REDGUY: nevím, "vymontovali z toho motor" a "nacpali tam spoustu elektrických hraček" jsem si vyložil, že z toho udělali jiný vlak. finální parametry neznáme ani jeden. Více se dozvíme v dubnu....
výpočet, který vedl k množství energie zpočátku asi pod 1 kWh (které jsem pak zkorigoval bez odlehčení vlaku asi na 4 kWh, myšleno pro jeden vagón?) tam v jedné té zprávě byl. Nereálné bylo počítat s hmotností jen 10t, naopak ověřením skutečných rozměrů střechy vlaku jsem zjistil, že dostupné elektřiny z FV střechy bude mít ten vlak SAKRA hodně.
navíc další data:
insolace v oblasti Gold Cost se pohybuje průměrně kolem 4 kWh/m2/den
(z jiné mapky je to kolem 1500 za rok, což je o polovinu víc než u nás, ale rovnoměrněji rozdělených mezi všechna roční období)
z min. 100 m2 střechy tedy motorák získá až 400 kWh/den. I kdyby byl můj původní výpočet chybný, tak opraveným výpočtem přes udávanou původní spotřebu nafty (a nejspíš nadsazenou účinnost dieselmotoru... ale on elektromotor s bateriemi taky nebude na 100%...) zde
[ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
se dostáme ke schopnosti motoráku i bez dodatečného dobíjení z nádražní budovy absolovat za den celou trasu až 40x (což může dle ročního období asi kolísat, že...). Zpočátku plánují pokud jsem to dobře pochopil, jezdit každou hodinu - tedy dejme tomu 12x?
Zkrátka - ačkoliv neargumentuju nejefektivnějším a nejbezchybnějším způsobem, tak pořád nevidím nejmenší důvod označit ohlášený australský solární motorák za "lež", "podvod" nebo cokoliv jiného. Ostatně, už v dubnu se o tom asi dozvíme víc....