LINKOS: hele, já k tomu řeknu asi to, že jsem měl na kole nespočet problémů včetně menších karambolů ... ale nikdy, nikdy jsem se nestřetl s autem tak, abych skončil na kapotě
takže řešíme fakt strašně hypotetickou situaci. zejména u solárního kola se stříškou je asi 100x důležitější, aby mě neodfoukl vítr ze strany (a tady stříška která bude 140 místo 210 cm zmenší rameno páky na 2/3 takže síla se kterou se budou rvát 4/9 - méně než poloviční), než hypotetická kolize s autem (ke které nesmí dojít)
pravda, měl jsem kolizi s otevřenýma dvířkama traktoru (stojícího), v Albánii. To bylo díky tomu, že jsem pořádně neviděl na cestu a ta stříška ve výšce 210 cm do těch dveří vrazila (do jejich spodku). s nižší stříškou bych to v pohodě podjel.
a samozřejmě.. většina kolizí s větvema, podjezdama, dveřema, apod. byla vždy proto, že jsem měl stříšku víš, než 2m. tedy snižení stříšky eliminuje spoustu kolizí především se stojícími objekty...
jinak zadek mám 40+ cm nad zemí, tedy celé tělo bude asi o 50-60 cm níž, než na kole. to je prostě požadavek aerodynamiky.
okolní svět se lehokolům bude muset přizpůsobit.. fakt mi nebaví, že já bych se měl pořád já přizpůsobovat nějakým dvoutunovým monstrům (kde se BTW sedí nad zemí cca stejně vysoko). lehokola jsou o tolik efektivnější než auta, motorky, natož pak konvenční kola, že je nesmysl, aby se nepoužívala, jen protože se pár lidí bojí
zabít se můžu stejně kdykoliv jakkoliv, každý den (mimochodem se se fakticky živím lezením po střechách k anténám, takže proti tomu nějaké riziko kolize na lehokole je spíš k smíchu.. z hlediska čisté pravděpodobnosti jsem po smrti už dávno)