• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ale musis uznat,ze "nemas argument proti" si krapanek prepisk :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Předběhnout dobu prakticky o 40 let - to už se počítá!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: auta mají spotřebu fosilních paliv. elektromobily nebudou hned tak levný. na kolech se zapotíš tak jako tak.. a vzpřímená elektrokola prostě mají zbytečně velký odpor vzduchu a při 45 km/h je to znát víc, než u konvenčního kola

    potřebný výkon pro konvenční elektrokolo při max. povoleného rychlosti je cca 700W. pro elektrické lehokolo to i dle simulátorů vychází někde kolem 400W (já plánuju při 33 km/h cca 200W.... ale uvidíme co reálně naměřím..)

    Sir Clive Sinclair a já to vidíme jednoznačně :-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: "Je to pohodlné, rychlé, efektivní, elegantní, lidé si budou sedat do měkkého, skoro jak v autě - prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil (jen ty nehody.. ale tam bude samozřejmě potřeba, aby nebyly, a pokud ano, tak aby nebyly fatální)"

    No na to mi reknou,ze je auto rychlejsi,pohodlnejsi a ze jaksi neposuzujou komfort podle toho jestli sedi mekce(skus si dat gauc nekam na ulici a zjistime,jestli je to stejne pohodlne jako doma-podle tebe by byt melo stejne-sedis mekce):-). O bezpecnosti kterou se mi ti doufam aspon okrajove vysvetlit ani mluvit nebudu.
    S tim u nich neuspejes.
    Dobre, argumenty proti:bezpecnost, nosnost, objem prostoru na prepravu osob a zbozi a pouzitelnost, dojezd,teplotni komfort,komfort za deste a vetru... Fakt nemam argument proc je auto lepsi nez solarni lehokolo.
    Jako kdybys napsal spalovani neobnovitelnych zdroju,budis, asi bych namitl,ze si ji taky pouzil k vyrobe toho sveho kola i solaru,ktery ti tam pravdepodobne zas tak dlouho pri pouzivani na kole nevydrzi,ale furt by to bylo lepsi nez ty nesmysly.

    Hele a jak to je s tou efektivitou vyuziti kremiku a energie na vyrobu solaru,kdyz si ten predchozi zlikvidoval... Takove mrhani...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: jj.... vezmu si s sebou jedno- a pětidolarové bankovky a flašku vodky. v Kazachstánu člověk nikdy neví :-) (a co teprve jestli na Bajkonuru dezertuju ze závodu a odchýlím se ze stepi rovnou na Mars!)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: ja ti drzim palce. jen mam strach aby si se nam neztratil nekde v kazachstanu. pro jistotu si porid nejakou prirucku o preziti v divocine. pomuze ti to si obstarat jidlo a pristresi kdekoliv
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jj, tříkolky jsou nejlepší. určitě mě porazej. a vůbec to kolo mám špatný.. zbytečně odpružený a bůhví, jestli vůbec vyjedu.

    (máte radost? takhle mám psát? :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: no jo no a prave proto chci trikolku :-))) troliku ono jde i o to ze te to snadneji shodi :-P

    CYBERHIPPY: ma i lepsi ram :-))) a je to trikolka :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil - skoda, ze realita ma ocividne krapet jinej nazor. Lehokola existujou uz janevimkolik desitek let a presto porad nic moc. Zvlastni, kdyz "neexistuje zadnej argument, kterej by je zastavil". Asi nejaka konspirace 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: efektivnější jsou ve spotřebě energie. Cena elektromobilů půjde dolů jen pomalu.. sériová výroba to zlepší, ale jakmile bude dost stojanů, tak zase poroste poptávka a tím pádem se ty ceny budou dost dlouho držet tam, kde jsou teď.

    Elektrokola vyřeší velkou část situací individuální mobility i bez auta nebo motorky. A elektrické lehokolo je logický vývoj elektrokol - nabízí daleko menší spotřebu a tím v podstatě téměř dvojnásobný dojezd při stejné rychlosti (protože součinitel odporu může v podstatě klidně i poloviční)

    Je to pohodlné, rychlé, efektivní, elegantní, lidé si budou sedat do měkkého, skoro jak v autě - prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil (jen ty nehody.. ale tam bude samozřejmě potřeba, aby nebyly, a pokud ano, tak aby nebyly fatální)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...chaosova konkurence ...uchytenie panelov vypada elegantne ;o)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: panely my spadly v roce 2015 z daleko větší výšky po cestě asi tak 20x, děkuji za starostlivost (ano - právě proto sem se rozhodl je dát tentokrát výrazně níž a opatřit si daleko lepší stojany na stříšku)

    Obecně, vzpěry stříšky budou tentokrát mít tvar něco mezi V a U - takové jako V se širokou základnou. Šířka téhle základny se momentálně řeší - ale měla by být taková, aby se při pádu do strany kolo opřelo o tu vzpěru a ne o stříšku. V tom místě bude samozřejmě nějaký gumový špunt, nebo možná molitanové polstrování, nebo něco - prostě bude snaha, aby to sebou při pádu netřísklo plnou vahou o zem, jako to dělala ta bambusová verze.

    stříška trčí 40 cm do stran ve výšce cca 130-140 cm (budeme dolaďovat - jde hodně i o výhled). "ramena" na kterých budou připevněné nožičky stříšky, budou přesně v poloviční výšce (popravdě - dost přesně). V tom případě musí vyčnívat do boku více než 20 cm (protože věta o podobnosti trojúhelníků), aby se celé kolo opřelo o tato ocelová "ramena" (vepředu v místě připojení osy přední vidlice na "krk" a vzadu na nosiči) a ne o hliník nebo o stříšku.

    Jak vidíš, tak současně tato min. 40 cm široká ocelová ramena vepředu a vzadu budou v případě pádu vytvářet určitou bariéru, která mi sice vzadu moc nezachrání, ale vepředu má slušnou šanci opřít se způsobem, který zabrání předku kola nacpat se minimálně pod osobák, když ne pod náklaďák). Kolo se v ten moment začne stáčet do strany (částečně se ale bude rám i ohýbat a deformovat, protože příčné příhrady nejsou po celé délce).. a tomu, aby se mi pod kola dostala zadní část těla, by měly zabránit mj. zavazadla, která budou mírně širší, než moje tělo: měl by se tam udělat "špunt", který se celý nenacpe pod auto a bude mě sunout po silnici (opět: tomu, aby mi to rozdrtilo spodní nohu, by mělo zabránit to ocelové rameno vepředu a řídítka, která se v tenhle moment taky už opřou o zem... dodám obrázek na boku ležícího kola, aby to bylo jasnější...).

    po pádu kola do boku kolama (a nikoliv stříškou) dopředu by vlastně zrychlení po plném nárazu měla pohltit sedačka - bude to bůhvíkolik g kolmo zezhora, nic příjemného, ale současně asi ve směru, kdy mám nejlepší šanci to ustát (minimálně pokud to auto bude už skoro stát na místě... což se snad dá doufat, že by třeba trochu brzdilo...)

    (současně taky uvažuju zachytit za ta přední ramena nějakou formu kombinace blatníku a aerodynamického štítu... ale spíš jen experimentálně, kvůli proměření spotřeby... ne že bych si od toho něco skutečně sliboval)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tu studii jsem ti poslal aby jsi videl co je potreba nez to postavis. Ne to delat obrqcene. Poslal jsem ti to video proto, ze tebe muzou prevazit panely a rozflakas je. Hihi kineticka energie je svine. Ale ber to jen jako troleni ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: proboha, proč sem pouštíš video jak někdo spadl z 20 cm do bláta? :-)

    jinak tam ten Supersonic je hezký nápad, jak spojuje řídítka a přední nápravu. Ale přeci jen je tam jezdec asi 20 cm blíž k zemi, než budu já.. a já si nechci odřít lokty, naopak mít ruce výš nad zemí na lehokole docela usnadňuje přenášení váhy (ono by s lehokolo nemělo balancovat přenášením váhy... ale to platí o opravdové _leho_ -kolo, to moje je spíš "sedokolo", kompromisní uspořádání... jak kvůli bezpečnosti, tak kvůli světlosti, nutné pro průjezd terénem)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: https://www.youtube.com/watch?v=u1r4H5awPy0
    Recumbent crash
    https://www.youtube.com/watch?v=PBL3raeL94o

    LOWRACER SUPERSONIC - THE CREATION
    https://www.youtube.com/watch?v=NE60Z6_P9To

    Crash in the desert
    https://www.youtube.com/watch?v=Xob45AAv-vM

    ukaz mi blbecku jak bys tohle prezil na lehokole :-D https://www.youtube.com/watch?v=wTw95pqYs1w

    Prosim te uz ho postav at je klid :-DDD
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: bocni naraz,treba kdyz ti nekdo neda prednost? Jo aha to se ti na kole stat nemuze,to se stava jen autum...
    Jo bocni naraz je nepravdepodobny,tak hodime pohadku o nastrceni strechy pod auto,jasne vse ok.
    Jasne cyklista na kole je videt mnohem hur nez plocha strecha zhruba v urovni oci,jasne ta se prehlidnout neda,to da rozum.

    Muzes mi jeste vysvetlit tu efektivitu lehokol oproti autum,zvazuju,ze bych doporucil vsem sousedim aby na tom jezdili do prace,jen potrebuju tvoje skvele argumenty abych jim to mohl poradne vysvetlit.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: heled abys na me nemusel hazet deku jeste trosku pridam :-) https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=7018
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: LOL
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: boční náraz je průser. na druhou stranu, v jaké situaci se dostanu bokem pod auto?

    bokem můžu zavadit o auto ze stranu - a pak je žádoucí, aby mi to odhodilo do pangejtu a ne pod kola (oproti běžnému lehokolu budu mít na stříšce vepředu takový jako "pluh"..myšlený spíš na ochranu hlav a těl kolemjdoucích, ale že jo...)

    čelem můžu čelit čelní srážce. pak jsem stejně v háji, ale dá se bavit o deformační zóně. ovšem náraz bude málokdy zcela kolmý a pak samozřejmě, zadní část kola bude mít tendenci pokračovat dopředu (přes hlavu to nepůjde.. takže doleva či doprava).

    nedovedu odhadnout, co v ten moment udělá střecha, ale tím, jak je lehčí, tak není pravděpodobné, že by to chtělo padat střechou dolů. paradoxně by ale střecha mohla vydržet aspoň něco... za cenu deformace těch trubek..ale trubek je 8 a pokud by se mi podařilo spadnout pod kola střechnou napřed (uznávám - není to pravděpodobné) tak by mi to prostě mohlo hrnout před sebou, místo převálcovat (tedy... snad v menších rychlostech). Stříška je široká 80 cm a nějakou pevnost mít bude - nebude samozřejmé, že by se hned zmuchlala pod kola, bez sebemenšího odporu.

    každopádně: pod kola aut prostě raději nepadat, to je dost jasné. pořád se domnívám, že budu v podstatě rozměrnější vozidlo, než běžné kolo, a že budu koneckonců vidět víc (ve výšce 140 cm budu mít dvoumetrovou střechu - zatímco běžný cyklista tam má jen tělo a jeho viditelnost závisí na tom, jak moc křiklavě je oblečený)

    Pro srovnání - střecha běžného auta není o moc výš a s tou plochou to taky není zanedbatelné. pro řidiče kolemjedoucích aut budu větší objekt v zorném poli, než většina cyklistů.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Pravda boli co? heh proste fail a zpet k prknum :-) Sam jsem ti psal co jsme vse podstoupil pri tom abych vubec zjistil zda to kolo muzu dat do kupy atd ... A potom jsem sklopil hlavu a nechal to byt. ZKus to take :-)))

    Crash testy meho vozu :-) Mam tu dvojku :-) https://www.youtube.com/watch?v=JreLL9M1d8A
    ted kolo vs auto https://www.youtube.com/watch?v=KsivCHB_zzk
    testy kola - https://www.youtube.com/watch?v=PPI7BQ5Ke1c
    hihi - https://www.youtube.com/watch?v=Kus5RGt1mrE

    No a ted si predstav jak dopadne to tvoje ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam