• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: ja si vybavil tenhle nakres. no jak se rika, kdyz uz je to nakrivo, muzes tomu aspon rikat umeni :)
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: hele, pokud je řeč o mě, tak v CADu se fakt nic nenavrhovalo :-)

    ANDY_WARHOL: to je částečně pravda, ale zas až tolik se toho "nerozvařovalo". resp.měli problém se nacpat do rámu s předními talíři a přehazovačkou, jenže ten rozměr si do značné míry určili sami (na mém 2D nákresu tam bylo kolem předního talíře místa na převody výrazně víc, současný tvar je zřejmě daný snahou získat co nejvíce užitečného prostoru pro náklad v uspořádání, kdy bude rám využitý jako cargokolo, ne lehokolo...)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    JAZZZ: nenavrhoval. resilo se to, ze se to ruzne svarovalo a rozvarovalo, pokus omyl
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CUKI: to by slo :)
    QTvan mobility scooter caravan from breakdown company ETA
    https://www.eta.co.uk/2011/04/17/mobility-scooter-caravan-built-to-beat-royal-wedding-queues/

    ANDY_WARHOL: myslim, ze posledni kolo navrhoval v CADu s profi servismanem. na lehokola nejsem zvyklej tak by me zajimalo jak to se strechou jezdi. asi bych se na tom nejdriv bal, ale treba by ten pocit rychlosti bliz k povrchu casem prevazli :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CUKI: psalo to tu hodne lidi a komentovalo se to tu od zacatku konstrukce, vcetne takovych "detailu", ze misto nejakych konstrukcnich navrhu v cadu se to rovnou svarovalo a pak odsvarovalo a zase opravovalo, takze se to konstruovalo fakt rukama. po teto namaze (a kope penez) dost pochybuju, ze xchaos tohle zahodi a zacne znova podle tve rady...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANDY_WARHOL: To jsem psal asi já, ale měl jsem dojem že xchaos ty kola stále vymýšlí a zlepšuje. Takže nikdy není pozdě.
    Problém elektrokol a tedy i všech solárních kol je zoufalý nedostatek kvalitních motorů a dílů. Kvůli bezpečnosti je asi nevhodnější příšlap a tedy středový motor. Jenže dát na kolo co je alespoň trochu na úrovni motor za 15-20k co končí čtyřhranem a talíře jsou nekompatibilní z ostatní produkcí a celé je to z nočníkové oceli?

    Když jsem hledal alespoň 750W 36/48V motor. Menší podle mě nemá moc smysl. Chtěl bych aby to jelo alespoň 40Km/h konstantně bez toho abych se u toho zpotil. Bez toho to jako dopravní prostředek nemá moc smysl, protože ne všude se člověk může osprchovat.

    Podmínkou je tedy ve předu nějaký větší tác. Převod 44zubů ve předu je na horáka dost málo, to limituje i bez motoru. Jezdím 48zubů a to je dost minimum. Tác musí být snadno zaměnitelný za cokoliv od nějaké normální značky, protože ty převody prostě budou trpět mnohem více. Pokud průměrný člověk táhne nějaký kopec jede 500W+dalších 1000W od motoru? To je dost nápor na ozubení a musí to něco vydržet.

    Stejně tak tam musí bejt jinej řetěz. Podle mě i s přerušovačem při řazení (kterej co jsem pochopil funguje na optickém snímači což je dost úlet) Je limit těchto kol. Takovej rozumněj řetěz na devítku stojí kolem pětikila a ujedu na něj 700+700Km. Pokud pojedu s elektromotorem tak se životnost zkrátí tak na polovic, což už je dost voser.
    Tedy řešením je z kola udělat singl a přehazovačku vynechat úplně. Elektromotor s tím problém mít nebude a celá věc se velmi zjednoduší. Pak se dá použít mnohem pevnější řetěz a taky se eliminuje problém s vytáháním řetězu, protože nikde nic přeskakovat nebude. nebude potřeba kontrola řazení a jediná věc co je potřeba rekulovat je poměr příšlapu. Není potřeba žádnej stupidní dispei a veškeré serepetičky.
    Otázka je kde něco takového rozumě sehnat.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CUKI: to mu asi nepomuze, kdyz uz ma to kolo postaveny, ale je pravda, ze mu to tu nekdo neco podobnyho psal uz na zacatku
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: posli schema jednotky ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS:ANDY_WARHOL:
    Na ten suntrip bych vzal obyč kolo, do kterého bych dal středovej motor a k tomu si dodělal malej vozejk ve kterém by byli všechny věci na cestu a střechu by měl ze 3-4 klasickej panelů na šířku. Pak by se v tom dalo i spát a převážet vše potřebné. Střecha by dala ve špičce přes kW a s tím už se dá někam dojet...
    Lehokolo je děsně nebezpečné a nepohodlné v dopravě a soláry dát nad klasické kolo nad hlavu se rozumě nedá kvůli těžišti. Tohle by byl nízký vozejk kterej by měl střechu cca 3 x 1,6m a vejšku cca něco přes metr kam v noci nezaprší.
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    XCHAOS: kdybys mel na suntripu doprovodne vozidlo s generatorem, tak by si nemusel ani slapat :)
    ale pochybuju, ze ti to ukrmi slunicko dostatecne...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tomu říkám shakes-pearovský dialog, v tom videu (hint: jednotka je od PearControl :-)
    https://twitter.com/ArachneLabs/status/981587137601703937
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: me by zajimalo jak dela ten posuv
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: a světe div se, motor zůstal studený, řídící jednotka zůstala studená. Náhoda? Vedecka metoda v praxi 8))) "Ujel jsem s tim par set metru, v zime a ono to bylo studeny." 8)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    aha a jak se dela ten fazovej posuv? studena jednotka jebvlivem pouzitych soucastek a motor vlivem jinho pwm rizeni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (ještě k předchozímu: indukční = asynchronní motory mají účinnost cca konstantní v širokém rozpětí otáček, pointa sinových jednotek by měla být řídit motor s permanentními magnety takovým způsobem, který se k tomuto blíží... tedy mělo by se mi to chovat spíš jako Tesla, než jako běžné elektrokolo s obdélníkovým buzením cívek motoru ... ale jako já fakt nevím, vím jen že mám v ruce prototyp od PearControl, kteří se tvářej jako dodavatel elektroniky pro českou armádu... takže uvidíme, jak obstojíme v soutěži s Frantíkama, Němcem, Švýcarem, belgickým týmem univerzity v Kentu, apod. :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tak například jsem se s ní projel, při zkušebních jízdách - a světe div se, motor zůstal studený, řídící jednotka zůstala studená. A taky je zabudovaná v malinkatém kousku hliníku, skoro bez chlazení. Náhoda? (teda - ne, že bych jí neplánoval pro jistotu přišroubovat k něčemu, o co se bude chladit, ale...)

    (Myšlenka je taková, že pokud správně spočítáš, o kolik má proud předcházet napětí, tak udržíš motor v režimu blízkém indukčním motorům a nebudeš cívkama zbytečně topit... ale já jsem na rozdíl od většiny lidí na NYXu jen polovzdělanec - ty mi jistě vysvětlíš tu přesnou matiku komplexních čísel, která za tím je, a ze které jsem na FEL ČVUT víceméně propadl hned v prváky :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: dobre zeptam se jinak - v cem se lisi od normalni?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: to právě chci vyzkoušet v praxi :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a v cem ze je ta vektorova jednotka tak lepsi?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jinak ti http://pearcontrol.cz/ už mají web a dělají fakt dost zajímavé věci. Jsem hrdý, že testuju prototyp jejich vektorové řídící jednotky :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam