LINKOS: rozhodně plánuju ten panel tentokrát nezničit, tomu věř. (Jinak klíčové slovo, na které kladu důraz, je autonomie - ne ekologie.... a ano, přepočet pořizovacích nákladů a počet ujetých km je nutné řešit, to je jasné)
(tuším, že kvůli tomu teď právě stavím to kolo odpružené... ale jsou lidi, co to nechtějí slyšet...)
Ano, staví mi to zkušení stavitelé kol. Samozřejmě moje požadavky na nízkou hmotnost pro ně není jednoduché splnit, ale příhradové rámy dělali i sami od sebe - já jsem si jen navymýšlel navíc ty trojúhelníky, dá se říct.
Příhradové rámy tohoto typu měli i staré motorky (a světe div se - novější typy motorek mají rámy prostorové dodnes, jen jsou více složené právě - z trojúhelníků)
Pokud evropská norma pro elektrokola do 45 km/h stanoví limit hmotnosti 35 kg, tak když víme, že pořádná baterka váží asi 5 kg a pořádný motor s rekuperací asi 7 kg vč. kola, tak nám vyjde, že rám a nepoháněné kolo a pláště se musí vejít do asi 23 kg (z toho jen ty pořádné Tour plus gumy budou mít kilo každá). A já tam ještě chci nacpat kromě baterky solární stříšku!!!
Takže to zadání není jednoduché.. ale vedlejší efekt je, že vznikne kolo, které se vejde do připravovaných celoevropských regulací, což je pro budoucí výrobu dost podstatný detail. A to, že je příhradový rám ocelový, to zase zlevňuje výrobu a zlepšuje opravitelnost (i když nebránil byc se v budoucnu ani hliníkovým příhradám).
Protože elektrokola budou trochu přísněji regulovaná, než běžná nemotorová kola, tak rozhodně kdokoliv by se chtěl vrhnout do sériové výroby, tak by si zlepšil komerční šance tím, že to bude konvertovatelné meezi lehoverzí a vzpřímenou cargoverzí (s nákladem za jezdcem, což je uživateli nejlépe hodnocené uspořádání, ale taky nejnáročnější z hlediska složitosti konstrukce). Cílím jedním rámem na 2 různé trhy (vlastně 3 - protože leho může být solární i nesolární).