ZAKLADNI skola, stejne jako ZS. Je to nastavba k ZS. Jsou tam povinne predmety - u klaviristu Hra na klavir, Hudebni nauka a nejaka forma Komorni hry (cca od 4.rocniku), Dochazka je povinna. Volitelne je pouze to, ze se sem muze clovek prihlasit, coz na ZS musi chodit ze zakona. Ale tou prihlaskou se prihlasujete i k plneni povinnosti. Jinak je to zakladni vzdelani se vsim vsudy - s oficialnimi doklady - tridni knihy, katalogove listy, zakovske knizky a statem poskytovane vysvedceni... Samozrejme neni cilem ZUS nikoho drilovat (nemelo by to byt cilem), ale rozsirit obzory a pochytit pripadne nadane deti v danem oboru. Vzdyt ani na ZS vsechny nedriluji v prirodopise nebo zemepise, ale vsichni musi zvladnout nejake minimum...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    CORNELA: Jiste, take delame na hodinach problematicka mista. Ale obcas se vyskytnou zaci (a velmi casto je to i vina rodicu), kteri se na to ani nepodivaji a neustale se vse dela znova a znova... take dite je do pul roku otravene, protoze se nic nenaucilo, nikam neposunulo, nema moznost nic samo zvladnout, neda se s nim na nicem pracovat... To jsem mela na mysli. Samozrejme, ze ucitel je tam od toho, aby zak pomohl prekonavat to, cemu nerozumi, ucil ho, jak veci cvicit, jak si sam organizovat domaci pripravu a vedl ho postupne k co nejlepsimu tvaru veci...
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    MEDVED007: chudák dítě
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    300 za hodinu je slušná cena. :-)
    KOFIII
    KOFIII --- ---
    Ahoj všem:) naprosto souhlasím s tím co se tu píše, jak říká většina muzikantů v mém okolí Zuš ničí umění. Na druhou stranu je to hodně o učiteli, pořád je zde pár nadšenců kteří jsou zde pro učení jako takové a ne pro peníze a osnovy(vlastní zkušenost). Když vaše dítě náhodou trefí toho správného může to být ten nejlepší krok v budoucí muzice. Měl bych dotaz, nevíte o nejakych cvičeních hlavně na zlepšení koordinace rukou etc. na YT třeba? Já vím o jedné kde hraje černoch v v bílém obleku(ale nic jiného:)), ale nemuzu si vzpomenout jak se to jmenuje takže to nemohu ani najít...poradite prosím?
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: jasně, není to tolik, ale dcery mám dvě a každá má kroužků několik.....samozřejmě, jak sleduju hudebku, tak k tomu postupně spěju....nakonec to tak asi dopadne...ale chěla jsem nejdřív zkusit "osvědčenou" variantu...tak nějak jsem naivně měla pocit, že třicet let je dlouhá doba a ledacos se změnilo, protože třeba základní školy se změnily naprosto radikálně, pokud můžu posoudit....hudebky nikoliv.....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: hudebka včetně nauky a sboru stojí tuším čtvrtinu....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    CORNELA: mě teď říkala kámoška, že platí učiteli 300 Kč za hodinu....
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    mmch, k dokreslení toho jak ZUŠ přistupuje k začinajícím....ZUŠ kam chodí dcera děti v prvním pololetí vychovává čistě teoreticky, nástroj si vyberou až ve druhém pololetí...zdálo se mi to jako dobrý nápad než jsem se setkala s praktickými důsledky....v pololetí jsou děti, zhusta prvňáci vřazováni do rozvrhů učitelů, kterí je mají nadupané už od září čili drtivá většina dcery kamarádů mou dceru nevyjímaje vyfasuje hodiny od šesti, od půl sedmé apod....že si absolutně nelze vybrat, o tom ani nemluvím...a to je přitom jasné, že většina dětí už má taky od září nějaké odpolední povinnosti a tudíž nejsou volní kdykoliv...výsledek je ten, že dcera odejde ráno v osm do školy, já jí o půl čtvrté převezu na keramiku (kterou má od září) a v pět jí převezu do hudebky, kde má hodinu klavíru....že po příchodu domů po šesté hodině ještě věnuje hodinu přípravě do školy o tom ani nemluvím....ovšem paní učitelka prostě měla jediný volný den a to pondělí, tečka, žádná debata. přitom dcera má tři dny v týdnu volné a nebyl by problém tam klavír zařadit....v podstatě asi i večer...takhle mi v Po večer padá na hubu a jak vypadá hodina klavíru si každý umí představit.....šestileté dítě po desetihodinové směně :-(
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    RAAJA: ok a jak tedy naučit hrát dítě na klavír, když z něj nechci mít virtuoza, nechci aby se prudilo s přehrávkama a koncertama a údajně nezbytnými vědomostmi, ale zároveň nemám finance na to, abych mu roky platila soukromého učitele ? o žádném kroužku klavíru jsem v životě neslyšela....stejně mám ovšem zásadní pocit, že i kdyby ZUŠ byla škola, tak hlavní poslání školy (a to zejména základní) není narvat do dítěte nějaké množství informací, ale zaujmout ho a dát mu na srozumněnou, že vzdělávání je super...probudit v něm touhu, aby se samo chtělo vzdělávat...čistě pro vzdělání samotné....stání s rákoskou nad nezbednými žáčky, to je fakt k lásce ke vzdělání nebo hudbě fakt nepřivede :-(
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    ja bych napriklad od me ucitelky na klavir naopak chtel at po me chce vic drillu.. Preci jen to je pro me vetsi motivace a vic by se mi to zurocilo..
    RAAJA
    RAAJA --- ---
    CORNELA: máte jistě špatnou zkušenost, ale tím pádem nedávejte všechno do jednoho pytle...vy třeba nikoho neznáte, já mám jinou zkušenost...:-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam