• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: Tak tohle je vtip, ne? I kdyz vetrnou turbinu bych sebou klidne vezl, ale nejak zprevodovanou na motor s rekuperaci, a mensi.

    Jsou mista, kde v noci fouka...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    CYBERHIPPY: lololol
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CYBERHIPPY: to uz je jake perpetum mobile, rozbehnes sa a protivietor zacne roztacat turbinu, ta bude generovat elektrinu na posun dopredu co bude zasa generovat dalsi protivietor a tak stale dokola :D
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    :oD. Dalsi level...

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak to není jistý... Cykloturisté, které jsem potkával po cestě, byli na cestě často 2x až 3x dlouho, i když zase diskutabilně jeli zajímavější trasy.

    Samozřejmě záleží na tom, co chceš srovnávat s čím. Solární kolo je pořád kolo,lze se s ním vydat lehce offroad, třeba kvůli kempování, rozhodně na místa, kam by ses s autem nedostal.

    Já mám râd výlety mimo civilizaci, po cestě jsem se podíval na místa, kam bych se sice pronajatým autem asi dostal, ale jízda na kole má svoje kouzlo. Pořád, i třeba včera, zažívám momenty, kdy mě to baví. Stejně jako u lyžování, surfingu, jachtingu, apod., pragmatičbost dopravního prostředku není hlavní faktor, proč to lidi dělaj.

    Nejvíc se mi asi líbí srovnání s jachtingem. Tam taky můžeš závodit, nebo jezdit rekreačně. Já kdybych nezávodil, tak se dýl zdržím ma místech, kde se mi líbilo nebo třeba nepojedu za deště...

    Pokud budeš jachtu srovnávat s dopravním letadlem nebo kontejnerovou lodí, tak to ty parametry nebudou vycházet příznivě, a v řadě případů budou lidi namítat, že motorový člun by byl efektivnější. Jenže ne vždycky jde o tohle. Někoho prostě baví cestovat pomalu.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Ja ti nevim, kdyz uz neco srovnavat s bezkama, tak normalni kolo. Navic, situace "snih je/neni" se nemeni zdaleka tak casto a nepredvidatelne, jako "slunicko je/neni", zejmena v zemich, kde lide bezky nejak casteji pouzivaji k prakticke doprave z A do B, ze 8))
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: srovnání s lyžema je trochu mimo ne? Lyže ti pomůžou se dostat tam, kam by jsi se bez nich nedostal a na hodně místech budeš několikanásobně rychleji s menší námahou. To se ale u toho tvého solárního kola předpokládat nedá, protože na obyčejném by jsi byl už v cíli. A popravdě ten závod a jeho trať je vymyšlený tak, aby solárním kolům hrál do karet co nejvíc. Mohli jste jet taky v zimě po Skotsku :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: offroad není hlavní problém solárních kol. Ale ok, samozřejmě na některé trasy můžeš chtít nechat solární panely doma (nebo si vůbec nevzít elektrokolo)

    Mě přijde nejlepší srovnání např. s běžkama. Když není sníh a neseš je přes rameno, takt ti nepomůžou. Nebo možná bych to přirovnal k plachtění. Včetně toho, že v budoucnosti by srolovatelné solární panely problém řešily.



    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: solární kola super pro lidi, kteří rádi přes léto tráví aspoň 6 hodin na cestách v přírodě. Sun Trip use case je v řadě ohledů poněkud nešťastný - eeeeeh. V Sun Tripu neslo o "aspon sest hodin na cestach v prirode"? Skoro bych rekl ze jo. Takze tam asi bude jeste par dalsich hacku...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: v prirode? nebo v prirode jako na cestach po sirokych loukach? Tady kolem me at jedu kam jedu tak pokud si nechci protahnout extra cestu po silnici - jedu z minimalne 50% lesem pripadne kolem kraje lesa ... nebo kolem reky atd kde jsou zase sromy takze vyteznost ........
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak zrovna s váhou solárního panelu se pleteš. Flexibilní panely z i4 jsou lehce pod 1kg/60W. Lze jednoduše spočítat, od kolika hodin na sluníčku se ti vyplatí stěhovat křemík místo lithium (já osobně jsem kritikem přídavných panelů, které za jízdy nejsou vystavený slunci, a vítězství Rafa, který nakonec přídavný panel shodou okolností nevezl, mi dalo dost za pravdu.

    Obecně jsou solární kola super pro lidi, kteří rádi přes léto tráví aspoň 6 hodin na cestách v přírodě. Sun Trip use case je v řadě ohledů poněkud nešťastný, ale jiný závod solárních kol bohužel zatím není.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Lze jednoduše spočítat, od kolika hodin na sluníčku se ti vyplatí stěhovat křemík místo lithium - ne, nelze, porad opakujes tenhle nesmysl. Kilo LiPo baterie neni to samy jako kilo FV. Baterie je peknej, kompaktni balicek, schovanej nekde v ramu, kde potrebuje jen minimalni extra konstrukci a klade minimalni odpor. Panel je obrovska plachta, ktera potrebuje mohutnou konstrukci a klade velkej odpor. Navic, baterie funguje porad, FV jen obcas (coz bych skoro cekal, ze po tom fnukani "nesviti slunicko" uz chapes 8))) ). Takze ne, zadny "jednodyuchy spocitani" proste neni.

    jsem kritikem přídavných panelů, které za jízdy nejsou vystavený slunci, a vítězství Rafa, který nakonec přídavný panel shodou okolností nevezl, mi dalo dost za pravdu. - ale prdlajs. To je zase ucelova manipulace s fakty. Celou dobu vykrikujes, jak Raf vyhrava proto, ze brutalne slape a ted najednou ti dava za pravdu jeho konstrukce? LOL. Proste co se ti zrovna hodi, ze jo...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    nemá soláry, ani elektro, ale přesto si troufá na 1000km během dvou dnů na kole
    https://www.facebook.com/events/453225195169018/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Solární kapuce přemění lidi ve sluneční elektrárnu – Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/veda-skoly/483934-solarni-kapuce-premeni-lidi-ve-slunecni-elektrarnu.html

    !!!
    CUKI
    CUKI --- ---
    REDGUY: Tak do kempu ani hotelu by mě asi nikdo dobrovolně nedostal. Cestuji abych poznával cizí země a lidi a ne abych byl nasáčkovanej v kempu, to může jet na Mácháč! Tohle by mi umožnovalo být mnohem dál od civilizace než třeba to auto.
    Tedy elektrokolo by bylo asi evidentně samo o sobě na prd. Druhá věc je ta že na takovou cestu už potřebuješ víc věcí, taky nevím kam bych dal na kole psa... Tedy logicky -trailer
    A neposlední řade, když jsme jezdili s autem ale spali jsme ve stanu, tak jsme ztrácely spoustu času hledáním místa pro stan stavěním a hlavně rozděláváním stanu.


    XCHAOS: Tak to je otázka jak to bereš. Panel váží 1Kg/60W ale na 400W jich potřebuješ 8Kg A konstrukce co potřebuješ na víc ještě mnohem víc, A to nepočítám potřebný další serepetičky. Tedy suma sumárum s použitelnou bateriíí (lithium) jsi na nějakých 30-40Kg. A to nepočítám že je to jen 400Wp, což je podle mě ukrutně málo. Tedy zase to míří tam kde to bylo-trailer.
    A druhá věc o které jsem se zmiňoval je ta že flexy panely jsou ukrutně drahé. Cca 3,5x proti běžnému panelu. Tož tak.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    XCHAOS: samotnej panel sice vazi prd, jenomze kvuli dvoum mrnavejm panylkum konkretne ty mas navrhnuty tak debilne tezky kolo, ze ho nejses schopnej rozjet ani na prumernejch 10km/h kdyz nesviti, abys takhle zvladl jet aspon 12h denne, nedejboze kdyz ti prijde kopcovata oblast, to jsi namydlenej uplne a bud stojis, nebo tlacis (wtf)
    kdybys misto toho mel lehky 9kg kolo a k nemu 2kg zakladni bagaz, tak uz jses v cili par tejdnu i ty.. bez pouziti jakyhokoliv panelu
    coz ukazuje na to, ze solarni kolo je nahovno, minimalne v tvym provedeni

    priste se inspiruj uspesnejma zavodnikama, v tomhle pripade bych si dovolil citovat genialniho konstruktera, jehoz vytvory diky filozofii opravdu vyhravaly, a to nejprestiznejsi zavody v obri konkurenci po dekady:

    "Simplify, then add lightness"
    Colin Chapman, Lotus

    jeho dalsi, obecne platna hlaska je

    "Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere"

    kdyz sviti, tak ti to jaktakz po rovince jede
    jenze jakmile se ti jakkoliv ztizi podminky, tak jsi namydlenej
    zaklad je tak mit kolo o celkovy vaze takovy, i kdyby se ti posraly elektricky systemy, abys byl schopnej vyvinout pozadovanou rychlost jen vlastnimi silami

    nonic, hodne stesti do zbytku zavodu, na kterej neprskej, mohls mu uzpusobit vybaveni, jak bylo potreba
    taky se mohl jet nejakej podzimni run, v desti, megavetru, zime a naprosto nevyhovujicich svetelnejch podminkach, ktery panujou po vetsinu roku, kde by solarni kola teprv ukazaly uplnou miskoncepci
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: tak zrovna s váhou solárního panelu se pleteš. Flexibilní panely z i4 jsou lehce pod 1kg/60W. Lze jednoduše spočítat, od kolika hodin na sluníčku se ti vyplatí stěhovat křemík místo lithium (já osobně jsem kritikem přídavných panelů, které za jízdy nejsou vystavený slunci, a vítězství Rafa, který nakonec přídavný panel shodou okolností nevezl, mi dalo dost za pravdu.

    Obecně jsou solární kola super pro lidi, kteří rádi přes léto tráví aspoň 6 hodin na cestách v přírodě. Sun Trip use case je v řadě ohledů poněkud nešťastný, ale jiný závod solárních kol bohužel zatím není.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Dyt pisu ze ta auotnomonst muze fungovat, ale jen pro minimum pripadu, rikame to samy.

    No, a v cem by na cestu do spanelska bylo lepsi solarni kolo nez elektrokolo? Stejne spis v kempech/hotelich, ne? Zasuvka je k dispozici, elektrika stoji par korun... a zadna solarni plachta, zadny strachy o pocasi...
    CUKI
    CUKI --- ---
    REDGUY: Já třeba ten přínos "autonomnosti" vidím. Ale jak jsem psal je to velmi malá skupina lidí. Na druhou stranu se tím zatím nikdo nezabývá, tedy i takto malá skupina lidí je velice zajímavá z podnikatelského hlediska. Tedy pokud bych se soustředil na to abych udělal 10-100 kol ročně, tak věřím že najdu zákazníky. Nicméně ani jeden Xchaosův produkt, bych asi nedokázal prodat, protože si neumím představit cílovku. Pro mě by tohle řešení bylo zajímavé až tehdy, když bych dosáhl nějakého uživatelského komfortu. A to jízda nakole s batohem a brašnamy určitě není. Postavit ten trailer tak aby se v něm dalo spát je pro mě úžasný přínos. Odpojit ho a používat jen elektrokolo, je druhý důležitý fakt. Něco co by vyvážilo to nepohodlý nejezdit autem. Například jezdím na zimu do Španělska (malým autem ve kterém mám vše potřebné), tohle by mi umožnilo tu cestu prožít zase trochu jinak. Dostal bych se na místa kam se nedostanu autem. Navíc by mě cesta nic nestála... Tedy větší svoboda.
    Ale představuju si větší plochu na panely...
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    CUKI: Ja hlavne myslim, ze XChaos hrube precenuje prinos autonomnosti. Soucasny elektrokola maji dojezd 100-200km a v podstate vypadaji jako normalni kola. Jako jasne, existuje par usecases, kde solarni pseudoautonomie muze fungovat, ale bude jich extremni minimum, obzvlast pokud si uvedomis, ze krome energie pro pohon potrebujes nejaky jidlo, piti, servis, nouzovy sluzby a podobne. Takze omezeni "150km od zasuvky k zasuvce" imho fakt neni takovej problem. Vzdat se spis romantickyho pocitu autonomie a zaroven s tim se nemuset srat s obrovskou plachtou panelu... pro naprostou vetsinu uzivatelu to je spis vyhoda.
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: A která země je ideální na solární kola? Nějaký žebříček destinací by nebyl?
    Prostě a jednoduše to shrňme. Krom toho faktu, že solární panel v nějaké použitelné váhové kategorii stojí majlant, je na kole další nepříjemná skutečnost, že není ten panel kam umístit. Tedy další problém z váhou navíc díky nutné notné k-ci, což z kola prostě dělá malý vícekolový automobil. Tam si myslím že je opravdu díra v trhu pro velmi úzké a specifické spotřebitelské spektrum. Ale ty vše propaguješ jako masovou záležitost a proto (už jen proto) je to obrovská utopie.

    Podle mě asi nejpoužitelnější k-ce mimo tento závod je ta kde máš samostatně obyčejné elektrokolo a za ním budeš mít odpojitelný solární přívěs, který bude tvořit souvislou střechu pro pohodlné spaní a převážení nejdůležitějších věcí za sebou. Systém by měl mít ale nemalou baterii, aby to najednou dokázalo i s nákladem ujet alespoň 100Km. Jedna baterie bude na kole a druhá na vozíku. Tedy i v době kdy budu pryč s kolem se bude dobíjet.

    S takovým vozidlem si dokážu představit že rád vyjedu na cesty. Musí to ale stále spňovat legislativu alepoň v Evropě. Taková k-ce bude sic jen pro velmi úzkou zkupinu lidí, ale bude mnohem vyšší využití těch panelů. Protože to budou využívat lidé, kteří takto budou cestovat třeba měsíce či roky.
    Nevíhoda tohoto systému oproti autu je ta že se část nebo celý vozík může často vytratit v době kdy ty budeš s kolem pryč. Naší zemi bych na takové cestovaní asi úplně vynechal...

    Pro tebe jako konstruktéra by z toho plynulo jedno velké plus. Budeš navrhovat akorát ten vozík.
    CUKI
    CUKI --- ---
    XCHAOS: To je tedy terno když je problém na tom kole šlapat 12km/h. Protože na normálním kole pojedeš 20km/h aniž by jsi se nějak unavil (krom prdele :-))
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Čína je blbá země na solární kola
    z jakého důvodu? Protože co se týče stacionárních panelů, tak jich má z celé Země nejvíc
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam