• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ještě k těm rozměrům panelů: regule závodu povolují 2m2 (za jízdy) - pokud vezeš víc panelů, tak je už musíš vést složené, jako náklad. Ale právě ty 2m2 vybízí k tomu, aby člověk zkusil něco jiného, než přívěs.. u 3m2 by to bylo už celkem jasně daný...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: takhle to ovšem jede většina účastníků :-) nicméně vítěz ročníku 2015 bylo lehokolo bez přívěsu. (A lowrider má ještě lepší šanci, než lehokolo, z určitých důvodů.. třeba bezpečnost, tak např. nohama na zem je to 20 cm a ne půl metru...)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CUKI: to by slo :)
    QTvan mobility scooter caravan from breakdown company ETA
    https://www.eta.co.uk/2011/04/17/mobility-scooter-caravan-built-to-beat-royal-wedding-queues/

    ANDY_WARHOL: myslim, ze posledni kolo navrhoval v CADu s profi servismanem. na lehokola nejsem zvyklej tak by me zajimalo jak to se strechou jezdi. asi bych se na tom nejdriv bal, ale treba by ten pocit rychlosti bliz k povrchu casem prevazli :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CUKI: to mu asi nepomuze, kdyz uz ma to kolo postaveny, ale je pravda, ze mu to tu nekdo neco podobnyho psal uz na zacatku
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS:ANDY_WARHOL:
    Na ten suntrip bych vzal obyč kolo, do kterého bych dal středovej motor a k tomu si dodělal malej vozejk ve kterém by byli všechny věci na cestu a střechu by měl ze 3-4 klasickej panelů na šířku. Pak by se v tom dalo i spát a převážet vše potřebné. Střecha by dala ve špičce přes kW a s tím už se dá někam dojet...
    Lehokolo je děsně nebezpečné a nepohodlné v dopravě a soláry dát nad klasické kolo nad hlavu se rozumě nedá kvůli těžišti. Tohle by byl nízký vozejk kterej by měl střechu cca 3 x 1,6m a vejšku cca něco přes metr kam v noci nezaprší.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: kdybys mel na suntripu doprovodne vozidlo s generatorem, tak by si nemusel ani slapat :)
    ale pochybuju, ze ti to ukrmi slunicko dostatecne...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tomu říkám shakes-pearovský dialog, v tom videu (hint: jednotka je od PearControl :-)
    https://twitter.com/ArachneLabs/status/981587137601703937
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: me by zajimalo jak dela ten posuv
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: a světe div se, motor zůstal studený, řídící jednotka zůstala studená. Náhoda? Vedecka metoda v praxi 8))) "Ujel jsem s tim par set metru, v zime a ono to bylo studeny." 8)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    aha a jak se dela ten fazovej posuv? studena jednotka jebvlivem pouzitych soucastek a motor vlivem jinho pwm rizeni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ještě k předchozímu: indukční = asynchronní motory mají účinnost cca konstantní v širokém rozpětí otáček, pointa sinových jednotek by měla být řídit motor s permanentními magnety takovým způsobem, který se k tomuto blíží... tedy mělo by se mi to chovat spíš jako Tesla, než jako běžné elektrokolo s obdélníkovým buzením cívek motoru ... ale jako já fakt nevím, vím jen že mám v ruce prototyp od PearControl, kteří se tvářej jako dodavatel elektroniky pro českou armádu... takže uvidíme, jak obstojíme v soutěži s Frantíkama, Němcem, Švýcarem, belgickým týmem univerzity v Kentu, apod. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tak například jsem se s ní projel, při zkušebních jízdách - a světe div se, motor zůstal studený, řídící jednotka zůstala studená. A taky je zabudovaná v malinkatém kousku hliníku, skoro bez chlazení. Náhoda? (teda - ne, že bych jí neplánoval pro jistotu přišroubovat k něčemu, o co se bude chladit, ale...)

    (Myšlenka je taková, že pokud správně spočítáš, o kolik má proud předcházet napětí, tak udržíš motor v režimu blízkém indukčním motorům a nebudeš cívkama zbytečně topit... ale já jsem na rozdíl od většiny lidí na NYXu jen polovzdělanec - ty mi jistě vysvětlíš tu přesnou matiku komplexních čísel, která za tím je, a ze které jsem na FEL ČVUT víceméně propadl hned v prváky :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: dobre zeptam se jinak - v cem se lisi od normalni?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: to právě chci vyzkoušet v praxi :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a v cem ze je ta vektorova jednotka tak lepsi?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak ti http://pearcontrol.cz/ už mají web a dělají fakt dost zajímavé věci. Jsem hrdý, že testuju prototyp jejich vektorové řídící jednotky :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JIMIQ: jako poloměr zatáčení dostatečný, ale ty sexy harley řídítka se při zatáčení mají tendenci vrazit jezdci do žeber :-)

    většinu normálních zatáček je možné projet prostý naklopením (ostatně, můj tandem 2013 byl velmi podobně dlouhý). jediný problém tam jsou chybějící instinky pro řízení jednostopého vozidla z pozice zezadu... např. co se udržení rovnováhy během pomalu projeté zatáčky týče (částečně je to tím, že lehokola obecně a lowridery zvláště se v nízkých rychlostech nebalancují přenášením váhy, ale korigováním směru jízdy řídítky...)

    jako bude to ještě chtít trénink. další zkušební jízdy zítra, tak budou i čísla (např. proud při různých rychlostech, apod.)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: to jeste doladi ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    pěkný :-) počítám že ta baterka dole tomu dodává trošku stabilitu, před osazením to moc stabilně nevypadalo :D

    a docela slabý poloměr otáčení, nevím jak vypadá ten suntrip, ale jestli tam budou ostré zatáčky tak jseš trochu v prčicích :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak si dovolím....
    Michal "xChaos" Polak - The Sun Trip 2018
    http://www.youtube.com/watch?v=W8ja7BT5wk4

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: no, velomobil bez elektrické asistence do kopce musí být dost zlo :-) taky osvětlení by měl zlepšit (já budu mít ledkové pásy na solárních panelech - bílé vepředu, červené vzadu)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: ja myslel ze uz to davno testujes v inkognito modu :)
    Šílenec z Brna ohrožuje životy: Jezdí po městě v banánu a lidé jsouz něj na prášky! – eXtra.cz
    http://www.extra.cz/...ec-z-brna-ohrozuje-zivoty-jezdi-po-meste-v-bananu-a-lide-jsou-z-nej-na-prasky

    kazdopadne to vypada pekne harlejacky, born tu bi vajld!
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    QNEDLEEQ: motor v předním kole má taky svoje výhody.. např. rovnoměrnější rozložení hmotnosti (motor je dost těžký, že...), pohon v terénu 2x2, jednodušší uspořádání (nemusí se tam vedle motoru nacpat ještě kazet s převody), atd.

    Kratší dráty výpletu (protože přímý motor v je větší než obyčejný náboj kola) taky nejsou mechanicky úplně optimální, takže zatížit kolo s motorem míň v tomhle případě dává docela smysl.

    Jinak samozřejmě, motor asistující šlapání (taky se někdy říká středový) má díky převodům +/- konstatní účinnost skoro ve všech rychlostech a stoupáních, zatímco účinnost motoru v náboji v nižších rychlostech klesá.

    Tohle řeší vektorová (sinová) řídící jednotka, která aspoň nevyrábí pomocí motoru teplo (nebo ne tolik, jako jednotky posílající obdélníkové pulzy). Ale při nižších otáčkách zjevně 1 kW motor nedodá 1 kW mechanické práce. Hodí se spíš na překonávání odporu vzduchu, než do kopců, no. Ale má spoustu výhod.. např. motor u šlapek víc opotřebovává řetěz a celkově to pak má už víc charakter motorky, než kola. A samozřejmě... není možné rekuperačně brzdit.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Tak dneska poprvé na elektřinu :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam