• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tak takovýhle nadšení pro věc opravdu oceňuju... ano, bude se zdvojovat trubka na jednom z těch trojúhelníků, zejména proto, že původně to mělo být zdvojené pojezdem sedačky, ale ta se ukázala, že bude stejně pořád nadoraz vzadu, pro mojí postavu, a ten pojezd nemůže být tak dlouhý a zátěž neroznese.

    když ty příhrady tak řešíte, tak ano... ve finální verzi bude horní strana "nákladového prostoru" prostě asi z trochu tlustší trubky, než zbytek konstrukce. stejně tak tam bude jinak i pár dalších věcí.... proč ne.

    každopádně se divím, že si to simuloval na nějakých dřívkách a ne v CADu, když mi to tu všichni tak vnucují... :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: heled ja to mam taky nakresleny na papire :-D Jen jsem to probral s manikem co stavi kola - takovy ty trojkolky pro postizeny i elektro :-) Stalo me to flasku hodne drahy whisky :-D Kamos stavi kola - takze komponenty mam od nej - i me dal par kusu materialu abych mel co omerit a co a jak si mohl nakreslit a upravit podle toho :-)

    PS: ctvereckovanej papir je dobrej na nakresleni :-D

    JAZZZ: Heled souhlas ale taky tedka budu davat pritelkyni do kupy solarni veci na barak za par tisic a nedelam z toho silenosti. Ani to elektro kolo co ji davam do kupy atd ... Osobne jsem pouzil na konstrukci profily bezne vyrabene a zjistil si po predchozich vyrobcich co a jak abych alespon priblizne vedel co a jak bude stat atd ... Rozkreslil jednotlive komponenty co pujdou svarit a co a jak mi soustruznik vyrobi jako kusy na ram do kterych pak usadim loziska atd ... Proste to co xchaoz tedka bude upravovat jsem nakreslil zjistil predem a vyzkousel i kdyz se muzes smat na stlucene konstrukci z drevenych zbytku z kamosovy strechy ... Stacila hodina s motorovkou a par cihel na podlozeni par hrebiku prkynek a sroubu - mel jsem jasno. No a protoze nemam tolik penez na stavbu - slo to bokem :-) hihi no proste jinej pristup - vetsiny prace si udelam sam a jen poshanim komponenty ... cca 2 hodiny jsem otravoval jine lidi abych vedel vse co potrebuji. No a sam pak stravil hodne hodin premzslenim zjistovanim kreslenim :-) Dokonce jsem si kvuli tomu studoval i co se jak svari atd - brouseni uhly atd ... Odpruzeny predni kolo a zadni kolo atd atd atd ... Takze ano nezustane po me nic jen pocmarany papiry - protoze vim ze na to nemam prachy ... no a za opravdu kvalitni loziska atd z keramiky bych na tom kole se vsim okolo utratil hoooodne moc :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    JAZZZ: Anebo se na to muzes podivat tak, ze kdyby me xchaos trochu poslouchal, usetril byl xy tisic, za ktery by mohl postavit treba dalsi solarni kolo. Vsechno zalezi na uhlu pohledu 8))
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    REDGUY: tvoje starost o efektivitu vyuziti xchaosova budgetu je dojemna.
    podivej se na to tak, ze za ty posledni roky tu po nem zustaly dve solarni kola a po tobe jen hromada kecu coby kdyby.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No tak pokud vsechno, co posledni roky pises, je vtip, tak tim se to vysvetluje 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ty prostě nepoznáš vtip od toho, co myslím vážně.

    podstatný je, že kolo jezdí. vypadá dobře, je celkem lehký a je z oceli = opravitelný po cestě skrz low-tech regiony.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Aha. Takze skutecne, nemas zadny realny, fakticky vyhody, proste se ti prihradovy konstrukce libej, takze proste placas nesmysly o tom, jak jsou lepsi, vyhodnejsi a jak je zabila betonova lobby. Jak jinak...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Kdyby tak jen existoval nejakej zpusob, jak tenhle "zacarovanej kruh" rozetnout. Treba... hmmm... naucit se s CADem? Naaah, blbost, tak radikalni reseni neprichazi v uvahu, radsi palit penize za svarovani, rozrezavani a novy svarovani 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ty taky člověku nedopřeješ trochu legrace :-) faktem je, že prostě příhradový konstrukce automaticky vnáší do designu retro prvek. A pokud by retro vypadající věc dokázala náhodou porazit design, který se tváří moderně... nebylo by to cool? Nakonec závodění je soutěž o emoce publika...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: to je začarovanej kruh: ano, pokud máš CAD model. já ho neměl.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale fakt sorry, ale na 3D modelu rámu se prostě neprojedu na zkoušku. - no urcite. Pokud radsi palis cas a penize, nez aby sis to proste namodeloval v pocitaci a pak v realu mel mnohem min problemu, tak si posluz 8))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CYBERHIPPY: Hele, jak to je s tim robotickym svarenim? Kolik stoji priprava robota? Kolik casu a penez zabere naprogramovani, priprava materialu a tech ruznejch podavacu a drzaku materialu atd? Fakt se to pro kusovou vyrobu vyplati ve srovnani s zivym svarecem?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ..a hlavně odpružení vepředu měl i vítěz ročníku 2015 hele, at na video koukam jak koukam, vpredu vidim pevnou vidlici. Jako, ze jsi patologickej lhar, to vim, ale ze uz to doslo takhle daleko? LOL 8)))

    co se mě týče, tak výhody odpružení pocítím už na průměrných českých silnicích. - rika clovek, kterej podle vlastniho vyjadreni na lehokole, at uz odpruzenem nebo ne, jeste nikdy poradne nejel. Tomu rikam racionalni pristup 8)))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: [ příhradové konstrukce ] debatovali jsme o nich už delší dobu, a ty je prostě nemáš rád. - ale prdlajs. Nemam problem s prihradovejma konstrukcema, mam problem s idiotem, co si precetl prvni odstavec hesla na wikipedii a z nejakyho bizarniho duvodu se rozhodl, ze prihradovy konstrukce jsou uplne nejlepsi vec ever. Jo aha, uz vim, proto ze jsou "steampunk" 8)))

    já osobně se domnívám, že příhradové konstrukce zabila betonová lobby - no urcite. Vsichni konstrukteri, designeri a stavitele jsou idioti a jen ty ses ten chytrej, kterej odhalil machinace betonovy lobby 8)))) Jako obvykle.

    Otazka je, proc proboha tvrdis, ze "prihradovou konstrukci ma smysl delat z hliniku" (versus z oceli). Prosim, vysvetli to, misto dalsiho kola klickovani a mlzeni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jenže když máš dost velkou garáž, takhle to je prostě nejjednodušší postup, který používají garážové firmy... (pro mě je složité, že tam jedu 2.5h vlakem)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: zdroj: id CYBERHIPPY, má nějaké kontakty na robotické sváření. problém je, že ani on, který s FreeCADem umí, na rozdíl ode mě, zatím nemá model kola ve stavu, aby jim to poslal svařit. (ale jinak fandím i jemu ... určitě zde svůj projekt bude prezentovat taky - v něčem má styčné body s mým, v něčem dalším je zase odlišný...)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    proc to delat jednoduse, kdyz to de delat slozite :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: robotické svařování se hodí na kusovou výrobu. nejnáročnější je dodat 3D model, podle kterého to pojede. - a tohle jsi schopnej nejak dolozit, nebo je to zase jen z rady tvych blabolu? Dokazes treba ukazat priklad nejakyho provozu podobnyho cargobikes.cz, kde roboticky svarovani pouzivaji na individualni vyroby prototypu a vyplati se jim to ve srovnani s zivym svarecem? Treba uz to ze "nejnarocnejsi je dodad 3d model" je zjevna pitomost. Robot se nenaprogramuje sam, to musi nekdo udelat. A hlavne, potrebujes pripravit prostredi pro toho robota: neco musi material podavat, neco ho musi drzet na miste a tak dale, to je zjevny i kdyz o tom nic nevim. Takze prosim, nejak to svoje trvzeni dokaz a pouc nas.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: já si najal někoho, kdo umí svářet.obávám se, že najmout si někoho, kdo umí pořádně CAD, by prostě bylo dražší... a ještě bych se na mezivýsledku nemohl projet.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ja sem ale nerikal, ze to mas delat sam, ale najmout si nekoho kdo to umi dobre. to je rozdil, takovy clovek s tim nebude mit takovy problem jako ty a nebude mu to trvat vic nez par hodin a v hotovem modelu uz si muzes editovat treba i sam. a taky existuji jine software, ktere ty vypocty prohnuti a podobne delat umi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: tak já dělal ve FreeCADU relativně malou 3D tištěnou spojku a můžu ti říct, že to bylo časově náročný hodně...

    kdybych tam měl zadávat celou příhradovou konstrukci, tak se asi zblázním. svářeč naproti tomu vezme kousek trubky a uřízne a ohne ho, aby mu pasoval k ostatním.

    že návrh rámu není definitivní, to je jasné.. jeden z problémů je ten, že ta příhradová konstrukce není zatěžovaná čistě jen v těch styčných bodech vazníků, jako kdyby nesla jen sama sebe... je tam taky ta židle s jezdcem a tak. Prostě nasimulovat některé věci by bylo fajn, ale něco prostě nevymyslíš... nebo ne bez zkušeností, které jsou v podstatě dražší, než ta práce svářeče.

    Náš proces vývoje spočívá v tom, že v podsdtatě něco svaří jen bodově, na rám si sedneme, zjistíme jak přesně se to prohne pod jezdcem, jak si jezdec má prostor napnout nohy, jak přesně se prohne řetěz, apod. - a pak se to o pár centimetrů hne, znovu bodově svaří, znovu vyzkouší a teprve když je jasné, že vše funguje, tak se to svaří definitivně.

    Nechci podceňovat Freecad... ale fakt sorry, ale na 3D modelu rámu se prostě neprojedu na zkoušku. Jak přesně se během šlapání hýbou kolena, to můžeš 10x simulovat... ale stejně ten pocit z té jízdy nic nenahradí (nebo jestli se ti budou mlátit paty na šlapkách o zem.. každý dává nohy na šlapky trochu jinak...)

    Pokud budeme dělat někdy další rám stejného typu, tak vím o konkrétních parametrech, které budou jinak třeba v řádu centimetrů a na tomhle rámu je už předělat nejde.Není to ale nic, co by při troše přemýšlení bývalo nešlo nasimulovat i v kreslítku, které používáme už teď.

    Nechci říkat, že to děláme úplně geniálně, jen jsem se prostě obrátil na lidi, co už pár kol postavili a mají k tomu takový svůj vlastní svérázný přístup. Kdybych se obrátil jen na svářeče, musel bych pak osazovat sám ty cyklodíly a ono přeci jen.. jiní lidé to už dělali a moje vlastní mechanické pokusy nedopadají vždy nejlíp. Takže narazit na dvojici svářeč + konstruktér kol bylo podle mě velké štěstí....

    Přiznám se, že kdybych na ně nenarazil, asi bych si býval byl koupil hotové lehokolo od Azubů (za zhruba stejné peníze)... to by ale zdaleka nebylo tak vhodné např. pro montáž solární stříšky. Hlavně má na dlouhém lowraceru celý vehikl daleko níž těžšitě... a to se prostě počítá
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam