ABDULAH: panely my spadly v roce 2015 z daleko větší výšky po cestě asi tak 20x, děkuji za starostlivost (ano - právě proto sem se rozhodl je dát tentokrát výrazně níž a opatřit si daleko lepší stojany na stříšku)
Obecně, vzpěry stříšky budou tentokrát mít tvar něco mezi V a U - takové jako V se širokou základnou. Šířka téhle základny se momentálně řeší - ale měla by být taková, aby se při pádu do strany kolo opřelo o tu vzpěru a ne o stříšku. V tom místě bude samozřejmě nějaký gumový špunt, nebo možná molitanové polstrování, nebo něco - prostě bude snaha, aby to sebou při pádu netřísklo plnou vahou o zem, jako to dělala ta bambusová verze.
stříška trčí 40 cm do stran ve výšce cca 130-140 cm (budeme dolaďovat - jde hodně i o výhled). "ramena" na kterých budou připevněné nožičky stříšky, budou přesně v poloviční výšce (popravdě - dost přesně). V tom případě musí vyčnívat do boku více než 20 cm (protože věta o podobnosti trojúhelníků), aby se celé kolo opřelo o tato ocelová "ramena" (vepředu v místě připojení osy přední vidlice na "krk" a vzadu na nosiči) a ne o hliník nebo o stříšku.
Jak vidíš, tak současně tato min. 40 cm široká ocelová ramena vepředu a vzadu budou v případě pádu vytvářet určitou bariéru, která mi sice vzadu moc nezachrání, ale vepředu má slušnou šanci opřít se způsobem, který zabrání předku kola nacpat se minimálně pod osobák, když ne pod náklaďák). Kolo se v ten moment začne stáčet do strany (částečně se ale bude rám i ohýbat a deformovat, protože příčné příhrady nejsou po celé délce).. a tomu, aby se mi pod kola dostala zadní část těla, by měly zabránit mj. zavazadla, která budou mírně širší, než moje tělo: měl by se tam udělat "špunt", který se celý nenacpe pod auto a bude mě sunout po silnici (opět: tomu, aby mi to rozdrtilo spodní nohu, by mělo zabránit to ocelové rameno vepředu a řídítka, která se v tenhle moment taky už opřou o zem... dodám obrázek na boku ležícího kola, aby to bylo jasnější...).
po pádu kola do boku kolama (a nikoliv stříškou) dopředu by vlastně zrychlení po plném nárazu měla pohltit sedačka - bude to bůhvíkolik g kolmo zezhora, nic příjemného, ale současně asi ve směru, kdy mám nejlepší šanci to ustát (minimálně pokud to auto bude už skoro stát na místě... což se snad dá doufat, že by třeba trochu brzdilo...)
(současně taky uvažuju zachytit za ta přední ramena nějakou formu kombinace blatníku a aerodynamického štítu... ale spíš jen experimentálně, kvůli proměření spotřeby... ne že bych si od toho něco skutečně sliboval)