• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: muj ram ma cca 1500g ... a cele kolo 13 kilo se vsim vybavenim ... jen si myslim ze ten ram s pouzitim jinych komponent pujde odlehcit. nemit tam profi vidlice atd a nejlevnejsi dily tak se vejdes do 11 kilo. ale nestalo by 8000 i s praci servisaka atd ... stalo by asi 16. u znacky 30 ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    (jinak až se ozve vážný zájemce, tak detaily jako výměnu vytahaného řetězu nebo opravu té autozásuvky samozřejmě zařídím.. je to těžce kutilská věc... ale např. jako součást neelektrifikované cyklo-expedice, aby si na nějakém tábořišti měli všichni z čeho dobít mobily a aby si případně naložili nejtěží bagáž do toho cargokola by to fakt dávalo smysl... nebo např. pro fotra od rodiny, co poveze na cyklodovolenou celé rodině bagáž, stany spacáky a tak... a ostatní pojedou nalehko sportovně, nebo tak...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ad ta nabídka CT2 je vážně míněná... bedna je cca 40x50x70, tedy je to už použitelný nákladový prostor, k tomuto typu beden lze dokoupit i zámky (já tehdy šetřil...)

    parametry CT2 viz níže, ale pro představu: po nabíjení cca 2h (s menšími panely to bylo 5h) by to mělo s asistovaným šlapáním ujet asi 40 km (dobíjení za jízdy je zanedbatelné, ale v létě to může pomoct). Za den jsem s tím ujel až 100 km (opakované nabíjení a část dne po rovině pohon vlastní silou), ale velká radost to nebyla. Je to spíš kolo do města, nebo jako doprvodné vozdilo nějakých natěžko naložených cykloturistů (kterým vezete např. ještě těžší věci).

    Cena 30000 Kč je akční tady pro NYX - ještě to chci tenhle víkend vystavovat na [ ZcestoValec 04: Za Hranice Vesnice / festivalfestival / 13.4.2018 / CR - Karlovarsky kraj - Valeč ] a jinak to dám na cyklobazar.cz za 35000 Kč (ano, slušné lehce ojeté elektrokolo lze dnes koupit za 25 000 Kč, ale v tomhle je tolik práce a vývoje, že to prostě levněji z ruky nedám).

    pro kutily co se v tom chtějí dál šťourat se to nehodí, protože volba 24V systému se z dnešního hlediska už nejeví jako šťastná - já na to ale mám dimeznované BMS, MPPT i panely a k ničemu jinému se mi to nehodí.

    doporučil bych to třeba nějakým zahrádkářům, kterým opravím 24V autozásuvku a můžou tím pohánět např. svůj zahradní domeček bez elektřiny, pokud stejně uvažovali o instalaci ostrovního systému. (A ještě na tom odvezou úrodu, z té zahrádky!)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: myslím, že si začínáme rozumět. kolo pro běžné použití mám taky a snažím se ho právě prodat (pro všechny: pokud chcete použitelné nákladní solární kolo se 120W panelů, za jízdy na horní a boční straně cargobedny, při parkování odklopitelné na 45 stupňů, 250W zpřevodovaný motor asistující cca do 20 km/h - 24V systém, tak ho můžete mít za 30 000 pondělkem počínaje... s tím, že panely jsou úplně nové, stály mi kolem 4000 a namontování byla spousta práce, takže to prodávám v podstatě za cenu toho cargokola a nových panelů a MPPT+LiFePO4 baterie+motor je k tomu jako bonus)

    s tím, že přívěsné vozíky budou směrem na východ zastíněné, si mi docela pobavil, já o tom takhle škodolibě myslím zatím ani nepřemýšlel :-) máme povoleno jet v čase 7-21 hodin (protože východ slunce v různých místech se blbě přepočítává, tak to stanovili takhle, aby zbrzdili raní ptáče Bernarda Caquila :-)

    ano, bastly převážející solární elektrárnu mě taky přijdou dost nesmyslné, ale Sun Trip sdružuje několik okruhů cestovatelů s hodně odlišnými filosofiemi a do toho se motají ještě sportovci. Váha externích panelů je ale handicam ve stoupání... je tam tradeoff mezi "jet pomaleji, ale kontinuálně" vs "půl dne nabíjet a pak si chvíli užít čtyřicítku".

    Hliník v mé konstrukci není skoro vůbec, resp. pouze v konstrukci aerodynamických krytů, cargobedny a stříšky.

    Ad SunTrip: největší optimista si na to vyhradil 40 dnů - je to 12000 km. Já bych rád vyhrál, samozřejmě, ale ať počítám jak počítám, nemohu očekávat víc, jak 250 km za den (průměr - některé dny méně, jiné více). To je 48 dnů. To by znamenalo v podstatě dorazit do Kantonu cca někdy kolem 8.srpna (kdyby fakt vše šlo podle plánu).

    Přes Doněck a Luhansk samozřejmě jet nesmíme. Plánuju jet přes Charkov, Kursk a Saratov. Plánování řeším zde: [ Závod solárních kol The Sun Trip 2015 (7900 km) a nově The Sun Trip 2018 (12 000 km?) ] rád ti tam dám práva, jestli ještě nemáš.

    Dva pasy myslím nepotřebuju: hraniční přechod mezi Ukrajnou a Ruskem je otevřený, jako občan EU přejedu hranici bezvízově a pokud by všech asi 40 účastníků SunTripu s ruskými vízy v pase nepustili na Ukrajinu, udělají si dobrý trapas. Kazachstán je pro ČR bezvízový a bezproblémový a čínské vízum už mám mám v pase díky pořadatelům exkluzivně tříměsíční (normálně neshnatelné). Jediná mírně problematická situace je mezi Ukrajinou a Ruskem, kde k eskalaci vztahů a např. zavření hranic může dojít každým dnem (už léta...), ale takhle napjatých bude všech 40 účastníků závodu.

    Co se odzkoušení týče, tak ve čtvrtek na tom plánuju jet 200 km v kuse. Předtím to poprvé osadíme dnes odpoledne, jako že současně finální solární střechou připojenou k baterce a tak. Takže fotky budou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    pro zajímavost... k trollingu o tom, kolik co váží :-)
    https://twitter.com/ArachneLabs/status/983612097127788544
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Ten ST má tak specifické pravidla a požadavky, že kolo na tuhle cestu bude vypadat asi dost odlišně než na běžné použití. Ale konečně alespoň zajímavej cíl. Koukám že se jede až do Kantonu. Ale to chce si udělat alespoň měsíc volna a i ten měsíc je jen tak tak.
    Nicméně zastínění vozejku je letos hlavně po ránu problém. To máš pravdu. Jedeš celou dobu na východ. Pokud se začíná v sedm. Chvíli můžeš po ránu sice dobíjet baterku a vyjet o něco pozdějc, ale šance na to být první tím klesá :-)
    Omezení 2,5m2 je rozumné, jen je potřeba najít správný panely, tak aby ti to vyšlo 450Wp do toho se dostaneš jen tak tak. Víc mi vadí pravidlo že pokud nejedeš, můžeš mít plochu podstatně větší, což do závodu přinese nesmyslné bastly.

    Na cestě bych neočekával žádné terény o kterých se tu mluvilo takže je lehokolo použitelnější než v reálných situacích. Kde poloměr otočení je velký kámen úrazu. Stejně tak jako to že předek máš vystrčen o cca půl druhého metru před sebe, což je v mých očích bezpečnostní nesmysl, který na téhle cestě nebude až tak vadit. Ale i tak bych se snažil obloukem vyhnout všem přelidněným městům jižní Asie.
    Nevím do jaké míry můžeš použít místní support, ale vyhnul bych se zbytečnému používání Al slitin na klíčových místech, protože ty po cestě nikde nesvaříš a už i na Ukrajině začíná zóna kde zpevněné cesty nejsou samozřejmostí. Třeba přeš Doňeck a Luhaňsk je budeš muset vyvarovat všech hlavních tahů, které často bývají místy i zaminované. Bezpečnější cesty byli problém často projet i Nivou. Dobře si prostuj cestu a zvol nějaké nesmrtelné pláště, které se dají použít i jako bezdušovky s vulkanizerem uvnitř.

    A držím palce protože se přiznám, že bych to na tomhle kole, které jsi zatím pokud chápu ani neodskoušel, jet nechtěl.
    Jo a ještě jedno dobrý doporučení, pravděpodobně pojedeš přes země, kde je dobré mít 2 pasy. Někde je lepší nezniňovat přes které země jsi jel a mít z takové země razítko v pasu=problém. I když je pravda, že závod takovýchto "šílenců" bude pro ně taková kuriozita, že to asi přejdou...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: a jak si myslis ze jsem se to dozvedel ja? :-D musis se ucit ne jen trolit ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: ale já to sám nevím, co v té jednotce je :-) chápeš... mě spíš zajímá, jestli to točí motorem...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: PS: tvoje uhejbaci taktika kdy vlastne kloudne nic nerekne a nebejt jinejch ani nevime co tam mas, je super civilizovana komunikace :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: zejtra si koupím držák na mobil na řídítka a použiju ho jako dashcam... a uvidíš, co to projede :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tandem na 29tkach kolech jiste bude tak neprujezdnej jako tvuj low rider ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: Ve skutečnosti, pokud nebudu s kolem sjíždět třeba schody, tak tím spodkem o zem prostě nezavadím (a ano: už jsem zkoušel vjet do terénu). Má to cca podobné vlastnosti jako tandem... a na těch se jezdí.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: tobě sem to nenabízel :-) (id CUKI na rozdíl od tebe komunikuje civilizovaně)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: puc mi ho :-) zkusim natocit jak s nim pojedu do prace obycejnym mestem - pojedu stejnou trasu co jezdim na svem kole za 8000 se vsim vsudy ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: uvedl si důvody, proč jsem se po experimentech s vozíkem rozhodl pro dlouhé kolo, které se v terénu, světe div se, chová prostě pořád jako kolo, je jednostopé, není to tříkolka, apod.

    ale uznávám, že jednostopý, _velmi lehký_ vozík by nemusel být úplně špatná volba.. ale víš jak klese výkon FV panelu, když ho zastíníš třeba jen z jedné pětiny? :-) a přívěs prostě... vždycky zastíníš, částečně. samozřejmě, že přívěsy všeho možného typu jsou populárnější, než stříšky... i mezi účastníky Sun Tripu. ale já podnikl první pokus s přívěsem.. sice nevhodně zvoleným, ale stejně - bylo s tím tolik problémů, že prostě never more.

    ...ale když to celé pojmeš jako převážně silniční stroj, tak stříška dává smysl z celé řady hledisek. není nikdy zastíněná - a to nejen jezdcem, ale ani třeba svodidly, křovím kolem silnice, apod. Může naopak vrhat stínit na jezdce a chránit ho před deštěm (tohle se letos povede snad poprvé). A hlavně... panely jsou širší, než běžný průjezdní profil jednostopvého vozidla, tak si představ, že jedeš třeba pěšinkou vyšlapanou v nějaké té trávě, kopřivách (uznáš, že je to celkem běžná situace)... stačí na tom ujet nějaký kousek průměrně offroad (tady v Evropě.. ve stepi ten problém asi nebude :-) a budeš kosit plevel a různé křoví, protože pěšiny jsou vyšlapané tak do šířky max. 40 cm a výška plevele kolem může být klidně kolem metru.

    I se zdánlivě monstrózním solárním tandemem jsem projel místa, která jsem fakt nečekal - polní cesty, lesní cesty, mokré a blátivé travnaté svahy, prostě všechno možné. Střecha byla v 210 cm a vegetaci zezpoda se pohodlně vyhla, ale zase se odírala shora o větve. A měl jsem problém s některými podchody/podjezdy.... (musel jsem to zběsila naklápět do strany, abych podjel, apod). 145 cm by naproti tomu měla být výška, ve které je většina pěšin např. v lesech průchozí, protože lidi většinou větve olámou až tak do těch 180 cm výšky.

    (jinak druhé solární kolo, nákladní CT2, na kterém jsem právě dneska upgradl výkon panelů z 60W (Wp), které se mi zničily díky nevhodné montáži, na 120W (Wp), které přimontuju - doufám - spolehlivěji - má úplně konvenční uspořádání, panely jsou jen na obří bedně na nosiči, a přesně jak říkáš - dojel jsem na něm na místa jako na jakémkoliv jiném kole a občas jsem byl sám překvapený :-) ... ale i tam bednu občas zastíním vlastním tělem)

    Jako víš co ... ty pořád teoretizuješ, ale máš jedinečnou šanci projet se sám na mých dvou solárních kolech (CT2 se teď budu snaži prodat, vyvolávací cena je 30 000 Kč) a srovnat výhody a nevýhody obou koncepcí. Pak by ses mohl samozřejmě vyjadřovat k pohodlí, ovladatelnosti, výkonu a já nevím co všechno :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: aha - tak alespon konecne nejaka odpoved :-) Jen ze mluvis jednou o tomhle a pak o nejake s rekuperaci a to podle schematu neni tahle na obrazku atd ... mozna jsem nejakou cast schemata prehlid.

    To ze se nekdo vyjadruje k lowrideru jako k necemu co ma prostupnost limuziny nebo kolobezky s nizko posazenym spodkem vychazi ciste z logiky celkoveho provedeni. Pokud mam mozek, tak je mi jasne ze kde projedu kasickym kolem tak s low riderem bych neujel ani metr ... Treba ke me do prace by jsi s timhle musel objet cele nadrazi atd a ja si to strihnu v klidu po ceste ... Ale chapu ze na tohle to kolo neni pripravene a hlavne takove podminky nikdy nenastanou ... :-P
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: co se chceš vyjadřovat? Fotku a označní jsi viděl. Prostě jsem jí koupil hotovou. Stejně jako motor.

    Hele, tohle není bastlířské fórum. Já se k vnitřku jednotky nebudu vyjadřovat, protože prostě elektrotechnik nejsem. (Stejně tak by se lidi, co nejezdí na lowrider lehokole, neměli vyjadřovat k tomu, jak to je ovladatelné, bezpečné, apod.)
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: Jezdi si na čem chceš, každý preferuje něco jiného. Je jasné, že při solární k-ci je potřeba něco s tím těžištěm udělat, ale tohle prostě bezpečné jako klasické loni nikdy zdaleka nebude. To že tě na tom nikdo zatím nesestřelil je jiná věc. Osobně kdybych najezdil všechno to co jsem za svůj život najezdil na kole ve stejných situacích na lehokole-lowrideru, tak už mi asi nebude stačit ani devět kočičích životů. Navíc bych se do těch míst na takových stojích ani nedostal. A to je to co dělá kolo kolem. Dostaneš se velice jednoduše téměř kamkoliv. To proto mi ten vozejk přijde jako rozumný kompromis.
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: tedka jim krvaci srdicko ... ale k jednotce jsi se nevyjadril ...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: tak v podstatě ano... když se chceš vyjadřovat k čemukoliv, co se týká ježdění na lowrideru, měl bys mít zkušenost s ježděním na lowrideru. Aspoň teda co se létání týče, tak jste mě v argumentaci jakožto ne-letce dost uzemnili, tak teď to samozřejmě já budu oplácet všem ne-jezdcům na lehokolech (a zejména toho konkrétního typu, na kterém jezdím já, který se od běžných lehokol vlastně dost liší...)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: jinak v pripade tehle jednotek nemluvime o stridavem proudu ale o tom ze sepnes jeden mosfet - dole ci dva ... A spinas pwm proti nemu do dalsich dvou kanalu ci jednoho atd... v uhlu 120 stupnu ... postupne simulujes - ve skutecnosti se nejedna o stridavy proud ...

    Pouze o hromadu ruzne sirokych pulsu spinanych totemem proti sobe ... je jasne ze debilni irzeni bude mit hovno vykon a motor bude topit / vylepsis SW a bude to lepsi ... jen bych z toho nedelal zadnou zazracnou vec ... a alespon trosku rozumna jednotka nepotrebuje vubec specialni hrabani softu ... staci ji nastavit tak aby sama merila bod syceni a podle toho zjistis vlastnosti motoru ... nasledne si sama urci co a jak / uci se ... nic extra sloziteho ... nic co by se "bezne" nepouzivalo ... Ono je to strasne slozite najit bod vykonu ...

    Predstav si ze na ty zdroje co mame v praci to dela jeden svab - nema to nic nez vstup z civky a mereni proudu - presne jako ta tva jednotka a s presnosti 10% to dokaze jen podle vlastnosti jadra drzet napeti na vystupu pri zatizeni 1-100% :-P dalo by se to ridit procesorem - vysup DAC atd ... :-P pri frekvenci spinani 1Mhz by jsi z toho mohl dostat ten stridavej proud - za filtrama ... jen to bude velky drahy :-)

    Sup jednotku a schema ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam