• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Ty vole a bod deset tomu odporuje, wtf, kdo ten seznam psal? :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: to s tim topenim je kravina protoze cim chladneji doma mas tim jizsi jsou ztraty. Cili mit hodinu 21 a pet hodin 16 je lepsi nez mit sest hodin 20
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Co je špatně na novém zákoně o obnovitelných zdrojích? | Nazeleno.cz
    https://www.nazeleno.cz/co-je-spatne-na-novem-zakone-o-obnovitelnych-zdrojich/
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Špatně a málo investujete do zelené energie, varuje NKÚ ministry | Hnutí DUHA
    http://www.hnutiduha.cz/aktualne/spatne-malo-investujete-do-zelene-energie-varuje-nku-ministry
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Deset největších omylů o šetření energií. Zbavte se častých chyb - iDNES.cz
    https://bydleni.idnes.cz/...-za-energie-06x-/uspory-energii.aspx?c=A131024_164410_uspory-energii_web
    HALEXE
    HALEXE --- ---
    DZODZO: Nikdy jsi nečetl o špatně investovaných penězích ?
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: jedine solar a vitr ... jen to nejlepsi
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PEPAZZ: ale toto je cele zle:

    Solar plants
    44.5%

    malo by sa ist cestou rooftop solarov + pokryt parkoviska a nie zaberat urodnu podu na instalaciu panelov
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JVCNC: pocital som so spotrebou 200-300Wh na kilometer co je taka obvykla mez, ten znamy z montany mal na svoj roadtrip priemernu spotrebu 240Wh na milu co je 150Wh na km, viz dokaz miesto slubov:

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DZODZO: jj staci to na elektroniku svetla a treba lednici .. to zas tak upně málo taky není :)
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    DZODZO: ja bych rekl ze to bude spis 300-500 mm nez m
    TUHO
    TUHO --- ---
    DZODZO: Blbe sem si to precetl, tam mluvej o dobijeni akumulatoru u hybridu. Stydim se .]] Ted jsem udelal par propoctu a jo no, za tejden nabijeni bych najezdil par kilometru :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TUHO: to ti postaci tak na napajanie klimy alebo nejakej elektroniky v aute, 100Wh je spotreba elektromobilu tak na 300-500 metrov, takze to by si sa moc daleko nepohol :)
    TUHO
    TUHO --- ---
    PEPAZZ: Jako kdyz si vemu jak jezdim treba ja (vetsinou tak 1x za tyden na kratsi cesty, a pak nekolikrat za rok nekolikasetkilometrovou cestu - v ramci asi jednoho dobiti), tak kdyby to melo vykon jak pisou, tak se obejdu vlastne bez dobijeni.
    A kdyz se trosku zasnim, tak by bylo celkem prijemny mit takovej offgrid obytnej nakladacek. Doject si kam ti staci stava, pak si zakempit a pockat na dobiti .]]
    JVCNC
    JVCNC --- ---
    PEPAZZ: a k cemu by to melo byt dobre?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    TUHO: vubec nechapu ze to současny EV / plug in hybridy nemaj minimálně na streše/kapotě od začátku. To je stejné jako dávat do EVček na stálé svícení halogenovy žárovky místo ledek.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Solární nabíjecí systémy jsou složeny ze solárních panelů, elektronické řídicí jednotky a akumulátorů. Elektrická energie je vyráběna působením slunečního záření na povrch solárních panelů, což je dnes už běžně využívaný proces, při kterém fotony slunečního světla uvolňují v křemíkových článcích elektrony.

    Je-li vozidlo například vybaveno 100W solárním panelem, vyrobí za letního poledne s intenzitou záření 1 000 W/mss za hodinu až 100 Wh elektrické energie. Elektronická řídicí jednotka přitom zajišťuje také úlohu měniče a disponuje funkcí MPPT (Maximum Power Point Tracking), která regulací napětí a proudu zvyšuje účinnost výroby elektrické energie solárním panelem.

    Elektrický proud z tohoto procesu je měničem přeměňován na standardní napětí a následně ukládán do akumulátorů, nebo využíván ke snížení zatížení generátoru střídavého proudu vozidla.

    Koncern Hyundai Motor Group se při vývoji solárního nabíjecího systému zaměřil nejen na účinnost, ale také na design.

    „Naším cílem je, aby mohly být u vozidel v blízké budoucnosti propojeny různé druhy technologií pro výrobu elektrické energie, včetně solárního nabíjecího systému. Automobily se díky této supertechnologii vyvinou z pasivních zařízení, která spotřebovávají energii, v dopravní prostředky, které si energii aktivně vyrábějí,“ řekl Jeong-Gil Park, výkonný viceprezident divize pro konstrukci a design ve společnosti Hyundai Motor Group, která tuto supertechnologii vyvinula. „Paradigma majitele vozidla se tak změní z výhradního spotřebitele energie na uživatele, který si část potřebné energie sám vyrábí.“

    Solárních panelů se na autech dočkáme dřív, než jsme si mysleli | ecoFuture
    https://www.ecofuture.cz/...ely&fbclid=IwAR367he-35PWHiG8xJRwPhY0AUaPYR7d6mL-ez-cxb3_pQLyoL6yu0iRa3Y
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam