• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRITONDISTRIBUTOŘI, PRODEJCI A PRODEJNY HW - Vaše zkušenosti s nákupem, reklamací, cenou, akcí a pod.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SUCZKER: mne se zas hnusej lenova a IBM, cerny prumyslovy krabice, ale to je vec vkusu. Vim, ze jinak jsou IBM (lenova) dobry, ale jsou proste hnusny. Navic nemaji v zakladu to NBD. A Delly... no nevim jak se nekomu muze nelibit treba XPS :-)
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    THE_MIRACLE: Já mam s DELL jenom jeden děsnej problém, mě se ty mašinky prostě nelíbí ;). Ale asi to může bejt v pohodě ;). Je pravda, že u bráchy ve werku přešli z DELL noťas na HP a teď nadávají.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Ma osobni zkusenost s Dell servisem (soukroma):

    Koupil jsem z nyxu od jednoho id Inspiron 1520 pro brachu. Starej cca 1,5 roku dovoz z USA. Bracha na tom dela muziku a zacala mu piskat zvukovka i pri MUTE hlavne ppri pripojenem zdroji. Volaam na Dell, operator mi naznacil, ze jinej servis by se timto asi vubec nezabyval (notas je stabilni, vse slape, jen to piskani), ale ze Dell s tim neco vymysli. Druhej den jsem mel v nasi prdeli za Prahou doma servisaka, vymenil board a bylo to. Nepotrebuju fakturu, nic. Na netu vidim kolik zaruky zbyva a vim, ze jakmile to odejde, opravi to. Jedine, co neni v NBD je vylita tekutina a pad (k tomu slouzi Complete care, ta je za priplatek), ale jinak meni vsechno. Tohle je proste to, za co se imho vyplati i trochu priplatit... Podotykam jeste jednou, ze notas je z USA a nebyl s tim zadnej problem.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    _K5_: Jestli se ovsem nepletu, tak u vsech ostatnich firem je to za priplatek... Dell to ma v cene, takze se musi porovnat napr. stejny notes od IBM (+- vykonove) a pak cena... A myslimze ta bude zhruba stejna, takze beru Dell... :-)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    STARE_CASY: To je prave ono... Diky NBD se da v podstate rict, ze Delly jsou bez poruch :-).

    Ted vazne, myslim si, ze Dell je normalni trida notasu tzn. v podobne kategorii ceny jsou vsechny notasy +- stejne. Dell k tomu ale dava pridanou hodnotu. Nic vic, nic min. Mame v praci 90% desktopu od Dellu (cca 150 PC) Vetsina jsou OP 745,755 a 760. U 760 odchazi regulator otacek ve zdroji - vzdy druhy den novy zdroj. A u starych GX270 vytekaly kondiky... Vymenili snad u vsech boardy i preventivne. Takze u me vitezi ta pridana hodnota.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    NELDE: si delas prcu? NBD je dobry pro vsechny... Nechapu proc by doma nemelo byt dobry. Hergot mam notes doma a chci ho pouzivat. Kdyz se neco podela, mam ho balit a posilat do Brna a pak cekat mesic, nez se mi vrati treba jen kvuli nefunkcni DVDRW? Boha jeho, to je nazor :-))). Fakt si me pobavil.
    _K5_
    _K5_ --- ---
    COLBEN: já tím myslel spíš to, že NBD = Next Business Day (servis na místě s přesně děfinovaným časem), ale vedle toho existuje šest půlek jiných "služeb" se servisem na místě nebo dojezdem k zákazníkovi a tudíž není nutné připlácet za včasnost, když to nepotřebuju (Pickup & Return, Onsite , ...) a zároveň nechci sklouznout k "Return to Depot"

    HP to má třeba takto:
    http://h10126.www1.hp.com/services/carepack/slovnik-pojmu.php
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    _K5_: ja mel NBD a servisaci z dellu ke mne prijeli osobne. (2x tj. zadna nahoda)
    _K5_
    _K5_ --- ---
    NELDE: s řadou R nemám letité zkušenosti, akorát IBM R52 (z cca roku 2005) mám mezi lidma asi pět kousků a kromě jednoho odešlého HDD pořád drží, i když jsou už poněkud "omšelé". Teď kupuju lidem R500, zdají se být OK, ale až čas ukáže, jak je to doopravdy. A ještě jden nešvar: většina notebooků se v zaklapnutém stavu dotýká displayem klávesnice nebo touchpadu nebo myšítek a to se po čase na display "obtiskne". Lenovo tento problém nemá.

    jinak DELL se dá pořídit s podsvícenou klávesnicí (žůžo, ale v úplný tmě svítí až moc) i za levno, Lenovo má v základní výbavě "jen" lampičku

    servis na místě (není totéž co NBD) není zadarmo, ale pokud nebydlíš v Modřanech u Českého servisu nebo podobně blízko jiného autorizovaného servisu, pak je to vždy výhodnější, než zabít půl dne cestou do servisu a zpět
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    FAJL: my je máme právě taky na grafiku, vše řada Precision. U každý se něco reklamovalo. Většinou teda pak další roky jedou bezporuchově, to je taky fakt.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    THE_MIRACLE: kvalita DELLu je nic moc, zachraňuje to jen ta NBD. :( Používám DELLy pracovně (většinou tedy klasické stanice, noťasů od DELLu je ve firmě jen pár) a není jediný model, který by nebyl do roka nějak reklamován. Nicméně díky NBD to není většinou žádná velká trága.

    V noťasech mám třeba lepší zkušenosti s HP (nebrat ale low-end, pochopitelně).
    NELDE
    NELDE --- ---
    COLBEN: Ale já vím, o čem to je. Jen je otázka, zda soukromá osoba, která ten počítač nepoužívá na vydělávání, opravdu potřebuje tuto službu (neříkej mi, že je úplně zadarmo).
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    NELDE: Nejen IBM to má na speciální destiččce, řiká se tomu miniPCI a je to tam proto, aby šlo nakonfigurovat, jaký periferie ten notas má podporovat... - modem / Ethernet / atd, atd...
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    NELDE: aha, velmi zajimavy nazor... prosim te nevykladej o necem o cem nemas potuchy. NBD znamena, ze k tobe domu prijede druhej den clovek s dilama k tomu tvymu notebooku a na miste vymeni/opravi to co je rozbity.
    NELDE
    NELDE --- ---
    THE_MIRACLE: NBD je dobrý pro firmy, ale ne pro soukromý notebook.

    _K5_: Osobně bych šel asi do ThinkPadu v Téčkové řadě. Zejména poté, co jsem opotřeboval konektor RJ45 (modem) denním používáním - čekal jsem, že bude třeba výměna celé desky a ejhle, IBM ten konektor mělo na speciální destičce, protože předpokládalo, že denním užíváním se to opotřebuje a bude nutné to po pár letech vyměnit. ThinkPady byly vymakané. Jenže nevím, nakolik to Lenovo drží, T60 byla oproti T4x a T30 trochu odfláknutá. Proto jsem se ptal jak je na tom Lenovo na ostatních modelech.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    THE_MIRACLE: Hehe, tenhle NBD od DELLu je taky veselej: Prijel mi takhle asi pred peti lety chlapek na NBD k notasu, kterymu nejel displej. Povrtal se v tom, chvilku to jelo a za dva dny to zase sluslo. Takze zase prijel manas, povrtal se v tom a zase to za den nebo dva prestalo jit. Kdyz prijel asi poctvrty, tak se ho ptam, co s tim kua dela, a von povida: Sry, ale mate poskozenej kabel k displeji, coz je u tohodle modelu desne casta chyba a v cely EU ted nejsou k dispozici tyhle kabely a jeste minimalne 3 tejdny nebudou... ;)
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    NELDE: Dell, jedine Dell... Kvuli NBD ve standardu.
    GAF
    GAF --- ---
    Reklamoval jsem celkem dvakrát v CzechComputer a poprvé prostě smutně sklopil hlavu a šel si počkat na tu xxx dlouhou dobu a vyreklamovali zboží v pořádku, funkčně, chovali se normálně, mam dojem, že by mi odpustili pytlíky a kabely atp...

    Po druhé jsem se obrnil a připravil a pročetl si reklamační řád a argumentoval co to šlo a málem jsem překročil hranici slušnosti a desku mi vyměnili napočkání - respektive zkontrolovali a tudíž mohli vyměnit na počkání.

    V obou případech byli slušní atp... A prodejne je v pohodě, možná ceny ne zas tak... ale zrovna mě třeba to neva, platit o pár stovek víc, když už kupuju něco za 5000.

    Takže CZC doporučuju.
    _K5_
    _K5_ --- ---
    NELDE: jako první bys měl umět odpovědět na otázku: kolik let si představuji (nebo si ten kamarád představuje), že ten notebook vydrží v použitelném stavu? Moje zkušenost je taková, že všechny notebooky jsou po třech letech každodenního používání na hadry s výjimkou: IBM/Lenovo a DELL (ovšem jen ty modelové řady, kde ceny bez DPH začínají na 30 000 Kč) jsou jistota, ultradrahé modely ostatních značek vydrží vesměs také, ale třebas Acery se mi po třech letech vracejí na odpis s vadami na základní desce bez ohledu na pořizovací cenu. A protože máme dva druhy lidí (jedni šetří za každou cenu a druzí chápou, že nejsou tak bohatí, aby si mohli kupovat laciné věci), doporučuji toto:
    a) kupte si tu nejlevnější srágoru s dvouletou zárukou a za dva roky si přijďte pro nový model
    b) kupte si co peněženka/firma/grant dovolí s pětiletou zárukou (oprava/výměna na místě) a za pět let si přijďte pro nový model
    vtip je v tom, že v přepočtu výdajů peněz na rok životnosti notebooku je a) i b) zhruba stejné číslo

    pochopitelně úplně jiná situace je, když má notebook sloužit jen nárazově (občas na cestách) nebo denně (student, co ho pořád vláčí s sebou a dvacetkrát za den ho otevře a zaklapne)
    NELDE
    NELDE --- ---
    SYNTHY: Proto se ptám, kterou značku ano a kterou ne. Právě proto, že střeva jsou vesměs stejná (některé díly vyrábí dvě až tři fabriky v Asii a všichni výrobci to berou od nich). Z dnešního pohledu je ta podpora HD (tedy hlavně .264) asi klíčová. Moje současné dvoujádro (HP 6310) nestíhá, takže podpora musí být na úrovni grafiky.
    Pár noťasů jsem měl, takže vím do čeho bych šel znova (IBM ThinkPad, Dell) a do čeho ne (Fujitsu určitě, HP spíše). Jenže to byly spíše dražší, s těmi lacinějšími moc zkušenosti nemám. A taky nemám zkušenost se servisem a dalšími službami.
    Myslím, že hodně dneska dělá design, ale do toho nechci kamarádovi kecat. To si musí vybrat sám.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam