• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    jj, tříkolky jsou nejlepší. určitě mě porazej. a vůbec to kolo mám špatný.. zbytečně odpružený a bůhví, jestli vůbec vyjedu.

    (máte radost? takhle mám psát? :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: no jo no a prave proto chci trikolku :-))) troliku ono jde i o to ze te to snadneji shodi :-P

    CYBERHIPPY: ma i lepsi ram :-))) a je to trikolka :-)
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil - skoda, ze realita ma ocividne krapet jinej nazor. Lehokola existujou uz janevimkolik desitek let a presto porad nic moc. Zvlastni, kdyz "neexistuje zadnej argument, kterej by je zastavil". Asi nejaka konspirace 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: efektivnější jsou ve spotřebě energie. Cena elektromobilů půjde dolů jen pomalu.. sériová výroba to zlepší, ale jakmile bude dost stojanů, tak zase poroste poptávka a tím pádem se ty ceny budou dost dlouho držet tam, kde jsou teď.

    Elektrokola vyřeší velkou část situací individuální mobility i bez auta nebo motorky. A elektrické lehokolo je logický vývoj elektrokol - nabízí daleko menší spotřebu a tím v podstatě téměř dvojnásobný dojezd při stejné rychlosti (protože součinitel odporu může v podstatě klidně i poloviční)

    Je to pohodlné, rychlé, efektivní, elegantní, lidé si budou sedat do měkkého, skoro jak v autě - prostě nemáš argument, která by lehokola zastavil (jen ty nehody.. ale tam bude samozřejmě potřeba, aby nebyly, a pokud ano, tak aby nebyly fatální)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...chaosova konkurence ...uchytenie panelov vypada elegantne ;o)

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: panely my spadly v roce 2015 z daleko větší výšky po cestě asi tak 20x, děkuji za starostlivost (ano - právě proto sem se rozhodl je dát tentokrát výrazně níž a opatřit si daleko lepší stojany na stříšku)

    Obecně, vzpěry stříšky budou tentokrát mít tvar něco mezi V a U - takové jako V se širokou základnou. Šířka téhle základny se momentálně řeší - ale měla by být taková, aby se při pádu do strany kolo opřelo o tu vzpěru a ne o stříšku. V tom místě bude samozřejmě nějaký gumový špunt, nebo možná molitanové polstrování, nebo něco - prostě bude snaha, aby to sebou při pádu netřísklo plnou vahou o zem, jako to dělala ta bambusová verze.

    stříška trčí 40 cm do stran ve výšce cca 130-140 cm (budeme dolaďovat - jde hodně i o výhled). "ramena" na kterých budou připevněné nožičky stříšky, budou přesně v poloviční výšce (popravdě - dost přesně). V tom případě musí vyčnívat do boku více než 20 cm (protože věta o podobnosti trojúhelníků), aby se celé kolo opřelo o tato ocelová "ramena" (vepředu v místě připojení osy přední vidlice na "krk" a vzadu na nosiči) a ne o hliník nebo o stříšku.

    Jak vidíš, tak současně tato min. 40 cm široká ocelová ramena vepředu a vzadu budou v případě pádu vytvářet určitou bariéru, která mi sice vzadu moc nezachrání, ale vepředu má slušnou šanci opřít se způsobem, který zabrání předku kola nacpat se minimálně pod osobák, když ne pod náklaďák). Kolo se v ten moment začne stáčet do strany (částečně se ale bude rám i ohýbat a deformovat, protože příčné příhrady nejsou po celé délce).. a tomu, aby se mi pod kola dostala zadní část těla, by měly zabránit mj. zavazadla, která budou mírně širší, než moje tělo: měl by se tam udělat "špunt", který se celý nenacpe pod auto a bude mě sunout po silnici (opět: tomu, aby mi to rozdrtilo spodní nohu, by mělo zabránit to ocelové rameno vepředu a řídítka, která se v tenhle moment taky už opřou o zem... dodám obrázek na boku ležícího kola, aby to bylo jasnější...).

    po pádu kola do boku kolama (a nikoliv stříškou) dopředu by vlastně zrychlení po plném nárazu měla pohltit sedačka - bude to bůhvíkolik g kolmo zezhora, nic příjemného, ale současně asi ve směru, kdy mám nejlepší šanci to ustát (minimálně pokud to auto bude už skoro stát na místě... což se snad dá doufat, že by třeba trochu brzdilo...)

    (současně taky uvažuju zachytit za ta přední ramena nějakou formu kombinace blatníku a aerodynamického štítu... ale spíš jen experimentálně, kvůli proměření spotřeby... ne že bych si od toho něco skutečně sliboval)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tu studii jsem ti poslal aby jsi videl co je potreba nez to postavis. Ne to delat obrqcene. Poslal jsem ti to video proto, ze tebe muzou prevazit panely a rozflakas je. Hihi kineticka energie je svine. Ale ber to jen jako troleni ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: proboha, proč sem pouštíš video jak někdo spadl z 20 cm do bláta? :-)

    jinak tam ten Supersonic je hezký nápad, jak spojuje řídítka a přední nápravu. Ale přeci jen je tam jezdec asi 20 cm blíž k zemi, než budu já.. a já si nechci odřít lokty, naopak mít ruce výš nad zemí na lehokole docela usnadňuje přenášení váhy (ono by s lehokolo nemělo balancovat přenášením váhy... ale to platí o opravdové _leho_ -kolo, to moje je spíš "sedokolo", kompromisní uspořádání... jak kvůli bezpečnosti, tak kvůli světlosti, nutné pro průjezd terénem)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: https://www.youtube.com/watch?v=u1r4H5awPy0
    Recumbent crash
    https://www.youtube.com/watch?v=PBL3raeL94o

    LOWRACER SUPERSONIC - THE CREATION
    https://www.youtube.com/watch?v=NE60Z6_P9To

    Crash in the desert
    https://www.youtube.com/watch?v=Xob45AAv-vM

    ukaz mi blbecku jak bys tohle prezil na lehokole :-D https://www.youtube.com/watch?v=wTw95pqYs1w

    Prosim te uz ho postav at je klid :-DDD
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: bocni naraz,treba kdyz ti nekdo neda prednost? Jo aha to se ti na kole stat nemuze,to se stava jen autum...
    Jo bocni naraz je nepravdepodobny,tak hodime pohadku o nastrceni strechy pod auto,jasne vse ok.
    Jasne cyklista na kole je videt mnohem hur nez plocha strecha zhruba v urovni oci,jasne ta se prehlidnout neda,to da rozum.

    Muzes mi jeste vysvetlit tu efektivitu lehokol oproti autum,zvazuju,ze bych doporucil vsem sousedim aby na tom jezdili do prace,jen potrebuju tvoje skvele argumenty abych jim to mohl poradne vysvetlit.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: heled abys na me nemusel hazet deku jeste trosku pridam :-) https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=7018
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: LOL
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: boční náraz je průser. na druhou stranu, v jaké situaci se dostanu bokem pod auto?

    bokem můžu zavadit o auto ze stranu - a pak je žádoucí, aby mi to odhodilo do pangejtu a ne pod kola (oproti běžnému lehokolu budu mít na stříšce vepředu takový jako "pluh"..myšlený spíš na ochranu hlav a těl kolemjdoucích, ale že jo...)

    čelem můžu čelit čelní srážce. pak jsem stejně v háji, ale dá se bavit o deformační zóně. ovšem náraz bude málokdy zcela kolmý a pak samozřejmě, zadní část kola bude mít tendenci pokračovat dopředu (přes hlavu to nepůjde.. takže doleva či doprava).

    nedovedu odhadnout, co v ten moment udělá střecha, ale tím, jak je lehčí, tak není pravděpodobné, že by to chtělo padat střechou dolů. paradoxně by ale střecha mohla vydržet aspoň něco... za cenu deformace těch trubek..ale trubek je 8 a pokud by se mi podařilo spadnout pod kola střechnou napřed (uznávám - není to pravděpodobné) tak by mi to prostě mohlo hrnout před sebou, místo převálcovat (tedy... snad v menších rychlostech). Stříška je široká 80 cm a nějakou pevnost mít bude - nebude samozřejmé, že by se hned zmuchlala pod kola, bez sebemenšího odporu.

    každopádně: pod kola aut prostě raději nepadat, to je dost jasné. pořád se domnívám, že budu v podstatě rozměrnější vozidlo, než běžné kolo, a že budu koneckonců vidět víc (ve výšce 140 cm budu mít dvoumetrovou střechu - zatímco běžný cyklista tam má jen tělo a jeho viditelnost závisí na tom, jak moc křiklavě je oblečený)

    Pro srovnání - střecha běžného auta není o moc výš a s tou plochou to taky není zanedbatelné. pro řidiče kolemjedoucích aut budu větší objekt v zorném poli, než většina cyklistů.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: Pravda boli co? heh proste fail a zpet k prknum :-) Sam jsem ti psal co jsme vse podstoupil pri tom abych vubec zjistil zda to kolo muzu dat do kupy atd ... A potom jsem sklopil hlavu a nechal to byt. ZKus to take :-)))

    Crash testy meho vozu :-) Mam tu dvojku :-) https://www.youtube.com/watch?v=JreLL9M1d8A
    ted kolo vs auto https://www.youtube.com/watch?v=KsivCHB_zzk
    testy kola - https://www.youtube.com/watch?v=PPI7BQ5Ke1c
    hihi - https://www.youtube.com/watch?v=Kus5RGt1mrE

    No a ted si predstav jak dopadne to tvoje ...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: celo osobaku je vysoke zhruba 80-90cm. Takze to je zhruba uroven ktera rozhoduje,pokud mas tedy skutecne sedadlo ve 40 a nekecas, a mas zhruba jako ja,tak oci mas zhruba ve 110cm. Zakze tech tvejch "pouhych" 50-60cm je vcelku zasadnich.
    To proc to mas takhle mi je celkem jasny, jen jsem podotkl neco ohledne bezpecnosti a ty se kroutis ze mas deformacni zonu dlouhou jako auto a ze te ochrani pri bocnim narazu ty tycky co drzi solar.

    Zajimave... Okolni svet se bude muset prizpusobit lehokolum,proc? Asi protoze na necem takovem jezdi xchaos.
    V cem,ze jsou efektivnejsi nez auta a motorky? Pokud vim tak ty te jaksi dopravi mnohem rychleji z bodu A do bodu B a treba to auto celkem pohodlne bez slapani i v zime... Ale jasne je to mainstream,takze to xchaos nema rad
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: já k tomu řeknu asi to, že jsem měl na kole nespočet problémů včetně menších karambolů ... ale nikdy, nikdy jsem se nestřetl s autem tak, abych skončil na kapotě
    - No jasne. To ze se to TOBE OSOBNE nikdy nestalo, tak to neco znamena? Fail, fail, fail.

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: hele, já k tomu řeknu asi to, že jsem měl na kole nespočet problémů včetně menších karambolů ... ale nikdy, nikdy jsem se nestřetl s autem tak, abych skončil na kapotě

    takže řešíme fakt strašně hypotetickou situaci. zejména u solárního kola se stříškou je asi 100x důležitější, aby mě neodfoukl vítr ze strany (a tady stříška která bude 140 místo 210 cm zmenší rameno páky na 2/3 takže síla se kterou se budou rvát 4/9 - méně než poloviční), než hypotetická kolize s autem (ke které nesmí dojít)

    pravda, měl jsem kolizi s otevřenýma dvířkama traktoru (stojícího), v Albánii. To bylo díky tomu, že jsem pořádně neviděl na cestu a ta stříška ve výšce 210 cm do těch dveří vrazila (do jejich spodku). s nižší stříškou bych to v pohodě podjel.

    a samozřejmě.. většina kolizí s větvema, podjezdama, dveřema, apod. byla vždy proto, že jsem měl stříšku víš, než 2m. tedy snižení stříšky eliminuje spoustu kolizí především se stojícími objekty...

    jinak zadek mám 40+ cm nad zemí, tedy celé tělo bude asi o 50-60 cm níž, než na kole. to je prostě požadavek aerodynamiky.

    okolní svět se lehokolům bude muset přizpůsobit.. fakt mi nebaví, že já bych se měl pořád já přizpůsobovat nějakým dvoutunovým monstrům (kde se BTW sedí nad zemí cca stejně vysoko). lehokola jsou o tolik efektivnější než auta, motorky, natož pak konvenční kola, že je nesmysl, aby se nepoužívala, jen protože se pár lidí bojí

    zabít se můžu stejně kdykoliv jakkoliv, každý den (mimochodem se se fakticky živím lezením po střechách k anténám, takže proti tomu nějaké riziko kolize na lehokole je spíš k smíchu.. z hlediska čisté pravděpodobnosti jsem po smrti už dávno)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    hoďte na id ABDULAH někdo deku, nebo ho zabiju
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: ach jo xchaosy.
    Dnes jsem meril sedadla v jake vysce je maji na kolech 90 a 100cm. Kdyz si sednu na to kolo se sedlem v 100cm co tak odpovida moji vysce pomerne standartnich 180cm,mam oci zhruba ve 155cm,temeno v 170,pokud sedim tak jak sedim kdyz jedu a neokusuju riditka. To jen k tvojim odhadum od klavesnice.
    Ale to podstatne: do tech 100cm mam jen nohy a v pripade,ze me srazi osobak, ten zbytek tela jde na kapotu,pasivni bezpecnost,nic vic nic min. jak velkou cast tema mas do 100cm ty?
    Tim padem ja na kole pri stejne srazce zboku pristanu na kapote,pravdepodobne mnohem vic v poradku nez nekdo kdo se rozplacne o celo auta a sklouzne mu pod kola. Tod vse co jsem chtel rict a prestan se kroutit
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: uznej ze jses na to proste vybod a zdejsi otazky te dostali. Kecas kraviny jak malej fracek co je zaskocenej maminkou s rukou pod perinou :-D Ty vole uz dospej. Proste uznej ze jsis chtel splnit sen, podcenils to a ted to bude tezky to dat do nejaky formy. Kdyz se tomu postavis celem a ne hlavou v tvem pripade prdeli tak to das. Ono kdyby jsi uznal ze jsi udelal chybu tak te nikdo pranyrovat nebude. Myslim si ze ti i spousta lidi rado poradi. Pokud ovsem radi a ty na to i tak seres tak se nediv ze to pak vypada takhle ... Jednoduche :-) Chapu ze je tezke si priznat chybu ale lide chybuji dene a je jen na tom jak se k tomu postavi :-D :-P Den kdy neudelam alespon jednu chybu pro me nema vyznam - nic noveho jsem se neaucil :-)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam