ABDULAH: ty jo, vy se vždycky zaseknete na nějakém nepodstatném detailu... solární motorák je evidentně možný, brzy (od dubna) budou k dispozici reálná data z provozu. to je podstatná informace. nějaký tanečky okolo, jako jak přesně jsem odhadl jednotlivé složky odporu prostředí, které musí vlak překonávat... to jsou detaily, důkazní břemeno by mělo být spíš na tom, kdo chce tvrdit, že něco již ohlášeného, na čem se evidentně pracuje, je nemožné.
jestli vymontování jednoho motoru a instalace elektrického a solárního vybavení je podstatná nebo (byl ten motorák původně vůbec dieselelektrický, nebo měl převodovku? jestli nebyl diseselelektrický, tak trvám na tom, že označit to za "úplnou přestavu" je teda přiměřené, byť jsem třeba špatně odhadl hmotnost po přestavb a hmotnost má přitom u nízkých rychlostí nejvyšší vliv na celkový odpor prostředí...)
tohle je přesně příklad konzervativního upínání se k obhajobě stávajícího stavu "nejde to" za každou cenu, i ve chvíli, kdy je už víc než jasné, že už brzy to platit přestane a budou k dispozici nová čísla, se kterámi půjde pracovat (a navzdory všemu - bude to vždy trochu jiné, než odhady, i kdyby kvůli vlivu chlazení vzduchem za jízdy, vlivu prašnosti, apod.)