REDGUY: ehm, budeš se divit, ale poslal mi na to odkaz člověk, kterému jsem psal, že vlaky potřebují příliš mnoho energie, aby mohly být poháněné solárně:
Chris Baird on Twitter: "I told @MxChaosP there'd be solar-powered trains... https://t.co/uwUBSzFBsn (and @ELMOFORadical's involved)"
https://twitter.com/Chris_J_Baird/status/828731234998063104
no a když jsme vyřešili otázku motivace, tak nějaká ta fyzika: čelní průřez vlaku může být tak 10m2, čelní průřez cyklisty tak 1m2. (Dlouhý válec je na tom se součinitelem odporu vzduchu nepatrně líp, než jezdec na kole). Kolo se udrží v pohybu při 20 km/h s výkonem asi 100W, vlak by tedy v téhle rychlosti měl udržet 1 kW (pokud odečteme valivý odpor, ale ten by na železnici neměl být nijak extrémní.. spíš se musí na začátku dodat nějaká setrvačná energie)
Rychlostí 20 km/h ten vlak pojede tu trať cca 9 minut. Pokud se energie spotřebovaná na rozjezd vrátí při rekuperaci (tak tohle je samozřejmě otázka, jak bude efektivní), tak na samotné překonání odporu vzduchu by teoreticky spotřeboval 150 Wh. A to mi nepřijde jako něco, co by z panelů na jeho střeše během letního australského dne nešlo za jednu hodinu získat....
Na přesnější čísla bychom museli znát hmotnost vlaku a účinnost rekuperace a velikost valivého odporu (že je to po rovině už víme, že vlak asi při rychlosti 20 km/h nebude muset přibržďovat do zatáček taky).
Nicméně, jako obvykle se tvoje sebejitota, že se někdo jiný mýlí, bude muset vyrovnat s čísly (resp. měl bys dodat vlastní, pokud to chceš vyvrátit)