• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARmoderní :: postmoderní :: současné umění




    "My favorite art is the art I don't understand." Pae White
    "Umění chce tvořit konečnost, která vrací nekonečno." Deleuze a Guattari
    "The ‘value’ of particular artists after Duchamp can be weighed according to how much they questioned the nature of art; which is another way of saying “what they added to the conception of art” or what wasn’t there before they started. Artists question the nature of art by presenting new propositions as to art’s nature. And to do this one cannot concern oneself with the handed down ‘language’ of traditional art, since this activity is based on the assumption that there is only one way of framing art propositions. But the very stuff of art is indeed greatly related to ‘creating’ new propositions. That there is no ‘truth’ as to what art is seems quite unrealized." Peter Coffin z rozhovoru

    než začneš diskusi o tom, o co je to umění, čti: 1, 2, 3, 4, 5 - krátký a čtivý úvod do kritiky umění
    rozbalit záhlaví
    FACEO
    FACEO --- ---
    SILVER_CL: dokedy je ta vystava? velmi rad by som siel pozriet
    SILVER_CL
    SILVER_CL --- ---
    Gottfried Helnwein, výstava Angels Sleeping v Galerii Rudolfinum(www.galerierudolfinum.cz). Zítra v rámci Muzejní noci od 19:00 VSTUP ZDARMA, přijďte se podívat!
    NOIK
    NOIK --- ---
    :)
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    Jonathan Monk [Born 1969, Leicester, England. The artist lives and works in Berlin, Germany.]



    Untitled (Walter de Maria's LIGHTNING FIELD painted in the style of Jack Goldstein, 1986), Version 1, 2006
    oil on canvas
    170 x 200 x 10 cm



    A journey between here and there, 2006
    powder-coated aluminum
    180 x 360 cm



    The little things make all the difference, 2004
    altered colour newspaper images, endless
    15 x 24 cm



    Altered to Suit (Sol LeWitt incomplete open Cube 5-9, 1974)
    2004
    powder-coated aluminium
    100 x 300 x 100 cm



    Blue without hidden noise, 2003
    slideinstallation and wallpainting



    The little things make all the difference, 2000
    altered newspaper images, endless
    30 x 21 cm

    http://www.meyer-riegger.de/en/index.php?cat=artist&artist_id=15
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    Jan Vormann's Lego Wall Crack Fillers in Bocchignano, Italy





    http://www.janvormann.com/dispatchwork.php
    FAUVE_ROUGE
    FAUVE_ROUGE --- ---
    DUNE: ja myslim, ze tady tak uplne nejde o toho jednoho konkretniho psa ..ale o celou tu situaci kolem toho ..ktera urcite zavazna je ..ja osobne fandim tomu aby se poukazovalo na svinstva co se dejou - a to klidne i pro lidi hodne neprijemnym zpusobem ..ale myslim ze jsou urcite jiny zpusoby jak v lidech neco takovyho vyvolat nez nechat chcipnout v galerii psa ..od toho umelce mi to pride jako neschopnost se to snazit podat jinym zpusobem ale podobne silne ale tak aby u toho nemuselo zvire prijit o zivot ..ja kdybych to videla nazivo tak bych mela asi hlavne pocit ze tomu tvurci je to taky jedno ze ti psi umiraj ..ze si proste protireci
    DUNE
    DUNE --- ---
    Me fascinuje, jak dokaze jeden mrtvej pes v zemi x tisic kilometru odtud vzbudit takovoudle debatu. Nechci pusobit jako cynik, ale myslim ze pokud chceme spasit svet, mohli bychom zacit treba u sebe doma ;)
    Jestli to je jeste umeni nebo ne je druha vec, ale zcela uprimne rikam, ze mi je ten pes naprosto ukradenej.

    Tot muj nazor k teto debate ;)
    LOONA
    LOONA --- ---
    XYZ: Urcite. S timhle nemuzu, nez souhlasit.

    Mozna kdybych vedela, jak to doopravdy bylo, pochopila bych to a dokazala diskutovat. Bohuzel tomu tak neni. Dostala jsem se k protichudnym informacim a nechci verit ani jedne (anebo verit vsem, coz dost dobre nejde).
    XYZ
    XYZ --- ---
    LOONA: My právě diskutujem, protože (alespoň mě) přijde celá záležitost natolik závažná, že se nespokojím se závěrem že jsou to prostě pitomci a ignoranti. Sama píšeš, že to nedokážeš pochopit, přejít... Já se to právě pochopit snažím, jak píše KHALAVERA. Navíc to, co se teď děje a dělo i jinde (diskuze, polemika, úvahy) je imho součástí tohoto "uměleckého díla". Na nás to vlastně působí, ani jsme nemuseli toho psa vidět. A i kdyby diskuze opravdu nikam nevedla, nemusí být k ničemu- ukáže alespoň slepou uličku a tím i naznačí správnou cestu.
    LOONA
    LOONA --- ---
    KHALAVERA: Bezva :o) Uz tomu rozumim, dik za vysvetleni.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOONA: i diskuse, která se nedobere k ničemu konkrétnímu, má smysl, např. v tom, že naznačí problematičnost tématu, cílem diskuse už vůbec nemusí být záchrana psa, ale individuální potřeba zasadit tento případ do svého chápání světa skrze vzájemnou argumentační konfrontaci, což vyžaduje určitou toleranci těch, kteří mají v tom jasno, a pro které je diskuse nudná a/nebo redundantní...
    LOONA
    LOONA --- ---
    KHALAVERA: Ja jsem rada, ze jste se pozastavili, ale podle me diskutujete az prilis. Je urcite super, ze nejste ignoranti a vadi vam to, co se stalo. I me. Nedokazu to pochopit, nedokazu to jen tak prejit. Ale ta diskuze, kt. se tu vedla mi prisla o nicem, opravdu. Kdo ma vetsi vinu? Kdo za to muze? Jak byste reagovali vy? To prece nikdo nikdy nemuze rict. A ostatne... i odsoudit toho umelce nebo ty divaky je prilis snadne. Soudime vsichni od stolu, kdo vi, jak bychom reagovali. Treba bychom take byli za ignoranty.

    A ano, umeni neni jen o obrazkach. Je to predevsim o vnimani... A ja to vnimam tak, jak jsem napsala. Pejska nikdo nezachranil a nezachrani. Po netu koluji ruzne pribehy o tom, jak to doopravdy bylo. A myslim, ze pravdu zna jen ten umelec. Tak mu ji nechme... Ostatne - diskuzi uz nic nezmenime, byt bez ni se nelze dostat dal ci dobrat se k necemu rozumnemu (mne ale jaksi prislo, ze k nicemu rozumnemu uz nespela). Omlouvam se, ale nemohla jsem si pomoct. Zbytecne dlouze se to tady rozebiralo. Dale viz to, co jsem uz psala.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    LOONA: nepomýlil(a) sis klub? umění nejsou jen hezké obrázky...

    pro mě není menší ignorant ani ne tak ten, kdo se nad zmíněným případem nepozastaví, jako ten, kdo se pohoršuje nad těmi, kdo se nad tím pozastaví a diskutují
    LOONA
    LOONA --- ---
    Co to tady resite do haje ?! Lidi kreteni cumeli na to, jak chcipa zvire a NIKDO proti tomu nic neudelal. Filozofujete o ptakovinach. Jsou to vsechno pitomci a vsichni stejnou merou. Pitomci a ignoranti.

    Pes zdechnul, pan "umelec" doufam ukojil sve zvrhle choutky a vy uz pls hazejte nejake obrazky.

    Diky...
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    XYZ: no prave aspon tu misku mimo dosah, ja bych mu taky neco dones, predevcirem sem byl v hospe, na zahradce, pod schody tam meli misku pro psy, nakej loul ji prevrhnul a dal se o ni nestaral, a chudaci psi tam dycky pribehli, zjistili ze je prazdna tak zase utekli, ale porad to kontrolovali, tak mi to po chvilce nedalo a dosel sem jim ji naplnit, ikdyz tam bylo spousta lidi co tam psa melo a koukalo na to taky :) ale to je trosku ot ....

    NOIK: ... ale ten chudak pejsek zase je to po dlouhy dobe rozviril diskuzi o soucasnym umeni, coz by tu melo bejt ne ? :) jinak diky moc tomu kdo mi tady doporucil knizku od Suzi Gablik, selhala moderna? super cteni, asi uz trosku starsi, ale doporucuju
    NOIK
    NOIK --- ---
    :(
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    NOIK: ty jsi tak necitlivý!
    NOIK
    NOIK --- ---
    tak už se na toho pejska vyserte:)
    XYZ
    XYZ --- ---
    Rád bych byl někdy do podobné situace postaven. Možná (snad) bych se vrátil alespoň s vodou v petce.


    HUSOKACHNA: Asi ano, rozdíl tam je. add. analogie- stejným trestem ne, ale trest ano! Měli by zasáhnot právě pro to, že by tou kudlou mohli dostat taky (třeba někdy jindy, protožre útočník by si dál užíval svobody)! Navíc nemusí hned na agresora skákat jak v americkým filmu- mobil má každý a zavolat policici z poza rohu zas tak riskantní nebude. Taky to není úplně stejné, protože v případě útočníka s nožem člověk opravdu něco riskuje, ale posunout psovi (uvázanému a slabému) kelímek vody nohou...

    THRAWN: Moc lidí sice do galerie jídlo nenosí, tjf. ale voda je v každá galerii alespoň an hajzlu. To nepochopení, nebo víra v dobrotu umělce je fakt- neznám konkrétní podmímky, ale nemuselo být jasně zřetelné, že pes bez pomoci návštěvníků zemře. Nevím, jaký byl záměr téhle akce. Já bych to udělal právě pro tu interakci a přenesení viny na návštěvníky. Třeba bych tam dal misku s jídlem, ale tak aby na ní pes nedosáhl. Každý by mu jí mohl přistrčit...
    THRAWN
    THRAWN --- ---
    XYZ: ja myslim, ze ho meli nakrmit aspon ty babky co dohlizej na to aby se lidi nedotykali obrazu, pac moc lidi do galerie nechodi s necim k snedku, a vratit se potom jeste jednou se jim nechce, kor kdyz nevi jestli ho nahodou nekdo preci jen vecer nenakrmi, treba doufaj v dobrotu toho umelce :) moh aspon k ty cedulce, kterou tam urcite mel se svym jmenen napsat: ja toho psa nenakrmim ... pak by treba neumrel, to uz by se nekdo sebral a dosel pro naky to jidlo, pac jak rikas, do galerie chodej spis citlivi a ne uplne chudi lide
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    XYZ: vinu nese každý návštěvník to ano. ale návštěvník nese vinu jinou, méně závažnou než pan umělec.
    analogie - lidé, kteří se stanou svědky pobodání člověka a nezasáhnou, by měli být odsouzeni stejným trestem jako pachatel? spíš vůbec ne? nezasáhli by, protože by tou kudlou mohli dostat taky, stejně jako by je asi rafnul ten deprimovanej pes. je snad rozdíl mezi tím, kdo čin spáchal, a tím, kdo z nějakého důvodu (strachu, sobeckosti) nemohl zasáhnout.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam