• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: uznej ze jses na to proste vybod a zdejsi otazky te dostali. Kecas kraviny jak malej fracek co je zaskocenej maminkou s rukou pod perinou :-D Ty vole uz dospej. Proste uznej ze jsis chtel splnit sen, podcenils to a ted to bude tezky to dat do nejaky formy. Kdyz se tomu postavis celem a ne hlavou v tvem pripade prdeli tak to das. Ono kdyby jsi uznal ze jsi udelal chybu tak te nikdo pranyrovat nebude. Myslim si ze ti i spousta lidi rado poradi. Pokud ovsem radi a ty na to i tak seres tak se nediv ze to pak vypada takhle ... Jednoduche :-) Chapu ze je tezke si priznat chybu ale lide chybuji dene a je jen na tom jak se k tomu postavi :-D :-P Den kdy neudelam alespon jednu chybu pro me nema vyznam - nic noveho jsem se neaucil :-)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    lehokola obecně jdou nahoru:
    Lehokola v Česku: nesnadná cesta, velké cíle « Alternativní cyklistika
    http://www.alternativni-cyklistika.cz/lehokola/lehokola-v-cesku-nesnadna-cesta-velke-cile/

    s bezpečností je ten problém, že nejsou moc vidět, musí mít praporek, apod. (u mě je aspoň jasné,že budu mít praporek na konstrukci solární stříšky a zadní okraj stříšky bude i jinak velmi výrazně označený)

    10 Reasons A Recumbent Road Bike is the Best Choice
    http://www.icebike.org/10-reasons-a-recumbent-road-bike-is-the-best-choice/
    And if you do crash one it’s your feet that will take most the impact, as opposed to your head. Speaking of which, it’s almost impossible to go over the handlebars in the event of an accident.

    Recumbent Bicycle and Trike Safety | The Recumbent Gourmet
    http://recumbentgourmet.com/cycling-and-bike-tours/cycling-safely/
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: takhle třeba kdyby se třeba něco zdeformovalo a pohltilo kinetickou energii - a jsme zase u toho, ze xchaos jako opicka opakuje odporny termity, ktery se nasprtal na wikipedii, ale vubec nechape kontext. Ta tvoje striska drzi na tyckach, ktery s trochou snahy dokazu ohnout pres koleno? Konstrukce kola je jakz-tazk pevna aby udrzela tebe a naklad a mozna ani to ne? A tohle by podle tebe melo mit schopnost svoji "deformaci" nejak zasadne pomoct, kdyz te trefi dvoutunovy auto v 70km/h? Proboha, to je proste idiocie. Podivej se, jak vypadaj deformacni zony normalnich aut po relativne mirnejch bourackach a zkus aspon trochu premejselt o tom, jak by ti pomohla "deformace" tech tvejch par tycek a trubek...

    ale jako vytvořit dojem "lehokola jsou nebezpečná, pojďme je zakázat" je jistě důležité - a dosly argumenty, takze je potreba vytahnout strawmana, ze nekdo chce zakazat lehokola. Klasickejch xchasovskej argumentacni faul.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: hlavu budu mít tak cca 120 cm nad zemí. cyklista sedí nad úrovní zadního kola, ale rohozdně ne 2x výš, než tokolo - tedy cca tak asi 90 cm (počítám). (naopak na silničních kolech se jezdí dost v předklonu, takže 2m nad zemí je hlava jen při jízdě na standardním vzpřímeném kole)

    ale jako vytvořit dojem "lehokola jsou nebezpečná, pojďme je zakázat" je jistě důležité.. zvlášť když někdo tak nebezpečný jako moje maličkost se rozhodne rafinovaně spáchat sebevraždu tím, že si pořídí lehokolo...

    mě ten mainstream prostě fakt jen nebaví. je neuvěřitelně nudnej. I z celkem zábavný a vtipný věci se stane nekonečná ubíjející nuda, pokud se z ní stane mainstream (asi to tak bude i s lehokoly, počítám)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Linkos : Zase v zemich, kudy vede sun trip, maj starý auta sovětsky produkce. Tam je jedno na čem pojeded
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: takhle třeba kdyby se třeba něco zdeformovalo a pohltilo kinetickou energii? to by bylo, co... (a ideálně aby to nebyly moje nohy ani jiný kus těla)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: okecavas to hezky.
    Dobre rozdelme si to na dve casti ty naraz do neceho.
    A ty srazka s vozem.
    Pokud ty nebo cyklista,pripadne motorkar do neceho najedete,je tam takovych moznosti co se stane,v jakych rychlostech a do ceho predevsim osoba narazi,ze bych to nechal stranou. Muzes spadnout v 10km hlavou na vystouply kus patniku a rozbit si hlavu a stejne tak muzes ve 90km vyletnout ze silnice nic netrefit a jen se dokutalet polem,trochu potlucen,ale ok. Na druhou stranu motorkari preci jen maji povinou helmu a mnozi dnes nosi i ochranu patere.

    Druhy priklad,ty vs auto. Cim nize sedis,tim je vetsi pravdepodobnost,ze skoncis pod koly. To nijak neokecas. A nepomuze ti ani par kulatinek,schvalne se mrkni na fotky jak dopadaj prejeta kola.
    V tomhle pripade je celkem jedno jakou jedes rychlosti,dulezitejsi je rychlost auta,jeho typ atd.
    Srazku nakladakem neprezije ani cyklista ani ty. Srazku osobakem prezije pravdepodobneji cyklista,protoze je vetsi pravdepodobnost ze skonci na kapote,nez nekdo kdo sedi skoro na zemi a hlavu ma zhruba ve vysce kde konci cyklistova spodni cast tela. Nepomuzou ti zadne slabe tycky drzici solar. Snad kdyby si byl pripoutan ke kolu a obalen ramem jako se montuje do zavodnich aut,tak budis,ale to ty nemas a ani bys to neuvezl
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: já o kolizích přemýšlím hodně.. hlavně si nechci zapíchnout řídítka někam a tak. Obecně lowracery jsou ještě méně rozšířený, než běžný lehokola... takže statistika nehod bude asi skoro neexistující. Jisté je, že z lowraceru se padá z daleko menší výšky, než z lehokola... z lehokola padáš z výšky kolem 50-60 cm, typicky, a to už je trochu znát (a vzhledem k nestabilitě se z nich prostě padá i bez kolize)

    Kolize je samozřejmě průser.. a v čím větší rychlosti, tím větší průser. Přeletět přes řídítka mimo silnice ale taky není úplně řešení (u vzpřímenýho kola). Jsou situace, kdy to, že zůstanu víceméně nějak "zaseklý" na tom lowraceru, by mě mohlo i pomoct (např. že hnu ze silnice do nějakýho křoví či spíš kamení, na mé trase... a ta konstrukce kola prostě nějak narazí do okolného prostředí první a "prorazí mi cestu").

    Velká neznámá je v tomhle rigidita solární stříšky.. ale pokud se to nerozpadne hned jak se na to někdo křivě podívá, tak podle mě mít něco nad hlavou může bezpečnost zvýšit (např. při úplném překlopení na střechu jsem přeci jen aspoň trochu chráněný - dokud se stříška teda udrží v jednom kuse a zafunguje jako jakýsí "štít", který se pohybuje stejně rychle jako já a já padám pouze z cca 60 cm výšky na tenhle "štít", místo abych se na něco přímo napíchl)

    zase: zadní kolo veze asi 2/3 nákladu, takže šance, že se to překlopí nějak přes přední kolo dopředu není ve velké rychlosti moc dobrá. Spíš přední kolo vystřelí nahoru nebo do strany. A samozřejmě katastrofický scénáč "do strany a pod kola" prostě vyloučit nejde. Vzpěry stříšky budou u základů ocelové, ale budou dost nad úrovní nohou a prostě moje šance v případě pádu pod kola budou dost blbé (ale to prostě na každém kole a v podstatě i na motorce... pravděpodobnost kolize souvisí spíš s otázkou, jakou část cesty vůbec jezdec jede nějakou nebezpečnou rychlostí vůči kolemjedoucím vozidům, a tady zase .. základ bezpečnosti je uhnout na nějaký liduprázdný silnice ve stepi, kde tě max. jednou za hodinu mine náklaďák, před kterým taky uhneš co to půjde)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: mzslis ze tu katapultaz prezije? To zrychleni bude sileny ... mu to zarazi prdel do hlavy. Ted ale jak nad tim premejslim :-D Jestli uz to nahodou nezkousel :-D
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    LINKOS: tak rikal ze je technologicky napred, treba si tam da katapult na sedacku
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: a napadlo te,ze ta pasivni ochrana je prave spise do mest,aby v te padesatce te povalil pokud mozno na kapotu,nez aby si zklouznul pod kola. Ono srazky v 90km/h uz jsou zas o rad jinde v sanci na preziti... Takze tam kde cyklista jeste to pravdepodobne rozchodi,uz lehokolar ma podstatne vetsi sanci ze ne. Ono to prejeti je mnohem horsi nez pad na kapotu ktera je na to uspusobena a kdyz sedis takle nizko tezko pujdes vrchem.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: To je dost blba vymluva z toho, ze proste nahodne placas nesmysly (v lepsim pripade, v horsim pak vedomne lzes).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: člověk není maticový zápis rovnice, od kterého se požaduje, aby měl právě jedno řešení, hele...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já především neumím pořádně argumentovat - pravidlo cislo jedna: netahej si "argumenty" z prdele podle toho, jak se ti zrovna hodi. Velmi snadno se ti pak stane, ze odporujes sam sobe a to je dost trapne 8))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: já především neumím pořádně argumentovat. Tak nějaký pořádný kus cesty jeď na neodpruženém kole a pak vyprávěj...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    Jo, samozrejme, ta letenka je zpatecni, takze pokud se zpet pojede taky na kolech, tak je to najednou sto dni a mas stovku na den 8))))
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: plné odpružení je potřeba kvůli solárním panelům, v lehoverzi - "je potreba"? Kolik jinejch solarnich lehokol jsi videl? Kolik z nich bylo plne odpruzeny?

    podle mě lidi by za přejezd Hedvábné stezky (i s budoucí možností odklonu přes Tibet do Nepálu nebo přes Karakoram Highway do Pakistánu a v obou případech nakonec do Indie) dali min. tolik, kolik za letenku. - Ted jsem rychle nasel zpatecni letenku do Pekingu, KLM za $472 (Delhi za asi $485), cili asi deset tisic korun. Rekneme deset tisic kilometru, rekneme 200km denne (a i to je na turisty fakt hodne). 50 dni. To mas dve stovky na den. Strava, ubytovani, pojisteni, pruvodce, udrzba kol... myslim ze to je krasna dalsi epizoda serialu "XChaos fails at economy" 8)))

    ty polní cesty jsou tam fakt dost uježděný do roviny, - LOOOOOOOOOOOL. JEZIS, PRESNE JAK RIKAM. Nejdriv "Nutne potrebuju odpruzeni kvuli polnim cestam". O par zprav pozdeji: "Ty polni cesty jsou tam ujezdeny do roviny" 8))))))))) Jako, ja ocenuju, ze bezprostredne potvrzujes co rikam o ucelovosti tvoji argumentace, ale takhle natvrdo? To je jak kopat do stenatek 8))))
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    ze to bude doprodruzstvi jen pro odvazne, o tom nikdo nepochybuje :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: plné odpružení je potřeba kvůli solárním panelům, v lehoverzi. v cargoverzi skutečně kvůli cargu.

    ty polní cesty jsou tam fakt dost uježděný do roviny, ne všude je to písek. ale uvidíme. většina cesty je asfalt. já se účastním z čirý tvrdohlavosti, a protože to má šanci jakž-takž zaujmout, když jedeme tisíce kilometrů pustinou.. to se nedělá každý den... (a ono tolik pustiny ani dnes už na Zemi není, jinde)

    rád bych skutečně časem provozoval se solárními koly cestovku a ta bude o komfortu. podle mě lidi by za přejezd Hedvábné stezky (i s budoucí možností odklonu přes Tibet do Nepálu nebo přes Karakoram Highway do Pakistánu a v obou případech nakonec do Indie) dali min. tolik, kolik za letenku.

    Protože třeba backpackeři mezi 20-30 lety prostě někteří cestovat chtějí a hledají dobrodružství (nebo možná tahle generace ani ne... ale zase to přijde do módy, protože to chodí v takových vlnách). A ne každý se cítí na to vyrazit třeba na motorce... lidi mají různou představu dobrodružství a já to od začátku koncipuju jako dobrodužství nového druhu - něco z cyklistiky, něco z motorkářství, něco z backpackerství a trekkingu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam