• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: mícháš pátý přes devátý.. cargo kolo, který bude vozit chleba, je CT2, zatímco na Sun Trip 2018 pojede Lenochod-1 ...
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    REDGUY: myslim, ze na vyhru kasle a bude rad, kdyz dojede do cile a z kola zbyde dost na to, aby si na nem nekdy dojel i pro ty rohliky :)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: No dyt o tom presne mluvim. Polni cesta v Kazachstanu a soucasne prumerna rychlost 27-36km/h... no uz se tesim 8)

    to kolo rozhodně nestavím jen na Sun Trip 2018 - aha. Takze tvuj plan je postavit tak uzasny kolo, ktery vyhraje diky "technologickymu naskoku" i presto, ze neni optimalizovany na Sun Trip, ale i pro vozeni cerstvyho chleba z pekarny v Horni Dolni na trh v Dolni Horni? Wow, tomu rikam sebejistota 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: to mě taky. ale nemyslíš, že by byla nuda jet někam, kde by to nebylo aspoň trochu napínavé? :-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: to by me zajimalo, co budes delat, kdyz se ti to treba rozpadne uprostred pouste gobi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ty zase mícháš dohromady všechno... to kolo rozhodně nestavím jen na Sun Trip 2018

    ano... počítám, že četnost míjení kamionů v poušti Gobi nebude zas tak závratná... a přes Kazachstán to bude polní cesta, převážně.

    ale kolo stavím na jízdy po Čechách a tady je jasné, že s max. rychlostí 45 km/h, ale v podstatě ani s asistencí do 33 km/h (kterou chci mít zadrátovanou v řídící jednotce) nesmím na cyklostezky, to je jasné. Většina cyklotras ale vede po normální okreskách, kde jsem moped (em, s odřenýma ušima... a SPZkou :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: hodně počítám s polníma a lesníma cestama - a zaroven "pocitas" s prumernou rychlosti ~27km/h, idealne pak 36km/h.

    Me opravdu fascinuje, jak ucelove vyzobavas ty argumenty, co se ti zrovna hodi do diskuse a ignorujes to, co se nehodi, jen abys o tejden pozdejc, kdyz prijde rec na neco jinyho, uplne otocil. Je potreba zduvodnit, proc potrebujes celoodpruzeny kolo? Jasne, proste reknes, ze "hodne pocitas s lesnima cestama", to, ze po nich se moc rychle jezdit neda, proste ignorujes. A kdyz je pak potreba vysvetlit, proc vyhrajes a proc mas "technologickej naskok", tak najednou zacnes rikat, ze budes mit prumernou rychlost 27-36km/h - a samozrejme, ty polni cesty jsou najednou zapomenuty.

    No jak jsem rikal, _moc_ se tesim na pristi leto 8)))
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    nehazi to vlastne pak prasatka na kamionaky, kdyz ses nizko a oni vysoko ? to by mohlo byt take nebezpecne
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: tak je pravda, že čím posouvám těžiště níž (což je kvůli stabilitě), tím větší šanci mám skončit pod kolama, to je fakt. tak se holt budete muset sázet, jestli to přežiju, nebo ne.

    Německé širší "polní" cyklostezky jsou často otevřené i pro traktory a jsou "mofuss frei"; elektrokola do 45 km/h budou z hlediska regulace to samé jako moped, takže víceméně... cesty, kde mě auto ani náklaďák nesmějí smést, v Evropě existujou.

    samozřejmě, že městské cyklostezky jsou otevřená pouze pro elektrokola do 25 km/h (pedelecy) ale zase ve městě by rychlost případných kolizí na uliciích zase neměla být tak zničující.

    obecně si šanci na přežití slibuju od toho, že jezdím po okreskách, kde prakticky nic nejezdí (a když už, tak já rozhodně nepředjíždím, že :-). na silnicích 1.třídy se s tímhle bude bát (zase celé Turecko pojedu po 4 proudé skoro-dálnici v odstavném pruhu, což je překvapivě bezpečné - odstup od aut mám průměrně tak 3m...)

    jinak mám to celoodpružené i proto, protože hodně počítám s polníma a lesníma cestama. no prostě... uvidíme, no. pod náklaďákem skončit nechci, ale dokud to není úplně všední záležitost, tak vehikly, které dokážou upoutat pozornost, jsou obvykle v bezpečí (a těch 2m solárních panelů na silnici si rozhodně zatím všichni všimli...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: podepises mi papir? U tebe udelam specialni vyjimku :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: to teda nejsem! naopak, moje zkušenost je, že na čím těžším a nebezpečnějším kole s více ostrými rohy vyrazím do ulic, tím víc mají auta respekt a uhejbal :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: vypada to podobne jen je na tom jeste asi 100 kilo nerezu ... http://img.yauto.cz/photos/21916/741279/Nissan_Patrol_2_7td_spanel.jpg
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: postav to a reknu kamosoj muzeme te v 50 km/h sejmout tim co maji na airsoft ;-) uvidime deformacni zony :-d jen chci podepsat papir ze chcipnes zcela dobrovolne. Skody na voze klidne zaplatime ;-)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    zas je hezky, ze chaos je ochoten pro svuj konicek polozit i zivot, kdo z vas to muze o sobe rict ? :))))
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: delka deformacni zony stejna jako u auta... :-)
    hele chlape to chces vazne srovnavat ty tvoje kulatinky s deformacni zonou auta. Stalo by za to ho postavit na silnici a najet celne autem. Klidne ti obetuju svoje,pak bys mozna pochopil jakou kravinu si napsal.
    Pokud do tebe z boku najede celne auto zadna striska ti nepomuze "svest" se do strany. Pak je jen otazka jestli pujde pod kola,nebo na kapotu... Ukoncil bych tu debatu ze zrovna na todle neni lehokolo konstruovano a moc se s nimi pri konstrukci aut ani pocitat neda.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: některý ty tyčky jsou náhodou ocelový - a zase klasicky xchaosovsky mlzeni a klickovani. Protoze to je fakt podstatny, ze nektery ty tycky jsou ocelovy, to naprosto meni situaci 8)) Hele, jako fakt vazne myslis, ze to je validni argument, nebo proste jenom potrebujes za kazdou cenu neco namitnout, takze vedomne reknes blbost?

    mám jistou výhodou proti konvenčím lehokolům, kde jsou šlapky umístěné většinou volně v prostoru před předním kolem. - no urcite. protoze celni naraz je u cyklistu velmi castej zpusob vazny havarie 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: některý ty tyčky jsou náhodou ocelový. je pravda, že třeba nebudu mít bezpečnostní pásy, takže v případě čelní srážky se především rozplácnu o řídítka (s tím se tak nějak počítá, popravdě.. airbag na nich nebude, no...)

    pokud mě sejme auto, záleží na tom, z jaké strany...

    pořád si myslí, že mám jistou výhodou proti konvenčím lehokolům, kde jsou šlapky umístěné většinou volně v prostoru před předním kolem. min. na SunTripu 2015 byl jeden ošklivý pád z konvečního lehokola (ono je tam to ležení docela vysoko nad zemí, že...)

    ale zkusím si o tom něco vygooglit.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: celková délka mojí deformanční zóny je popravdě srovnatelná s osobním autem. Uuuuuuuuuhhhhhhhhmmmmmmmmm.

    Ty opravdu nejak vazne naznacujes, ze "delka deformacni zony" ma v tomhle kontextu nejak zasadni vyznam? Jako par hlinikovejch tycek tvyho kola versus konstrukce auta? _OPRAVDU_? Nebo zase jen tak nahodne blabolis a pak reknes, ze to byl vtip?

    solární stříška by měla být dost pevná,aby se to případě celé nějak svezlo do strany - myslis ta solarni striska, ktera bude vazit jen neco pres pet kilo?

    rychlosti jsou mírnější - a zase mlzis. Bavime se o tom, co se stane, kdyz te sejme auto a pri tom na tvoji rychlosti fakt v podstate nezalezi.

    hodně přemýšlím, jak uspořádat řídítka, aby se v případě nárazu něco rozumně ohlo, zdeformovalo, pousnulo. - to brzo 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS:
    REDGUY: je to trochu složitější... ale celková délka mojí deformanční zóny je popravdě srovnatelná s osobním autem.

    Co přesně by se stalo, těžko říct... hodně přemýšlím, jak uspořádat řídítka, aby se v případě nárazu něco rozumně ohlo, zdeformovalo, pousnulo.. ale nepropíchlo mi to třeba hrudník...

    solární stříška by měla být dost pevná,aby se to případě celé nějak svezlo do strany, místo aby to skončilo pod koly. samozřejmě se nějaký ten hliník může místo toho urvat a pak se mi někam zapíchnout. není to úplně jednoduché... zabíjí se ale i běžní cyklisté a motorkáři (kteří při kolizích pro změnu odlétají ze silnic úplně do pryč). nejvíc společného podle mě budu mít s mopedisty... a o mrtvých mopedistech neslyšíš zas tak často, jako o motorkářích - rychlosti jsou mírnější...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ne bylo by to tak,ze ty skoncis pod koly a jedine co to prezije bude solarni panel,ktery se sveze po kapote...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: To myslis vazne nebo je to zase takovej ten x-vtip?
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ktera by te v zapeti majzla do hlavy
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam