• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: neni nad to zakladat si zavery ohledne bezpecnosti na pocitech a vzdalenosti nohou od zeme...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: mě se po několika zkušebních jízdách rozhodně nezdá, že by lowrider měl být v běžném provozu tak nebezpečný, jako lehokolo, kde šlapeš nohama 50-70 cm nad zemí (podle průměru předního kola)

    Jinak ale jezdí to hezky, nebezpečné je jen snažit se na tom fotit, protože člověk ještě nemá zažité ty návyky (asi budu v rámci závodu fotit prostě mobilem, upnutým v držátku na řídítkách :-)



    (z fotky taky vyplývá, že jedním z rizik bude překročení povolenné rychlosti v obci, pokud v obci omylem použiju rychlostní mapu určenou do kazašské stepi :-)

    ABDULAH: pevně věřím, že tady moderátor nastolí nějaké základní zvyklosti slušného chování :-/ ale jinak počítám, že jde o pokračování nějakého vývoje jednotek pro středové motory, protože výkonové mapy ořezávají proud pro motor, ne max. rychlost (což budu nějak řešit s vývojáři firmwaru)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CUKI: tak ono primarne neni cile techto zavodu vytvorit neco do realneho provozu,je to jen takova pseudo-eko masturbace... Nekdo je prebornik v tom,ze vypije pivo za par vterin, nekdo ma nejvetsi sbírku reklamnich propisek a nekdo vyhraje zavod solarnich kol... :-)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Já bych do lehokola nikdy v provozu nevlezl. To už si snad raději zahraju ruskou ruletu. A ovladatelnější posed než na klasickém MTB pro mě není. Navíc by to řešilo to že po odpojení přívěsu budeš mít klasické elektrokolo. Tedy je ten návrh mnohem více použitelný i v normálním životě. Do práce elektrokolo a na na cesty přidáš přívěs.
    To že někdo vyhrál s něčím jiným neznamená, že to bylo v praxi použitelné řešení. A co si pamatuju výsledky, tak trochu lepší jezdec na běžném silničním kole, co si vezme sebou do baťůžku kalkulačku se solárním článkem (aby se neřeklo), ten závod musí bezpečně vyhrát. :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a z jaky? jsou jich stovky ...
    zase xchaoz jen mele hovna a nikdo vlastne nic nevi ani on sam ...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: nejde to brát celý jako design z mý hlavy - pochopitelne. Ty veci, co fungujou, jsou tvoje zasluha a ty, co nefungujou, nebo jsou prilis tezky, za to muzou ty svareci 8))

    Nicmene, kdy uz budes mit nejaky konkretni cisla o vykonech? Jako, presnejsi nez +-50% jako ty cos psal doted 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tak podle všeho pearcontrol vyšli z té opensource BLDC jednotky. jezdí to každopádně jak blázen, těsím se na další testy :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: ještě k těm rozměrům panelů: regule závodu povolují 2m2 (za jízdy) - pokud vezeš víc panelů, tak je už musíš vést složené, jako náklad. Ale právě ty 2m2 vybízí k tomu, aby člověk zkusil něco jiného, než přívěs.. u 3m2 by to bylo už celkem jasně daný...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: takhle to ovšem jede většina účastníků :-) nicméně vítěz ročníku 2015 bylo lehokolo bez přívěsu. (A lowrider má ještě lepší šanci, než lehokolo, z určitých důvodů.. třeba bezpečnost, tak např. nohama na zem je to 20 cm a ne půl metru...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak např. moje uspořádání docela řeší to, že jedno kolo pohání motor a druhý řetěz.. v terénu mám tedy k dispozici 2x2 a do kopce se zase výkon rovnoměrně přenáší na obě kola a netrápí řetěz.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: Ale houby, to je velmi jednoduše ovladatelný kreslítko :-) jenomže je až příliš 2D.

    Hele, kompromisů tam bylo spousta a nejde to brát celý jako design z mý hlavy, kromě základního blokového uspořádání. Teď například víceméně už víme, že průřez prostorového rámu by měl být pokud možno trojúhelník nebo liboběžík (v oblasti, kudy vede řetěz). obdélníkový průřez by to chtělo omezit na oblast, ve které prochází podél rámu šlapky.... jenže zase cargokolista plánoval využít vnitřek rámu jako další nákladový prostor (nejen na baterku), což se nakonec kvůli příhradám navíc nestane, a právě lichoběžníkový průřez by umožnil část prostorových příhrad (nejspíš) eliminovat....

    jenže celý to směřuje ke sporu "udělat to prostě z tlustších trubek" vs. "udělat to z těhle trubek (tenčí ocelový se už ani nevyráběj :-)) ale líp to promyslet, aby těch trubek a svárů bylo míň". Pravda je někde uprostřed. pokud bude nějaká budoucí verze, tak dve tlustší trubky tam budou (ale bude jich odhadem jen asi jeden metr každé...)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: LibreOffice Draw? ty ses teda masochista :) se ti nedivim ze to od ty doby radsi sazis od oka :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jako ve FreeCADu jsem skončil asi v momentě, kdy jsem zjstil, že ať myším nebo edituju jak chci, tak prostě půlválec neotočím do právě té polohy, do které potřebuju :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: to ale bylo kreslený v LibreOffice Draw, ne v CADu :-)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: ja si vybavil tenhle nakres. no jak se rika, kdyz uz je to nakrivo, muzes tomu aspon rikat umeni :)
    [ XCHAOS @ Solarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars, ]
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: hele, pokud je řeč o mě, tak v CADu se fakt nic nenavrhovalo :-)

    ANDY_WARHOL: to je částečně pravda, ale zas až tolik se toho "nerozvařovalo". resp.měli problém se nacpat do rámu s předními talíři a přehazovačkou, jenže ten rozměr si do značné míry určili sami (na mém 2D nákresu tam bylo kolem předního talíře místa na převody výrazně víc, současný tvar je zřejmě daný snahou získat co nejvíce užitečného prostoru pro náklad v uspořádání, kdy bude rám využitý jako cargokolo, ne lehokolo...)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    JAZZZ: nenavrhoval. resilo se to, ze se to ruzne svarovalo a rozvarovalo, pokus omyl
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    CUKI: to by slo :)
    QTvan mobility scooter caravan from breakdown company ETA
    https://www.eta.co.uk/2011/04/17/mobility-scooter-caravan-built-to-beat-royal-wedding-queues/

    ANDY_WARHOL: myslim, ze posledni kolo navrhoval v CADu s profi servismanem. na lehokola nejsem zvyklej tak by me zajimalo jak to se strechou jezdi. asi bych se na tom nejdriv bal, ale treba by ten pocit rychlosti bliz k povrchu casem prevazli :)
    ANDY_WARHOL
    ANDY_WARHOL --- ---
    CUKI: psalo to tu hodne lidi a komentovalo se to tu od zacatku konstrukce, vcetne takovych "detailu", ze misto nejakych konstrukcnich navrhu v cadu se to rovnou svarovalo a pak odsvarovalo a zase opravovalo, takze se to konstruovalo fakt rukama. po teto namaze (a kope penez) dost pochybuju, ze xchaos tohle zahodi a zacne znova podle tve rady...
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANDY_WARHOL: To jsem psal asi já, ale měl jsem dojem že xchaos ty kola stále vymýšlí a zlepšuje. Takže nikdy není pozdě.
    Problém elektrokol a tedy i všech solárních kol je zoufalý nedostatek kvalitních motorů a dílů. Kvůli bezpečnosti je asi nevhodnější příšlap a tedy středový motor. Jenže dát na kolo co je alespoň trochu na úrovni motor za 15-20k co končí čtyřhranem a talíře jsou nekompatibilní z ostatní produkcí a celé je to z nočníkové oceli?

    Když jsem hledal alespoň 750W 36/48V motor. Menší podle mě nemá moc smysl. Chtěl bych aby to jelo alespoň 40Km/h konstantně bez toho abych se u toho zpotil. Bez toho to jako dopravní prostředek nemá moc smysl, protože ne všude se člověk může osprchovat.

    Podmínkou je tedy ve předu nějaký větší tác. Převod 44zubů ve předu je na horáka dost málo, to limituje i bez motoru. Jezdím 48zubů a to je dost minimum. Tác musí být snadno zaměnitelný za cokoliv od nějaké normální značky, protože ty převody prostě budou trpět mnohem více. Pokud průměrný člověk táhne nějaký kopec jede 500W+dalších 1000W od motoru? To je dost nápor na ozubení a musí to něco vydržet.

    Stejně tak tam musí bejt jinej řetěz. Podle mě i s přerušovačem při řazení (kterej co jsem pochopil funguje na optickém snímači což je dost úlet) Je limit těchto kol. Takovej rozumněj řetěz na devítku stojí kolem pětikila a ujedu na něj 700+700Km. Pokud pojedu s elektromotorem tak se životnost zkrátí tak na polovic, což už je dost voser.
    Tedy řešením je z kola udělat singl a přehazovačku vynechat úplně. Elektromotor s tím problém mít nebude a celá věc se velmi zjednoduší. Pak se dá použít mnohem pevnější řetěz a taky se eliminuje problém s vytáháním řetězu, protože nikde nic přeskakovat nebude. nebude potřeba kontrola řazení a jediná věc co je potřeba rekulovat je poměr příšlapu. Není potřeba žádnej stupidní dispei a veškeré serepetičky.
    Otázka je kde něco takového rozumě sehnat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam