• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: uvedomuje ... misto fast charge jen prijedes vymenis pronajatou baterii a hura ...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CUKI: regulaciu siete mozu riesit uz teraz v2g vozidla, kedze 22 hodin z celeho dna budu niekde stat pripojene na nabijacku a tie 2 hodiny budu v provozu

    ja tomu rychlonabijaniu stale nerozumiem, to je usecase pre 2 dni v roku ale vsetci si to predstavuju ako 3 svetovu lebo jazdia na dovcu do chorvatska kazdy pondelok :)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: hlidani maximalniho porudu :-) aby nekdo nerval baterie castejma rozjezdama na 100% - to jim taky nedela dobre ...

    DZODZO: a magneticky pole ti udela smazirnu ze vseho okolo ...

    na jednu stranu se mluvi o elektro a magnetickem smogu a na druhou stranu tady nechame palit 120KW v magnetickem poli ... hm
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: stále si neuvědomuješ že 95% dobíjení bude probíhat doma nočním proudem
    CUKI
    CUKI --- ---
    DZODZO: Co pak to zapojuješ se zátěží? bylo by to mnohem šetrnější a navíc dobíjení by mohlo řešit regulaci sítě na místo toho aby ji definitivně podělalo.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: na to je potřeba spešl elektronika? Prostě nastavíš limit (třeba 60% kapacity) a mezitím se to chová jako obyčejná baterie


    CUKI: a kdo ho vytvoří? Kdo na tom pracuje? Mezitím všichni pracují na rychlejších nabíječkách...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    az sa podari rozbehat takyto standard, tak potom odpadne aj manipulacia s kablami, iba zastavim na vyhradenom parkovacom mieste a nestaram sa :)

    Researchers demonstrate 120-kilowatt wireless charging for vehicles
    https://techxplore.com/news/2018-10-kilowatt-wireless-vehicles.html
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    vymienanie bateriek je nezmysel, tym neustalym prehadzovanim by dochadzalo k opotrebovaniu kontaktov a manipulaciou s baterkami by tiez mohlo dochadzat k mechanickemu poskodeniu a poziarom baterii
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: Protože nejdříve se musí vytvořit nějaký standart aby to mohlo fungovat
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: no nemluvilo se napriklad o tom ze misto precerpavaci elektrarny by se cast energie v pripade potreby vzala z auta pripojenych na sit? Ze dojde k peknemu rozlozeni vykonu atd ... no tady se toho tolik nakecalo ale moc si to nikdo nepamatuje ... me by ten procak prisel tak za 500 jako to delame v praci a to je komplikace a prodrazeni sileny ... zvlada to az 1000A ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: jediná udržitelná cesta na které nikdo nepracuje. Tesla měla model na výměnu baterek, ale nikdo to nepoužíval, tak to típli.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: já myslel že se bavíme o baterkách do e-aut
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To je triviální problém, je to podle mě jediná udržitelná cesta. Bohužel se pak pozná jaká je skutečná cena za km a elektromobilita nebude v kurzu :-d
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ABDULAH: to tady někdo psal? Já ne, tak si to vyřiď s autorem. Nic takového není potřeba
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ABDULAH: do prazdnej baterky to mozes hrnut rychlejsie ako do plnej, dolezite je to uchladit tu pre porovnanie timelapse nabijania roznych kapacit:

    Tesla Supercharger 75D, 85D, 90D, 100D 0-99%
    https://www.youtube.com/watch?v=RNd6FsTC6eA
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: v Praze je benzínka co obslouží naráz 1000 aut? to chci vidět
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    JIMIQ: aha a nabijeci stojany co spolu komunikujou kvuli spickam v siti nebude zdrazeni a komplikace??? :-D ja verim ze malej procak nekde na urovni STM32F103 s jednim mericem proudu na halove sonde a merenim napeti s tim ze bude pripojenej na CAN sbernici bude prodrazeni jako prase a komplikace nehorazneho meritka ...
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    CUKI: opakuju - dnes když jsou z 99% jen spalováky, tankuje naráz 4-6 aut
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    QNEDLEEQ: tesla je aktuálně největší výrobce elektroaut
    CUKI
    CUKI --- ---
    JIMIQ: To funguje možná teď když žádný elektromobil skoro nepotkáš, ale musíš navrhnout systém jak to bude když tu budou jen elektromobily!

    To jsou jen teoretické dojezdy, praxe po pár letech provozu je někde jinde.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam