• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRITONDISTRIBUTOŘI, PRODEJCI A PRODEJNY HW - Vaše zkušenosti s nákupem, reklamací, cenou, akcí a pod.
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    DEATHKA: a to pockej az uslysis debilniho operatora :D
    DEATHKA
    DEATHKA --- ---
    tak po 8 minutach..
    DEATHKA
    DEATHKA --- ---
    snazim se dovolat na alzu a uz 6minut slysim debilni pisnicky, to je normalni?
    TOONEK
    TOONEK --- ---
    Přispěl bych svou troškou do mlýna...
    Za poslední půlrok jsem řešil dvě reklamace notebooků:
    1. HP pavilion asi ze třetí ruky, původem určený jen pro dánský trh: jedna ze dvou grafik byla odpálená. Zavolal jsem na zákaznickou podporu ČR, trochu si mě přehazovali mezi odděleníma, ale všichni vstřícní. Celková doba hovoru asi 12minut. Druhý den ráno mi volal člověk z FedExu, že mi veze krabici z Maďarska. Přijel, noŤas bez baterky a adaptéru jsem strčil do jakéhosi futrálu, podepsal papír o předání a tradá. Pátý pracovní den mi volal znovu a dovezl krabici zpátky. Uvnitř naleštěný noťas a papír, že vyměnili základní desku. Všecko od té doby v okeju.
    2. Dell Latitude, u kterého netuším kolika rukama přede mnou prošel (záruka NBD): začal se přehřívat, volám na zákaznickou podporu, všechno během 4 minut pořešeno. Chvíli na to mi volal technik aby se se mnou domluvil na čas. Další den přijel na minutu přesně a během 15ti minut vyměnil komplet chlazení, přestože bylo jenom fest zaprášené + vyměnil i ulomený cvoček na zavírání víka, o čemž jsem se operátorovi jenom zmínil, když se ptal jestli má notebook ještě nějaký nedostatek.
    Nakonec mi bylo řečeno že až se větrák zanese znovu, stačí když zavolám přímo jemu a přijede mi ho zase vyměnit, ale že můžu klidně noťas otvírat a čistit dle libosti a měnit konfiguraci.
    K oběma strojům jsem měl jenom adaptér, žádný doklad, krabici, nic takového.
    U NBD záruky se to dalo čekat, ale s HP servisem jsem byl mile překvapen.
    ARAGORN
    ARAGORN --- ---
    TOMMY69: jsou to šmejdi, co vydělávají peníze na prodeji šrotu, skupují vyřazené kompy v zahraničí, kde jsou rádi, že nemusí platit za eko likvidaci a tady se to s velkou pompou prodává jako "téměř funglovka", 80 procent ntb co tam mají má francouzskou nebo německou klávesnici, což při nákupu člověk netuší, adaptéry dávají na konci životnosti a s reklamacema si hlavu nelámou, prostě nekomunikují, nepřebírají zaslané zboží, čekají, až záruka prostě vyprší. Stačí se podívat sem
    Zkušenosti s gigacomputer.cz
    http://www.jaketoje.cz/e-shopy-a-internetove-sluzby/e-shopy/ceska-republika-a-slovensko/gigacomputer-cz
    TOMMY69
    TOMMY69 --- ---
    ARAGORN: Gigacomputer jsou kurvy.. Uz jsem to tu nekde mozna psal kdysi.. Ve zkratce - kupovali jsme pro klienta notebook, po par mesicich prestal fungovat, tak jsem ho nesl na reklamaci do HP na Jeremenkovu.. Po cca tydnu jsem si na jejich webu overoval stav reklamace a byl tam seznam komplet vsech reklamaci vztahujicich se na konkretni SN..a hle..notebook byl uz dvakrat na reklamaci cca pul roku pred tim, nez jsme ho od Gigacomputeru my koupili..
    ARAGORN
    ARAGORN --- ---
    jj já mluvil o situaci s nákupem na IČ, tam 14 denní lhůta neplatí, stejně tak záruka se řídí obchodním zákoníkem a je prakticky smluvní. Mě dali záruku 3 měsíce a a odmítají převzat zboží k reklamaci, respektive jí odmítali tak dlouho, až prostě vypršela
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    FRAUD: good point :) to me nenapadlo....
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    doporučuju nastudovat §616 ObčZ - shoda s kupní smlouvou
    Občanský zákoník - Shoda s kupní smlouvou Odpovědnost za vady prodané věci
    http://zakony.kurzy.cz/40-1964-obcansky-zakonik/paragraf-613-az-627/
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    SKALARIAK: no ale né když je to nefunkční - při vrácení si samozřejmě prodávající může zkontrolovat (a měl by to udělat), že vracené zboží je v bezvadném stavu (tzn. bez známek používání, opotřebení, funkční atd.) a v původním obalu - pokud není, má nárok dokonce na úhradu nákladů spojených např. s novým obalem/přebalením apod., případně pokud objednával zboží speciálně pro tebe tak náklady spojené s vrácením jeho dodavateli atd.

    takže vracet monitor "bez udání důvodu v rámci 14. denní lhůty pro vrácení" když nefunguje může znamenat (spíš znamená), že to obchodník otočí proti tobě s tím, že se snažíš (podvodně) vrátit zboží který sis koupil, ale který jsi **možná** sám rozbil - a proto se ho pokoušíš vrátit
    na to pozor!
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    DESTROYER: samozřejmě, nové vadné zboží se nevrací, ale ani nereklamuje - u něj se uplatňuje rozpor s kupní smlouvou (do šesti měsíců od prodeje)

    kupující má docela silná práva, obchodníci na to dost často hřeší, ale doporučuju nastudovat

    samozrejmě řídí se to občanským zákoníkem, takže na případy podle obchodního zákoníku (např. když se někdo zaregistruje s IČ jako distributor atd. viz ARAGORN) se to nevztahuje
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    DESTROYER: tak co koupis pres net, to muzes do 14dni vratit, takto to aspon chapu ja...
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    Vadne zbozi realne nejde vratit, pouze reklamovat. 14denni lhuta v tom nehraje moc roli..
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    ARAGORN: takl rpave LCD mi prijde jako docela bezpecny kup v tomto - kdyz bude nejake vadne tak vratim rovnou ve lhute 14dni (predpokladam ze z toho se nevylzou) a ty panely uz se potom moc nekazej, kdyz jen tak lezej na stole... ale do pocitace bych asi nesel no...
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    Pokud je to nejaka rozumna znacka tak to jisti autorizovane servisy..
    ARAGORN
    ARAGORN --- ---
    SKALARIAK: ceny mají dost nízké (když se zaregistruješ jako distributor, tak ještě o dost nižší) ale je to vykoupené kvalitou a nulovým servisem - a nulovou zárukou, až to LCD budeš reklamovat, tak si užiješ.
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    ARAGORN: taktez zkusenosti dost hrozne s komunikacvi, nicmene jsem tam koupil LCD panel tak silene levne, jako bych nikde jinde ani zaboha nesehnal. S jinym druhem zbozi bych asi vahal...
    ARAGORN
    ARAGORN --- ---
    Zatím dost blbé zkušenosti s gigacomputerem, neřeší reklamace (poslali ntb s FR klávesnicí místo CZ, nefunkčním adaptérem, naštíplou baterkou) na mejly neodepisují, telefonický kontakt s nulovým výsledkem.
    ARXIE
    ARXIE --- ---
    Jinak mam taky v jednani par veci - na MALL.CZ jsem objednal zbozi s tim, ze si to necham stahnout na lokalni (Plzen) sberny misto abych netrapil postu a hlavne sebe tim, ze me nezastihnou doma, i kdyz tam nahodou jsem.. 19.12. melo byt zbozi na prodejne a pak uz jenom kazdej den chodily maily o posunu dodani zbozi na sberny misto - doslo to tak daleko, ze mi ve stredu v 5 odpoledne poslali dalsi datum s datem dodani 6.1.!

    Tak jsem kouknul na web, kde pres pul monitoru jezdil nejakej smejd s napisem Objednejte dnes, stihneme dodat do vanoc!

    Samozrejme jsem chytnul nerva a zavolal na spravny cislo, kde jsem objednavku zrusil, pani trosku poskadlil (nevynadal uplne, ale pry se jim to nestava a jmenem firmy se mi omlouva:) a nadiktoval ucet na vraceni obnosu... a tak ted cekam na penize, doufam ze ne tak dlouho jako SMario s Alzou :D

    SUCZKER
    SUCZKER --- ---
    LOPIK: nebavil jsem se s nima nijak do doby, než mi řekli, že to musí prověřit.

    A pokud spotřebák stojí ke dvoum litrům a ani nemají v katalogu originál spotřebák, tak bych prostě předpokládal, že si za tim spotřebákem stojej. Fakt mam svejch sraček dost, teď ještě musim řešit jejich. Grrr...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam