• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ok, ale to nic nemění na tom, že pak jsem jinou cestou došel ke spotřebě 10 kWh/6 km ... což naprosto ignoruješ.

    mj. v tom svém pamfletu taky uvádějí, že jim baterka vystačí až na 12-15 jízd. insolace na 28 rovnoběžce je dostatečná až pro 40 jízd, kapacita baterie by měla stačit na časný raní a pozdní večerní provoz (i bez přídavného dobíjení)

    chytáš se naprosto nepodstatných detailů a nuancí a ignoruješ to podstatné: obvinění, že ten vlak je nějaký poloviční hoax a že chtějí většinu času jezdit na ten záložní dieselový motor, je naprosto ničím neopodstatněný a nepodložený polo-paranoidní hejt.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: "vymontovali z toho motor" a "nacpali tam spoustu elektrických hraček" jsem si vyložil, že z toho udělali jiný vlak. - a to je presne ten problem. Na jejich strankach se doslova a do pismene pise "restored" a "heritage state". "Zrekonstruovali jsme to, vymenili jsme jeden motor za elektro a pridali solar" proste nejde interpretovat jako "zustala z toho jen karoserie, jinak je to uplne jinej vlak" a odvodit z toho, ze to najednou misto 30tun/vagon vazi 10tun/vlak. Z toho lze vyvodit jen jedinej zaver: bud jsi sprostej lhar, kterej placne jakejkoliv nesmysl, aby zamaskoval svoje blaboly, nebo jsi hlupak, kterej ma zasadni problem porozumet psanemu textu. Co z toho bys preferoval abysme si vybrali?

    Nicmene, dekuju za odpoved. Ted prosim jeste odpoved na tu druhou otazku o triceti tunach...

    (a btw, je fakt legracni jak ted, kdyz se snazis dokazat ze "to je jinej vlak" najednou nezapomenes zminit "spoustu elektrickych hracek". Zvlastni, ze jsi na ne dusledne zapominal, kdyz slo o to zduvodnit, proc to vazi deset tun 8))) neee, to neni lhani 8))) )
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ehm, původně jsem počítal jen čelní odpor vzduchu, pak jsem počítal s tímhle [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    což už s hmotností, počítali, do čehož jsem špatně dosadil, tady jsem do toho dosadil už lépe:
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]

    samozřejmě, striktně vzato by výpočet přes množství spotřebované nafty měl nakonec přesně odpovídat výpočtu přes měrný odpor na nápravu (pokud bychom ovšem znali rychlost, kterou jsem tam nikde neviděl, takže vždy se dá ještě předpokládat, že na slunce budou jezdit ty 3 km pomaleji, než jezdili na diesel...)

    opět navrhuju počkat do dubna, kdy se o tom určitě začne mluvit víc (až to bude fakt jezdit).
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: v tom případě by mi zajímalo, co vyjde dosazením 60t do mého vzorečku. Vycházelo mi "méně než 1 kWh". Pro 3x tak těžký vlak (60t místo 20t) by tedy dost možná vyšlo asi 3 kWh. - jezis to je bozi. XChaos, gift that keeps giving. Tvuj puvodni "vzorecek" je ve zprave [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] . A vis, co je na tvym "puvodnim vzorecku" komicky? A co jsem uz jednou zminoval? Ze VUBEC NEBERE HMOTNOST V UVAHU. Takze tech 60t tam jaksi neni kam dosadit...

    Boha jeho, ty jsi fakt naprostej idiot.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: nevím, "vymontovali z toho motor" a "nacpali tam spoustu elektrických hraček" jsem si vyložil, že z toho udělali jiný vlak. finální parametry neznáme ani jeden. Více se dozvíme v dubnu....

    výpočet, který vedl k množství energie zpočátku asi pod 1 kWh (které jsem pak zkorigoval bez odlehčení vlaku asi na 4 kWh, myšleno pro jeden vagón?) tam v jedné té zprávě byl. Nereálné bylo počítat s hmotností jen 10t, naopak ověřením skutečných rozměrů střechy vlaku jsem zjistil, že dostupné elektřiny z FV střechy bude mít ten vlak SAKRA hodně.

    navíc další data:

    insolace v oblasti Gold Cost se pohybuje průměrně kolem 4 kWh/m2/den
    (z jiné mapky je to kolem 1500 za rok, což je o polovinu víc než u nás, ale rovnoměrněji rozdělených mezi všechna roční období)
    z min. 100 m2 střechy tedy motorák získá až 400 kWh/den. I kdyby byl můj původní výpočet chybný, tak opraveným výpočtem přes udávanou původní spotřebu nafty (a nejspíš nadsazenou účinnost dieselmotoru... ale on elektromotor s bateriemi taky nebude na 100%...) zde
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    se dostáme ke schopnosti motoráku i bez dodatečného dobíjení z nádražní budovy absolovat za den celou trasu až 40x (což může dle ročního období asi kolísat, že...). Zpočátku plánují pokud jsem to dobře pochopil, jezdit každou hodinu - tedy dejme tomu 12x?

    Zkrátka - ačkoliv neargumentuju nejefektivnějším a nejbezchybnějším způsobem, tak pořád nevidím nejmenší důvod označit ohlášený australský solární motorák za "lež", "podvod" nebo cokoliv jiného. Ostatně, už v dubnu se o tom asi dozvíme víc....
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: v tom případě by mi zajímalo, co vyjde dosazením 60t do mého vzorečku. Vycházelo mi "méně než 1 kWh". Pro 3x tak těžký vlak (60t místo 20t) by tedy dost možná vyšlo asi 3 kWh. (protože vliv rychlosti je při 20 km/h dost zanedbatelný - největší složka toho měrného odporu je ta fixní). Skutečnou spotřebu (při započtení rekuperace) jsem přepočítal přes výhřevnost nafty na 10 kWh.

    Samozřejmě chybí informace, při jaké rychlosti měli tu spotřebu nafty, kterou udávají. Od nějaké rychlosti by vliv odporu vzduchu začal narůstat výrazně. Tak např. při 3x vyšší rychlosti 60 km/h by jen odpor vzduchu byl 9x větší. Je docela dobře možné, že přepočtením toho odporu z českých železničních tabulek na hmotnost 60t a rychlost kolem 40 km/h by nám to rázem vyšelo taky 10 kWh místo 3 kWh.

    Nechápu tvoje neuvěřitelné zaujetí pro hnidopišské rozpitvání jakéhokoliv tvrzení... když jsem si vygooglil parametry vagónu
    New South Wales 600/700 class railcar - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/New_South_Wales_600/700_class_railcar
    šířka je 3m jak předpokládám, délka přes 18m. To je 54 m2, na dvou vagónech tedy určitě min. 100 m2 solárních panelů. Ty mohou mít snadno instalovaný výkon kolem 20 kW (pravda, je to vodorovná střecha, ale na 28 stupni od rovníku to není tak big deal...). Za hodinu by neměl být problém získat 20 kWh, a to zejména během 4-6h přes poledne. Vyrobených min. 80 kWh by v pohodě mělo stačit pro 8 zpátečních jízd za den. Q.E.D.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: mohl jsem se mýlit ohledně zdůvodnění "mohl"? "MOHL"? BUAHAHAHAHAHA. Ne. Psal jsi hromady nesmyslu za ktery by gymnazistu vykopli od maturity tak rychle, ze by obratem zacal vytiral zachodky u McDonalds 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Neodpovidas na otazku.Takze znovu:

    Ve zprave [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] tvrdis nasledujici veci:

    - v podstatě nechali karoserii a udělali z toho úplně jiný vlak: na zaklade ceho tohle rikas? V zadnem odkazu, ktery jsi tady napsal, jsem nic takoveho nenasel.
    - V tom výpočtu jsem uvedl, že je to i 30t. - v ktere zprave je "ten vypocet"?

    To jsou tvoje konkretni vyroky. Nejsou to zadne "odhady", jsou to jasna, fakticka tvrzeni. Prosim, _dokaz_ je odkazem na prislusny zdroj. Protoze jinak to vypada, ze to jsou proste lzi a vymysly.

    posuzování reálnosti tohohle konkrétního projektu - vsak jsem taky nekolikrat psal, ze realnost konkrentiho projektu nijak neposuzuju, pouze hodnotim to, jak idiotske jsou tvoje argumenty v jeho prospech. Fakt mas problem pochopit, ze to jsou dve ruzne veci? Elementarni logika te dost miji 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ano, mohl jsem se mýlit ohledně zdůvodnění, resp. zejména jsem špatně dosadill. opravené dosazení do mých vzorečků nebylo tak extrémně mimo - viz nové zdůvodnění, přes přepočet spotřeby vlaku a očekávané míry rekuperace při brždění (kterou diesel samozřejmě nedokázal).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já pracoval pouze s tímto původním odkazem, ze kterého byla fotka
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    tedy
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    ne snad, že bych zdroje filtroval, ale prostě jsem to sem postnul, aniž bych hledal jiné.

    jsou tam některé zmínky, např.:
    The regenerative (“regen”) braking system will recover around 25% of the spent energy each time the brakes are applied.
    Na druhou stranu, přehlédl jsem zmínku
    During diesel operation, with a capacity of 100 seated passengers the train will use only 3.2 litres of fuel for the 6km return journey.

    To je popravdě docela hodně. I když elektrká verze použije rekuperaci, pořád potřebuje ekvivalent 2.4 litru nafty (3/4 původního množství). To je asi 93 MJ. Pokud počítá s účinností diselmotoru 40% tak motor dodá asi 37 MJ užitečné práce. To je téměř přesně 10 kWh.

    To je pravda o něco víc, než představoval můj původní odhad. Nevíme samozřejmě, jaká byla účinnost použité převedovky dieselmotoru, nebo jestli měl opravdu účinnost 40%, apod. Na druhou stranu, 10 kWh je schopno za jednu hodinu dodat 50m2 solárních panelů, což pořád není nic, co by mi přišlo nemožné dostat na střechu 3m širokého vlaku (délka obou vagónů by v takvém případě byla asi 16m - to mi ten vlak přijde i trochu delší...)

    Velká otázka ovšem je, jak rychle jezdili na diesel a jak rychle budou jezdit na solár. Já odhadl, že při 20 km/h by 3 km jeli 9 minut a že je to tedy tak akorát. Možná se ale na diesel rozjížděli na větší rychlost.. kdo ví.

    Takže jsem zvědav, z vyfiltrování jakých faktů budu pro změnu obviněn teď. Mj podotýkám, že vlak má jezdit zde:
    Byron Bay, New South Wales - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Byron_Bay,_New_South_Wales
    tedy na 28 stupni jižní šířky. Nikoliv např. v Praze (na 50 stupni severní šířky) nebo dokonce v Praze v zimě. (Každý, kdo se někdy opaloval na pláži u moře, je asi schopen ocenit tenhle drobný detail při posuzování reálnosti tohohle konkrétního projektu na tomhle konkrétním místě)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: prostě ten vlak na solární pohon buď bude, nebo nebude. Ten, kdo to teď předpoví špatně, ten se ovšem _mýlí_, ano. - nooo... akorat ze ted jsme v situaci, kdy at to bude jezdit nebo ne, tak ty ses proste mylil ohlede zduvodneni. Ty "vypocty", ktery jsi na zacatku a uprostred debaty psal byly zcela nesmyslny (uz se neobtezuju kontrolovat, co pises ted, takze k zaverecne fazi se nevyjadruju). Jak rikam, priste si radsi pokusy o "cisla" a "fyziku" odpust, zachovas si aspon castecnou sanci na uspech. Takhle sis to rozbil at to dopadne jak chce 8)))

    Označit takovou kategorii mylné předpovědi jako "lež" ale může jen naprostý samolibý, nafoukaný debil. - coz taky nikdo nedela, cili jako obvykle strawman 8) Za lzi oznacujeme jine tvoje vyroky. Coz mi pripomina - muzes prosim odpovedet na ty moje dve otazky referencovane v [ REDGUY @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] ? At si to ujasnime 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SHINIGAMI: podívej, tohle není o tom "jak mi vyhovuje". tohle je spíš "funguje - nefunguje": prostě ten vlak na solární pohon buď bude, nebo nebude. Ten, kdo to teď předpoví špatně, ten se ovšem _mýlí_, ano. Můžu to být já, nebo taky ne.

    Označit takovou kategorii mylné předpovědi jako "lež" ale může jen naprostý samolibý, nafoukaný debil.
    SHINIGAMI
    SHINIGAMI --- ---
    XCHAOS: ja ti pripomnel tvoje vlastni prohlaseni, ktere jsi tu par let zpet vytrousil pote, co jsi byl osocen z dukladneho profiltrovani zdroju tak, jak ti vyhovuje. Jestli si to nepamatujes, za to fakt nemuzu... me to tenkrat vylecilo z vereni ti nosu mezi ocima..
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tyhle články mám v záložce protože je budu cpat do meteo stanice. Najdeš v historii ale z ebay ;-) ptlal jsem se na provedení a nikdo neporadil. Tak se měj trole oběd končí

    Pš debata zněla o pohonu z solaru na střeše a ne z baterie. Najdeš tam že píšu že posunovací mašina by to v klidu ujela. Ju ty solary se ještě nějak nevyřešily.

    Mohl jsi to obejít jednou větou. A ne spustit svoji schizoidní akci.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: stejně tak odhadnout nějaké číslo špatně není "lhaní"l - No vsak ja taky
    nerikam ze jsi urcite lhar. Vzdycky je tady moznost, ze jsi proste neschopnej hlupak. Do hlavy ti nevidim 8)

    Nicmene, prosim, slo by odpovedet prvni otazku v [ REDGUY @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] ? Fakt by me zajimalo, kde jsi prisel na to ze "udelali z toho uplne jiny vlak". Prosim, odpovez na to. A kdyz uz budes v tom odpovidani co [ REDGUY @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ] , "kde konkretne jsi ve vypoctu pouzil 30t"? Slo by i tohle? Jestlli je to pravda a ne lez, tak by melo bejt trivialni odpovedet, ne? 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: v práci jsme oba a spoustu věcí neznáme oba. co se té zdejší flamewar týče, tak v podstatě jsou dvě hlavní "vyprávění": že je zábavné zjišťovat, jak se věci mají doopravdy (bez ohledu na to, kdo se v procesu toho hledání třeba i chvíli mýlí) a nebo že je zábavné strefovat se do mě (ať už je pravda kdekoliv, nic není tak zábavné, jako vytáčet někoho tvrzení, že je lhář, že...)

    jinými slovy: buď troll jsi, nebo ne.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: to nevím, jsem v práci - nemám čas počítat. A neznám spoustu věcí. ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: to, co navrhuješ, by tedy v pohodě stačilo na tu cestu 1x za hodinu, se kterou jsem prve počítal. (včetně celkem svižných rozjezdů...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ty máš špatné informace, lifepo4 klidně zvládne 10c ale cena je jinde. Vše je na provedení. Budou větší těžší dražší. https://bmsbattery.com/.../392-headway-40152s-15ah-10c-lifepo4-cylindrical-battery-cell-battery.html

    Pokud chci něco odhadnout a beru jen něco není to lež ale lidská blbost.

    Takže suma sumárum 10kwh baterie na 750v což mívají trakční motory ti dá krátko době 100kw ;-) a můj hrubý odhad je že kvalitně provedená baterie z 280 článku bude mít kolem 200 kilo. Přívody rozvody konstrukce měniče a jseš v klidu na 400 kg. Spíše bych dal půl tuny.

    280 článku je kvůli napětí, aby i při 2.7v daly napětí, je to přeci jen dost často SS motor.

    No a u a/synchronní mechanismu potřebuješ i vyšší napětí kvůli tockam atd.

    Tak dej tam 30 ah a pohoda. Mašinka se ti rozjede.

    Pš: velký výkon při rozjezdu je i kvůli trhu. Zkoušel jsi někdy stojící vagon roztlačit? Já ano a vím že ho musíš nejdříve utrhnout. říká ti něco přítlak při rozjezdu mašiny a při brzdění vlaku? Někdy si mašina couvne a pak se rozjede. Spocitej kolik síly by jsi potřeboval na 20 vagónu bez napruzeni :-) jestli by to vůbec udrželo spřáhlo.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: 10x víc plánují na solár... pochybnost, jestli stačí, je až budou chtít jezdit víckrát. není to žádné "zamlčování faktu", protože to máš z nějakého svého jiného zdroje, v mém zdroji jsem si ničeho takového nevšiml (a i kdyby - dodal jsem na něj odkaz, takže si to tam mohl najít, kdo chtěl)

    každopádně, kvůli rozjezdům stejně budou muset mít tak 100 kWh baterii (mj. max. proud se většinou u Li baterek číselně rovná kapacitě v Ah, i když u LiPol může být i větší... záleží ale samozřejmě i na napětí té baterie, jaký výkon z toho najednou max. dostanou). V tom případě noční nabíjení ze staniční budovy řeší řadu otázek a soláry v podstatě jen "zpomalují vybíjení" (a to, co si na konci dne baterky nevezmou ze staniční budovy, to ta stacionární instalace dodá do sítě... takže žádná škoda)

    stejně tak odhadnout nějaké číslo špatně není "lhaní". máš prostě hokej v pojmech. (podstatné je, že i tvůj původní odhad byl špatný, ačkoliv sis triviálně mohl vygooglit stejné ajsnboňácké tabulky, jako já...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Tady je zase na blito a XCHAOS má zadarmo vysvětleno spousty věcí. Předpokládám že ta jednotka na kolo není a nebude.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam