• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRITONDISTRIBUTOŘI, PRODEJCI A PRODEJNY HW - Vaše zkušenosti s nákupem, reklamací, cenou, akcí a pod.
    AHARAZ
    AHARAZ --- ---
    DUNICAN: V jejich Eshopu bys mel moct fakturu dohledat, vytisknout a s ni rovnou muzes reklamovat u Aceru. Ten ma dle mne vyzvednuti u zakaznika PPLkem...
    DUNICAN
    DUNICAN --- ---
    ok, dík
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    DUNICAN: naspodku notesu mas seriove cislo, to postaci...
    DEATHKA
    DEATHKA --- ---
    DUNICAN: z moji zkusenosti bez problemu.
    DUNICAN
    DUNICAN --- ---
    Mám Acer. Nevim, nemám zkušenost..
    QUARATH
    QUARATH --- ---
    DUNICAN: co mas za znacku? nemas lepsi jit rovnou do autorizovanyho servisu?
    DUNICAN
    DUNICAN --- ---
    má cenu zkusit jít reklamovat noťas do alzy, když mám jen takový ty knížečky "warranty" a výpisy z mailu (el. objednávka), ale nemám ten jejich papírovej účet, kterej se zbožím chodí?
    DEATHKA
    DEATHKA --- ---
    DESTROYER: hele byl prijemny, mam na ne vzdycky stesti asi:)
    DESTROYER
    DESTROYER --- ---
    DEATHKA: a to pockej az uslysis debilniho operatora :D
    DEATHKA
    DEATHKA --- ---
    tak po 8 minutach..
    DEATHKA
    DEATHKA --- ---
    snazim se dovolat na alzu a uz 6minut slysim debilni pisnicky, to je normalni?
    TOONEK
    TOONEK --- ---
    Přispěl bych svou troškou do mlýna...
    Za poslední půlrok jsem řešil dvě reklamace notebooků:
    1. HP pavilion asi ze třetí ruky, původem určený jen pro dánský trh: jedna ze dvou grafik byla odpálená. Zavolal jsem na zákaznickou podporu ČR, trochu si mě přehazovali mezi odděleníma, ale všichni vstřícní. Celková doba hovoru asi 12minut. Druhý den ráno mi volal člověk z FedExu, že mi veze krabici z Maďarska. Přijel, noŤas bez baterky a adaptéru jsem strčil do jakéhosi futrálu, podepsal papír o předání a tradá. Pátý pracovní den mi volal znovu a dovezl krabici zpátky. Uvnitř naleštěný noťas a papír, že vyměnili základní desku. Všecko od té doby v okeju.
    2. Dell Latitude, u kterého netuším kolika rukama přede mnou prošel (záruka NBD): začal se přehřívat, volám na zákaznickou podporu, všechno během 4 minut pořešeno. Chvíli na to mi volal technik aby se se mnou domluvil na čas. Další den přijel na minutu přesně a během 15ti minut vyměnil komplet chlazení, přestože bylo jenom fest zaprášené + vyměnil i ulomený cvoček na zavírání víka, o čemž jsem se operátorovi jenom zmínil, když se ptal jestli má notebook ještě nějaký nedostatek.
    Nakonec mi bylo řečeno že až se větrák zanese znovu, stačí když zavolám přímo jemu a přijede mi ho zase vyměnit, ale že můžu klidně noťas otvírat a čistit dle libosti a měnit konfiguraci.
    K oběma strojům jsem měl jenom adaptér, žádný doklad, krabici, nic takového.
    U NBD záruky se to dalo čekat, ale s HP servisem jsem byl mile překvapen.
    ARAGORN
    ARAGORN --- ---
    TOMMY69: jsou to šmejdi, co vydělávají peníze na prodeji šrotu, skupují vyřazené kompy v zahraničí, kde jsou rádi, že nemusí platit za eko likvidaci a tady se to s velkou pompou prodává jako "téměř funglovka", 80 procent ntb co tam mají má francouzskou nebo německou klávesnici, což při nákupu člověk netuší, adaptéry dávají na konci životnosti a s reklamacema si hlavu nelámou, prostě nekomunikují, nepřebírají zaslané zboží, čekají, až záruka prostě vyprší. Stačí se podívat sem
    Zkušenosti s gigacomputer.cz
    http://www.jaketoje.cz/e-shopy-a-internetove-sluzby/e-shopy/ceska-republika-a-slovensko/gigacomputer-cz
    TOMMY69
    TOMMY69 --- ---
    ARAGORN: Gigacomputer jsou kurvy.. Uz jsem to tu nekde mozna psal kdysi.. Ve zkratce - kupovali jsme pro klienta notebook, po par mesicich prestal fungovat, tak jsem ho nesl na reklamaci do HP na Jeremenkovu.. Po cca tydnu jsem si na jejich webu overoval stav reklamace a byl tam seznam komplet vsech reklamaci vztahujicich se na konkretni SN..a hle..notebook byl uz dvakrat na reklamaci cca pul roku pred tim, nez jsme ho od Gigacomputeru my koupili..
    ARAGORN
    ARAGORN --- ---
    jj já mluvil o situaci s nákupem na IČ, tam 14 denní lhůta neplatí, stejně tak záruka se řídí obchodním zákoníkem a je prakticky smluvní. Mě dali záruku 3 měsíce a a odmítají převzat zboží k reklamaci, respektive jí odmítali tak dlouho, až prostě vypršela
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    FRAUD: good point :) to me nenapadlo....
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    doporučuju nastudovat §616 ObčZ - shoda s kupní smlouvou
    Občanský zákoník - Shoda s kupní smlouvou Odpovědnost za vady prodané věci
    http://zakony.kurzy.cz/40-1964-obcansky-zakonik/paragraf-613-az-627/
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    SKALARIAK: no ale né když je to nefunkční - při vrácení si samozřejmě prodávající může zkontrolovat (a měl by to udělat), že vracené zboží je v bezvadném stavu (tzn. bez známek používání, opotřebení, funkční atd.) a v původním obalu - pokud není, má nárok dokonce na úhradu nákladů spojených např. s novým obalem/přebalením apod., případně pokud objednával zboží speciálně pro tebe tak náklady spojené s vrácením jeho dodavateli atd.

    takže vracet monitor "bez udání důvodu v rámci 14. denní lhůty pro vrácení" když nefunguje může znamenat (spíš znamená), že to obchodník otočí proti tobě s tím, že se snažíš (podvodně) vrátit zboží který sis koupil, ale který jsi **možná** sám rozbil - a proto se ho pokoušíš vrátit
    na to pozor!
    FRAUD
    FRAUD --- ---
    DESTROYER: samozřejmě, nové vadné zboží se nevrací, ale ani nereklamuje - u něj se uplatňuje rozpor s kupní smlouvou (do šesti měsíců od prodeje)

    kupující má docela silná práva, obchodníci na to dost často hřeší, ale doporučuju nastudovat

    samozrejmě řídí se to občanským zákoníkem, takže na případy podle obchodního zákoníku (např. když se někdo zaregistruje s IČ jako distributor atd. viz ARAGORN) se to nevztahuje
    SKALARIAK
    SKALARIAK --- ---
    DESTROYER: tak co koupis pres net, to muzes do 14dni vratit, takto to aspon chapu ja...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam