ANDY_WARHOL: To jsem psal asi já, ale měl jsem dojem že xchaos ty kola stále vymýšlí a zlepšuje. Takže nikdy není pozdě.
Problém elektrokol a tedy i všech solárních kol je zoufalý nedostatek kvalitních motorů a dílů. Kvůli bezpečnosti je asi nevhodnější příšlap a tedy středový motor. Jenže dát na kolo co je alespoň trochu na úrovni motor za 15-20k co končí čtyřhranem a talíře jsou nekompatibilní z ostatní produkcí a celé je to z nočníkové oceli?
Když jsem hledal alespoň 750W 36/48V motor. Menší podle mě nemá moc smysl. Chtěl bych aby to jelo alespoň 40Km/h konstantně bez toho abych se u toho zpotil. Bez toho to jako dopravní prostředek nemá moc smysl, protože ne všude se člověk může osprchovat.
Podmínkou je tedy ve předu nějaký větší tác. Převod 44zubů ve předu je na horáka dost málo, to limituje i bez motoru. Jezdím 48zubů a to je dost minimum. Tác musí být snadno zaměnitelný za cokoliv od nějaké normální značky, protože ty převody prostě budou trpět mnohem více. Pokud průměrný člověk táhne nějaký kopec jede 500W+dalších 1000W od motoru? To je dost nápor na ozubení a musí to něco vydržet.
Stejně tak tam musí bejt jinej řetěz. Podle mě i s přerušovačem při řazení (kterej co jsem pochopil funguje na optickém snímači což je dost úlet) Je limit těchto kol. Takovej rozumněj řetěz na devítku stojí kolem pětikila a ujedu na něj 700+700Km. Pokud pojedu s elektromotorem tak se životnost zkrátí tak na polovic, což už je dost voser.
Tedy řešením je z kola udělat singl a přehazovačku vynechat úplně. Elektromotor s tím problém mít nebude a celá věc se velmi zjednoduší. Pak se dá použít mnohem pevnější řetěz a taky se eliminuje problém s vytáháním řetězu, protože nikde nic přeskakovat nebude. nebude potřeba kontrola řazení a jediná věc co je potřeba rekulovat je poměr příšlapu. Není potřeba žádnej stupidní dispei a veškeré serepetičky.
Otázka je kde něco takového rozumě sehnat.