• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRITONDISTRIBUTOŘI, PRODEJCI A PRODEJNY HW - Vaše zkušenosti s nákupem, reklamací, cenou, akcí a pod.


    JAK DŮVĚRYHODNÍ JSOU VAŠI PRODEJCI V OBLASTI KOMPONENTŮ PC ?
    VYŠLI VÁM VŽDYCKY V OBCHODĚ VSTŘÍC NEBO RADĚJI OBJEDNÁVÁTE ČÁSTI SVÝCH MILÁČKŮ PŘES INTERNET ?
    BYLA VAŠE REKLAMACE ZBOŽÍ VŽDY VYŘEŠENA KE SPOKOJENOSTI ?
    CENOVÉ AKCE, NOVINKY V NABÍDCE, JEDNÁNÍ OBCHODNÍKŮ.
    DOSTÁVÁTE VŠUDE ZA STEJNÉ PENÍZE, TO CO U KONKURENCE ?

    POJĎME SPOLU Z VAŠICH NÁZORŮ VYTVOŘIT PŘEHLEDNOU INFORMACI O PRODEJCÍCH !

    ČÁST PRODEJCŮ JE JIŽ NA NÁSTĚNCE.

    rozbalit záhlaví
    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    MAJA: Ad lustrovani ono jde spis o mne nez o lidi, jinak to co rika clovek klientum se stejne nakonec vzdy odviji od toho co je nejvic zajima...
    Ad zaruky to se tyka hlavne booku on je dost rozdil v tom co je s reklamaci trapeni... treba pro nekoho je domluva s PPLkem stelesnenim zla a radsi si vybere neco s cim se da zajit do kameneho servisu... pripadne dost lidi nevi ze k nekterym bookum je cca za 3.5k mozne mit NBD on-site zaruku a jsou na booku zavisli a ty penize navic s prihlednutim k mesicnimu vypadku jsou sranda...
    U monitoru resim spis takove veci jako chcete koukat na ten monitor i z postele? Jestli ano tak TN s naklonenim 5 stupnu nebude z toho uhlu koukatelne a podob... pripadne velikost/bodu/plochy/rozliseni... "technicke" parametry si vetsina nedokaze predstavit, ale pokud by to k danemu ucelu bylo vylozene v neporadku, tak na to po nejake dobe pravdepodobne prijdou...
    MAJA
    MAJA --- ---
    AHARAZ: jj, přesně. Dělám totéž v práci i pro svoje okolí - tam ale víceméně bezplatně.

    Zevrubné lustrování ale omezuj. Mám pocit, že lidi po chvíli přestane zajímat další parametry / technologie / záruky, když zjistí, že se např. podobný (naoko) monitor dá pořídit za 4 tisíce ... a proč by ho kupovali za 10 :-)
    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    ZUZU: Ja nabizim pro lidi konzultace nakupu (nejlepe po upresneni zadani po emailu a priprave nekolika moznosti, osobne proberem naroky a dotazy klienta, pridam sve a obecne uzivatelske/internetove zkusenosti), pricemz samotne produkty najdu i za nejakou vstricnou cenu (v Praze - nakupovat nekde kam nemohu dojet se mi neosvedcilo), pripadne i zakoupim, zkompletuji a otestuji, samozrejme ze takove poradenstvi neni bezplatne, ale ukazuje se ze je to sluzba o kterou ma vetsina mych klientu zajem.
    Kdyz je treba poslu do Mironetu, ze jsem slysel ze tam je celkem vstricna obsluha narazi tam zrovna na nejakou nevstricnou a pak stejne prijdou ze chteji poradit a vysvetlit jaky je rozdil mezi nabidkami co dostali tam.

    Delam take podporu pri reklamacich, ale posledni dobou dost problematicke, jsou reklamace lowend zbozi jako netbooky, neni mozne rozumne uspisit reklamace kvuli zarukam s programem "vyzvedne PPL a do mesice vrati" (Acer, Asus, HP netbooky), coz drive slo i u lowendu treba vyberem overeneho servisu a reklamaci primo na miste... ale oni klienti vetsinou chteji abych za ne vyresil i treba "onsite NBD" zaruku, kdy se chteji vyhnout popisovani zavady a "odbornym" jednim s technikem...
    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    MAJA: njn, ale kolik lidi ma cas a rozumi recenzim...
    Ja dejme tomu mam celkem prehled, ale stejne kdyz po mne chce neco klient zabere mi dost casu, nez overim ze mi nevydali neco noveho o cem jsem jeste neslysel... pripadne ze nekdo zmenil politiku zaruk, prestal dodavat muj oblibeny model, nebo jen zmenili jeho vlastnosti a to v jistem ohledu zasadne a bez vetsiho upozorneni...
    U nekterych veci ktere se v cechach prodavaji, nejsou ceske recenze a to je pro dost lidi take omezujici...
    Kdyz vezmeme treba LCDcko - 3 zakaldni technologie, 6 konektoru pro pripojeni, nescetne modelu velikosti v palcech a k tomu jeste vice kombinaci dle rozliseni a pomeru stran... Pojmy jako imputlag, odezva, rovnomernost podsviceni, a dalsi a dalsi... to mi prijde ze je na par dni studia pro nekoho o kom Zuzu mluvi...
    MAJA
    MAJA --- ---
    Lepší žádnému prodejci nevěřit, často nemají (a nemůžou mít) dokonalé znalosti o všem, co prodávají. Než něco koupím, prolustruju to recenzema na webu a pokud je to dražší položka, tak si to před koupí někde prohlédnu/ošahám.
    CHROM
    CHROM --- ---
    ZUZU: Happy comp je to misto, kam chodi moji rodicove a kde si diky uchvatne odolnosti vyslouzili duveru na par vetsich nakupu. IMHO tam nemaji nic moc zajmaciho, ani ceny nijak zazracny, ale s chlapama se da pokecat (a rodice je maj doslova za rohem - dokonce bydlej ve stejnym bloku domu). Kdyz tam sedi zenska a neco nevi, zacne ti tvrdit, ze to nejde/neexistuje, ale nebejva tam furt a treba v sobotu dopoledne sem ji tam nevidel nikdy.
    Pro sebe nakupuju z CzC. :)
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    ZUZU: zkus CZc, mam dobry zkusenosti s Mironetem na P4
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    CHROM: právě bych potřeboval konkrétní tip. mé okolí je praha.
    protože s povýšeným jednáním jsem se setkal i u pár lokálních prodejců, a tak mě to odrazuje. a jelikož jsou dražší než "velkoobchody" a na skladě nemaj prakticky nic, když už potřebuju něco pořídit, tak s touto zkušeností radši další ani nezkouším.
    čili na konkrétní doporučení se těším.
    NELDE
    NELDE --- ---
    DESTROYER: Prodejce jim prý řekl, že by to na tom hardwaru mohlo fungovat, nicméně jim doporučoval win32. Takže nějakou vinu na tom měl a bylo fér to vyměnit (technik se tvářil, že to ze strany MS není problém, takže asi na tom netratili).

    I na SW se snad vztahuje záruka. Pokud nebude fungovat na počítači, na kterém fungovat má a pro který ti to prodali, tak máš nárok ho vrátit.
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    NELDE: Hele nemas pravdu. Na software se zadne reklamace ani moznost vraceni nevztahuji. Prodavajici toto nemusi vubec resit a to ze to takhle clovek z mironetu udelal je velice vstricny a prozakaznicky krok a vsechna cest. Ten zakaznik by mel za to pekne podekovat. Samozrejme tedy pokud mu tento system chybne neporadil prodavajici.
    CHROM
    CHROM --- ---
    ZUZU: Hledas-li vrele prijeti a vstricne jednani, zkus maleho lokalniho prodejce ve svem okoli...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ZUZU: Pokud vím tak reklamační technik v Mironetu je hodnocen podle množství reklamací, které řešil, nikoli podle toho, jak je vyřešil. Tedy pokud je to jenom trochu možné, tak dá jiné zboží výměnou. Osobní zkušenost: u nás velice vstřícný. Před námi byl problém s Win32 vs. Win64 - koupili si Win64 pro počítač, který to neumí. Přišli reklamovat. Technik přijal, ale nemohl vyřešit hned, protože to bylo rozlepené a nebylo jisté, zda číslo nebylo použité (což může potvrdit jen MS - ve všední den). Zákazníci byli vzteklí, že na tom počítači potřebují do pondělí něco udělat. A že samozřejmě to číslo nepoužili. Na jednu stranu je chápu, ale pokud si někdo v sobotu koupí nový počítač, protože do neděle na něm potřebuje něco udělat a jsem si jist, že jsem číslo nepoužil, tak bych přistoupil na jeho nabídku, že si koupím Win32 a peníze za Win64 dostanu zpátky v pondělí, až to MS potvrdí. Ostatně jinde by jim na to aplikovali 30 denní lhůtu (-;
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    ja teda musim rict ze v posledni dobe i s Alzou mam dobre zkusenosti jak co se tyka nakupu tak vraceni zbozi
    dlouhodobe mam dobre zkusenosti s CZc, ale i tady se najdou nazory, ktere to vyvraci - urcite je to hodne o tom v jake nalade byl zakaznik, v jake nalade byl prodejce a kdyz to "neklapne" tak je z toho proste problem v komunikaci
    ZUZU
    ZUZU --- ---
    no tak jsem se tu dočet to, co již dlouho v praxi "běžného zákazníka" sleduju, totiž že malí zákazníci jsou prodejcům hardware u prdele a obtěžují je. (otázkou pak mimochodem ale je - proč teda např. alza rozjíždí obrovskou reklamní kampaň pro malé zákazníky.) povýšené chování a přezíravost s jakou fuckují běžné lidi, kteří počítačům nerozumí tak jako oni, je pochopitelná, obzvlášť ve velkokšeftech jako alza, czc nebo mironet. ale co když chci vstřícné zacházení, i když si jdu koupit třeba jen myš, co když chci vlídný přístup, člověka ochotného mi poradit, co když chci, aby pracovník reklamačního oddělení neměl jako základní náplň práce reklamaci nepřijmout za každou cenu, prostě, co když chci od prodejce i ony níže zmiňované hodnoty patřící do sektoru služeb? a to samozřejmě i za adekvátně vyšší cenu než v oněch hypermarketech na kompy. doporučte nějaký takový prodejce. konkrétně. marně je sháním. a marně se mě spousty lidí se špatnými zkušenostmi z "velkoobchodů" ptaj na jejich doporučení. zkrátka - když si moje rodiče usmyslí, že si koupí notebook - kam mají jít? kde jim poradí a nebudou si z nich dělat srandu? kde se k nim budou chovat slušně a s trpělivostí a ne jako nevychovaný odsekávající spratci co každým pohledem dávají najevo jak strašně je cokoliv obtěžuje? kde si jich budou vážit i přesto, že si nekupujou těch notebooků dvacet co půl roku?
    CHROM
    CHROM --- ---
    Tak oni jsou hlavne i lide, co si vecnost kupuji datova media, naplne do tiskaren, fotopapiry a jsou stale zvedavi a otravni a pak jednou nakoupi najednou celou PC sestavu, notebook a wif router od Cisca (priklad z praxe - moji rodice).
    THE_MIRACLE
    THE_MIRACLE --- ---
    MCKIDNEY: Hlavne slusnost a sebereflexe musi byt na obou stranach... Ale jinak souhlasim s tim, ze profesionalni obchodnik by se mel snazit o zakaznika postarat tak, aby vydelala firma, kde dela. Rozhodne neni dobre si nepravem nechat srat na hlavu, ale myslim si, ze lidi co prijdou a ptaji se na ntb, zdrzi obchodnika pul hodiny a pak odchazi s prazdnou moc neni.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jinak tady máš názory:
    To že ty jdeš o obchod vedle ale není reference, ale konstatování rozhodnutí.

    To že lidé chodí o obchod vedle je v pořádku, ale taky je v pořádku, že chodí obchody o zákazníka vedle, to co lidé nepochopili je to, že Kapitalismus je oboustranný meč, vaše peníze nás zajímají pouze pokud je utratíte za našich podmínek.

    Slušnost a sebereflexe má s volným trhem hodně společného, stejně jako její absence.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    KULA: Postoj a názor jsou 2 věci, něco co v čechách zdá se ještě nepochopili.
    KULA
    KULA --- ---
    MCKIDNEY: ja nazor mam. respektive postoj. Mas obchod? Mas v obchode co chci? Tak se o me koukej postarat a nebo pujdu o ulici vedle. Takhle to chodi vsude na svete. Jen v cechach jsme to jeste tak uplne nepochopili.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Tohle je můj oblíbený typ diskuze.
    1 strana má pravdu a slušnost a sebe-reflexe je ve světě vzácné zboží
    2 strana má pravdu, že jí to nezajímá, což je správný postoj zákazníka
    No a co je na tom vtipné, je to, že si to neodporuje ;)

    No a pak jsou tu lidé jako KULAco názor nemají a jen verbálně zvrací ;)

    Každopádně myslím, že už se dál nedostaneme.
    LEXXA
    LEXXA --- ---
    BUNDA: mas pravdu ale obcas jinak nez osobni navstevou to resit nejde. nebudu davat 120kc za postovne kdyz chci jen pixlu vzduchu za 80kc. nastesti kousek od kanclu mam docela sikovnej kramek na tyhle veci... tak tam posilam sekretarku.
    SYNTHY: presne vim o cem mluvis. za mlada jsem byl na strane te socky a po par letech jsem si zkusil praci za pultem a bylo to velmi narocne. jestli tohle vsechno delas i jako majitel tak ti to nezavidim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam