REDGUY: já pracoval pouze s tímto původním odkazem, ze kterého byla fotka
[ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
tedy
[ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
ne snad, že bych zdroje filtroval, ale prostě jsem to sem postnul, aniž bych hledal jiné.
jsou tam některé zmínky, např.:
The regenerative (“regen”) braking system will recover around 25% of the spent energy each time the brakes are applied.
Na druhou stranu, přehlédl jsem zmínku
During diesel operation, with a capacity of 100 seated passengers the train will use only 3.2 litres of fuel for the 6km return journey.
To je popravdě docela hodně. I když elektrká verze použije rekuperaci, pořád potřebuje ekvivalent 2.4 litru nafty (3/4 původního množství). To je asi 93 MJ. Pokud počítá s účinností diselmotoru 40% tak motor dodá asi 37 MJ užitečné práce. To je téměř přesně 10 kWh.
To je pravda o něco víc, než představoval můj původní odhad. Nevíme samozřejmě, jaká byla účinnost použité převedovky dieselmotoru, nebo jestli měl opravdu účinnost 40%, apod. Na druhou stranu, 10 kWh je schopno za jednu hodinu dodat 50m2 solárních panelů, což pořád není nic, co by mi přišlo nemožné dostat na střechu 3m širokého vlaku (délka obou vagónů by v takvém případě byla asi 16m - to mi ten vlak přijde i trochu delší...)
Velká otázka ovšem je, jak rychle jezdili na diesel a jak rychle budou jezdit na solár. Já odhadl, že při 20 km/h by 3 km jeli 9 minut a že je to tedy tak akorát. Možná se ale na diesel rozjížděli na větší rychlost.. kdo ví.
Takže jsem zvědav, z vyfiltrování jakých faktů budu pro změnu obviněn teď. Mj podotýkám, že vlak má jezdit zde:
Byron Bay, New South Wales - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Byron_Bay,_New_South_Wales
tedy na 28 stupni jižní šířky. Nikoliv např. v Praze (na 50 stupni severní šířky) nebo dokonce v Praze v zimě. (Každý, kdo se někdy opaloval na pláži u moře, je asi schopen ocenit tenhle drobný detail při posuzování reálnosti tohohle konkrétního projektu na tomhle konkrétním místě)