• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ano, je to jen otočení kompresu v klimatizaci na druhou stranu.

    (ano, zažil jsem legendární cestu elektromobilem, která začala tím, že majitel hrdě zatopil, aby nám nebyla zima na hohy :) a TČ ten model neměl :-) u "předlitihiových" elektromobilů se to řešilo regulérně osazením webasto kamínek, určených hlavně pro obytná auta)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: ja ano - tohle pis cukimu :-D LOL
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: ano, normální auto je ale vytopené odpadním teplem motoru, kdykoliv je ti zima. Zkusil si někdy sedět v zaparkovaném autě s vypnutým motorem? A tušíš, že odpadního tepla je u elektromotoru výrazně méně, než u spalovacího motoru?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Nostalgie na kolech: Elektromobil Morgan EV3 se bude vyrábět sériově – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...-elektromobil-morgan-ev3-se-bude-vyrabet-seriove/sc-870-a-191164/default.aspx
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    Project Sunroof - How does solar work?
    https://www.google.com/get/sunroof/how-it-works/
    Project Sunroof
    https://www.google.com/get/sunroof
    Project Sunroof - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Project_Sunroof
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: hm xchaos ...

    odber tepla je roven izolaci ... par mm aerogelu a staci ti na vytopeni par W ... u normalniho auta nejak neni izolace zadna ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Jaký sila? Jaký hodnoty? Těch 52% účinnost? To je výpočet projektu na kterém byl výsledek 52%, já to nepočítal a o motorem vím absolutní minimum, já měl na starosti v Čestlicích pouze MaRku, IT a slaboproud. Nicméně jsem měl k tomu dost rozsáhlou dokumentaci, kde se s tím počítalo. Já si z toho vycucal pouze to co mě zajímalo a to bylo to, že nám to nic světoborného nepřinese, protože jako záloha systému je to zbytečně masivní a náchylné k nehodám a navíc dlouhodobé zálohovaní provozu je stejně k ničemu, když na zbytek není dostatek šťávy. Takže tohle všechno obstarává plynová kogenerační jednotka, ke které tu účinnost neznám, ale bude nepoměrně vyšší než nafta.

    No značně nevím, ale pokud to bude od motoru, tak ten bude pro jednoduchost pravděpodobně na zadní ose, takže to by asi bomba nebyla, to máš pravdu. Ale dost by mě zajímalo kolik to auto spotřebuje při těch -10°C energie na krytí TZ pro těch dejme tomu 18-20°C v interiéru? Podle mě to může žrát klidně kW, ale stačilo by málo aby se to zmenšilo třeba jen na pětinu i méně. To by ale musela bejt koncepce karoserie mnohem lépe řešená, ve prospěch obytné koncepce.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: ach jo ale ja chci ty sila videt a podlozeny :-D protoze jsem tve hodnoty nejak nenasel - asi hledam blbe.

    ANo u motoru nebudes mit - ale to je to co jsme psal - brat teplo po celem aute - coz znacne zesloziti system :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Měl jsem na stole materiál ke kogenerační naftové jednotce pro aquapark v Čestlicích. To byl rok cca 2007. Ta měla 52% a nebyl to žádnej zázrak. Nakonec se to vyřešilo plynovou, která kreje špičky dodávky EE.

    /činnost při -10°C nebude nic moc, ale pořád lepší než 1. Navíc pokud bereš přívod u motoru -10°C tam mít jen tak nebudeš ani u elektromobilu.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: https://cs.wikipedia.org/wiki/Spalovac%C3%AD_motor

    dej mi odkaz na ucinnost tech jednotek co maji mit udajne 50% :-) dekuji

    no tepepelne cerpadlo pri minus 10 ma jakou ucinnost? :-))) Ano muzes topit motorem kompresoru ...

    jezdils nekdy po trebový? 20cm slaneho bordelu s kaminkama ... po zime mas ze spodku sedreny i 4 vrstvy tlumexu az na plech :-DDD
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Takže u benzínu (asi i nafty) je to řádově 70% v podobě tepla? To je víc než jsem čekal. Mě přijde, že spalovací i zážehový motor z toho těch cca 50% dokáže získat. Když to porovnám s benzínovým vařičem, Kterej na jednom litru dokáže uvařit cca 30-50l vody a motor na stejné energii dokáže tu tunu šrotu přesunout nemalou rychlosti o 20km... :-) Jinak dieslové kogenerační jednotky mají účinnost přes 50% Měl jsem za to, že díky velikosti trhu jsou na tom automobilové motory líp.

    Moje Toyota jezdí na stejné soli jako tvoje auto. Navíc je velmi často u moře kde je vlhký slaný vzduch. A jde jedinej problém jsou zasolené brzdy. Navíc jezdím hodně i mimo zpevněné cesty, v podstatě dennodenně.
    Kamarád má přes 30l starýho golfa a ten si se rzí teprve začíná tykat. Dneska koupíš 70 procent pár let starejch aut a jsou na tom podstatně hůř. Třeba ti těch golfů.

    Proč by neměl elektromobit topit TČ? Klimu to mít stejně asi bude, tak proč by tím i netopil? Jako topit odporovou zátěží je podle mě prasárna.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Ale to clio neni v haji. Jen guma cepu a silentbloku ... A to neni kastle. Jezdi tvoje toyota po klasicke silnici kde je pul centaku soli? Pocitej ze benzinak ma 30 procent teoreticky. Zbytek teplo. No a elektromobil ze by topil tepelnym cerpadlem? No to asi ne ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Auta posuzuju jako celek nejen motor, protože to zkombinovat nemůžeš. a když už tam je slušnej vnitřek tak po postavěj do kastlí, která za deset let úplně shnije. Všechna čest starejm golfům. kterej pouze vybledl za 20let lak, nebo Volvo, které má kvalitní ocel snad stále.
    I když moje Toyota je v některých místech škráblá a ani tam za těch 12let není nejmenší známka rzi. Jediná koroze je na některých šroubech pod kapotou...

    jako 95% účinnosti elektromobilu? Ten motor vezme dost i když tam nedochází k výbuchu, je tam tření. A to teplo se dá zužitkovat skoro vše, když bude motor ve předu. Ale nemám představu kolik má taková kastle tepelné ztráty. Třeba se to konečně brzy začne měřit a obytňáky budou mnohem zajímavější.
    Jinak se tam tedy dotápí klimou? Klasické čerpadlo?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: mluvim o motoru ;-) jinak jako druhy majitel jsem na nem vymenil nad vse hihi uz se rozpadal material starim.

    Pocitej ze dnes se muze celej system vejid do 90 procent. Vcetne odporu baterie. spise bych to videl na 95. Problem je ze by jsi musel brat teplo vsude.prevadet ho do kabiny atd. Sranda je ze kdyzmrzne takpri topeni musim to clio davat na max protoze pri mem stylu jizdy se voda neohreje nad 70 stupnu. Sahara se mi jeste nezapla. Lol
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Tak nějak moc nevěřím tomu že jsi na Renaulta za 19let nešáhnul, to jsou jedny z nejvíce poruchových značek pod sluncem. I když ty starší asi byli lepší. Renault měl obecně relativně úsporné motory, ale ta spolehlivost...
    Fóbie 1,9SDi sic jsem ji nikdy neřídil, ale zato jsem jel za ní dost dlouhej úsek cesty na porovnání spotřeby. O něco málo víc (jen tak tak pod 6l) než Yaris a výkon dost žalostný. Jinak v pohodě levný auto, ale co vím na ta přední náprava nic nevydrží a furt něco měníš. Ani ložiska nic nevydržej. Prostě dát do auta které na to není dělané těžký motor je fakt katastrofa.

    No tak pokud topíš teplem přímo z baterie, tak si to dokážu představit jak to žere :-)
    Jde mi o to kolik ten motor toho tepla přirozeně udělá jízdou? To nemám ani ponětí.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: jo jen tak dneska jsem videl superb potkanej ve 40000 ... nevim co s tim bude pujdeme to rozdelat az po vanocich :-) Ale asi to nebude nic lacineho to opravit ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: mam 19 let stare clio a na motor jsem krome sestelovani ventilu nesahnul :-D kup si novej kocar s motorem od WV a uvidime :-D
    Fabie s 1,9 SDI jezdi za min nez moje 1,2 :-P nene ZIL je jiny motor ...
    Bingo - myslis si ze kdyby hral ze to nekam dojede? :-D Ano motor a elektronika elektromobilu zere hodne - najdi si kolik zere vyhrejvani baterii ...

    Proste nova auta nemuzes porovnavat s 19 let starou toyotou ani novou s EURO6 motorem ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Tak musíš si koupit auto a ne stavebnici na vyměňování dílů Po 30k se v normálním autě nemění nic. Rozvody se u většiny lepších aut nemění (řětěž) , pokud nenalítáš půl mega a nevytaháš ho. Mám 12l starou Toyotu a měním po 15k jen olej a filtr a několikrát jsem měnil žárovku.
    Nafta bez turba je sice mnohem spolehlivější než s turbem, ale taky žere jak ZIL.
    Ten Prius na 3/4M začíná a nemyslím, že by měl v základu vyhřívané sedačky. Popravdě bych takovou věc v autě nechtěl, čím míň bude mít zbytečností které se můžou pokazit tím líp. Těma zbytečnostma, budou ale podle mě obohaceny bohužel spíše ty elektromobily.
    Ale to topení mě teď trochu zarazilo, to motor elektromobilu tak málo hřeje, že je nutné přitápět baterií?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CUKI: no nevim proc diesel vyjde draz - uz jsi menil vstriky u benzinu? :-D A nemzsli si ze to neni ojedinely pripad kdy kvuli spatnemu benalu ........ Jestli myslis turbo tak ano to trpi u kratkych vzdalenosti ale myslis si ze to co cpou dneska vsude jako TSI atd je na tom lepe? Turbo benzin kde bezne odchzeji turba lidem z okoli po 30000? Retezy se meni stejne jako u meho reminku po 30000 atd atd atd??? To je vyhra opravdu ... SDI (bez turba) felicie co mame v praci na jezdeni po meste a okoli bude pri pravidelnem servisu spodku jezdit jeste za 20 let ... Par relatekj jednotka jen na motor a klasickej zubak a mechanicke vstrikovani ...

    Jeste pripocitej start stop - kde se spousta veci meni 2x casteji a vetsi baterka co jde drive do haje, vetsi altik co vice trpi ... Jo takovej altik chlazenej vodou to je strasne bezporuchova vec ...

    Velmi slusny elektromobil? Nevsiml jsem si ze velmi slusny elektromobil mi ujede s komfortem jako vyhrejvane sedacky atd nejak rozumnou vzdalenost. Ano pokud zijes z tabulkovych hodnot tak ano ale chci videt v zime elektromobil co mi za cenu priusu ujede alespon 50km ... Jestli najdes opravdu v praxi vyzkouseny elektromobil co mi da cestu do destne z vysokeho myta s topenim atd za cenu co porovnavas s priusem a jeste zpet tak prosim ... A neberu to ze timhle autem proste nejen jezdim 20km ci 30km ale v klidu si s nim dojedu do jeseniku atd ...

    Pokud budu brat u hybridu usporu na dalku - nedostanu se niz - to je logicky. Pokud budu brat usporu kratke trasy a treba jen nez vyjedu od baraku a projedu tim zasranym mejtem tak mam 2 rozjezdy do kopce se studenym motorem a pak kazdej prechod rozjezd ... Dneska jsem v mejte napocital odjezd od kamose az cedule mejto - 21 rozjezdu ... Neukazneni ciklisti a chodci pobihajici po silnici atd ... Tam uz to znat bude ...

    A nejezdim brzda plyn, u me docela najdes vosoupany synchrony a jak jsem zjistil budu muset vymenit tahla a mechaniku u prevodovky - osoupany silonovy cepy a spojka taky v lete uz pujde ... hihi

    Kdybcyh mel jezdit brzda plyn jsem se spotrebou na 12 a ne na 6 ...

    CUKI
    CUKI --- ---
    ABDULAH: Prius? bavíme se tu o top autu, automobilky co je několik desetiletí lídrem na trhu? A i tak to má do tabulkových hodnot dost daleko?
    Bavíme se o hybridu co stojí (ceny začínají na 3/4M) jako velmi slušný elektromobil, který jezdí za výrazně méně? Pokud bych jsi měl vybrat jdu do čistokrevného elektromobilu.

    Já jsem tu totiž původně psal o autech které v identickém provedení mají možnost volby. Tedy například u té zmiňované Toyoty je tím příkladem Yaris Cena hybridu o 100K více a spotřeba? Kombinace bez je 4,3 (i reálná) Ale reálná spotřeba u hybridu se pod 4l dostane jen stěží. Tedy na každých 1000km ušetřím 75Kč. Tedy prostá návratnost systému je 1 333 000Km? Jako Toyota je u mě etalon spolehlivosti, ale o tomhle mám pochyby, protože už jen ta baterie na rekuperaci se bude muset mnohokrát vyměnit za tu dobu. Navíc většina uživatelů to není schopna najezdit za dobu minimálně morální životnosti auta. Protože Za 60-120l co by tím musela většina z nás jezdit, už bude něco úplně jiného :-D

    Nicméně u stejného auta případ řidiče co má svůj život nastaven na permanentní zpoždění a jezdí brzda plyn bude mnohem zajímavější ve prospěch hybridu. Protože ten v tom samém autě dokáže jet o 2-3litry méně než bez hybridu. Tedy po ujetí 150-200k km se mu to vrátí...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam