• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Prius? bavíme se tu o top autu, automobilky co je několik desetiletí lídrem na trhu? A i tak to má do tabulkových hodnot dost daleko?
    Bavíme se o hybridu co stojí (ceny začínají na 3/4M) jako velmi slušný elektromobil, který jezdí za výrazně méně? Pokud bych jsi měl vybrat jdu do čistokrevného elektromobilu.

    Já jsem tu totiž původně psal o autech které v identickém provedení mají možnost volby. Tedy například u té zmiňované Toyoty je tím příkladem Yaris Cena hybridu o 100K více a spotřeba? Kombinace bez je 4,3 (i reálná) Ale reálná spotřeba u hybridu se pod 4l dostane jen stěží. Tedy na každých 1000km ušetřím 75Kč. Tedy prostá návratnost systému je 1 333 000Km? Jako Toyota je u mě etalon spolehlivosti, ale o tomhle mám pochyby, protože už jen ta baterie na rekuperaci se bude muset mnohokrát vyměnit za tu dobu. Navíc většina uživatelů to není schopna najezdit za dobu minimálně morální životnosti auta. Protože Za 60-120l co by tím musela většina z nás jezdit, už bude něco úplně jiného :-D

    Nicméně u stejného auta případ řidiče co má svůj život nastaven na permanentní zpoždění a jezdí brzda plyn bude mnohem zajímavější ve prospěch hybridu. Protože ten v tom samém autě dokáže jet o 2-3litry méně než bez hybridu. Tedy po ujetí 150-200k km se mu to vrátí...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: tak vse je o tom jak se to udela ... poruchovost je pry mala a napriklad u motoru EURO4 a 5 to dokaze jeste slusne ... pruser je ze naftaky prestavaji vyrabet a benzin je proste nenazranej ... Takze pokud ti jde o to ze je auto slozitejsi atd tak je to stejna kravina jako auto ciste na elektriku.

    Videl jsi co obsahuje vsechno takova baterka do auta? Jo jeste jedna vec - co myslis ze je nebezpecnejsi pri nehode? Nadrz benzinu nebo 500kilo baterek? A nekoukej moc na filmy ... auto jen tak nebouchne :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: To ale mluvíš o teorii. Teď mi řekni kolik ti to ušetří v praxi? dvě deci? A kolik to stojí, zabere místa, cena servisu a poruch navíc?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: asi neumim ridit jinak by jsi vedel ze hybrid se vyplati za techto pripadu:
    rozjezd
    elektronicka brzda - pribrzdovani a pomale brzdeni
    studene starty - do ohrati benzinu castecne pomaha - preci jen studeny motor trosku vic papa - klidne 3x vic :-D
    Ber ze vsechno co vede k mensi spotrebe a poskozovani je lepsi - pokud na to nespotrebujes vice energie nez to usetri :-D
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Budeš mít rekuperaci na kole? To se jak jsem psal nevyplatí ani u tramvají, které se neustále rozjíždějí a zastavují.
    Podle mě rekuperace nemá moc velký význam ani u elektromobilů, hybrid je podle mě absolutní nesmysl. To se vyplatí pouze u lidí co neumějí řídit.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jasne - s trenim pneumatik atd toho ziskam silene moc ... je ti jasne ze cim rychleji jedes tim vice energie te to stoji? A kolik ziskas jednim zabrzdenim? 20% 30% toho co potrebujes na rozjezd? Ono zisk rekuperace neni na proudu co zenes do baterek ale na celkove ucinnosti ... atd atd atd ...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    REDGUY: jen v jednom nesouhlasim. imho by to vypocitat nezvladl
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: ale co když bude solární panel na střeše levnější - a hlavně lehčí - než ekvivalent "kanystru" na elektřinu? - a greentardska idiocie pokracuje. Je uplne jedno, jestli bude "levnejsi a lehci", podstatny je, ze tvuj model "dojde mi energie, tak to necham NEKOLIK DNI stat a ono se to dobije" je proste vrcholne nepraktickej. Pro rozumnou dobu nabijeni je ten ekvivalentni kanystr jak velkej? Pul litru? Litr? Cili ve vysledku naprosto nulovej prinos.
    Jo, jasne, solar na strese je cute, protoze staci mozna na trochu klimatizace a dobijeni telefonu. Ale zdroj energie pro pohyb toho auta, byt sekundarni nebo i tercialni, to proste neni. Tesla ma 85kWh baterii a dojed 420km. Jakpak dlouho takovou baterku trva i treba jen na deset procent ze stresniho panelu v prumernym stredoevropskym pocasi? Takovouhle aritmetiku bys zvladnout mohl...
    CUKI
    CUKI --- ---
    tak soláry mají napevno kabely, takže sháním něco takového:
    Connector to the parallel connection one to four way - www.ledats.pl
    https://www.ledats.pl/...oria-do-paneli-i-kontrolerow/2683-connector-to-the-parallel-connection.html
    https://www.alibaba.com/...r-connectors_60669815410.html?spm=a2700.7724838.2017115.127.8712255LOT6UI

    prodává se to někde i u nás? Ideálně aby 4mm kabel byl jen u těch tří a ten 4 už by šel něčím širším...
    Nebo kdyby se to někde vyrábělo přímo na míru, tak aby ten vývodní kabel měl min 4m a konektor už nebude potřeba...

    Tohle asi neseženu co?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: rekuperaci mít budu, a důvodů, proč té energie nejde získat moc je u kola víc - důležitý je třeba maximální nabíjecí proud baterky (ten budu mít celkem velký)

    Tesla nezískává rekuperací zrovna málo (a dokonce i takový Nissan Leaf ledacos narekuperuje)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ANDY_WARHOL: ono by možná stačlio z provozu vyřadit idioty :-) spíš to skončí nějakým hybridem, rozšířením dnešních systémů částečné asistence řidiči.. prostě auto bude mít víc nástrojů, které převezmou kontrolu, když zjistí, že řidič se snaží zabít sebe nebo někoho jiného (a ano, bude s tím spousta etických problémů...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: ale co když bude solární panel na střeše levnější - a hlavně lehčí - než ekvivalent "kanystru" na elektřinu?

    v elektromobilu prostě nemáš nic jako "kanystr", se kterým by sis došel k nabíječce. V civilizovaných zemích se jistě objeví služba on-demand dobíjecích aut, které za tebou přijedou a dobijí tě buď z velké baterky (Tesla Semi?) nebo energocentrálou. Ale mimo dosah těchto služeb...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: heled kubik co jezdi zavodne dostal led svetlo co ma 10w hihi sviti to jak auto :-) za 1200 z ebay. Na technicke meri uhel a minimalni a maximalni svit. Uz jsem svetla brousil a vivnitr cistil. Homologace je i kvuli vnitrni konstrukci. To ze chodci dostanou reflexni vesty neznamena zvyseni rychlosti. A to ze nekdo sere na znacky a jede 90 tam kde litaj zvirata je na pojistovne. Osobne jak vidim v dalce tecky taktroubim a prepinam na potkavacky. Ta krava srnka utece.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to je prave to kouzelne, chodec se muze vyskytnout uplne na necekanych mistech,stejne tak cyklista. Maji udelat vse proto aby byli videt a nebo uhnout do prikopu. Je to v ramci jejich bezpeci a samozrejme i meho. Pokud pro to neudelaji aspon to zakladni,nejaky reflexni prvek(chodci),je spravne,ze dostanou pokutu,jednou to je ucasnik silnicniho provozu a je jedno,ze jde pesky.
    Je fajn kdyz podkaz chodce s baterkou,co sviti nejen sobe na cestu,ale hlavne ostatni o nem vedi,o to vic pak nechapu,kdyz potkam rodinku bez niceho.
    Zachranuje to zivoty.
    Na srnky se zas tak nesere u nas treba aplikuji nejake odpuzovace. Muzes zkusit jim vsem nandat reflexni prvky.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Jedna věc jsou chodci, ale stejně tak můžeš srazit lesní zvěř. Nebo jak by jsi to chtěl vyřešit? Má mít srnka taky reflexní vestu?
    CUKI
    CUKI --- ---
    LINKOS: Ano pokud je to za snížené viditelnosti v nepřehledném úseku je i 50 na místě. Jedna věc jsou chodci, ale stejně tak můžeš srazit lesní zvěř. Nebo jak by jsi to chtěl vyřešit? Má mít srnka taky reflexní vestu?:
    Stejně tak mi vadí podivné homologace osvětlení automobilů. Jako řeší se u toho každá pí.ovina a bez homologace (i kdyby to parametry splňovalo) dostaneš minimálně pokutu. Ale to, že ty auta mají rozdílné výkony osvětlení nikdo neřeší. Stejně tak je problém když jedeš proti takovému autu na kole, kde tak silné světlo není ani technicky možné. A nejde zdaleka jen o dálkové světla...
    Pokud jsi na silnici, kde se může vyskytovat zvěř nebo chodec, měl by jsi k tomu přizpůsobit rychlost. Pokud jezdíš tak rychle, že nedokážeš překonat statickou překážku na silnici, nejsi způsobilý vůbec řídit!

    To že někdo záměrně ty reflexní prvky jako chodec nemá, to už je jejich hloupost. Ale aby za to mohli být pokutováni znamená, že na ostatní zvířata prakticky se.eme! Protože tímto se akorát zvýší rychlost...

    ...Tak a teď jsem zvědavej na ty mínusy :-D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: to jako budem jezdit mimo vesnice 50? To s tou vestou zni jak nejaka planovana konspiracka. Uznej,ze chodec co neni videt je nebezpecny nejen sobe,ale i ostatnim,treba nehoda kdy to na posledni chvili strhnes,neustoji a skoncis ve strome. To same cyklista,uz jsem kdysi malem babku na kole srazil,tma ani odrazka ani svetylko.
    Na druhou stranu jsem v noci potkal i auto bez svetel,navic na rovince kde se rado predjizdi...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    ANDY_WARHOL: grafit hlinik titan atd - ale cena ...
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    dovedu si predstavit lehci auta, ale to bude az budou ridit vyhradne umela inteligence a lidssti ridici nebudou smet do provozu
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: skodovka prave ukazuje docela slusne :-DDD Kdyz budu mit 3 litrovej turbodiesel tak ti budu verit :-))) Ale s 1,2l motorem ne :-D

    Tak ono 1,9 s podobnym vykonem vychazi celkem podobne - kdyz nejezdis jako zenska :-P

    Automat co je treba i 9viti stupnovej s dvojtym hydrodynamickym menicem - radi 1 3 5? A na petku jak na automat mzslis jak?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam