• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: boční náraz je průser. na druhou stranu, v jaké situaci se dostanu bokem pod auto?

    bokem můžu zavadit o auto ze stranu - a pak je žádoucí, aby mi to odhodilo do pangejtu a ne pod kola (oproti běžnému lehokolu budu mít na stříšce vepředu takový jako "pluh"..myšlený spíš na ochranu hlav a těl kolemjdoucích, ale že jo...)

    čelem můžu čelit čelní srážce. pak jsem stejně v háji, ale dá se bavit o deformační zóně. ovšem náraz bude málokdy zcela kolmý a pak samozřejmě, zadní část kola bude mít tendenci pokračovat dopředu (přes hlavu to nepůjde.. takže doleva či doprava).

    nedovedu odhadnout, co v ten moment udělá střecha, ale tím, jak je lehčí, tak není pravděpodobné, že by to chtělo padat střechou dolů. paradoxně by ale střecha mohla vydržet aspoň něco... za cenu deformace těch trubek..ale trubek je 8 a pokud by se mi podařilo spadnout pod kola střechnou napřed (uznávám - není to pravděpodobné) tak by mi to prostě mohlo hrnout před sebou, místo převálcovat (tedy... snad v menších rychlostech). Stříška je široká 80 cm a nějakou pevnost mít bude - nebude samozřejmé, že by se hned zmuchlala pod kola, bez sebemenšího odporu.

    každopádně: pod kola aut prostě raději nepadat, to je dost jasné. pořád se domnívám, že budu v podstatě rozměrnější vozidlo, než běžné kolo, a že budu koneckonců vidět víc (ve výšce 140 cm budu mít dvoumetrovou střechu - zatímco běžný cyklista tam má jen tělo a jeho viditelnost závisí na tom, jak moc křiklavě je oblečený)

    Pro srovnání - střecha běžného auta není o moc výš a s tou plochou to taky není zanedbatelné. pro řidiče kolemjedoucích aut budu větší objekt v zorném poli, než většina cyklistů.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Pravda boli co? heh proste fail a zpet k prknum :-) Sam jsem ti psal co jsme vse podstoupil pri tom abych vubec zjistil zda to kolo muzu dat do kupy atd ... A potom jsem sklopil hlavu a nechal to byt. ZKus to take :-)))

    Crash testy meho vozu :-) Mam tu dvojku :-) https://www.youtube.com/watch?v=JreLL9M1d8A
    ted kolo vs auto https://www.youtube.com/watch?v=KsivCHB_zzk
    testy kola - https://www.youtube.com/watch?v=PPI7BQ5Ke1c
    hihi - https://www.youtube.com/watch?v=Kus5RGt1mrE

    No a ted si predstav jak dopadne to tvoje ...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: celo osobaku je vysoke zhruba 80-90cm. Takze to je zhruba uroven ktera rozhoduje,pokud mas tedy skutecne sedadlo ve 40 a nekecas, a mas zhruba jako ja,tak oci mas zhruba ve 110cm. Zakze tech tvejch "pouhych" 50-60cm je vcelku zasadnich.
    To proc to mas takhle mi je celkem jasny, jen jsem podotkl neco ohledne bezpecnosti a ty se kroutis ze mas deformacni zonu dlouhou jako auto a ze te ochrani pri bocnim narazu ty tycky co drzi solar.

    Zajimave... Okolni svet se bude muset prizpusobit lehokolum,proc? Asi protoze na necem takovem jezdi xchaos.
    V cem,ze jsou efektivnejsi nez auta a motorky? Pokud vim tak ty te jaksi dopravi mnohem rychleji z bodu A do bodu B a treba to auto celkem pohodlne bez slapani i v zime... Ale jasne je to mainstream,takze to xchaos nema rad
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já k tomu řeknu asi to, že jsem měl na kole nespočet problémů včetně menších karambolů ... ale nikdy, nikdy jsem se nestřetl s autem tak, abych skončil na kapotě
    - No jasne. To ze se to TOBE OSOBNE nikdy nestalo, tak to neco znamena? Fail, fail, fail.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: hele, já k tomu řeknu asi to, že jsem měl na kole nespočet problémů včetně menších karambolů ... ale nikdy, nikdy jsem se nestřetl s autem tak, abych skončil na kapotě

    takže řešíme fakt strašně hypotetickou situaci. zejména u solárního kola se stříškou je asi 100x důležitější, aby mě neodfoukl vítr ze strany (a tady stříška která bude 140 místo 210 cm zmenší rameno páky na 2/3 takže síla se kterou se budou rvát 4/9 - méně než poloviční), než hypotetická kolize s autem (ke které nesmí dojít)

    pravda, měl jsem kolizi s otevřenýma dvířkama traktoru (stojícího), v Albánii. To bylo díky tomu, že jsem pořádně neviděl na cestu a ta stříška ve výšce 210 cm do těch dveří vrazila (do jejich spodku). s nižší stříškou bych to v pohodě podjel.

    a samozřejmě.. většina kolizí s větvema, podjezdama, dveřema, apod. byla vždy proto, že jsem měl stříšku víš, než 2m. tedy snižení stříšky eliminuje spoustu kolizí především se stojícími objekty...

    jinak zadek mám 40+ cm nad zemí, tedy celé tělo bude asi o 50-60 cm níž, než na kole. to je prostě požadavek aerodynamiky.

    okolní svět se lehokolům bude muset přizpůsobit.. fakt mi nebaví, že já bych se měl pořád já přizpůsobovat nějakým dvoutunovým monstrům (kde se BTW sedí nad zemí cca stejně vysoko). lehokola jsou o tolik efektivnější než auta, motorky, natož pak konvenční kola, že je nesmysl, aby se nepoužívala, jen protože se pár lidí bojí

    zabít se můžu stejně kdykoliv jakkoliv, každý den (mimochodem se se fakticky živím lezením po střechách k anténám, takže proti tomu nějaké riziko kolize na lehokole je spíš k smíchu.. z hlediska čisté pravděpodobnosti jsem po smrti už dávno)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    hoďte na id ABDULAH někdo deku, nebo ho zabiju
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ach jo xchaosy.
    Dnes jsem meril sedadla v jake vysce je maji na kolech 90 a 100cm. Kdyz si sednu na to kolo se sedlem v 100cm co tak odpovida moji vysce pomerne standartnich 180cm,mam oci zhruba ve 155cm,temeno v 170,pokud sedim tak jak sedim kdyz jedu a neokusuju riditka. To jen k tvojim odhadum od klavesnice.
    Ale to podstatne: do tech 100cm mam jen nohy a v pripade,ze me srazi osobak, ten zbytek tela jde na kapotu,pasivni bezpecnost,nic vic nic min. jak velkou cast tema mas do 100cm ty?
    Tim padem ja na kole pri stejne srazce zboku pristanu na kapote,pravdepodobne mnohem vic v poradku nez nekdo kdo se rozplacne o celo auta a sklouzne mu pod kola. Tod vse co jsem chtel rict a prestan se kroutit
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: uznej ze jses na to proste vybod a zdejsi otazky te dostali. Kecas kraviny jak malej fracek co je zaskocenej maminkou s rukou pod perinou :-D Ty vole uz dospej. Proste uznej ze jsis chtel splnit sen, podcenils to a ted to bude tezky to dat do nejaky formy. Kdyz se tomu postavis celem a ne hlavou v tvem pripade prdeli tak to das. Ono kdyby jsi uznal ze jsi udelal chybu tak te nikdo pranyrovat nebude. Myslim si ze ti i spousta lidi rado poradi. Pokud ovsem radi a ty na to i tak seres tak se nediv ze to pak vypada takhle ... Jednoduche :-) Chapu ze je tezke si priznat chybu ale lide chybuji dene a je jen na tom jak se k tomu postavi :-D :-P Den kdy neudelam alespon jednu chybu pro me nema vyznam - nic noveho jsem se neaucil :-)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    lehokola obecně jdou nahoru:
    Lehokola v Česku: nesnadná cesta, velké cíle « Alternativní cyklistika
    http://www.alternativni-cyklistika.cz/lehokola/lehokola-v-cesku-nesnadna-cesta-velke-cile/

    s bezpečností je ten problém, že nejsou moc vidět, musí mít praporek, apod. (u mě je aspoň jasné,že budu mít praporek na konstrukci solární stříšky a zadní okraj stříšky bude i jinak velmi výrazně označený)

    10 Reasons A Recumbent Road Bike is the Best Choice
    http://www.icebike.org/10-reasons-a-recumbent-road-bike-is-the-best-choice/
    And if you do crash one it’s your feet that will take most the impact, as opposed to your head. Speaking of which, it’s almost impossible to go over the handlebars in the event of an accident.

    Recumbent Bicycle and Trike Safety | The Recumbent Gourmet
    http://recumbentgourmet.com/cycling-and-bike-tours/cycling-safely/
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: takhle třeba kdyby se třeba něco zdeformovalo a pohltilo kinetickou energii - a jsme zase u toho, ze xchaos jako opicka opakuje odporny termity, ktery se nasprtal na wikipedii, ale vubec nechape kontext. Ta tvoje striska drzi na tyckach, ktery s trochou snahy dokazu ohnout pres koleno? Konstrukce kola je jakz-tazk pevna aby udrzela tebe a naklad a mozna ani to ne? A tohle by podle tebe melo mit schopnost svoji "deformaci" nejak zasadne pomoct, kdyz te trefi dvoutunovy auto v 70km/h? Proboha, to je proste idiocie. Podivej se, jak vypadaj deformacni zony normalnich aut po relativne mirnejch bourackach a zkus aspon trochu premejselt o tom, jak by ti pomohla "deformace" tech tvejch par tycek a trubek...

    ale jako vytvořit dojem "lehokola jsou nebezpečná, pojďme je zakázat" je jistě důležité - a dosly argumenty, takze je potreba vytahnout strawmana, ze nekdo chce zakazat lehokola. Klasickejch xchasovskej argumentacni faul.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: hlavu budu mít tak cca 120 cm nad zemí. cyklista sedí nad úrovní zadního kola, ale rohozdně ne 2x výš, než tokolo - tedy cca tak asi 90 cm (počítám). (naopak na silničních kolech se jezdí dost v předklonu, takže 2m nad zemí je hlava jen při jízdě na standardním vzpřímeném kole)

    ale jako vytvořit dojem "lehokola jsou nebezpečná, pojďme je zakázat" je jistě důležité.. zvlášť když někdo tak nebezpečný jako moje maličkost se rozhodne rafinovaně spáchat sebevraždu tím, že si pořídí lehokolo...

    mě ten mainstream prostě fakt jen nebaví. je neuvěřitelně nudnej. I z celkem zábavný a vtipný věci se stane nekonečná ubíjející nuda, pokud se z ní stane mainstream (asi to tak bude i s lehokoly, počítám)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    Linkos : Zase v zemich, kudy vede sun trip, maj starý auta sovětsky produkce. Tam je jedno na čem pojeded
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: takhle třeba kdyby se třeba něco zdeformovalo a pohltilo kinetickou energii? to by bylo, co... (a ideálně aby to nebyly moje nohy ani jiný kus těla)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: okecavas to hezky.
    Dobre rozdelme si to na dve casti ty naraz do neceho.
    A ty srazka s vozem.
    Pokud ty nebo cyklista,pripadne motorkar do neceho najedete,je tam takovych moznosti co se stane,v jakych rychlostech a do ceho predevsim osoba narazi,ze bych to nechal stranou. Muzes spadnout v 10km hlavou na vystouply kus patniku a rozbit si hlavu a stejne tak muzes ve 90km vyletnout ze silnice nic netrefit a jen se dokutalet polem,trochu potlucen,ale ok. Na druhou stranu motorkari preci jen maji povinou helmu a mnozi dnes nosi i ochranu patere.

    Druhy priklad,ty vs auto. Cim nize sedis,tim je vetsi pravdepodobnost,ze skoncis pod koly. To nijak neokecas. A nepomuze ti ani par kulatinek,schvalne se mrkni na fotky jak dopadaj prejeta kola.
    V tomhle pripade je celkem jedno jakou jedes rychlosti,dulezitejsi je rychlost auta,jeho typ atd.
    Srazku nakladakem neprezije ani cyklista ani ty. Srazku osobakem prezije pravdepodobneji cyklista,protoze je vetsi pravdepodobnost ze skonci na kapote,nez nekdo kdo sedi skoro na zemi a hlavu ma zhruba ve vysce kde konci cyklistova spodni cast tela. Nepomuzou ti zadne slabe tycky drzici solar. Snad kdyby si byl pripoutan ke kolu a obalen ramem jako se montuje do zavodnich aut,tak budis,ale to ty nemas a ani bys to neuvezl
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: já o kolizích přemýšlím hodně.. hlavně si nechci zapíchnout řídítka někam a tak. Obecně lowracery jsou ještě méně rozšířený, než běžný lehokola... takže statistika nehod bude asi skoro neexistující. Jisté je, že z lowraceru se padá z daleko menší výšky, než z lehokola... z lehokola padáš z výšky kolem 50-60 cm, typicky, a to už je trochu znát (a vzhledem k nestabilitě se z nich prostě padá i bez kolize)

    Kolize je samozřejmě průser.. a v čím větší rychlosti, tím větší průser. Přeletět přes řídítka mimo silnice ale taky není úplně řešení (u vzpřímenýho kola). Jsou situace, kdy to, že zůstanu víceméně nějak "zaseklý" na tom lowraceru, by mě mohlo i pomoct (např. že hnu ze silnice do nějakýho křoví či spíš kamení, na mé trase... a ta konstrukce kola prostě nějak narazí do okolného prostředí první a "prorazí mi cestu").

    Velká neznámá je v tomhle rigidita solární stříšky.. ale pokud se to nerozpadne hned jak se na to někdo křivě podívá, tak podle mě mít něco nad hlavou může bezpečnost zvýšit (např. při úplném překlopení na střechu jsem přeci jen aspoň trochu chráněný - dokud se stříška teda udrží v jednom kuse a zafunguje jako jakýsí "štít", který se pohybuje stejně rychle jako já a já padám pouze z cca 60 cm výšky na tenhle "štít", místo abych se na něco přímo napíchl)

    zase: zadní kolo veze asi 2/3 nákladu, takže šance, že se to překlopí nějak přes přední kolo dopředu není ve velké rychlosti moc dobrá. Spíš přední kolo vystřelí nahoru nebo do strany. A samozřejmě katastrofický scénáč "do strany a pod kola" prostě vyloučit nejde. Vzpěry stříšky budou u základů ocelové, ale budou dost nad úrovní nohou a prostě moje šance v případě pádu pod kola budou dost blbé (ale to prostě na každém kole a v podstatě i na motorce... pravděpodobnost kolize souvisí spíš s otázkou, jakou část cesty vůbec jezdec jede nějakou nebezpečnou rychlostí vůči kolemjedoucím vozidům, a tady zase .. základ bezpečnosti je uhnout na nějaký liduprázdný silnice ve stepi, kde tě max. jednou za hodinu mine náklaďák, před kterým taky uhneš co to půjde)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: mzslis ze tu katapultaz prezije? To zrychleni bude sileny ... mu to zarazi prdel do hlavy. Ted ale jak nad tim premejslim :-D Jestli uz to nahodou nezkousel :-D
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    LINKOS: tak rikal ze je technologicky napred, treba si tam da katapult na sedacku
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: a napadlo te,ze ta pasivni ochrana je prave spise do mest,aby v te padesatce te povalil pokud mozno na kapotu,nez aby si zklouznul pod kola. Ono srazky v 90km/h uz jsou zas o rad jinde v sanci na preziti... Takze tam kde cyklista jeste to pravdepodobne rozchodi,uz lehokolar ma podstatne vetsi sanci ze ne. Ono to prejeti je mnohem horsi nez pad na kapotu ktera je na to uspusobena a kdyz sedis takle nizko tezko pujdes vrchem.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: To je dost blba vymluva z toho, ze proste nahodne placas nesmysly (v lepsim pripade, v horsim pak vedomne lzes).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam