• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, mohl jsem se mýlit ohledně zdůvodnění, resp. zejména jsem špatně dosadill. opravené dosazení do mých vzorečků nebylo tak extrémně mimo - viz nové zdůvodnění, přes přepočet spotřeby vlaku a očekávané míry rekuperace při brždění (kterou diesel samozřejmě nedokázal).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já pracoval pouze s tímto původním odkazem, ze kterého byla fotka
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    tedy
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    ne snad, že bych zdroje filtroval, ale prostě jsem to sem postnul, aniž bych hledal jiné.

    jsou tam některé zmínky, např.:
    The regenerative (“regen”) braking system will recover around 25% of the spent energy each time the brakes are applied.
    Na druhou stranu, přehlédl jsem zmínku
    During diesel operation, with a capacity of 100 seated passengers the train will use only 3.2 litres of fuel for the 6km return journey.

    To je popravdě docela hodně. I když elektrká verze použije rekuperaci, pořád potřebuje ekvivalent 2.4 litru nafty (3/4 původního množství). To je asi 93 MJ. Pokud počítá s účinností diselmotoru 40% tak motor dodá asi 37 MJ užitečné práce. To je téměř přesně 10 kWh.

    To je pravda o něco víc, než představoval můj původní odhad. Nevíme samozřejmě, jaká byla účinnost použité převedovky dieselmotoru, nebo jestli měl opravdu účinnost 40%, apod. Na druhou stranu, 10 kWh je schopno za jednu hodinu dodat 50m2 solárních panelů, což pořád není nic, co by mi přišlo nemožné dostat na střechu 3m širokého vlaku (délka obou vagónů by v takvém případě byla asi 16m - to mi ten vlak přijde i trochu delší...)

    Velká otázka ovšem je, jak rychle jezdili na diesel a jak rychle budou jezdit na solár. Já odhadl, že při 20 km/h by 3 km jeli 9 minut a že je to tedy tak akorát. Možná se ale na diesel rozjížděli na větší rychlost.. kdo ví.

    Takže jsem zvědav, z vyfiltrování jakých faktů budu pro změnu obviněn teď. Mj podotýkám, že vlak má jezdit zde:
    Byron Bay, New South Wales - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Byron_Bay,_New_South_Wales
    tedy na 28 stupni jižní šířky. Nikoliv např. v Praze (na 50 stupni severní šířky) nebo dokonce v Praze v zimě. (Každý, kdo se někdy opaloval na pláži u moře, je asi schopen ocenit tenhle drobný detail při posuzování reálnosti tohohle konkrétního projektu na tomhle konkrétním místě)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: prostě ten vlak na solární pohon buď bude, nebo nebude. Ten, kdo to teď předpoví špatně, ten se ovšem _mýlí_, ano. - nooo... akorat ze ted jsme v situaci, kdy at to bude jezdit nebo ne, tak ty ses proste mylil ohlede zduvodneni. Ty "vypocty", ktery jsi na zacatku a uprostred debaty psal byly zcela nesmyslny (uz se neobtezuju kontrolovat, co pises ted, takze k zaverecne fazi se nevyjadruju). Jak rikam, priste si radsi pokusy o "cisla" a "fyziku" odpust, zachovas si aspon castecnou sanci na uspech. Takhle sis to rozbil at to dopadne jak chce 8)))

    Označit takovou kategorii mylné předpovědi jako "lež" ale může jen naprostý samolibý, nafoukaný debil. - coz taky nikdo nedela, cili jako obvykle strawman 8) Za lzi oznacujeme jine tvoje vyroky. Coz mi pripomina - muzes prosim odpovedet na ty moje dve otazky referencovane v [ REDGUY @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] ? At si to ujasnime 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI: podívej, tohle není o tom "jak mi vyhovuje". tohle je spíš "funguje - nefunguje": prostě ten vlak na solární pohon buď bude, nebo nebude. Ten, kdo to teď předpoví špatně, ten se ovšem _mýlí_, ano. Můžu to být já, nebo taky ne.

    Označit takovou kategorii mylné předpovědi jako "lež" ale může jen naprostý samolibý, nafoukaný debil.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: ja ti pripomnel tvoje vlastni prohlaseni, ktere jsi tu par let zpet vytrousil pote, co jsi byl osocen z dukladneho profiltrovani zdroju tak, jak ti vyhovuje. Jestli si to nepamatujes, za to fakt nemuzu... me to tenkrat vylecilo z vereni ti nosu mezi ocima..
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tyhle články mám v záložce protože je budu cpat do meteo stanice. Najdeš v historii ale z ebay ;-) ptlal jsem se na provedení a nikdo neporadil. Tak se měj trole oběd končí

    Pš debata zněla o pohonu z solaru na střeše a ne z baterie. Najdeš tam že píšu že posunovací mašina by to v klidu ujela. Ju ty solary se ještě nějak nevyřešily.

    Mohl jsi to obejít jednou větou. A ne spustit svoji schizoidní akci.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: stejně tak odhadnout nějaké číslo špatně není "lhaní"l - No vsak ja taky
    nerikam ze jsi urcite lhar. Vzdycky je tady moznost, ze jsi proste neschopnej hlupak. Do hlavy ti nevidim 8)

    Nicmene, prosim, slo by odpovedet prvni otazku v [ REDGUY @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] ? Fakt by me zajimalo, kde jsi prisel na to ze "udelali z toho uplne jiny vlak". Prosim, odpovez na to. A kdyz uz budes v tom odpovidani co [ REDGUY @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] , "kde konkretne jsi ve vypoctu pouzil 30t"? Slo by i tohle? Jestlli je to pravda a ne lez, tak by melo bejt trivialni odpovedet, ne? 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: v práci jsme oba a spoustu věcí neznáme oba. co se té zdejší flamewar týče, tak v podstatě jsou dvě hlavní "vyprávění": že je zábavné zjišťovat, jak se věci mají doopravdy (bez ohledu na to, kdo se v procesu toho hledání třeba i chvíli mýlí) a nebo že je zábavné strefovat se do mě (ať už je pravda kdekoliv, nic není tak zábavné, jako vytáčet někoho tvrzení, že je lhář, že...)

    jinými slovy: buď troll jsi, nebo ne.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: to nevím, jsem v práci - nemám čas počítat. A neznám spoustu věcí. ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: to, co navrhuješ, by tedy v pohodě stačilo na tu cestu 1x za hodinu, se kterou jsem prve počítal. (včetně celkem svižných rozjezdů...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ty máš špatné informace, lifepo4 klidně zvládne 10c ale cena je jinde. Vše je na provedení. Budou větší těžší dražší. https://bmsbattery.com/.../392-headway-40152s-15ah-10c-lifepo4-cylindrical-battery-cell-battery.html

    Pokud chci něco odhadnout a beru jen něco není to lež ale lidská blbost.

    Takže suma sumárum 10kwh baterie na 750v což mívají trakční motory ti dá krátko době 100kw ;-) a můj hrubý odhad je že kvalitně provedená baterie z 280 článku bude mít kolem 200 kilo. Přívody rozvody konstrukce měniče a jseš v klidu na 400 kg. Spíše bych dal půl tuny.

    280 článku je kvůli napětí, aby i při 2.7v daly napětí, je to přeci jen dost často SS motor.

    No a u a/synchronní mechanismu potřebuješ i vyšší napětí kvůli tockam atd.

    Tak dej tam 30 ah a pohoda. Mašinka se ti rozjede.

    Pš: velký výkon při rozjezdu je i kvůli trhu. Zkoušel jsi někdy stojící vagon roztlačit? Já ano a vím že ho musíš nejdříve utrhnout. říká ti něco přítlak při rozjezdu mašiny a při brzdění vlaku? Někdy si mašina couvne a pak se rozjede. Spocitej kolik síly by jsi potřeboval na 20 vagónu bez napruzeni :-) jestli by to vůbec udrželo spřáhlo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: 10x víc plánují na solár... pochybnost, jestli stačí, je až budou chtít jezdit víckrát. není to žádné "zamlčování faktu", protože to máš z nějakého svého jiného zdroje, v mém zdroji jsem si ničeho takového nevšiml (a i kdyby - dodal jsem na něj odkaz, takže si to tam mohl najít, kdo chtěl)

    každopádně, kvůli rozjezdům stejně budou muset mít tak 100 kWh baterii (mj. max. proud se většinou u Li baterek číselně rovná kapacitě v Ah, i když u LiPol může být i větší... záleží ale samozřejmě i na napětí té baterie, jaký výkon z toho najednou max. dostanou). V tom případě noční nabíjení ze staniční budovy řeší řadu otázek a soláry v podstatě jen "zpomalují vybíjení" (a to, co si na konci dne baterky nevezmou ze staniční budovy, to ta stacionární instalace dodá do sítě... takže žádná škoda)

    stejně tak odhadnout nějaké číslo špatně není "lhaní". máš prostě hokej v pojmech. (podstatné je, že i tvůj původní odhad byl špatný, ačkoliv sis triviálně mohl vygooglit stejné ajsnboňácké tabulky, jako já...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Tady je zase na blito a XCHAOS má zadarmo vysvětleno spousty věcí. Předpokládám že ta jednotka na kolo není a nebude.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: V tom výpočtu jsem uvedl, že je to i 30t - kde konkretne? Prosim link na zpravu. Protoze jsme si vylistoval vsechny tvoje zpravy za poslednich par dni a dal hledat "30". Jediny kde mi to naslo, je "myslíš, že i potom pořád váží váží 30t?" coz je otazka, ne "uvedeni, ze to je i 30t". A v tom opravenem "vypoctu" pises "kdyby byl měrný odpor 4 a hmotnost 20t". Takze... kde jsi pouzil tricet tun ve vypoctu? Nebo jsi opravdu uprostred debaty o tom, jestli lzes nebo nelzes, tak trochu lhal? Protoze to by bylo priceless 8))) (A jen teda FYI, i tech 30t je malo, protoze dva vagony. LOL, co jinyho )
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: počkej a tohle vygooglil kdo, ten odkaz? A jak to souvisi s tim ze jsi:
    - opakovane argumentoval "je to lehci, protoze vyndali jeden diesel" a nezminil jsi, ze misto nej tam dali elektromotr a baterky? Zamlcovani faktu.
    - ses "divil", ze do roku 2004 jim diesel nevadil, kdyz do toho roku 2004 to jezdilo dvakrat denne, zatimco ted planuji v lepsim pripade desetkrat tolik? Zamlcovani faktu.
    - ses tvrdil, ze masinka vazi 10t i kdyz trivialnim googlovanim lze zjistit, ze to proste nedava smysl, protoze srovnatelne masinky jsou vyrazne tezsi? V lepsim pripade neschopnost, v horsim vedomy lhani.

    O tomhle mluvim: o tom, jak zamlcujes podstatny fakta. Ze jsi nalinkoval jednu stranku, z ktery jsi opsal jeden vzorecek do kteryho jsi dosadil nesmyslny cisla? No a? Jeden link nejak omlouva vsechny ty nesmysly a manipulace vyse? Nebo mas pocit, ze jsem napsal "XChaos _nikdy_ nic uzitecneho nenalinkoval"? V tom pripade by ses mel naucit cist 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: jenže poněkud ignoruješ, že i opravný výpočet +/- vychází (i když s menší rezervou) - ne, nevychazi, protoze DOKONCE I TY SAM PRIZNAVAS, ZE NEZNAS HMOTNOST.

    Proboha, to je neuveritelny. Nejdriv sam priznas, ze nevis kolik to vazi, coz nutne znamena, ze nemuzes nic pocitat, protoze k tomu vypoctu proste tu hmotnost potrebujes.... ale pak najednou zacnes tvrdit, ze "opravny vypocet vychazi".

    A tresnicka na dortu je, ze kdyz jako hmotnost pouzijes neco, co vychazi z faktu, ne prani, tak vysledek je dost daleko od tech tvech blabolu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: počkej a tohle vygooglil kdo, ten odkaz?
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    jako já tě samozřejmě nechci obviňovat ze lži, nejsem jako ty... jen mi přijde, že tady předkládáš publiku tak trochu alternativní fakta o mých aktivitách :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nevím o tom, že bych vědomě lhal - No jiste 8)) XChaos nelze, XChaos jen vedomne zamlcuje podstatna fakta a trivialne overitelny parametry masinek si radsi taha z prdele tak jak se mu hodi, nez aby tricet vterin googloval. To prece neni lhani, ne? 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: v podstatě nechali karoserii a udělali z toho úplně jiný vlak - a tohle muzes nejak dokazat? Nebo je to jen tvoje zbozne prani? Co se pise na tech strankach:
    Our train (661 and 726) was withdrawn from service between 1991 and 1994 and from 1995 sat in yards at Lithgow State Mine Railway until we visited in 2013.

    BBRC and Lithgow State Mine Railway agreed upon the lease of the railcar set for Byron Bay, with BBRC financially contributing to its heritage restoration. Further to this contribution, thousands of voluntary hours have been invested by the dedicated and passionate team at Lithgow State Mine Railway to restore the railcars to their heritage state.
    Ja tam nejak nic o "jinym vlaku" nevidim. Naopak, zduraznujou "restored" a "heritage state". Ale mozna mi neco uniklo 8)))

    nevíme kolik váží - no konecne. Takze z puvodnich "deseti tun" jsme se pres "dvacet tun" dostali k tomuhle? I kdyz pochopitelne, na zaklade _faktu_, nikoliv prani, muzeme odhadnout kolik vazi: neco kolem SEDESATI tun, dva vagony po triceti. A to prosim bez pasazeru. Nahrazeni jednoho dieselu elekotromotorem a bateriama fakt neco zasadniho neusetri. Dieselgenerator Cummins se stejnym oznacenim, jako ma motor toho vlaku a podobnym vykonem vazi jeden a pul tuny. Jenomze chapu ze takovy cislo se ti nehodi do kramu, protoze pak tvoje puvodni "vypocty" vypadaji jako jeste mnohem vetsi pitomosti, takze radsi "nevime". Ok 8))

    moje argumentace se týkala udržitelnosti provozu 1x za hodinu - a presto to byla argumentace zcela nesmyslna. "Vypoctem vykonu" pocinaje a hmotnosti vlaku konce. Priste radsi bud ticho, usetris si trapas. Nebo si aspon odpust recicky o "hazeni hadru" na trolly, kdyz se pak ukaze, ze to byly hlouposti... to, je to jeste legracnejsi 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: v podstatě nechali karoserii a udělali z toho úplně jiný vlak, ale uznávám - nevíme kolik váží (sice nějakých 10 kWh baterií, které tak max. dává smysl, při provozu 1x za hodinu, může v lithiu vážit taky třeba 100 kg nebo méně... ale uznávám.. nebude to nula).

    V tom výpočtu jsem uvedl, že je to i 30t. fakt by mi zajímalo, co je na tom "lež" (za dohledání chyby v použitých jednotkách v mém dosazení do ajsnboňácké formulky máš bod... jenže poněkud ignoruješ, že i opravný výpočet +/- vychází (i když s menší rezervou)

    REDGUY: no ok, uznávám, že na 120 jízd za den solár zřejmě stačit nemůže (i když pořád mi chybí přesná data o instalovaném výkonu na střeše obou motoráků)... chtějí to ale dobíjet z panelů instalovaných na nádraží, ale teda nevím. lithiové baterie obvykle zvládneš na polovinu kapacity dobít za hodinu - možná ale těch baterií bude víc jak na nádraží, tak ve vlaku a že je budou dobíjet třeba během noční pauzy v provozu.

    moje argumentace se týkala udržitelnosti provozu 1x za hodinu, která mi na solár reálná přijde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam