• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRITONDISTRIBUTOŘI, PRODEJCI A PRODEJNY HW - Vaše zkušenosti s nákupem, reklamací, cenou, akcí a pod.
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    SUCZKER: No to je sice fakt, ale ta smlouva je imho stejna... Takze sice je tam asi napsano, ze otevrenim obalu souhlasite, ale pak je to v te smlouve znovu, ne?

    Hlavne at je to jak je to:
    1) myslim si, ze MS by v tomhle byl v pohode
    2) mam osobni zkusenost ze cislo z 32bit Windows funguje i pro 64 bit a naopak... takze teoreticky stacilo jen sehnat instalacku. Onehda sem volal na lic. cislo MS a tam mi rekli, ze pokud cislo projde instalatorem a aktivaci, tak mam SW legalne. Takze bych se tim kor v domacim pouziti netrapil.
    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    THE_MIRACLE: To se týká těch OEM widlí, co přijdou s PC, ty který přijdou na CD už to mají na obalu...
    WILDENBURY_SQ
    WILDENBURY_SQ --- ---
    SHITTIE: Veril bych tomu, ale ta smlouva ma kolikrat hromadu stranek, tak jak mam souhlasit se smlouvou, v ktere nevim, co je? Tistena verze smlouvy se imo s SW nedava a to, co uvadi Miracle jsem uz nekde kolikrat cetl pri instalaci SW ..
    SHITTIE
    SHITTIE --- ---
    mam pocit ze licencni podminky jsou na zadni strane toho papirovyho obalu a jako souhlas s nimi je brano uz rozriznuti te cervene prelepky...
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    Mozna se pletu, ale myslim si ze v momente, kdy se pri instalaci potvrzuje lic. smlouva je dole v ni napsano, ze pokud s ni nesouhlasite, mate sw vratit... Takze bych to vratil s tim, ze jsem zkratka nesouhlasil s lic. smlouvou.
    NELDE
    NELDE --- ---
    WRATA: Oni chtěli win64 (ale experti evidentně nebyli). As si mysleli, že to 2x lepší model (-; Bohužel jim nedokázal říci, že to nebude fungovat. MS naštěstí má nějakou linku pro OEM dealery, kde se to dá zjistit. On je stejně problém s tím, že i když to nikdo aktuálně nepoužil, tak nevíš, jestli to nepoužije za dva dny. Takže to číslo je potřeba zrušit.
    WRATA
    WRATA --- ---
    NELDE: Jestlize jim doporucoval Win 32 tak se na ne mohl vybodnout protoze to byla chyba toho zakaznika ze si koupil Win 64.
    Ja resim, jako prodavac pc her, prave nejvic SW reklamaci a je to straslivy ojeb v momente kdy je to rozbalene a hra ma multiplayer a tam ma zakaznik ve velke vetsine pripadu smulu protoze si proste nemas jak overit zda cislo pouzito bylo nebo ne.
    MAJA
    MAJA --- ---
    AHARAZ: jj, přesně. Dělám totéž v práci i pro svoje okolí - tam ale víceméně bezplatně.

    Zevrubné lustrování ale omezuj. Mám pocit, že lidi po chvíli přestane zajímat další parametry / technologie / záruky, když zjistí, že se např. podobný (naoko) monitor dá pořídit za 4 tisíce ... a proč by ho kupovali za 10 :-)
    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    ZUZU: Ja nabizim pro lidi konzultace nakupu (nejlepe po upresneni zadani po emailu a priprave nekolika moznosti, osobne proberem naroky a dotazy klienta, pridam sve a obecne uzivatelske/internetove zkusenosti), pricemz samotne produkty najdu i za nejakou vstricnou cenu (v Praze - nakupovat nekde kam nemohu dojet se mi neosvedcilo), pripadne i zakoupim, zkompletuji a otestuji, samozrejme ze takove poradenstvi neni bezplatne, ale ukazuje se ze je to sluzba o kterou ma vetsina mych klientu zajem.
    Kdyz je treba poslu do Mironetu, ze jsem slysel ze tam je celkem vstricna obsluha narazi tam zrovna na nejakou nevstricnou a pak stejne prijdou ze chteji poradit a vysvetlit jaky je rozdil mezi nabidkami co dostali tam.

    Delam take podporu pri reklamacich, ale posledni dobou dost problematicke, jsou reklamace lowend zbozi jako netbooky, neni mozne rozumne uspisit reklamace kvuli zarukam s programem "vyzvedne PPL a do mesice vrati" (Acer, Asus, HP netbooky), coz drive slo i u lowendu treba vyberem overeneho servisu a reklamaci primo na miste... ale oni klienti vetsinou chteji abych za ne vyresil i treba "onsite NBD" zaruku, kdy se chteji vyhnout popisovani zavady a "odbornym" jednim s technikem...
    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    MAJA: njn, ale kolik lidi ma cas a rozumi recenzim...
    Ja dejme tomu mam celkem prehled, ale stejne kdyz po mne chce neco klient zabere mi dost casu, nez overim ze mi nevydali neco noveho o cem jsem jeste neslysel... pripadne ze nekdo zmenil politiku zaruk, prestal dodavat muj oblibeny model, nebo jen zmenili jeho vlastnosti a to v jistem ohledu zasadne a bez vetsiho upozorneni...
    U nekterych veci ktere se v cechach prodavaji, nejsou ceske recenze a to je pro dost lidi take omezujici...
    Kdyz vezmeme treba LCDcko - 3 zakaldni technologie, 6 konektoru pro pripojeni, nescetne modelu velikosti v palcech a k tomu jeste vice kombinaci dle rozliseni a pomeru stran... Pojmy jako imputlag, odezva, rovnomernost podsviceni, a dalsi a dalsi... to mi prijde ze je na par dni studia pro nekoho o kom Zuzu mluvi...
    MAJA
    MAJA --- ---
    Lepší žádnému prodejci nevěřit, často nemají (a nemůžou mít) dokonalé znalosti o všem, co prodávají. Než něco koupím, prolustruju to recenzema na webu a pokud je to dražší položka, tak si to před koupí někde prohlédnu/ošahám.
    CHROM
    CHROM --- ---
    ZUZU: Happy comp je to misto, kam chodi moji rodicove a kde si diky uchvatne odolnosti vyslouzili duveru na par vetsich nakupu. IMHO tam nemaji nic moc zajmaciho, ani ceny nijak zazracny, ale s chlapama se da pokecat (a rodice je maj doslova za rohem - dokonce bydlej ve stejnym bloku domu). Kdyz tam sedi zenska a neco nevi, zacne ti tvrdit, ze to nejde/neexistuje, ale nebejva tam furt a treba v sobotu dopoledne sem ji tam nevidel nikdy.
    Pro sebe nakupuju z CzC. :)
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    ZUZU: zkus CZc, mam dobry zkusenosti s Mironetem na P4
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    CHROM: právě bych potřeboval konkrétní tip. mé okolí je praha.
    protože s povýšeným jednáním jsem se setkal i u pár lokálních prodejců, a tak mě to odrazuje. a jelikož jsou dražší než "velkoobchody" a na skladě nemaj prakticky nic, když už potřebuju něco pořídit, tak s touto zkušeností radši další ani nezkouším.
    čili na konkrétní doporučení se těším.
    NELDE
    NELDE --- ---
    DESTROYER: Prodejce jim prý řekl, že by to na tom hardwaru mohlo fungovat, nicméně jim doporučoval win32. Takže nějakou vinu na tom měl a bylo fér to vyměnit (technik se tvářil, že to ze strany MS není problém, takže asi na tom netratili).

    I na SW se snad vztahuje záruka. Pokud nebude fungovat na počítači, na kterém fungovat má a pro který ti to prodali, tak máš nárok ho vrátit.
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    NELDE: Hele nemas pravdu. Na software se zadne reklamace ani moznost vraceni nevztahuji. Prodavajici toto nemusi vubec resit a to ze to takhle clovek z mironetu udelal je velice vstricny a prozakaznicky krok a vsechna cest. Ten zakaznik by mel za to pekne podekovat. Samozrejme tedy pokud mu tento system chybne neporadil prodavajici.
    CHROM
    CHROM --- ---
    ZUZU: Hledas-li vrele prijeti a vstricne jednani, zkus maleho lokalniho prodejce ve svem okoli...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ZUZU: Pokud vím tak reklamační technik v Mironetu je hodnocen podle množství reklamací, které řešil, nikoli podle toho, jak je vyřešil. Tedy pokud je to jenom trochu možné, tak dá jiné zboží výměnou. Osobní zkušenost: u nás velice vstřícný. Před námi byl problém s Win32 vs. Win64 - koupili si Win64 pro počítač, který to neumí. Přišli reklamovat. Technik přijal, ale nemohl vyřešit hned, protože to bylo rozlepené a nebylo jisté, zda číslo nebylo použité (což může potvrdit jen MS - ve všední den). Zákazníci byli vzteklí, že na tom počítači potřebují do pondělí něco udělat. A že samozřejmě to číslo nepoužili. Na jednu stranu je chápu, ale pokud si někdo v sobotu koupí nový počítač, protože do neděle na něm potřebuje něco udělat a jsem si jist, že jsem číslo nepoužil, tak bych přistoupil na jeho nabídku, že si koupím Win32 a peníze za Win64 dostanu zpátky v pondělí, až to MS potvrdí. Ostatně jinde by jim na to aplikovali 30 denní lhůtu (-;
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    ja teda musim rict ze v posledni dobe i s Alzou mam dobre zkusenosti jak co se tyka nakupu tak vraceni zbozi
    dlouhodobe mam dobre zkusenosti s CZc, ale i tady se najdou nazory, ktere to vyvraci - urcite je to hodne o tom v jake nalade byl zakaznik, v jake nalade byl prodejce a kdyz to "neklapne" tak je z toho proste problem v komunikaci
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    no tak jsem se tu dočet to, co již dlouho v praxi "běžného zákazníka" sleduju, totiž že malí zákazníci jsou prodejcům hardware u prdele a obtěžují je. (otázkou pak mimochodem ale je - proč teda např. alza rozjíždí obrovskou reklamní kampaň pro malé zákazníky.) povýšené chování a přezíravost s jakou fuckují běžné lidi, kteří počítačům nerozumí tak jako oni, je pochopitelná, obzvlášť ve velkokšeftech jako alza, czc nebo mironet. ale co když chci vstřícné zacházení, i když si jdu koupit třeba jen myš, co když chci vlídný přístup, člověka ochotného mi poradit, co když chci, aby pracovník reklamačního oddělení neměl jako základní náplň práce reklamaci nepřijmout za každou cenu, prostě, co když chci od prodejce i ony níže zmiňované hodnoty patřící do sektoru služeb? a to samozřejmě i za adekvátně vyšší cenu než v oněch hypermarketech na kompy. doporučte nějaký takový prodejce. konkrétně. marně je sháním. a marně se mě spousty lidí se špatnými zkušenostmi z "velkoobchodů" ptaj na jejich doporučení. zkrátka - když si moje rodiče usmyslí, že si koupí notebook - kam mají jít? kde jim poradí a nebudou si z nich dělat srandu? kde se k nim budou chovat slušně a s trpělivostí a ne jako nevychovaný odsekávající spratci co každým pohledem dávají najevo jak strašně je cokoliv obtěžuje? kde si jich budou vážit i přesto, že si nekupujou těch notebooků dvacet co půl roku?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam